Перегляд за Автор "Бойчук, Ю."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВиди казок терапевтичного спрямування та особливості їх використання(Primedia eLaunch, 2021) Бойчук, Ю.; Казачінер, О.; Галій, А.В статті розглянуто використання казкотерапії в освітньому процесі. Казка супроводжує людину впродовж усього життя, допомагає її успішній соціалізації й ефективному засвоєнню життєвих уроків. Казка для дитини – це не просто вигадка, фантазія, це особлива реальність світу почуттів. Казка розсуває рамки звичайного життя; тільки в казковий формі діти стикаються з такими складними явищами і почуттями, як життя і смерть, любов і ненависть, гнів і співчуття, зрада і підступність. Казка – це стародавній спосіб підтримати людину за допомогою слова. В статье рассматривается использование сказкотерапии в образовательном процессе. Сказка сопровождает человека на протяжении всей жизни, помогает его успешной социализации и эффективному усвоению жизненных уроков. Сказка для ребенка – это не просто выдумка, фантазия, это особенная реальность мира чувств. Сказка раздвигает рамки обычной жизни; только в сказочной форме дети сталкиваются с такими сложными явлениями и чувствами, как жизнь и смерть, любовь и ненависть, гнев и сострадание, измена и коварство. Сказка – древний способ поддержать человека с помощью слова. This article looks at the use of storytelling therapy in the educational process. The fairy tale accompanies a person throughout life, helps his successful socialization and effective learning of life lessons. A fairy tale for a child is not just a fiction, a fantasy, it is a special reality of the world of feelings. The tale pushes the boundaries of ordinary life; only in fairy-tale form do children face such complex phenomena and feelings as life and death, love and hate, anger and compassion, betrayal and cunning. A fairy tale is an ancient way to support a person with words.
- ДокументЗміст підготовки майбутніх фахівців до формування комунікативної діяльності дітей з особливими освітніми потребами(Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, 2020) Бойчук, Ю.; Казачінер, О.В статті розкрито зміст програми навчальної дисципліни «Формування комунікативної діяльності дітей з особливими освітніми потребами» в системі підготовки майбутніх фахівців спеціальності 016 «Спеціальна освіта» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. Результати дослідження можуть бути використані для розробки нових та вдосконалення змісту існуючих навчальних дисциплін для організації навчання дітей з SEN, спрямованих на підготовку майбутніх спеціалістів зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта» у вищих педагогічних навчальних закладах. В статье раскрыто содержание программы учебной дисциплины «Формирование коммуникативной деятельности детей с особыми образовательными потребностями» в системе подготовки будущих специалистов специальности 016 «Специальное образование» в Харьковском национальном педагогическом университете имени Г. С. Сковороды. Результаты исследования могут быть использованы для разработки новых и совершенствования содержания существующих учебных дисциплин для организации обучения детей с SEN, направленных на подготовку будущих специалистов по специальности 016 "Специальное образование" в высших педагогических учебных заведениях. The article reveals the content of the curriculum of the training discipline "Formation of communicative activity of children with special educational needs" in the system of training future specialists of the specialty 016 "Special Education" in Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda. The results of the study can be used to develop new and improve the content of existing academic disciplines to organize the training of children with SEN, aimed at training future specialists in the specialty 016 "Special Education" in higher educational institutions.
