Перегляд за Автор "Бацилєва, О. В."
Зараз показано 1 - 10 з 10
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ СТАНОВЛЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ СВІДОМОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ В УМОВАХ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2021-06-03) Бацилєва, О. В.; Пузь, І. В.У статті розглянуто значення проблеми становлення екологічної свідомості студентської молоді в умовах освітнього середовища. Екологічна свідомість – це вищий рівень психічного відображення природного, штучного та соціального середовища і свого внутрішнього світу; рефлексія місця та ролі людини в екологічному світі, а також саморегуляція цього відображення. В статье рассматривается значение проблемы становления экологического сознания студенческой молодежи в условиях образовательной среды. Экологическое сознание – это высший уровень психического отражения природной, искусственной и социальной среды и своего внутреннего мира; рефлексия места и роли человека в экологическом мире, а также саморегуляция этого отражения. The article considers the importance of the problem of formation of ecological consciousness of students in the conditions of educational environment. Ecological consciousness is the highest level of mental reflection of natural, artificial and social environment and its inner world; reflection of place and role of man in the ecological world, as well as self-regulation of this reflection.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2023-06-01) Бацилєва, О. В.; Докійчук, І. О.У публікації досліджено особливості ставлення до здоров’я у здобувачів вищої освіти у реаліях сьогодення. Емпіричне дослідження здійснено на базі кафедри здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди серед здобувачів вищої освіти. Зазначено, що процес формування ставлення до здоров’я здійснюється протягом усього онтогенезу особистості, але найбільш сприятливим для формування адекватного ставлення є саме юнацький вік, оскільки це час пошуку себе та своїх вподобань, у цей період більшість шукають себе та формують свідомі погляди на життя і саме така пластичність психіки створює позитивний ефект. Виявлено, що здобувачі вищої освіти мають достатній рівень знань про здоров’я та здоровий спосіб життя. Переважна більшість досліджуваних продемонструвала наявність чітких знань про чинники, які мають позитивний та негативний вплив на здоров’я людини. Пріоритетним та значущим для більшості здобувачів є дотримання принципів здорового способу життя, а також відповідальне ставлення до власного здоров’я. The publication examines the peculiarities of the attitude to health of students of higher education in today's realities. Empirical the research was carried out on the basis of the Department of Human Health, Rehabilitation and Special Psychology of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University among students of higher education. It is noted that the process of forming an attitude towards health is carried out throughout the entire ontogenesis of the individual, but the youth is the most favorable for the formation of an adequate attitude, since it is the time of searching for oneself and one's preferences, during this period most people search for themselves and form conscious views on life and it is this plasticity of the psyche that creates a positive effect. It was found that students of higher education have a sufficient level of knowledge about health and a healthy lifestyle. The vast majority of the researched demonstrated the presence of clear knowledge about factors that have a positive and negative impact on human health. A priority and significant for most applicants is the observance of the principles of a healthy lifestyle, as well as a responsible attitude to one's own health.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Докійчук, І. О.; Бацилєва, О. В.У публікації досліджено особливості ставлення до здоров’я здобувачів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Для дослідження особливостей ставлення здобувачів до здоров’я було обрано Опитувальник «Ставлення до здоров’я» (автор Р. А. Березовська), який є експрес-методикою і складається з 10 питань. Структура опитувальника містить систему відповідних шкал (когнітивна, емоційна, поведінкова та ціннісно-мотиваційна), кожна з яких складається з певних блоків запитань. Зроблено висновок, що у переважної більшості студентів сформоване позитивне ставлення до здоров’я, респонденти розуміють місце здоров’я у системі життєвих цінностей та намагаються підтримувати своє здоров’я в на належному рівні. Невеликий відсоток опитуваних, які не мають відповідних уявлень про здоров’я та його цінність, може пояснюватися віком та відсутністю необхідних знань. The publication examines the peculiarities of the attitude to health of students of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. In order to study the peculiarities of the attitude of the applicants to health, it was chosen The questionnaire "Attitude to health" (author R. A. Berezovska), which is an express methodology and consists of 10 questions. The structure of the questionnaire contains the system corresponding scales (cognitive, emotional, behavioral and value-motivational), each of which consists of certain blocks of questions. It was concluded that the vast majority of students have a positive attitude towards health, the respondents understand the place of health in the system of life values and try to maintain their health at an appropriate level. A small percentage of respondents who do not have relevant ideas about health and its value can be explained by their age and lack of necessary knowledge.