Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7165
Title: Значення пісень у вивченні англійської мови дітей дошкільного віку на інтегрованих заняттях «англійські співаночки» зі студентами з постановки голосу
Other Titles: Значение песен в изучении английского языка детей дошкольного возраста на интегрированных занятиях «английские напевы» со студентами по постановке голоса
The importance of songs in teaching English to pre-school children in integrated English tunes classes with voice students
Authors: Бакай, С. Ю.
Keywords: пісні
англійська мова
діти дошкільного віку
інтегровані заняття
постановка голосу
песни
английский язык
дети дошкольного возраста
интегрированные занятия
постановка голоса
songs
еnglish
preschool children
integrated lessons
voice training
Issue Date: 2021
Publisher: International Electronic Scientific and Practical Journal «WayScience»
Citation: Бакай С.Ю. Значення пісень у вивченні англійської мови дітей дошкільного віку на інтегрованих заняттях «англійські співаночки» зі студентами з постановки голосу / С. Ю. Бакай // Integration of Education, Science and Business in Modern Environment : Winter Debates : abstracts of the 2nd International Scientific and Practical Internet Conference, Dnipro, Feb. 4–5, 2021. – Dnipro, 2021. – P. 1. – Рр. 168–170.
Abstract: В статті розглянуто вивчення англійської мови дітей дошкільного віку на заняттях з постановки голосу. Процес навчання англійській мові, зокрема вивчення граматики повинен стати засобом самореалізації дитини, допомогти розкрити її природні нахили, творчі здібності, врахувати індивідуальні особливості. Пісні повинні бути ритмічними, не складними для виконання і в зручному діапазоні для дітей цього віку. У будь-якій пісні є рядки, що повторюються, і тому їх легко запам`ятовувати, а з погляду граматики це дуже важливо. В статье рассмотрено изучение английского языка детей дошкольного возраста на занятиях по постановке голоса. Процесс обучения английскому языку, в частности изучение грамматики, должен стать средством самореализации ребенка, помочь раскрыть его природные наклонности, творческие способности, учесть индивидуальные особенности. Песни должны быть ритмичными, не сложными для исполнения и в удобном диапазоне для детей этого возраста. В любой песне есть повторяющиеся строки, и поэтому их легко запоминать, а с точки зрения грамматики это очень важно. The article deals with the study of English for pre-school children in voice classes. The process of learning English, in particular the study of grammar, should be a means of self-realization of the child, to help reveal their natural inclinations, creativity, take into account individual characteristics. The songs should be rhythmic, not difficult to perform and in a comfortable range for children of this age. Every song has repetitive lines and is therefore easy to remember. to remember, and from a grammatical point of view it is very important.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7165
Appears in Collections:Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бакай С. Ю. .pdf914.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.