Перегляд за Автор "Бойчук, Ю. Д."
Зараз показано 1 - 20 з 124
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- Документ«HAPPY END» У ПРАКТИЦІ КАЗКОТЕРАПІЇ(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., Česká republika, 2023) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.У статті з’ясовано та підтверджено той факт, що казки для дітей обов’язково повинні мати щасливий кінець. Це створює у дитини почуття психологічної захищеності, образ світлого майбутнього. обов’язковий HAPPY END («щасливий кінець») стає основним засобом цього виду арттерапії, що допомагає дітям позбутися страхів і комплексів. Казка з «поганим кінцем» також є засобом навчання й виховання. Вона показує дитині, як себе відповідно поводити, чого робити не можна, як уникнути невдалого вибору, щоб зменшити негативні наслідки вчинків. Багато казок відомих нам авторів, зокрема братів Грімм, у своєму первинному варіанті були більш жорстокими і суворими, тому їх переробляли таким чином, щоб змінити фінал казкового твору на краще. На основі аналізу наукових та навчально-методичних праць із теми дослідження чітке окреслення форм представлення HAPPY END у казках та казкових творах, а також узагальнення проявів HAPPY END у казках на основі конкретних прикладів потребують обов’язкового вивчення. У дослідженні було визначено форми представлення HAPPY END у казках та казкових творах – індивідуальну і суспільну. Індивідуальна форма HAPPY END виявляється у покращенні життя казкового героя. Зазвичай це головний герой, із яким упродовж казкового сюжету відбуваються зміни на краще: герой отримує бажане, поліпшуються умови його життя, він може набувати чарівних позитивних якостей тощо. Суспільна форма стосується покращення життя як у кількох казкових героїв, так і в казковій країні загалом. Було також узагальнено прояви HAPPY END у казках на основі конкретних прикладів: 1. У головного героя казки поліпшуються умови життя, можливо, відбувається зняття чар. 2. Головний герой позбавляється шкідливих звичок. 3. Зміна зовнішності головного героя на краще. 4. Боротьба із силами зла, одержання перемоги над ворогом або негативними казковими героями. 5. У казковій країні змінюється на краще політична, економічна, життєва ситуація у цілому. Кожну казку можна видозмінювати й розвивати сюжет по-різному залежно від того, що зараз для дитини актуально. The article clarifies and proves the fact that fairy tales for children must necessarily have a happy ending. This creates a sense of psychological security in the child, an image of a bright future. Mandatory HAPPY END (“happy end”) becomes the main means of this type of art therapy, which helps children get rid of fears and complexes. A fairy tale with a “bad ending” is also a means of learning and education. It shows the child how to behave accordingly, what not to do, how to avoid bad choices in order to reduce the negative consequences of actions. Many fairy tales of the authors known to us, in particular the Grimm brothers, were more cruel and harsh in their original version, so they were reworked in such a way as to change the ending of the fairy tale work for the better. Based on the analysis of scientific and educational-methodological works on the topic of research, a clear outline of the forms of presentation of HAPPY END in fairy tales and fairy-tale works, as well as a generalization of the manifestations of HAPPY END in fairy tales based on specific examples require mandatory study. The research determined the forms of presentation of HAPPY END in fairy tales and fairy-tale works - individual and public. The individual form of HAPPY END is manifested in the improvement of the life of the fairy-tale hero. Usually, this is the main character, with which changes for the better occur during the fairy tale plot: the hero gets what he wants, the conditions of his life improve, he can acquire magical positive qualities, etc. Social form refers to the improvement of life both for a few fairy-tale characters and for the fairy-tale country in general. Manifestations of HAPPY END in fairy tales were also summarized on the basis of specific examples: 1. the living conditions of the main character of the fairy tale improve, perhaps the spell is removed. 2. The main character gets rid of bad habits. 3. Changing the main character’s appearance for the better. 4. Fighting against the forces of evil, winning over the enemy or negative fairy-tale heroes. 5. in a fairy-tale country, the political, economic and life situation as a whole is changing for the better. Each fairy tale can be modified and the plot developed differently depending on what is relevant for the child now.