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ЯК ПЕРЕДУМОВИ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2023-11-16) Бацилєва, О. В.У публікації досліджено стресостійкість майбутніх педагогів. Професійна діяльність сучасних педагогів характеризується зростанням інтенсифікації праці, підвищенням вимог до професійної відповідності і ефективності при виконанні різного роду завдань. Зауважено, що професія педагога є особливо вразливою до дії різного роду стресових чинників, та вимагає від фахівців постійної актуалізації когнітивних, емоційних, рефлексивних та інших можливостей та ресурсів їхньої особистості. Зазначено, що стресостійкість виступає складною інтегративною характеристикою, що визначає здатність людини протистояти впливу стресових чинників та зберігати ефективну поведінку в стресових ситуаціях, активно перетворюючи їх або пристосовуючись до них без шкоди для здоров’я і якості діяльності, що виконується. Рекомендовано впровадження у процес підготовки майбутніх педагогів проведення низки соціально-психологічного тренінгів, які мають бути спрямовані на формування навичок психічної саморегуляції, що сприятиме не тільки підвищенню рівня стресостійкості та оптимізації внутрішнього потенціалу, а й гармонійному функціонуванню особистості педагога у всіх сферах його життєдіяльності, що безумовно матиме позитивне значення для збереження та зміцнення професійного здоров’я. The publication examines the stress resistance of future teachers. The professional activity of modern teachers is characterized by an increase in the intensification of work, an increase in the requirements for professional compliance and efficiency in the performance of various types of tasks. It is noted that the profession of a teacher is particularly vulnerable to the action of various types of stress factors, and requires specialists to constantly update their cognitive, emotional, reflective and other personal capabilities and resources. It is noted that stress resistance is a complex integrative characteristic that determines a person's ability to resist the influence of stressful factors and maintain effective behavior in stressful situations, actively transforming them or adapting to them without harming health and the quality of the activity being performed. It is recommended to introduce a series of social-psychological trainings into the process of training future teachers, which should be aimed at the formation of mental self-regulation skills, which will contribute not only to increasing the level of stress resistance and optimizing internal potential, but also to the harmonious functioning of the teacher's personality in all areas of his life, which is definitely will have a positive value for preserving and strengthening professional health.
- ДокументЕмоційне вигорання у жінок в ситуації міжрольового конфлікту: шляхи вирішення проблеми(Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, 2021) Бацилєва, О. В.; Горелова, Н. С.У статті висвітлено тему емоційного вигорання у жінок в ситуації міжрольового конфлікту та шляхи вирішення цієї проблеми. Соціально-психологічний тренінг, спрямований на формування навичок тайм-менеджменту, комунікативної компетентності, психічної саморегуляції з вибором конструктивної стратегії рольового переструктурування за допомогою різноманітних тренінгових вправ та вирішенням ситуаційних задач є найбільш ефективним засобом профілактики емоційного вигорання та збереження загального та професійного здоров’я жінок. В статье освещена тема эмоционального выгорания у женщин в ситуации межролевого конфликта и пути разрешения этой проблемы. Социально-психологический тренинг, направленный на формирование навыков тайм-менеджмента, коммуникативной компетентности, психической саморегуляции с выбором конструктивной стратегии ролевого переструктурирования с помощью различных тренинговых упражнений и решением ситуационных задач является наиболее эффективным средством профилактики эмоционального выгорания и сохранения общего и профессионального здоровья женщин. The article deals with the topic of emotional burnout in women in the situation of inter-role conflict and ways to solve this problem. The social-psychological training directed on forming skills of time-management, communicative competence, mental self-control with a choice of constructive strategy of role restructuring by means of different training exercises and solving situational tasks is the most effective means for prevention of emotional burnout and preservation of general and professional health of women.
