Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології за Автор "Batsylyeva, O."
Зараз показано 1 - 3 з 3
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументCommunicative Competence as a Component of the Professional Development of Psychology Students(LUMEN Publishing House, 2021) Batsylyeva, O.; Puz, I.; Astakhov, V.; Yalanska, S.; Аtamanchuk, N.; Saiko, N.The paper analyzes the issue of communicative competence as an element of the professional development of students studying psychology. It is established that in order to become a professional psychologist, a person should possess a number of essential psychological skills, such as communicative competence realized in the possession of verbal and nonverbal means of communication, ability to initiate and maintain contact. Based on this, the aim of the article was to conduct an empirical study on the communicative competence features as a component of the professional development of upcoming psychologists. A set of psychodiagnostic methods was selected, which helped to study the main parameters of communicative competence, features of professional orientation and motivation of future professional activity. The obtained results were subjected to quantitative and qualitative analysis. The sample included 72 Bachelor’s degree psychology students studying at Vasyl’ Stus Donetsk National University. The research consisted of two stages. The first stage incorporated the assessment of communicative competence, based on which the sample of subjects was divided into 3 subgroups according to their level of communicative competence development. The second stage analyzed the features of professional motivation and attitude to one’s own professional development of psychology students with different levels of communicative competence development. The results demonstrate that students with a high level of communicative competence in comparison with students withmedium and low levels of communicative competence in the structure of professional motivation are dominated by intrinsic motivation, which indicates that for such students their future profession itself is very important. Moreover, these students have a clear idea of their future professional activity, are more professionally oriented, which will contribute to their successful professional development. У роботі аналізується питання комунікативної компетентності як елемента професійного розвитку студентів, які вивчають психологію. Встановлено, що для того, щоб стати професійним психологом, людина повинна володіти рядом необхідних психологічних навичок, таких як комунікативна компетентність, що реалізується у володінні вербальними та невербальними засобами спілкування, здатність ініціювати та підтримувати контакт. Виходячи з цього, метою статті було проведення емпіричного дослідження особливостей комунікативної компетентності як складової професійного розвитку майбутніх психологів. Підібрано комплекс психодіагностичних методик, які допомогли дослідити основні параметри комунікативної компетентності, особливості професійної спрямованості та мотивації майбутньої професійної діяльності. Отримані результати були піддані кількісному та якісному аналізу. До вибірки увійшли 72 студенти бакалавра психології, які навчаються в Донецькому національному університеті імені Василя Стуса. Дослідження складалося з двох етапів. Перший етап включав оцінку комунікативної компетенції, на підставі якої вибірку досліджуваних було поділено на 3 підгрупи за рівнем розвитку комунікативної компетентності. На другому етапі аналізувалися особливості професійної мотивації та ставлення до власного професійного розвитку студентів психології з різним рівнем розвитку комунікативної компетентності. Результати свідчать про те, що у студентів із високим рівнем комунікативної компетентності порівняно зі студентами із середнім та низьким рівнями комунікативної компетентності в структурі професійної мотивації переважає внутрішня мотивація, що свідчить про те, що для таких студентів дуже важливою є сама майбутня професія. Більше того, ці студенти мають чітке уявлення про свою майбутню професійну діяльність, більш професійно орієнтовані, що сприятиме їх успішному професійному розвитку. В работе анализируется вопрос коммуникативной компетентности как элемента профессионального развития студентов, изучающих психологию. Установлено, что для того чтобы стать профессиональным психологом, человек должен обладать рядом необходимых психологических навыков, таких как коммуникативная компетентность, реализуемая во владении вербальными и невербальными средствами общения, способность инициировать и поддерживать контакт. Исходя из этого, целью статьи было проведение эмпирического исследования особенностей коммуникативной компетентности как составляющей профессионального развития будущих психологов. Подобран комплекс психодиагностических методик, которые помогли изучить основные параметры коммуникативной компетентности, особенности профессиональной направленности и мотивации будущей профессиональной деятельности. Полученные результаты были подвергнуты количественному и качественному анализу. В выборку вошли 72 студента бакалавра психологии, которые учатся в Донецком национальном университете имени Василия Стуса. Исследование состояло из двух этапов. Первый этап включал оценку коммуникативной компетенции, на основании которой выборка испытуемых была разделена на 3 подгруппы по уровню развития коммуникативной компетентности. На втором этапе анализировались особенности профессиональной мотивации и отношения к собственному профессиональному развитию студентов психологии с разным уровнем развития коммуникативной компетентности. Результаты свидетельствуют о том, что у студентов с высоким уровнем коммуникативной компетентности по сравнению со студентами со средним и низким уровнями коммуникативной компетентности в структуре профессиональной мотивации преобладает внутренняя мотивация, что свидетельствует о том, что для таких студентов очень важна сама будущая профессия. Более того, эти студенты имеют ясное представление о своей будущей профессиональной деятельности, более профессионально ориентированы, что будет способствовать их успешному профессиональному развитию.