- ДокументMANAGEMENT TECHNIQUES IN INCLUSIVE CLASSROOM(International Science Group, 2023-09-12) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The publication explores management techniques in inclusive classrooms that will enable students to succeed. Actually, educators who want to become effective classroom teachers in inclusive classrooms should remember that the most effective teachers are those who are trained and address discipline issues in the classroom before disruptions occur. Planning and implementing early intervention strategies can help teachers create a learning climate in which there is trust and in which students believe they can learn. When this happens, classroom disruptions will decrease and learning for all students will decrease increase, regardless of whether they have been determined to need special services. У публікації досліджено технології управління в інклюзивному класі, які дозволять учням досягти успіху. Насправді, педагоги які бажають стати ефективними класними керівниками в інклюзивних класах, повинні пам'ятати, що найефективнішими є ті вчителі, які підготовлені та вирішують питання дисципліни в класі до того, як вона порушиться. Планування та реалізація технологій превентивного втручання може допомогти вчителям створити навчальний клімат в якому панує довіра і в якому учні вірять, що вони можуть вчитися. Коли це відбувається, кількість зривів у класі зменшиться, а навчання всіх учнів підвищиться, незалежно від того, чи були вони визначені як такі, що потребують спеціальних послуг, чи ні.
- ДокументMASTERS’ PROFESSIONAL TRAINING ON SPECIALTY 16.02 "SPECIAL EDUCATION. OLIGOFRENOPEDAGOGY" IN H. S. SKOVORODA KHARKIV NATIONAL PEDAGOGICAL UNIVERSITY(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.The article deals with the teaching of oligophrenopedagogy, which provided for the professional training of masters in specialty 016.02 "Special Education. Oligophrenopedagogy" at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which provides their fundamental preparation for future pedagogical activity in the system of special and inclusive education. В статті розглянуто викладання олігофренопедагогіки, яке передбачено для професійної підготовки магістрів зі спеціальності 016.02 "Спеціальна освіта. Олігофренопедагогіка" у Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди, що здійснює їх фундаментальну підготовку до майбутньої педагогічної діяльності в системі спеціальної та інклюзивної освіти.
- ДокументPEER TUTORING IN SPECIAL AND INCLUSIVE EDUCATION(International Science Group, 2023-02-21) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Peer tutoring in special and inclusive education is a strategy where higher performing students are paired with lower-performing students or students with disabilities to review or teach academic material. This strategy has been proven to help students on both sides’ master content and gain self-confidence in specific skills. The peer tutoring definition allows for different types of student pairings. Some models pair peers of similar abilities, while other models pair a higher-performing student with a lower-performing student for a target skill. Some models pair students of different ages. Teachers should pair students based on the skill being addressed ascarefully prescribed format and steps, while other peer tutoring is less formal. Peer tutoring has been a part of the American education system for many years and has been the subject of much research and development. well as on their behavioural and personality needs. Взаємне наставництво у спеціальній та інклюзивній освіті - це стратегія, за якої учні з кращими показниками в навчанні об'єднуються в пари з учнями з нижчими показниками або учнями з інвалідністю для повторення чи викладання академічного матеріалу. Доведено, що ця стратегія допомагає учням з обох сторін засвоїти навчальний матеріал і набути впевненості у власних силах. Визначення "рівний-рівному" допускає різні типи об'єднання учнів у пари. Деякі моделі об'єднують в пари учнів зі схожими здібностями, тоді як інші моделі об'єднують в пари учня з вищими показниками з учнем з нижчими показниками для розвитку цільової навички. Деякі моделі об'єднують в пари учнів різного віку. Вчителі повинні об'єднувати учнів у пари на основі навичок, які відпрацьовуються, з дотриманням ретельно прописаного формату та етапів, тоді як інші моделі наставництва менш формальні. Наставництво з боку однолітків є частиною американської системи освіти вже багато років і є предметом багатьох досліджень і розробок. а також на їхні поведінкові та особистісні потреби.
- ДокументTHERAPEUTIC FAIRY TALES FOR CHILDREN AND FAMILIES GOING THROUGH TROUBLING TIMES(International Science Group, 2023-01-10) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.; Галій, А. І.Family fairytale therapy is one of the most actual and important direction of fairytale therapy in general. A child and his family meet face-to-face a lot of different problems which can be successfully solved with the help of fairytale therapy. Parental fairytale therapy stories shown in books by Pia Jones and Sarah Pimenta offer practical and creative ideas on how to use illustrated storybooks therapeutically. Exercises presented there have been designed to encourage children’s imagination and creativity, develop confidence and emotional literacy as well as deepen engagement and understanding of storybooks. Designed to be used with children aged six and above, each story has an accompanying online resource, offering therapeutic prompts and creative exercises to support the practitioner. These resources can also be adapted for wider use with siblings and other family members. Сімейна казкотерапія - один з найбільш актуальних і важливих напрямків казкотерапії в цілому. Дитина та її сім'я зустрічаються віч-на-віч з безліччю різноманітних проблем, які можуть бути успішно вирішені за допомогою казкотерапії. Історії казкотерапії для батьків, наведені в книгах Пії Джонс та Сари Піменти, пропонують практичні та творчі ідеї, як використовувати ілюстровані книжки з казками в терапевтичних цілях. Представлені там вправи були розроблені, щоб заохочувати дитячу уяву та творчість, розвивати впевненість та емоційну грамотність, а також поглиблювати взаємодію та розуміння казок. Посібник призначений для дітей віком від шести років і кожна історія має супровідний онлайн-ресурс, що пропонує терапевтичні підказки та творчі вправи для підтримки та творчі вправи на допомогу фахівцям. Ці ресурси також можуть бути адаптовані для ширшого використання з братами, сестрами та іншими членами сім'ї.