- ДокументЖиттєстійкість як важливий ресурс позитивної Я-концепції особистості(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2021-09-16) Бацилєва, О. В.; Гресько, І. М.У статті висвітлюється тема життєстійкості як важливого ресурсу позитивної Я-концепції особистості. Життєстійкість, відповідаючи за гнучкість, адаптаційні здібності та копінг-стратегії індивіда, здатна наділяти людину відповідним ресурсом та підтримувати її позитивну Я-концепцію, яка уособлює позитивні установки людини щодо себе, своїх здібностей та можливостей, адекватну самооцінку, відкритість до нового досвіду, позитивне ставлення до інших людей та навколишнього світу. В статье освещается тема жизнестойкости как важного ресурса положительной Я-концепции личности. Жизнестойкость, отвечая за гибкость, адаптационные способности и копинг-стратегии индивида, способна наделять человека соответствующим ресурсом и поддерживать его положительную Я-концепцию, олицетворяющую положительные установки человека относительно себя, своих способностей и возможностей, адекватную самооценку, открытость нового опыта, положительное отношение к другим людям и окружающему миру. The article highlights the topic of resilience as an important resource for a positive self-concept of a person. Resilience, being responsible for flexibility, adaptive abilities and coping strategies of an individual, is able to give the person an appropriate resource and support his/her positive self-concept, which embodies positive attitudes about the person himself/herself, his/her abilities and The individual's coping abilities and coping strategies are capable of empowering the individual with an appropriate resource and supporting his/her positive self-concept.
- ДокументЖИТТЄСТІЙКІСТЬ ЯК РЕСУРС ОСОБИСТІСНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Бацилєва, О. В.; Докійчук, І. О.У статті проаналізовано феномен життєстійкості як ресурсу особистісного благополуччя в умовах сьогодення. До основних ознак життєстійкості відносять: фізичну і нервово-психологічну витривалість, навички здорового способу життя; стресостійкість, володіння методиками аутотренінгу, релаксації; моральну стійкість; стійкий пізнавальний інтерес, навички рефлексії, аналізу та узагальнення; володіння комунікативними навичками; навички роботи із суперечливою інформацією; навички побутової, господарської та трудової діяльності. Зазначено, що життєстійкість є необхідним ресурсом, інтегрованою особистісною характеристикою, яка дає можливість успішно адаптуватися у стресових ситуаціях, зберігати внутрішній баланс та підтримувати особистісне благополуччя. The article analyzes the phenomenon of sustainability as a resource of personal well-being in today's conditions. The main signs of resilience include: physical and neuro-psychological endurance, healthy lifestyle skills; stress resistance, mastery of self-training, relaxation techniques; moral stability; persistent cognitive interest, skills of reflection, analysis and generalization; possession of communication skills; skills of working with conflicting information; household, economic and labor skills. It is noted that resilience is a necessary resource, an integrated personal characteristic that makes it possible to successfully adapt in stressful situations, maintain internal balance and maintain personal well-being.
- ДокументПрикладні аспекти психології: Екологічна психологія(Донецький національний університет імені Василя Стуса, 2021) Бацилєва, О. В.; Пузь, І. В.У навчально-методичному посібнику з дисципліни "Прикладні аспекти психології: Екологічна психологія" наводиться тематика лекційних та практичних занять з дисципліни, коротка теоретична довідка змісту навчальної дисципліни, теми для самостійної роботи, завдання для індивідуальної роботи, тестові завдання, питання до іспиту, критерії оцінювання, список рекомендованої літератури, глосарій основних понять з навчальної дисципліни. Рекомендований для здобувачів вищої освіти освітньої програми «Психологія». В учебно-методическом пособии по дисциплине "Прикладные аспекты психологии: Экологическая психология" приводится тематика лекционных и практических занятий по дисциплине, краткая теоретическая справка содержания учебной дисциплины, темы для самостоятельной работы, задачи для индивидуальной работы, тестовые задания, вопросы к рекомендуемой литературы, глоссарий основных понятий по учебной дисциплине. Рекомендован для соискателей высшего образования программы «Психология». The teaching aid for the discipline "Applied Aspects of Psychology: Environmental Psychology" provides the topics of lectures and practical classes in the discipline, a brief theoretical background on the content of the academic discipline, topics for independent work, tasks for individual work, test tasks, questions for recommended literature, a glossary basic concepts in the academic discipline. Recommended for applicants for higher education program "Psychology".
