Кафедра образотворчого мистецтва
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 81
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ТЕХНІКИ “АКВАРЕЛЬ” ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНОГО СПРИЙНЯТТЯ У МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Лісунова, Л.; Пустовойтенко, А.У публікації розглянуто роль техніки “Акварель” у розвитку творчих здібностей здобувачів освіти в процесі підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва. Техніка «Акварель» поєднує риси графіки (активна роль паперу в побудові зображення та в передачі художнього образу), живопису (насичений тон, побудова форми і простору кольором), а також різні специфічні прийоми (розмивки, штрихи, які створюють ефект руху і тремтіння зображення). Техніка акварелі несе в собі педагогічний потенціал естетичного сприйняття, естетико-культурного розвитку здобувачів освіти, що сприяє різноманітності їх творчих робіт, тематик, сюжетів в практичній роботі, сприяє успішному оволодінню і творчому розумінню студентами естетичного досвіду українського акварельного мистецтва. Техніка «акварель» виступає як елемент чіткої, цілісної системи – мистецтва і служить для розвитку дійсно людської чуттєвості, культури та естетичного сприйняття студентів вищої школи. The publication examines the role of the "Watercolor" technique in the development of the creative abilities of students in the process of training a future art teacher. The "Watercolor" technique combines the features of graphics (the active role of paper in the construction of an image and in the transmission of an artistic image), painting (saturated tone, construction of form and space with color), as well as various specific techniques (washes, strokes that create the effect of movement and trembling of the image ). The technique of watercolor carries the pedagogical potential of aesthetic perception, aesthetic and cultural development of students, which contributes to the diversity of their creative works, themes, plots in practical work, contributes to the successful mastery and creative understanding by students of the aesthetic experience of Ukrainian watercolor art. The "watercolor" technique acts as an element of a clear, integral system - art and serves for the development of truly human sensuality, culture and aesthetic perception of higher school students.
- ДокументКолірна виразність як особливість системного живописного мислення майбутніх фахівців образотворчого мистецтва під час професійної підготовки в педагогічному університеті(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Паньок, Т. В.; Чаус, Д. В.Розглядається значення колірної виразності як один з ключових елементів у формуванні системного живописного мислення майбутніх художників, яке передбачає здатність цілісно сприймати, аналізувати та інтерпретувати візуальні образи з урахуванням взаємодії кольору, форми, простору тощо. Підкреслюється важливість колірної виразності для розвитку креативного мислення, технічної майстерності та художнього смаку. Окрему увагу приділено тому, як колірна виразність формує системне живописне мислення, сприяє концептуальному підходу до творчої роботи тощо. Стаття акцентує увагу на необхідності інтеграції глибоких знань з колористики у навчальні програми педагогічних університетів, підкреслюючи її значення для формування професійної компетентності майбутніх фахівців образотворчого мистецтва. Визначено, що колірна виразність, як невід'ємна складова живописного мислення, допомагає майбутнім фахівцям оволодіти вмінням використовувати колір для передачі емоцій, настрою та змісту. Це не лише технічні навички, а й глибоке розуміння психології сприйняття кольору, символіки та культурних аспектів, які впливають на глядача. Схарактеризовано, що формування системного живописного мислення з акцентом на колірну виразність є важливим етапом у підготовці майбутніх фахівців образотворчого мистецтва, що дозволяє їм розширювати межі своєї творчості, використовувати кольорові рішення як інструмент впливу та комунікації, досягати високого рівня професіоналізму тощо. One of the important problems in the context of higher education reform is the training of fine art specialists in pedagogical universities, who integrate modern tendencies in art and education, support traditions, create new works that reflect national identity, apply painting skills and abilities in creative and pedagogical work , and, undoubtedly, play a key role in the preservation and popularization of Ukrainian heritage, which is important for the general cultural and social development of the state. The article examines the importance of colour expressiveness as one of the key elements in the formation of the systematic pictorial thinking of future artists, which involves the ability to holistically perceive, analyse and interpret visual images, taking into account the interaction of colour, shape, space, etc. The importance of colour expressiveness for the development of creative thinking, technical skill and artistic taste is emphasized. Particular attention is paid to how colour expressiveness forms systematic pictorial thinking, contributes