- ДокументАналіз зарубіжного досвіду розвитку інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.Розвиток інклюзивної компетентності вчителів загальноосвітніх навчальних закладів України нині є нагальною необхідністю сьогодення. Вважаємо, що впровадження зарубіжного досвіду в напрямі окресленої проблеми, накопиченого різними країнами світу, є вкрай корисним та необхідним для підвищення якості середньої, вищої та післядипломної систем освіти нашої країни. Развитие инклюзивной компетентности учителей общеобразовательных учебных заведений Украины в настоящее время является насущной необходимостью сегодняшнего дня. Считаем, что внедрение зарубежного опыта в направлении обозначенной проблемы, накопленного различными странами мира, является крайне полезным и необходимым для повышения качества среднего, высшего и последипломного систем образования нашей страны. The development of inclusive competence of teachers of general educational institutions of Ukraine is currently an urgent need today. We believe that the introduction of foreign experience in the direction of this problem, accumulated by various countries of the world, is extremely useful and necessary for improving the quality of secondary, higher and postgraduate education systems in our country.
- ДокументАНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНИХ ПРИЙОМІВ РОБОТИ З КАЗКАМИ У ПРАКТИЦІ КАЗКОТЕРАПІЇ(International Science Group, 2023-10-31) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.У публікації досліджено інноваційні прийоми роботи з казками у практиці казкотерапії. Для дітей, у тому числі з тими чи іншими порушеннями психофізичного розвитку, робота з казкою має виховне значення (формуються почуття доброти, гуманізму, чуйності, співпереживання); пізнавальне (розширює кругозір дітей); педагогічне (дає розуміння того, що можна, що не можна); моральне (розвиває позитивні, допомагає позбутися негативних рис характеру); психологічне (здійснює розвиток психічних процесів дітей: пам’яті, уваги, мислення, мовлення тощо). Зазначено, що у зв’язку зі складною безпековою, політичною та економічною ситуацією в Україні пропоновані у практиці казкотерапії інноваційні форми, методи, прийоми і технології доцільно застосовувати у психокорекційній, психотерапевтичній діяльності у різних режимах: оффлайн, змішаному та онлайн. The publication explores innovative methods of working with fairy tales in the practice of fairy-tale therapy. For children, including those with certain disorders of psychophysical development, working with a fairy tale has an educational value (feelings of kindness, humanism, sensitivity, empathy are formed); cognitive (expands children's horizons); pedagogical (gives an understanding of what is possible and what is not possible); moral (develops positive, helps to get rid of negative character traits); psychological (develops children's mental processes: memory, attention, thinking, speech, etc.). It is noted that in connection with the difficult security, political and economic situation in Ukraine, the innovative forms, methods, techniques and technologies proposed in the practice of fairy-tale therapy should be used in psycho-corrective, psychotherapeutic activities in different modes: offline, mixed and online.
- ДокументАртикуляційна та дихальна гімнастика як складова роботи з дітьми з особливими освітніми потребами(International Science Group(isg-konf.com), 2021-01-26) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.У статті підведено підсумки вивчення артикуляційної та дихальної гімнастики, які здебільшого упроваджуються у виховно-оздоровчій роботі, фізичній реабілітації, логопедичній, оздоровчій практиці, їх широко можна застосовувати і в навчальній роботі з різними категоріями дітей як і з особливими освітніми потребами, так і з дітьми нормотипового розвитку. Вихователі закладів дошкільної освіти, вчителі початкових класів, учителі мов і літератури мають змогу використовувати артикуляційні та дихальні вправи із залученням відповідного дидактичного супроводу при вивченні дітьми рідної та іноземної мови. В статье подведены итоги изучения артикуляционной и дыхательной гимнастики, которые в основном внедряются в воспитательно-оздоровительной работе, физической реабилитации, логопедической, оздоровительной практике, их широко можно применять и в учебной работе с различными категориями детей как и с особыми образовательными потребностями, так и с детьми нормотипового развития. Воспитатели учреждений дошкольного образования, учителя начальных классов, учителя языков и литературы могут использовать артикуляционные и дыхательные упражнения с привлечением соответствующего дидактического сопровождения при изучении детьми родного и иностранного языка. The article summarizes the results of the study of articulatory and respiratory gymnastics, which are mainly implemented in educational and health-improving work, physical rehabilitation, speech therapy, health-improving practice, they can be widely used in educational work with various categories of children, both with special educational needs and with children of normotype development. Educators of preschool education institutions, primary school teachers, language and literature teachers can use articulation and breathing exercises with the involvement of appropriate didactic support when children learn their native and foreign languages.