- ДокументЗначення філософських байок Г. С. Сковороди у практиці казкотерапії(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Казачінер, О.; Бойчук, Ю.; Галій, А.З’ясовано, що байки Г. Сковороди є широкими за проблематикою, у них порушуються такі питання: межі білого і чорного, світлого і темного, добра і зла, «сродна» праця як основний принцип трудової етики, релігійність, вибір між добром і злом, життям і смертю тощо. За Г. Сковородою, байка має сприяти у пошуках і розкритті вічної істини, його байки були спрямовані на викриття суспільних болячок, підносили дух громадянської гідності, культ розуму, картали світ зловживань, обдурювання, кар’єризму, вельможного самодурства, чинопочитання, наживи, самохвальства, тупоумства. Байки Г. Сковороди — це філософські мініатюри, розмисли про сродну працю, щастя та вдячність, яка має наповнювати кожну мить життя мудрої людини. Але насамперед це добрі й кумедні оповідки про тварин, які хитрують, ледарюють, бояться і деруть носа, як справжнісінькі люди. Герої байок показують, як важливо бачити не тільки зовнішню, а й внутрішню суть речей, братися за ту справу, до якої маєш здібності, не обманювати інших і цінувати час тощо. Оскільки філософські байки Г. Сковороди порушують багато життєвих питань та проблем, що трапляються у житті дорослої людини, вони є доцільним цікавим та корисним матеріалом у практиці казкотерапії для дорослих. На прикладі окремих байок «Бджола і Шершень», «Собака та Вовк» із циклу «Байки харківські» доведено, що доцільним є застосування таких форм, методів та технологій роботи з байками Г. Сковороди: обговорення та аналіз змісту байки, її провідних ідей, переказування твору від особи різних її персонажів, перегляд відео, малювання ілюстрацій, а також створення власної байки зі схожим сюжетом. The article clarifies that H. Skovoroda’s fables are broad on the issue, they raise the following issues: the boundaries of white and black, light and dark, good and evil, “related” work as a basic principle of work ethic, religiosity, the choice between good and evil, life and death, and so on. According to H. Skovoroda, the fable should help in the search for and discovery of eternal truth, his fables were aimed at exposing social ills, raised the spirit of civic dignity, the cult of reason, punished the world of abuse, deception, careerism, noble arbitrariness, veneration, profit, boasting, stupidity. H. Skovoroda’s fables are philosophical miniatures, reflections on related work, happiness and gratitude, which should fill every moment of a wise person’s life. But above all, these are good and funny stories about animals who are cunning, lazy, afraid and tear their noses like real people. The heroes of fairy tales show how important it is to see not only the external but also the internal essence of things, to take up the cause to which you have the ability, not to deceive others and value time and so on. As H. Skovoroda’s philosophical fables raise many life issues and problems that occur in the life of an adult, they are useful interesting and useful material in the practice of fairy tale therapy for adults. On the example of some fables “The Bee and the Hornet”, “The Dog and the Wolf” from the series “Fables of Kharkov” it is proved that it is appropriate to use such forms, methods and technologies of working with H. Skovoroda’s fables: discussion and analysis of fables, its leading ideas, retelling the work on behalf of its various characters, watching videos, drawing illustrations, as well as creating your own fables with a similar plot.
- ДокументЛяльки – «моральні путівники» як засіб формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку(Волинський національний університет імені Лесі Українки, Гельветика, 2021) Казачінер, О.; Бойчук, Ю.У статті з’ясовано, що проблема формування життєвої компетентності у дітей дошкільного віку є актуальним завданням дошкільної освіти. Саме дошкільна ланка посідає фундаментальне місце у формуванні та становленні дитини як суб’єкта життєтворчості. Обґрунтовано необхідність та пошук ефективних шляхів формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку. Охарактеризовано дефініції понять «ляльки-«моральні путівники», «ляльки-персони». Розкрито зміст методики «Лялька як персона»: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини», яка покликана навчати дітей: позитивно сприймати себе в різних ситуаціях; шанувати свою родину та родини інших; співчувати, чути інших і вчитися одне в одного; стояти за себе в ситуаціях несправедливості й упередження; переносити навички спілкування з лялькою на реальні життєві ситуації. Виокремлено основні принципи використання ляльок у процесі морального виховання дітей дошкільного