Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7239
Title: Специфіка написання корекційної казки
Other Titles: Специфика написания коррекционной сказки
The specifics of writing a correctional tale
Authors: Казачінер, О.
Бойчук, Ю.
Keywords: написання казок
корекційні казки
казкотерапія
психокорекційна робота
написание сказок
коррекционные сказки
сказкотерапия
психокоррекционная работа
storytelling
correctional fairy tales
storytelling therapy
psychologically corrective work
Issue Date: 2021
Publisher: Tokyo, Japan
Citation: Казачінер О. Специфіка написання корекційної казки / О. Казачінер, Ю. Бойчук // Science, theory and practice : The IV International Science Conference, Tokyo, October 12–15, 2021. – Tokyo, 2021. – Рр. 285–288.
Abstract: В статті розглянуто специфіку написання корекційної казки. Педагогом або психологом створюється особлива емоційна атмосфера. Вона спрямована на підтримку всього доброго і позитивного, що є у дитини, визнаючи її право на будь-які почуття, але при цьому висуваючи соціальні вимоги. Наприклад, дітям вказують на те, що не слід кусатися, битися або обзиватися. Психокорекційні казки застосовуються в роботі з тими пацієнтами, які мають деякі поведінкові та емоційні труднощі. В статье рассмотрена специфика написания коррекционной сказки. Педагогом или психологом создается особая эмоциональная атмосфера. Она направлена на поддержание всего хорошего и положительного, что есть у ребенка, признавая его право на любые чувства, но при этом выдвигая социальные требования. К примеру, детям указывают на то, что не следует кусаться, драться или обзываться. Психокоррекционные сказки применяются в работе с пациентами, которые имеют некоторые поведенческие и эмоциональные трудности. This article looks at the specifics of writing a remedial fairy tale. The educator or psychologist creates a special emotional atmosphere. It aims at supporting all the good and positive things that the child has, recognising their right to any feelings, but also making social demands. For example, children are told not to bite, fight or call names. Psycho-corrective storytelling is used in work with patients who have Some behavioural and emotional difficulties.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7239
ISBN: 978-1-63972-064-4
Appears in Collections:Кафедра здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Казачінер О. С., Бойчук Ю. Д..pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.