- ДокументВалеологічні основи духовного розвитку особистості(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Науменко, Н. В.У статті порушено тему валеологічних основ духовного розвитку особистості. В статье затронута тема валеологических основ духовного развития личности. The article touches upon the topic of valeological foundations of the spiritual development of a person.
- ДокументВикористання англійських народних та авторських казок у практиці казкотерапії(International Science Group(isg-konf.com), 2021-04-20) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.Простежено, що англійські казки для дітей можуть успішно впроваджуватися у практиці казкотерапії. Головною особливістю структури британської літературної казки є її іронічне фарбування й тісний зв’язок з моральною стороною добутку. Англійські казки закінчуються подіями, в яких актуалізуються такі ментальні концепти, як раціоналізм, справедливість, чесність. Використання казок на уроках англійської мови сприяє підвищенню мотивації, розвитку пізнавальних інтересів і оптимізації освітнього процесу. Твори іншомовного дитячого фольклору є чудовим засобом розвитку позитивних особистісних якостей. Вони відповідають віковим особливостям дітей дошкільного, молодшого, середнього та старшого шкільного віку. Прослежено, что английские сказки для детей могут успешно внедряться в практике сказкотерапии. Главной особенностью структуры британской литературной сказки является ее иронические окраски и тесная связь с моральной стороной произведения. Английские сказки заканчиваются событиями, в которых актуализируются такие ментальные концепты, как рационализм, справедливость, честность. Использование сказок на уроках английского языка способствует повышению мотивации, развития познавательных интересов и оптимизации образовательного процесса. Произведения иноязычного детского фольклора является прекрасным средством развития положительных личностных качеств. Они соответствуют возрастным особенностям детей дошкольного, младшего, среднего и старшего школьного возраста. It is traced that English fairy tales for children can be successfully implemented in the practice of fairy tale therapy. The main feature of the structure of the British literary tale is its ironic colors and close connection with the moral side of the work. English fairy tales end with events in which such mental concepts as rationalism, justice, honesty are actualized. The use of fairy tales in English lessons helps to increase motivation, develop cognitive interests and optimize the educational process. Works of foreign language children's folklore are an excellent means of developing positive personal qualities. They correspond to the age characteristics of children of preschool, junior, middle and senior school age.
- ДокументВикористання дидактичних ігор та ігрових прийомів у роботі з розвитку мовлення старших дошкільників з інтелектуальними порушеннями(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-10-20) Мірошниченко, О. М.; Бойчук, Ю. Д.; Дрожик, Л. В.В статті розглянуто дидактичні ігри, які доцільно використовувати у процесі розвитку мовлення старшого дошкільника на всіх етапах роботи. Організація мовленнєвої діяльності старших дошкільників з інтелектуальними порушеннями передбачає реалізацію цілої низки аспектів: знати дитячу психологію, орієнтуватися в вікових особливостях і індивідуальних відмінностях дітей; знати, мати уявлення та дотримуватися основних принципів організації навчання, взаємодії з вихованцями під час навчального процесу; чітко знати завдання та зміст роботи з розвитку мовлення дітей; творчо володіти методами і прийомами навчання мови; використовувати різні засоби на практиці; поза межами заняття вдосконалювати мовлення на екскурсіях, прогулянках; здійснювати роботу як щодо збагачення і вдосконалення граматики, лексики, фонетики так і розвивати художньо-мовленнєву діяльність; створити та підтримувати у належному стані мовленнєвий осередок у груповій кімнаті; ефективно організовувати освітнє середовище під час занять з рідної мови. The article deals with didactic games that should be used in the process of development of speech of the senior preschooler at all stages of work. The organization of speech activity of senior preschoolers with intellectual disabilities involves the implementation of a number of aspects: to know child psychology, to navigate in age peculiarities and individual differences of children; know, have an idea and to know, have an idea and adhere to the basic principles of organization of training, interaction with pupils during during the educational process; clearly know the tasks and content of work on the development of speech children; creatively master the methods and techniques of language teaching; use various means in practice; outside the classroom to improve speech on excursions, walks; to carry out work both on enrichment and improvement of grammar, vocabulary, phonetics and develop artistic and speech activities; create and to create and maintain in proper condition the speech center in the group room; effectively organize an educational environment during mother tongue classes.