- ДокументРЕЗУЛЬТАТИ ЕМПІРИЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Олійник, О. Ю.; Бацилєва, О. В.У публікації наведено результати емпіричного дослідження особливостей емоційних станів студентської молоді. Дослідження здійснювалося на базі кафедри здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди серед здобувачів різних факультетів та освітніх програм (зокрема «Олігофренопедагогіка», «Логопедія», «Біологія», «Дошкільна освіта») та Навчально-інклюзивного центру ХНПУ. На підставі отриманих результатів емпіричного дослідження, було виявлено, що майже половина респондентів виявили низький рівень тривожності, агресивності та ригідності, що може свідчити про їхню достатню врівноваженість та стійкість до стресогенних викликів, здатність контролювати емоції та пристосовуватися до змін. Однак, трохи більше третини учасників показали високий рівень за цими характеристиками, що може вказувати на певні проблеми зі контролюванням власних емоцій, реагуванням на стресові ситуації та взаємодією з іншими людьми. Такі результати підкреслюють важливість індивідуального підходу до підтримки психічного здоров'я та емоційного благополуччя кожної особи. The publication presents the results of an empirical study of the peculiarities of emotional states of student youth. The study was conducted on the basis of the Department of Human Health, Rehabilitation and Special Psychology of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University among students of various faculties and educational programmes (in particular, Oligophrenic Pedagogy, Speech Therapy, Biology, Preschool Education) and the Educational and Inclusive Centre of KNPU. Based on the results of the empirical study, it was found that almost half of the respondents showed low levels of anxiety, aggressiveness and rigidity, which may indicate their sufficient balance and resistance to stressful challenges, ability to control emotions and adapt to change. However, just over a third of the participants showed a high level of these characteristics, which may indicate certain problems with controlling their own emotions, responding to stressful situations, and interacting with other people. These results emphasise the importance of an individual approach to supporting the mental health and emotional well-being of each person.
- ДокументТип психологічного компоненту гестанційної домінанти та особливості внутрішньосімейних взаємин: емпіричне дослідження(Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, 2021-11-18) Бацилєва, О. В.Враховуючи вищезазначене, метою нашої роботи стало емпіричне дослідження та аналіз типів психологічного компоненту гестаційної домінанти (ПКГД) й особливостей внутрішньосімейних відносин під час вагітності. Дослідження проводилося на базі наукової лабораторії репродуктивної сфери, пренатальної і перинатальної психології Донецького національного медичного університету МОЗ України. У дослідженні прийняли участь 46 подружніх пар, які знаходилися у шлюбі та очікували дитину. В ході дослідження нами було виявлено, що у вагітних з різними типами ПКГД мають місце відмінності у внутрішньосімейних відносинах, а також у наявному сімейному кліматі. Враховуючи значення подружніх та сімейних стосунків для психологічного та соціального благополуччя вагітної жінки, стає зрозумілим доцільність активного залучення партнерів до програм психологічного супроводу вагітних, що, безумовно, сприятиме не тільки ефективній підготовці до свідомого та відповідального батьківства, але й гармонізації подружніх стосунків та сімейному благополуччю загалом. The aim of the work was empirical research and analysis of the types of psychological component of gestational dominance (PСGD) and peculiarities of intra-family relations during pregnancy. The research was conducted on the basis of the scientific laboratory of the reproductive sphere, of prenatal and perinatal psychology of the Donetsk National Medical School University of the Ministry of Health of Ukraine. 46 married couples took part in the study, who were married and expecting a child. In the course of the study, we discovered that pregnant women with various types of PCGD have the place of difference in intra-family relations, as well as in the existing one family climate. Active involvement of partners in psychological programs accompanying pregnant women will certainly contribute not only to effective preparation to conscious and responsible parenthood, but also to marital harmony relationships and family well-being in general.