віку: рівність у ставленні до дітей; емоційне реагування на поведінку; групове й індивідуальне спілкування; сюрпризність візиту; сталість дій під час приходу; стимулювальний вплив; моральне наповнення; різноманітність форм контактування. Лялька стимулює говорити дітей про упередження, стереотипи, хибні уявлення. Завдяки цьому можна дізнатися про думки й переживання вихованців, запобігати виникненню проблем у майбутньому. Запропоновано методичні рекомендації для вихователів закладів дошкільної освіти щодо використання «ляльок-«моральних путівників» у роботі з дітьми. Встановлено, що лялька – «моральний путівник» має стати для дітей другом. Вони починають довіряти їй свої таємниці, просять поради у складних ситуаціях, діляться досягненнями тощо. А лялька своєю чергою радіє їхнім успіхам, підказує, як чинити по совісті, та допомагає долати труднощі. В статье установлено, что проблема формирования жизненной компетентности у детей дошкольного возраста является актуальной задачей дошкольного образования. Именно дошкольное звено занимает фундаментальное место в формировании и становлении ребенка как субъекта жизнетворчества. Обоснованы необходимость и поиск эффективных путей формирования жизненной компетентности детей дошкольного возраста. Охарактеризованы определения понятий «куклы-«моральные путеводители», «куклы-персоны». Раскрыто содержание методики «Кукла как персона»: педагогический подход для социального и психологического развития ребенка», которая призвана учить детей: положительно воспринимать себя в разных ситуациях; уважать свою семью и семьи других; сочувствовать, слышать других и учиться друг у друга; стоять за себя в ситуациях несправедливости и предубеждения; переносить навыки общения с куклой в реальные жизненные ситуации. Выделены основные принципы использования кукол в процессе нравственного воспитания детей дошкольного возраста: равенство в отношении детей; эмоциональное реагирование на поведение; групповое и индивидуальное общение; сюрпризность визита; постоянство действий во время прихода; стимулирующее влияние; нравственное наполнение; разнообразие форм контактирования. Кукла стимулирует говорить детей о предубеждениях, стереотипах, ложных представлениях. Благодаря этому можно узнать о мнениях и переживаниях воспитанников, предотвращать возникновение проблем в будущем. Предложены методические рекомендации для воспитателей учреждений дошкольного образования по использованию «кукол-моральных путеводителей» в работе с детьми. Установлено, что кукла – «нравственный путеводитель» должна стать для детей другом. Они начинают доверять ей свои секреты, просят совета в сложных ситуациях, делятся достижениями и т.д. А кукла в свою очередь радуется их успехам, подсказывает, как поступать по совести, и помогает преодолевать трудности. The article clarifies that the problem of forming preschool children’s life competence is an urgent task of preschool education. The period of preschool age plays a fundamental role in the formation of a child as a subject of life. The necessity and search for effective ways to form the preschool children’s life competence is substantiated. The definitions of the concepts «dolls-«moral guides»,«dolls-persons» are characterized. The content of the method «Doll as a person: a pedagogical approach to the social and psychological development of the child», which is designed to teach children: to perceive themselves positively in different situations; respect a family and the families of others; to empathize, to hear others and learn from each other; stand up for themselves in situations of injustice and prejudice; to transfer the skills of communication with the doll to real life situations. The main principles of using dolls in the process of preschool children’s moral education are highlighted: equality in attitude to children; emotional response to behaviour; group and individual communication; surprise of the visit; consistency of actions during the arrival; stimulating effect; moral content; variety of forms of contact. The doll encourages children to talk about prejudices, stereotypes, misconceptions. Thanks to this, you can learn about the children’s thoughts and experiences, prevent their problems in the future. Methodical recommendations for educators of preschool educational institutions on the use of dolls – «moral guides» in working with children are offered. It is established that a doll – a «moral guide» should become a friend for children. They begin to trust it with their secrets, ask for advice in difficult situations, share achievements, and so on. And the doll, in turn, rejoices in their success, tells them how to act in good conscience, and helps to overcome difficulties.