- ДокументВикористання казок Китаю у практиці казкотерапії(Canada, 2021-09-28) Казачінер, О. С.; Бойчук, Ю. Д.В статті розглянуто казки Китаю, які можно успішно застосовувати у практиці казкотерапії з метою формування позитивних рис характеру, працелюбності, шанобливого ставлення до людей та загальнолюдських цінностей у цілому. Повчальні елементи, мораль творів збігається з уявленням казок у слов’янській та західній літературі: добро перемагає зло, любов перемагає ненависть, оспівується любов до батьків, батьківщини, вірність друзям та інше. В статье рассмотрены сказки Китая, которые можно успешно применять в практике сказкотерапии с целью формирования положительных черт характера, трудолюбия, уважительного отношения к людям и общечеловеческих ценностей в целом. Обучающие элементы, мораль произведений совпадает с представлением сказок в славянской и западной литературе: добро побеждает зло, любовь побеждает ненависть, воспевается любовь к родителям, родине, верность друзьям и тому подобное. The article considers Chinese fairy tales, which can be successfully applied in the practice of fairy tale therapy to form positive character traits, industriousness, respectful attitude towards people and universal values in general. The educational elements and moral of the works coincide with the representation of fairy tales in Slavic and Western literature: good conquers evil, love conquers hate, love of parents, homeland, loyalty to friends and the like are praised.
- ДокументВикористання ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного та молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами(Класичний приватний університет, 2021) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.; Галій, А. І.Статтю присвячено огляду ігрових електронних освітніх ресурсів для формування навичок здоров’язбереження дітей дошкільного й молодшого шкільного віку, в тому числі й з особливими освітніми потребами. Визначено, що за допомогою гри діти дошкільного й молодшого шкільного віку легше опановують складні навички піклування про власне здоров’я. У дітей з особливостями психо-фізичного розвитку участь у комп’ютерних навчальних іграх викликає зацікавленість; завдяки технологічним можливостям, вибору оптимального темпу тощо діти мають можливість опанувати необхідні знання та вміння у вигляді гри. Було обрано ресурси greenrobot-apps.net і downloadpark.mobi/, за допомогою яких діти навчаться не боятися лікарів, допомагати персонажам гри бути здоровими й красивими. Використовуючи ігрові електронні освітні ресурси, вчителі, фахівці в галузі спеціальної освіти й батьки зможуть залучити дітей, у тому числі й з особливими освітніми потребами, довіртуального медичного огляду маленького пацієнта, надання стоматологічної допомоги, першої допомоги при ранах, опіках, віртуального лікування вух, очей, горла, носа, шкіри, а також до надання допомоги маленьким тваринам тощо. Було проаналізовано технологічні можливості й призначення ігрових електронних освітніх ресурсів: можливість завантаження на андроїд, вибору різних героїв, дидактичні можливості гри (тобто гра повинна мати освітню, виховну, розвивальну й корекційну мету). Визначено алгоритм участі дитини в грі: 1) вибір персонажа; 2) підготовка необхідного інструментарію, предметів; 3) безпосередньо надання допомоги; 4) приведення об’єкта допомоги в належний вигляд. Обґрунтовано, що за допомогою ігрових електронних освітніх ресурсів у дитини із сенсорними й / або інтелектуальними порушеннями розвиватиметься дрібна й загальна моторика, мовлення, розширюватиметься кругозір, покращуватиметься стан пізнавальних процесів та емоційно-вольової сфери. Наголошено на тому, щоб дорослий обов’язково залучав дитину до усвідомленого й виваженого вибору послідовності дій, засобів допомоги персонажу гри. Статья посвящена обзору игровых электронных образовательных ресурсов для формирования навыков здоровья детей дошкольного и младшего школьного возраста, в том числе и с особыми образовательными потребностями. Определено, что с помощью игры дети дошкольного и младшего школьного возраста легче овладевают сложными навыками заботы о собственном здоровье. У детей с особенностями психофизического развития участие в компьютерных обучающих играх вызывает заинтересованность; благодаря технологическим возможностям, выбору оптимального темпа и т.д. дети имеют возможность овладеть необходимыми знаниями и умениями в виде игры. Были выбраны ресурсы greenrobot-apps.net и downloadpark.mobi/, с помощью которых дети научатся не бояться врачей, помогать персонажам игры быть здоровыми и красивыми. Используя игровые электронные образовательные ресурсы, учителя, специалисты в области специального образования и родители смогут привлечь детей, в том числе с особыми образовательными потребностями, довиртуального медицинского осмотра маленького пациента, оказания стоматологической помощи, первой помощи при ранах, ожогах, виртуальном лечении ушей, глаз, горла, носа, кожи, а также к оказанию помощи маленьким животным и т.д. Были проанализированы технологические возможности и назначение игровых электронных образовательных ресурсов: возможность загрузки на андроид, выбор различных героев, дидактические возможности игры (т.