Розвиток зв'язного мовлення дітей за допомогою логоказок

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2022
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Класичний приватний університет
Анотація
Статтю присвячено дослідженню особливостей логоказки як ефективного засобу розвитку зв’язного мовлення у дітей, а також визначенню форм, методів і прийомів її використання у професійній діяльності фахівця. Метод роботи із казкою є одним із провідних у корекційній роботі із дошкільниками із загальним мовленнєвим недорозвиненням, оскільки він природно, комплексно та відповідно до провідної діяльності дитини впливає на її мовленнєву сферу. Нині у практиці логопедії застосовується широкий спектр казок різних видів і призначення. Логопедична гра-казка для дошкільнят призначена для застосування у роботі із дітьми із порушеннями мовлення комплексів вправ, що розвивають правильний артикуляційний уклад звуків, а також для пасивної артикуляційної гімнастики. Логоказки – це казки, що несуть певне лексичне або граматичне навантаження. В них застосовуються різні форми, методи і прийоми роботи над постановкою звуків і розвитком фонетико-фонематичного сприймання, поповненням словникового запасу, над розвитком зв’язного мовлення загалом, а також закони словотворення і побудови речень. Логопедичний вплив здійснюється шляхом створення мотивуючого казково-ігрового середовища. Логоказку доцільно використовувати не тільки вчителям-логопедам, учителям-дефектологам, вихователям дошкільних установ, але і батькам, зацікавленим у виправленні мовленнєвих порушень у дітей. Спектр форм і методів роботи із казкою, що сприяє формуванню зв’язного мовлення дітей із ЗНМ, є широким: створення нової або розповідь відомої казки (від 3-ої або від 1-ої особи, групової, по колу); вигадування продовження або закінчення відомої казки; складання казки на запропоновану тему із використанням ілюстративного матеріалу до неї; індивідуальне розроблення казки або створення казки разом; метод виконання казкових завдань; знаходження схожих рис і відмінностей у декількох казках або казкових персонажах; відгадування дітьми ілюстрацій; вибір улюбленої казки або її героя; вибір найбільш кумедної казки або епізоду; гри-бесіди дітей із казковими героями; ігри-драматизації; інсценування і постановка казки із ляльками; малювання казкових героїв та інші. The article is devoted to the study of the features of logo-tale as an effective means of developing children’s coherent speech, as well as in determining the forms, methods and techniques of its use in the professional activities of specialists. The method of working with a fairy tale is one of the central places in the correctional work with preschool children with general speech underdevelopment, as no other activity can provide such a comprehensive impact on the speech sphere of the child. Currently, there is a large number of different fairy tales are used in speech therapy practice. Speech therapy game-tale for preschoolers is designed for use in working with children with speech disorders sets of exercises that develop the correct articulatory structure of sounds, and for passive articulation gymnastics. Logo tales are tales that carry a certain lexical or grammatical load. Such tales use various methods to work on the production of sounds and phonemic hearing, the enrichment of vocabulary, the laws of word formation and word change, the development of coherent expression. Speech therapy influence takes place in a fabulous game form and is the most universal. Speech therapy will be useful not only for speech therapists, special education teachers, preschool teachers, but also for parents who are interested in correcting speech disorders in children. Methods and forms of work with a fairy tale on the formation of coherent speech of children with general speech underdevelopment are diverse: telling a new or retelling of a famous fairy tale (from the 3rd or from the 1st person, group, in a circle); inventing a continuation or completion of a famous fairy tale; composing a fairy tale on the proposed topic based on illustrative material; independent or collective creation of a fairy tale; method of solving fairy-tale problems; comparison of several fairy tales or fairy-tale characters; children’s recognition of illustrations; choosing a favorite fairy tale or favorite fairy tale character; choosing the funniest fairy tale or episode; children’s conversation games with fairy tale characters; dramatization games; staging a fairy tale with the help of puppets; drawing characters from fairy tales, etc.
Опис
Ключові слова
мовлення, зв’язне мовлення, розвиток мовлення, порушення мовлення, логопедична казка, speech, coherent speech, speech development, speech disorders, logo-tale
Цитування
Казачінер О. С. Розвиток зв'язного мовлення дітей за допомогою логоказок / О. С. Казачінер, Ю. Д. Бойчук // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / Класич. приват. ун-т ; [редкол.: Т. І. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2022. – Вип. 80, т. 1. – С. 49–53.