- ДокументМетодики комплексної оцінки розвитку дітей молодшого шкільного віку(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o; Vědecké perspektivy, 2021) Казачінер, О.; Бойчук, Ю.У статті здійснено систематизацію наявних діагностичних матеріалів відповідно до напрямів здійснення комплексної оцінки розвитку дітей молодшого шкільного віку. Аналізуючи напрями діагностики психофізичного розвитку дітей молодшого шкільного віку, можна назвати такі з них: 1) оцінка рівня готовності до шкільного навчання; 2) дослідження пізнавальної сфери; 3) дослідження креативності, здібностей, обдарованості; 4) дослідження особистісної сфери; 5) дослідження міжособистісних стосунків дітей 6-10 років та соціально-психологічного клімату. Оцінка рівня готовності до шкільного навчання передбачає використання певних діагностичних комплексів, а також дослідження адаптації учнів 1-4 класів до навчально-виховного процесу. Дослідження пізнавальної сфери передбачає дослідження: відчуттів; сприймання; уваги; пам’яті; мислення; уяви; рівня інтелектуального розвитку. Дослідження креативності, здібностей, обдарованості має на меті вивчення творчої обдарованості; дослідження креативності (дивергентної продуктивності при операціях із символічним; образним; семантичним матеріалом), а також вивчення творчого мислення. Напрямами дослідження особистісної сфери молодших школярів є: комплексне дослідження особистості; дослідження темпераменту; емоційно-вольової сфери; мотивації та саморегуляції. Окремим напрямом діагностики є дослідження міжособистісних стосунків дітей 6-10 років та соціально-психологічного клімату в сім’ї та навчальному колективі. Нами було представлено мету діагностики по кожному з цих напрямів та відповідний діагностичний інструментарій, який застосовується у теорії та практиці. Існують певні вимоги до здійснення діагностики психофізичного розвитку дитини 6-10 років: 1) впевненість у доступності діагностичної методики; 2) пропонування завдання в цікавій, ігровій формі; 3) для психодіагностування дітей 3-4 класів можна використати тести, призначені для дорослих, якщо завдання будуть для них зрозумілими та відповідатимуть їхнім здібностям; 4) тести для дорослих стосовно дітей молодшого шкільного віку (тести для вивчення мислення, особистості і міжособистісних взаємин) застосовують обмежено; 5) інтелектуальні тести для дорослих необхідно адаптувати, змінивши їх структуру і зміст, або створити для дітей нові їх варіанти. Результати тестування за допомогою різних тестів потребують зіставлення. В статье осуществлена систематизация имеющихся диагностических материалов в соответствии с направлениями осуществления комплексной оценки развития детей младшего школьного возраста. Анализируя направления диагностики психофизического развития детей младшего школьного возраста, можно выделить следующие из них: 1) оценка уровня готовности к школьному обучению; 2) исследование познавательной сферы; 3) исследование креативности, способностей, одаренности; 4) исследование личностной сферы; 5) исследование межличностных отношений детей 6-10 лет и социально-психологического климата. Оценка уровня готовности к школьному обучению предполагает использование определенных диагностических комплексов, а также исследование адаптации учащихся 1-4 классов к учебно-воспитательному процессу. Исследование познавательной сферы подразумевает исследование: ощущений; восприятие; внимания; памяти; мышление; воображения; уровня интеллектуального развития. Исследование креативности, способностей, одаренности преследует цель изучения творческой одаренности; исследование креативности (дивергентной производительности при операциях с символическим; образным; семантическим материалом), а также изучение творческого мышления. Направлениями исследования личностной сферы младших школьников являются: комплексное исследование личности; исследование темперамента; эмоционально-волевой сферы; мотивации и саморегуляции. Отдельным направлением диагностики есть исследования межличностных отношений детей 6-10 лет и социально-психологического климата в семье и учебном коллективе. Нами была представлена цель диагностики по каждому из этих направлений и соответствующий диагностический инструментарий, применяемый в теории и практике. Есть определенные требования к осуществлению диагностики психофизического развития дитя 6-10 лет: 1) уверенность в доступности диагностической методики; 2) предложение задачи в интересной, игровой форме; 3) для психодиагностирования детей 3-4 классов можно использовать тесты, предназначенные для взрослых, если задачи будут им понятны и соответствовать их способностям; 4) тесты для взрослых по отношению к детям младшего школьного возраста (тесты для изучения мышления, личности и межличностных отношений) применяют ограниченно; 5) интеллектуальные тесты для взрослых необходимо адаптировать, изменив их структуру и содержание или создать для детей новые их варианты. Результаты тестирования с помощью различных тестов нуждаются в сопоставлении. The article systematizes the available diagnostic materials in accordance with the areas of comprehensive assessment of the primary school children’s development. Analyzing the directions of diagnosis of psychophysical development of children of primary school age, we can name the following of them: 1) assessment of the level of readiness for schooling; 2) research of the cognitive sphere; 3) research of creativity, abilities, talents; 4) research of the personal sphere; 5) study of interpersonal relationships of children 6-10 years and the socio-psychological climate. Assessment of the level of readiness for schooling involves the use of certain diagnostic systems, as well as the study of adaptation of students in grades 1-4 to the educational process. The study of the cognitive sphere involves the study of: sensations; perception; attention; memory; thinking; imagination; level of intellectual development. The study of creativity, abilities, talents aims to study creative talents; research of creativity (divergent productivity at operations with symbolic; figurative; semantic material), and also studying of creative thinking. Areas of research of the personal sphere of primary schoolchildren are: comprehensive study of personality; temperament research; emotional and volitional sphere; motivation and self-regulation. A separate area of diagnosis is the study of interpersonal relationships of 6-10 year old children and the socio-psychological climate in the family and school. We presented the purpose of diagnostics in each of these areas and the relevant diagnostic tools used in theory and practice. There are certain requirements for the diagnosis of psychophysical development of a child 6-10 years: 1) confidence in the availability of diagnostic techniques; 2) offering the task in an interesting, playful way; 3) for psychodiagnosis of children of 3-4 grades it is possible to use the tests intended for adults if tasks will be clear to them and will correspond to their abilities; 4) tests for adults in relation to children of primary school age (tests to study thinking, personality and interpersonal relationships) are used to a limited extent; 5) intellectual tests for adults need to be adapted by changing their structure and content, or to create new versions for children. The results of testing with different tests need to be compared.