- ДокументThe Communicative Competence of Future Doctors with Different Levels of Stress Resistance(LUMEN Publishing House, 2021) Batsylyeva, O.; Puz, I.; Astakhov, V.; Budas, I.Physicians’ communicative competence is of immense importance for their professional activity. The current study presumes that future doctors’ communicative competence correlates with their stress resistance which influences their professional performance of duties. The specific aim of our research was to conduct a thorough study of the communicative competence of future doctors with different levels of stress resistance. According to the analysis of the level of their stress resistance, seventy-seven senior students of the Donetsk National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine were divided into three groups. Further, applying a set of appropriate psychodiagnostic methods and techniques, their communicative competence was evaluated. The results have proved that the research participants with a high level of stress resistance are more communicatively competent compared to the participants with average and low-level stress resistance. Our findings suggest that future physicians’ communicative competence, as it is closely connected with their stress resistance, needs more considerable attention of authorities in medical education. So, we speculate that introducing socio-psychological training sessions both to the curriculum and to the process of current physicians' professional development will contribute to the successful performance of future doctors’ professional duties under pressure, and their interaction with colleagues, patients, and their relatives. Комунікативна компетентність лікарів має величезне значення для їхньої професійної діяльності. Нинішнє дослідження передбачає, що комунікативна компетентність майбутніх лікарів корелює зі стресостійкістю, що впливає на професійне виконання службових обов’язків. Конкретною метою нашого дослідження було проведення ґрунтовного вивчення комунікативної компетентності майбутніх лікарів із різним рівнем стресостійкості. Відповідно до аналізу рівня їх стресостійкості 77 студентів старших курсів Донецького національного медичного університету МОЗ України були поділені на три групи. Далі, застосовуючи комплекс відповідних психодіагностичних методів і прийомів, оцінювали їх комунікативну компетентність. Результати довели, що учасники дослідження з високим рівнем стресостійкості є більш комунікативно компетентними порівняно з учасниками з середнім і низьким рівнем стресостійкості. Наші результати свідчать про те, що комунікативна компетентність майбутніх лікарів, оскільки вона тісно пов’язана з їх стресостійкістю, потребує більшої уваги авторитетів у сфері медичної освіти. Отже, ми припускаємо, що запровадження соціально-психологічних тренінгів як до навчальної програми, так і до процесу підвищення кваліфікації нинішніх лікарів сприятиме успішному виконанню майбутніх лікарів професійних обов’язків, їх взаємодії з колегами, пацієнтами та їхніми родичами. Коммуникативная компетентность врачей имеет огромное значение для их профессиональной деятельности. Нынешнее исследование предполагает, что коммуникативная компетентность будущих врачей коррелирует со стрессоустойчивостью, что влияет на профессиональное исполнение служебных обязанностей. Конкретной целью нашего исследования было проведение основательного изучения коммуникативной компетентности будущих врачей с разным уровнем стрессоустойчивости. Согласно анализу уровня их стрессоустойчивости 77 студентов старших курсов Донецкого национального медицинского университета Минздрава Украины были поделены на три группы. Далее, применяя комплекс подходящих психодиагностических методов и приемов, оценивали их коммуникативную компетентность. Результаты доказали, что участники исследования с высоким уровнем стрессоустойчивости более коммуникативно компетентны по сравнению с участниками со средним и низким уровнем стрессоустойчивости. Наши результаты свидетельствуют о том, что коммуникативная компетентность будущих врачей, поскольку она тесно связана с их стрессоустойчивостью, требует большего внимания авторитетов в сфере медицинского образования. Итак, мы предполагаем, что внедрение социально-психологических тренингов как в учебную программу, так и в процесс повышения квалификации нынешних врачей будет способствовать успешному выполнению будущих врачей профессиональных обязанностей, взаимодействию с коллегами, пациентами и их родственниками.
- ДокументTHE PERSPECTIVE OF USING ECOLOGICAL AND PSYCHOLOGICAL TRAINING IN THE FORMATION OF ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-09-23) Batsylyeva, O.The problem of the need for the formation of ecological consciousness in modern conditions of life is presented. The expediency of using ecological and psychological training for the formation of ecological consciousness of students is shown. Представлено проблему необхідності формування екологічної свідомості в сучасних умовах життя. Показано доцільність використання еколого-психологічного тренінгу для формування екологічної свідомості учнів.