to a conceptual approach to creative work, etc. The article focuses on the need to integrate in-depth knowledge of coloristics into the curricula of pedagogical universities, emphasizing its importance for the formation of professional competence of future fine art specialists. It has been determined that colour expressiveness, as an integral component of pictorial thinking, helps future specialists master the ability to use colour to convey emotions, mood and content. It is not only technical skills, but also a deep understanding of the psychology of colour perception, symbolism and cultural aspects that affect the viewer. It is proved that the formation of systematic pictorial thinking with an emphasis on colour expressiveness is an important stage in the training of future fine art specialists, which allows them to expand the boundaries of their creativity, use colour solutions as a tool of influence and communication, achieve a high level of professionalism, etc. Systematic pictorial thinking with an emphasis on colour expressiveness is an integral part of the professional development of future fine art specialists, which allows them to effectively convey ideas, preserve cultural traditions and influence the development of society. The study of colour and its application is the foundation on which the artist's skill is based, and thus, should be one of the key elements in the training program for future fine arts specialists in pedagogical universities.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ НАЦІОНАЛЬНОГО СТИЛЮ В ТВОРЧОСТІ ХАРКІВСЬКИХ ХУДОЖНИКІВ(Національна академія мистецтв України, Інститут проблем сучасного мистецтва, 2006) Паньок, Т.-М.У статті проаналізовано творчість харківських художників, у картинах яких яскраво звучить цитатність мистецтва Київської Русі, українського Бароко, народної картини, які відновлюють традиції попередніх поколінь свого геніального народу. Народне мистецтво є серцевиною національної культури і фундаментом професійної художньої творчості. Відродження культури в українському суспільстві все ґрунтовніше починає розумітися як найважливіший здобуток нації, її достоїнство і сутність, бо культура – це те, що зберігає й утверджує не тільки особистісне, а й національне існування. The article analyzes the work of Kharkiv artists, whose paintings vividly echo the art of Kyivan Rus, Ukrainian Baroque, and folk art, who restore the traditions of previous generations of their brilliant people. Folk art is the core of national culture and the foundation of professional artistic creativity. The revival of culture in Ukrainian society is increasingly being understood as the most important achievement of the nation, its dignity and essence, because culture is what preserves and affirms not only personal, but also national existence.
- ДокументThe Convergence of Slobozhanska Iconography in the Discourse of Western European Baroque(Eikón Imago, 2024) Panyok, T.Based on the analysis, generalization and systematization of documents, some well-known to researchers and others not so much investigated, this article studies the influence of Western European Baroque art on the iconography of the region of Slobozhanska (Ukraine) during the 17th and 18th centuries. It is argued that the use of Western European religious themes by Slobozhanshchyna icon painters, in combination with previous iconographic traditions and their transformation to the spiritual and religious features of the region, contributed to the development of a regional iconographic art, a process that could be regarded as a unique phenomenon in the history of Ukrainian culture. As the text will highlight, the stylistic program of Slobozhanshchyna iconography of the Baroque period was influenced by symbolic and emblematic Western European collections that inspired icon painters to create new iconographic subjects. To that aim, the article analyses the artistic and figurative system of iconography, considers its characteristic stylistic features, and draws attention to the borrowing of elements of Western European painting and graphics in Orthodox iconography. На основі аналізу, узагальнення та систематизації документів, як відомих дослідникам, так і малодосліджених, у статті досліджується вплив західноєвропейського барокового мистецтва на іконопис Слобожанщини (України) XVII–XVII ст. Стверджується, що використання іконописцями Слобожанщини західноєвропейської релігійної тематики у поєднанні з попередніми іконописними традиціями та їх трансформацією до духовно-релігійних особливостей регіону сприяло розвитку регіонального іконографічного мистецтва, процесу, який можна вважати унікальним явищем в історії української культури. Як зазначатиметься в тексті, на стилістичну програму іконографії Слобожанщини доби бароко вплинули символіко-емблематичні збірки Західної Європи, які надихнули іконописців на створення нових іконографічних тем. З цією метою в статті аналізується художньо-образна система іконопису, розглядаються його характерні стилістичні особливості та звертається увага на запозичення елементів західноєвропейського живопису та графіки в православному іконописі.