- ДокументПорівняльний аналіз активності здобувачів вищої освіти під час навчання в асинхронному режимі з дисципліни "Фізичне виховання" в умовах карантину та військового стану(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Бойчук, Ю.; Козлов, А.; Науменко, Н.; Гриньова, М.Стаття присвячена проблемі професійної підготовки майбутніх педагогів за допомогою цифрових освітніх технологій під час дистанційного навчання на прикладі Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Мета статті – здійснити порівняльний аналіз активності здобувачів вищої освіти під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди в асинхронному режимі в умовах пандемії COVID-19 та в умовах військового стану. Для реалізації поставленої мети проаналізовано досвід викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» для здобувачів освіти І–ІІ курсів фізико-математичного факультету та факультету початкового навчання в асинхронному. Викладання дисципліни здійснювалося за допомогою освітньої платформи Moodle ХНПУ ім. Г. С. Сковороди та додатків Googlе. Було організовано чотири Google Classroom. Загалом за ці періоди здобувачі освіти І курсу виконали 11 завдань, здобувачі освіти ІІ курсу – 17 завдань. З метою проведення порівняльного аналізу всі завдання, які виконували здобувачі, були розподілені на три підгрупи за критеріями складності та часу, витраченого на їх виконання. Проведене дослідження активності здобувачів освіти під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» в умовах карантину COVID-19 та умовах військового стану показало значне її зниження. Такі показники вказують на вкрай важкі на сьогоднішній день умови перебування здобувачів освіти та, як наслідок, неможливість повноцінного виконання представлених завдань. Проте майже третина всіх здобувачів освіти впоралася із поставленими завданнями, отримавши високі результати, що дозволяє в подальшому продовжувати пошук шляхів підвищення активності здобувачів освіти в умовах дистанційного навчання; покращення можливостей використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі вищої школи та виявлення найбільш сприятливої та універсальної платформи для дистанційного навчання під час викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у педагогічних закладах вищої освіти. The article is devoted to the problem of professional training of future teachers with the help of digital educational technologies during distance learning on the example of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The aim of this article was to carry out a comparative analysis of the activity of higher education students in the process of teaching the discipline "Physical Education" at the H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in asynchronous mode in conditions of the pandemic COVID19 and under martial law. The experience of teaching the discipline "Physical Training" for I-II years of the Faculty of Physics and Mathematics and the Faculty of Elementary Education in the asynchronous mode was analyzed in order to implement the set goal. The discipline was taught using the educational platform Moodle of H. S. Skovoroda KNPU and Googlе applications. Four Google Classrooms were organized. All in all, during these periods, the first year students completed 11 tasks, the second year students — 17 tasks. For the purpose of comparative analysis, all the tasks performed by the seekers were divided into three subgroups according to the criteria of difficulty and time spent on their performance. A study of the activity of education applicants in the process of teaching the discipline of "Physical Training" under quarantine COVID-19 and martial law conditions showed a significant decrease. Such indicators point to the extremely difficult conditions of education applicants today and, as a consequence, the impossibility of full performance of the submitted assignments. However, almost one third of all education applicants coped with the tasks, getting high results, which allows us to continue searching for ways to increase the activity of the seekers in the conditions of distance learning; improving the possibilities of using computer technology in the educational process of higher education and identifying the most favorable and universal platform for distance learning in the process of teaching the discipline "Physical Training" in the pedagogical institutions of higher education.
- ДокументСКОВОРОДИНІВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ: ПІДГОТОВКА ВЧИТЕЛЯ ПОПРИ ВІЙНУ(Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, 2022-12-30) Бойчук, Ю.; Борисов, В.; Бережна, С.; Борисенко, Н.; Рибалко, Л.У статті розкрито потужний потенціал Сковородинівського університету як освітнього осередку Харківщини, що протистоїть труднощам війни та здійснює підготовку висококваліфікованого вчителя нової формації. Мета статті –розкрити особливості професійної підготовки вчителя на основі аналізу змісту, методів і форм організації освітнього процесу в закладі вищої педагогічної освіти в умовах воєнного стану в Україні. Дослідження базується на ідеї навчання впродовж життя, реалізація якої відбувається в процесі професійної підготовки вчителя. Методи дослідження –аналіз, узагальнення, проєктування шляхів саморозвитку й самовдосконалення особистості як ключових орієнтирів процесу навчання впродовж життя.Результатами дослідження є презентація іміджевої політики Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди, розкриття особливостей організації освітнього процесу у вищій школі в екстрених умовах війни. Практичне значення –представлення змісту, інноваційних методів і форм професійної підготовки вчителя у відкритому доступі, що створює умови для обміну досвідом між закладами вищої педагогічної освіти. Висновки –підготовка вчителя-миротворця із сформованим стійким моральним духом перемоги у війні, здатним до відновлення рідного краю, є одним з головних завдань Сковородинівського університету; пріоритетними напрямами організації навчальної, наукової, організаційно-виховної роботи в умовах воєнного стану в Україні є: відкритість досвіду, активізація акредитаційних процесів унікальних освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти, використання ІКТ у освітньому процесі, партнерство з вітчизняними та зарубіжними науковцями та освітянами. Перспективами подальших наукових досліджень є аналіз змісту та унікальності освітніх програм для здобувачів різних рівнів вищої освіти з метою підвищення ефективності процесу підготовки вчителя на сучасному рівні. The article reveals the powerful potential of Skovoroda University as an educa-tional center of Kharkiv Region, which resists the difficulties of the warand trains highly qualified teachers of the new formation.The aim of the article is to consider the specific features of professional teacher training based on the analysis of the content, methods and forms of organization of the educational process in the institution of higher pedagogical education during the war time in Ukraine.The study follows the idea of lifelong learning, which is implemented in the process of profes-sional teacher training. The research methods include analyzing, summarizing, and designing the ways of personal self-development and self-improvement as the key objectives of lifelong learning.The research findings consist in the presentation of the image policy of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, and in the consideration of the educational process spe-cifics in higher educational institutions in the extreme conditions of the war.The practical significance lies in the presentation of content, innovative methods and forms of professional teacher training in open access, which creates conditions for the exchange of expe-rience between institutions of higher pedagogical education.Conclusions present the idea that training a teacher-peacemaker with a stable moral spirit of victory in the war, capable of restoring the native land, is one of the main tasks of Skovoroda Uni-versity; the priority directions of educational, scientific, organizational and educational work dur-ing the war time in Ukraine are: openness of experience, activation of accreditation processes of uniqueeducational programs for students of various levels of higher education, use of ICT in the educational process, partnership with domestic and foreign scolars and educators.Prospects for further scientific research presuppose analysis of the content and uniqueness of educational programs for students of various levels of higher education in order to increase the effectiveness of teacher training process at the current level.