е. игра должна иметь образовательную, воспитательную, развивающую и коррекционную цель). Определен алгоритм участия ребенка в игре: выбор персонажа; 2) подготовка необходимого инструментария, предметов; 3) непосредственно оказание помощи; 4) приведение объекта помощи в надлежащий вид. Обосновано, что с помощью игровых электронных образовательных ресурсов у ребенка с сенсорными и/или интеллектуальными нарушениями будет развиваться мелкая и общая моторика, речь, будет расширяться кругозор, улучшаться состояние познавательных процессов и эмоционально-волевой сферы. Отмечено, чтобы взрослый обязательно привлекал ребенка к осознанному и взвешенному выбору последовательности действий, средств помощи персонажу игры. The article is devoted to the review of game electronic educational resources for the formation of preschool and primary school age children’s (including those with special educational needs’) health-saving skills. It has been determined that with the help of the game, preschool and primary school age children can more easily master the complex skills of taking care of their own health. In children with special needs, participation in computer educational games is of interest; thanks to technological capabilities, choosing the optimal pace, etc., children have the opportunity to acquire the necessary knowledge and skills in the form of educational game. The resources greenrobot-apps.net and downloadpark.mobi/ were chosen, with the help of which children will learn not to be afraid of doctors, to help the game characters to be healthy and beautiful. Using game electronic educational resources, teachers, specialists in the field of special education and parents will be able to involve children, including those with special educational needs, in a virtual medical examination of a young patient, dental care, first aid for wounds, burns, virtual treatment of ears, eyes, throat, nose, skin, as well as to help small animals, etc. The technological possibilities and purpose of game electronic educational resources were analyzed: the possibility of downloading to android, choosing different characters, didactic possibilities of the game (ie the game should have an educational, upbringing, developmental and corrective aims). The algorithm of the child’s participation in the game is determined: 1) the choice of the character; 2) preparation of necessary tools, instruments; 3) direct assistance; 4) bringing the object of assistance in proper form. It is substantiated that with the help of play electronic educational resources a child with sensory and / or intellectual disabilities will develop fine and general motor skills, speech, broaden horizons, improve the state of cognitive processes and emotional and volitional sphere. It is emphasized that the adult must involve the child in a conscious and balanced choice of sequence of actions, means of helping the game character.
- ДокументВикористання ІКТ-ресурсів під час навчальних занять зі студентами із дисципліни "Формування комунікативної діяльності у дітей з особливими освітніми потребами"(International Science Group(isg-konf.com), 2020-09-28) Бойчук, Ю. Д.; Казачінер, О. С.Обґрунтовано думку про те, що результати проведеного наукового дослідження можуть бути використані для підготовки в закладах вищої педагогічної освіти фахівців нової генерації до роботи в інклюзивних умовах, які на основі здобутих знань та методичної підготовки спроможні системно і систематично здійснювати корекцію навчання й виховання дітей з особливими потребами, сприяти їх навчанню та соціалізації, співпрацювати з усіма учасниками освітнього процесу, працювати в команді. Обосновано мнение о том, что результаты проведенного научного исследования могут быть использованы для подготовки в учреждениях высшего педагогического образования специалистов нового поколения к работе в инклюзивных условиях, на основе полученных знаний и методической подготовки способны системно и систематически осуществлять коррекцию обучения и воспитания детей с особыми потребностями , способствовать их обучению и социализации, сотрудничать со всеми участниками образовательного процесса, работать в команде. The opinion is substantiated that the results of the research carried out can be used to train new generation specialists in higher pedagogical education institutions to work in inclusive conditions, based on the knowledge and methodological training obtained, they are able to systematically and systematically correct the teaching and upbringing of children with special needs. promote their learning and socialization, cooperate with all participants in the educational process, work in a team.
- ДокументВПЛИВ ВІЙСЬКОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА(ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2016) Бойчук, Ю. Д.; Зуб, О. В.; Алфімова, Л. Д.; Пальчик, О. О.У статті розглянуті питання екології військової діяльності, необхідності підвищення рівня екологічної освіти військовослужбовців, вплив негативної діяльності військовослужбовців на природне середовище та екологічний стан навколишнього середовища в цілому. В статье рассмотрены вопросы экологии военной деятельности, необходимости повышения уровня экологического образования военнослужащих, влияние негативной деятельности военнослужащих на природную среду и экологическое состояние окружающей среды в целом.