- ДокументСПОРТИВНО-МИСТЕЦЬКИЙ СИНТЕЗ У ДИЗАЙНІ ФУТБОЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ(Видавнича група «Наукові перспективи», 2024) Паньок, Т. В.У статті визначено роль та значення спортивно-мистецького синтезу у формуванні та розвитку футбольної культури в Україні. Футбольна культура розглядається як важлива складова футбольно-освітнього середовища. Зазначається, що завдяки футбольній культурі формується стилістика гри та змагань, стимулюються творчі вияви у сфері мистецтва та дизайну, відбувається мотивація до масового футболу в осіб різного віку, відкриваються шляхи для розвитку освітніх ініціатив тренерів і гравців їхніх команд, виникає інтерес до педагогічного дизайну, зорієнтованого на розвиток футбольної культури. Звертається увага на особливе значення спортивно-мистецького синтезу у розвитку масового футболу, зумовленого пілотним проєктом UEFA Grow в Україні. Проєктом UEFA Grow в Україні стимулюється розвиток футбольних клубів місцевих громад. Підкреслюється необхідність залучення майбутніх тренерів до участі у креативному проєктуванні середовища футбольної культури. Зазначається, що педагогічний дизайн футбольної культури необхідний для підвищення мотивації масового футболу, розвитку енергопотенціалу тренера і гравців його команди; сприяє комунікації та взаємодії гравців із уболівальниками, стейкхолдерами; креативності та розвитку мистецьких компетентностей тренерів, їхніх емоційних інтелектів; розробленню інтерактивних матеріалів з візуальними образами футбольно-ігрових ситуацій; забезпеченню контекстуальності візуальних зображень футбольної гри і педагогічних сценаріїв; розвитку ініціативності та самостійності майбутніх тренерів з футболу. Дизайн футбольної культури розглядається як напрям формування професійної компетентності, що сприяє розкриттю спортивної обдарованості тренерів, фізичної активності, розвитку творчих та педагогічних навичок. Звертається увага на можливості використання візуальних елементів у дизайні футбольної культури, що сприяє створенню непередбачуваних та унікальних образів, які відображають глибинні культурні та соціальні контексти. Стаття спрямована на вивчення новаторських можливостей, які відкриваються завдяки поєднанню футбольної культури з методами дизайну, і наголошує на важливості цього підходу для розвитку комплексних компетентностей учасників освітнього процесу. The article defines the role and significance of sports and artistic synthesis in the formation and development of football culture in Ukraine. Football culture is considered as an important component of the football-educational environment. It is noted that thanks to football culture, the style of the game and competitions is formed, creative expressions in the field of art and design are stimulated, people of all ages are motivated to mass football, ways are opened for the development of educational initiatives of coaches and players of his team, there is an interest in pedagogical design, oriented on the development of football culture. Attention is drawn to the special importance of sports and artistic synthesis in the development of grassroots football, determined by the UEFA Grow pilot project in Ukraine. The UEFA Grow project in Ukraine stimulates the development of football clubs in local communities. The need to involve future coaches in the creative design of the environment of football culture is emphasized. It is noted that the pedagogical design of football culture is necessary for increasing the motivation of mass football, developing the energy potential of the coach and the players of his team; promotes communication and interaction of players with fans, stakeholders; creativity and development of artistic competences of trainers, their emotional intelligence; development of interactive materials with visual images of football game situations; ensuring the contextuality of visual images of the football game and pedagogical scenarios; development of initiative and independence of future football coaches. The design of football culture is considered as a direction of formation of professional competence, which contributes to the disclosure of sports talent of coaches, physical activity, development of creative and pedagogical skills. Attention is drawn to the possibilities of using visual elements in the design of football culture, which contributes to the creation of unpredictable and unique images that reflect deep cultural and social contexts. The article is aimed at studying the innovative possibilities that open up due to the combination of football culture with design methods, and emphasizes the importance of this approach for the development of complex competencies of participants in the educational process.