- ДокументСпецифіка написання корекційної казки(Tokyo, Japan, 2021) Казачінер, О.; Бойчук, Ю.В статті розглянуто специфіку написання корекційної казки. Педагогом або психологом створюється особлива емоційна атмосфера. Вона спрямована на підтримку всього доброго і позитивного, що є у дитини, визнаючи її право на будь-які почуття, але при цьому висуваючи соціальні вимоги. Наприклад, дітям вказують на те, що не слід кусатися, битися або обзиватися. Психокорекційні казки застосовуються в роботі з тими пацієнтами, які мають деякі поведінкові та емоційні труднощі. В статье рассмотрена специфика написания коррекционной сказки. Педагогом или психологом создается особая эмоциональная атмосфера. Она направлена на поддержание всего хорошего и положительного, что есть у ребенка, признавая его право на любые чувства, но при этом выдвигая социальные требования. К примеру, детям указывают на то, что не следует кусаться, драться или обзываться. Психокоррекционные сказки применяются в работе с пациентами, которые имеют некоторые поведенческие и эмоциональные трудности. This article looks at the specifics of writing a remedial fairy tale. The educator or psychologist creates a special emotional atmosphere. It aims at supporting all the good and positive things that the child has, recognising their right to any feelings, but also making social demands. For example, children are told not to bite, fight or call names. Psycho-corrective storytelling is used in work with patients who have Some behavioural and emotional difficulties.
- ДокументТенденції і перспективи розвитку педагогічної освіти(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2021) Бойчук, Ю.Розглянуто питання розвитку сучасної педагогічної освіти та окреслено теоретико-концептуальні проблеми її реформування в сучасних соціокультурних умовах. Визначено особливості, ризики і перспективи її функціонування в сучасному суспільстві. Запропоновано можливі напрями проєктування змісту професійної підготовки майбутніх педагогів. Проаналізовано існуючі системи супроводу випускників педагогічних вишів у світовій практиці. Обгрунтовано висновки і пропозиції щодо вдосконалення системи педагогічної освіти в Україні в умовах інтеграції у європейський і світовий освітній простір. The article considers the development of modern pedagogical education and outlines the theoretical and conceptual problems of its reform in modern socio-cultural conditions. Peculiarities, risks and prospects of its functioning in modern society are determined. Possible directions of designing the content of professional training of future teachers are offered. The existing systems of support for graduates of pedagogical universities in world practice are analyzed. Conclusions and proposals on improving the system of pedagogical education in Ukraine in terms of integration into the European and world educational space are substantiated.
- ДокументІвану Федоровичу Прокопенку – 85!(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2021) Бойчук, Ю.Стаття присвячена опису життєвого шляху доктора педагогічних наук, професора, академіка НАПН України Івана Федоровича Прокопенка, який 40 років поспіль обіймав посаду ректора Харківського національного університету імені Г. С. Сковороди — одного з провідних закладів вищої педагогічної освіти України з високим творчим потенціалом, де впроваджуються сучасні стандарти і технології, нова структура організації й управління навчально-виховним процесом, зміцнюється матеріально-технічна база, розширюються обсяги й якість підготовки науковопедагогічних кадрів. Основним напрямом діяльності університету зі всі роки перебування І. Ф. Прокопенка на посаді ректора була підготовка педагогів-фахівців — національно свідомих громадян, патріотів і справжніх професіоналів. Академік І. Ф. Прокопенко розробив та впровадив у практику вищої педагогічної освіти нову освітню систему підготовки майбутнього вчителя, яка реалізується через інноваційні педагогічні технології, спрямовані на розвиток особистості студента, його творчого потенціалу. І. Ф. Прокопенко — взірець інтелігентної та порядної людини, талановитий і успішний організатор освітянської діяльності, досвідчений і принциповий педагог. The article is devoted to the description of the life path of the doctor of Pedagogy, professor, academician of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine Ivan Fedorovych Prokopenko, who has been working for 40 years as rector of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University — one of the leading higher pedagogical education institutions in Ukraine with high creative potential, where modern standards and technologies are being introduced, a new structure of organization and management of the educational process, the material and technical base is being strengthened, the volumes and quality of scientific and pedagogical personnel training are expanding. The main direction of the university's activity during all the years of I. F. Prokopenko’s tenure as rector was the training of specialist teachers — nationally conscious citizens, patriots and real professionals. Academician I. F. Prokopenko has worked out and provided a new educational system for training a future teacher into the practice of higher pedagogical education, which is implemented through innovative pedagogical technologies aimed at developing the student’s personality, his creative potential. I. F. Prokopenko is an example of an intelligent and decent person, a talented and successful organizer of educational activities, an experienced and principled educator.