- ДокументГРОМАДЯНСЬКА ОСВІТА ЯК РЕСУРС ДЛЯ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИХ ОСІБ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Інститут педагогічної освіти i освiти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-13) Бойчук, Ю. Д.; Боярська-Хоменко, А. В.Стаття присвячена аналізу ролі громадянської освіти у процесі соціальної адаптації внутрішньо переміщених осіб (ВПО) в умовах воєнних дій в Україні. Громадянська освіта виступає як інструмент зміцнення соціальної згуртованості, сприяє розвитку критичного мислення, соціальної відповідальності та активної участі ВПО у суспільному житті. У статті розглядається досвід Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди щодо реалізації програм громадянської освіти, зокрема через волонтерські проєкти, що допомагають ВПО інтегруватися в нові спільноти та покращити їх психоемоційний стан. Стаття акцентує на важливості волонтерської діяльності для розвитку соціального капіталу та підтримки процесів демократизації на місцевому рівні. The article analyzes the role of civic education in the social adaptation of internally displaced persons (IDPs) during the ongoing war in Ukraine. Civic education serves as a tool for strengthening social cohesion, fostering critical thinking, social responsibility, and active involvement of IDPs in public life. The article presents the experience of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University in implementing civic education programs, particularly through volunteer projects that assist IDPs in integrating into new communities and improving their emotional well-being. The paper highlights the importance of volunteer activities for developing social capital and supporting democratization processes at the local level.
- Документ«Долі курсив – курсив валеології» (до ювілею доктора біологічних наук, професора Гончаренко Марії Степанівни)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-05-18) Бойчук, Ю. Д.; Гриньова, М. В.; Страшко, С. В.; Босенко, А. І.Хочеться зазначити, що Марія Степанівна Гончаренко – талановитий учений із унікальним масштабним і далекоглядним науковим мисленням, справжній патріот свого університету і своєї країни, справжня Людина з великим серцем і щирою душею. Внесок Марії Степанівни в розвиток валеологічної науки важко переоцінити, а її ім’я само по собі вже науковий бренд, який сформувався в результаті невтомної наукової, педагогічної та громадської діяльності. Хочется отметить, что Мария Степановна Гончаренко - талантливый ученый с уникальным масштабным и дальновидным научным мышлением, настоящий патриот своего университета и своей страны, настоящий Человек с большим сердцем и душой. Вклад Марии Степановны в развитие валеологического науки трудно переоценить, а ее имя само по себе уже научный бренд, который сформировался в результате неутомимой научной, педагогической и общественной деятельности. I want to note that Maria Stepanovna Goncharenko is a talented scientist with a unique large-scale and far-sighted scientific thinking, a true patriot of his university and his country, a real person with a big heart and soul. The contribution of Maria Stepanovna to the development of valeological science is difficult to overestimate, and her name itself is already a scientific brand, which was formed as a result of tireless scientific, pedagogical and social activities.
- ДокументДосвід формування санітарно-гігієнічної культури майбутніх учителів біології при вивченні паразитичних червів у курсі зоології безхребетних(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2011-04-07) Бойчук, Ю. Д.; Максимова, Ю. П.Авторами у статті проаналізовано досвід формування санітарно-гігієнічної культури майбутніх учителів біології при вивченні паразитичних червів у курсі зоології безхребетних. Паразитування гельмінтів є небезпечним для здоров’я людини: продукти життєдіяльності, що виділяються ними в організм зараженої людини, значно змінюють її реактивність і сприяють розвитку алергічних захворювань. Отримані студентами знання та навички з гельмінтології стають основою їх санітарно-гігієнічної культури, що дозволяє у майбутній педагогічній діяльності на високому професійному рівні проводити роботу з профілактики гельмінтозів серед шкільної молоді. Авторами в статье проанализирован опыт формирования санитарно-гигиенической культуры будущих учителей биологии при изучении паразитических червей в курсе зоологии беспозвоночных. Паразитирование гельминтов опасно для здоровья человека: продукты жизнедеятельности, выделяемые ими в организм зараженного человека, значительно изменяют ее реактивность и способствуют развитию аллергических заболеваний. Полученные студентами знания и навыки гельминтологии становятся основой их санитарно-гигиенической культуры, что позволяет в будущей педагогической деятельности на высоком профессиональном уровне проводить работу по профилактике гельминтозов среди школьной молодежи. The authors analyze the experience of forming sanitary and hygienic culture of future biology teachers in the study of parasitic worms in the course of invertebrate zoology. Helminth parasitism is dangerous for human health: products of their life activity excreted into the body of an infected person significantly change its reactivity and contribute to the development of allergic diseases. The knowledge and skills of helminthology acquired by students become the basis of their sanitary and hygienic culture, which allows in future teaching activities at a high professional level to work on the prevention of helminth infections among school youth.
- ДокументДОСВІД ІННОВАЦІЙ ЗАГАЛЬНОПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ(Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка, 2021) Бойчук, Ю. Д.; Боярська-Хоменко, А. В.Сучасна вища педагогічна освіта повинна забезпечувати підготовку вчителя, здатного провадити інноваційну освітню діяльність, розв’язувати комплексні педагогічні проблеми з урахуванням національного і світового досвіду, володіти мистецтвом навчати й виховувати інших. Інноваційна діяльність Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди реалізується через трансформацію змісту загально-педагогічної освіти шляхом запровадження наскрізних, диференційованих навчальних програм, метою вивчення яких є формування здатності здобувачів вищої освіти до організації педагогічного процесу, а також здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі з його організації, що характеризуються комплексністю і невизначеністю умов. Зміст загально-педагогічної підготовки покликаний формувати у майбутніх учителів такі компетентності: розробляти та впроваджувати інноваційні методики і технології викладання; організовувати освітній процес з використанням сучасних засобів, методів, прийомів, технологій навчання; приймати ефективні рішення у складних і непередбачуваних умовах, адаптуватися до нових ситуацій професійної діяльності та інші. Інноваційна діяльність у процесі підготовки майбутніх учителів також здійснюється через реалізацію навчання через дослідження, цифровізацію освітнього контенту, залучення здобувачів до міжнародної академічної спільноти, позааудиторну роботу, розширення мережі креативних освітніх просторів. Труднощі у підготовці сучасного вчителя, здатного реалізовувати у власній професійній діяльності педагогічні традиції у поєднанні з інноваціями є такі: скорочення чисельності абітурієнтів і здобувачів освіти, недостатній рівень забезпечення освітнього процесу сучасними програмними засобами, неготовність деяких викладачів до провадження інноваційної діяльності та деякі інші. Modern higher pedagogical education should provide training for teachers who are able to conduct innovative educational activities, solve complex pedagogical problems based on national and world experience, have the art of teaching and educating others. Innovative activity of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University is realized through the transformation of the content of general pedagogical education through the introduction of cross-cutting, differentiated curricula. The purpose of studying the programs is to form the ability of higher education students to organize the pedagogical process, as well as the ability to solve complex specialized problems of its organization, characterized by complexity and uncertainty of conditions. The content of general pedagogical training is designed to form the competence of future teachers. They are: to develop and implement innovative teaching methods and technologies; to organize the educational process with the use of modern means, methods, techniques, learning technologies; make effective decisions in difficult and unpredictable conditions, adapt to new situations of professional activity and others. Innovative activities in the process of training future teachers are also carried out through the implementation of training through research, digitization of educational content, attracting students to the international academic community, extracurricular activities, expanding the network of creative educational spaces. Difficulties in training a modern teacher who can implement pedagogical traditions in combination with innovations in their own professional activity are: reduction of the number of entrants and students, insufficient level of provision of the educational process with modern software, unwillingness of some teachers to innovate and some others.
- ДокументДуховна еволюція людини як напрям збереження і розвитку людства(Всесвітнє наукове ноосферно-онтологічне товариство; Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди; Асоціація російськомовних вчених штату Масачусетс, м. Бостон, США, 2019) Бойчук, Ю. Д.; Гончаренко, М. С.Автор доходить висновку, що духовний розвиток — це процес свідомого самовдосконалення особистості в руслі Краси, Доброти та Істини, гармонізації поведінки і способу життя, збагачення духовних придбань людства результатами власної діяльності. Духовний потенціал накладає відбиток на всі підструктури особистості, яка потенційно виступає регулятором високодуховної діяльності та поведінки людини. Автор приходит к выводу, что духовное развитие — процесс сознательного самосовершенствования личности в русле Красоты, Доброты и Истины, гармонизации поведения и образа жизни, обогащения духовных приобретений человечества результатами собственной деятельности. Духовный потенциал накладывает отпечаток на все подструктуры личности, потенциально выступающей регулятором высокодуховной деятельности и поведения человека. The author comes to the conclusion that spiritual development is a process of conscious self-improvement of an individual in the mainstream of Beauty, Kindness and Truth, harmonization of behavior and lifestyle, enrichment of the spiritual gains of mankind with the results of his own activities. Spiritual potential leaves an imprint on all substructures of the personality, potentially acting as a regulator of highly spiritual activities and human behavior.