Кафедра теорії, технологій і методик дошкільної освіти
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 323
- ДокументСОЦІАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНІ РОЛІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Мудревська, О.У сучасному світі роль учителя набуває особливого значення. Зміни, що відбуваються в суспільстві завдяки технологічному прогресу, глобалізації та соціальним змінам, впливають на всі аспекти життя, зокрема на освіту. Учитель стає не лише носієм знань, але й наставником, психологом і моральним орієнтиром для молодого покоління. Сучасний педагог для суспільства є не лише вчителем, але й агентом соціальних змін, наставником, новатором та підтримкою для своїх учнів. Його роль надважлива. Він сприяє розвитку критичного мислення, етичних цінностей, інноваційного підходу, глобальної компетентності та емоційного благополуччя. Сучасні педагоги стають ключовими фігурами у формуванні майбутнього суспільства, впливаючи на всі аспекти життя своїх учнів та сприяючи створенню більш справедливого, інноваційного та толерантного світу. In the modern world, the role of a teacher is gaining special importance. The changes taking place in society due to technological progress, globalization and social changes affect all aspects of life, including education. A teacher becomes not only a bearer of knowledge, but also a mentor, psychologist and moral guide for the younger generation. A modern teacher for society is not only a teacher, but also an agent of social change, a mentor, innovator and support for his students. His role is crucial. He contributes to the development of critical thinking, ethical values, an innovative approach, global competence and emotional well-being. Modern teachers are becoming key figures in shaping the future of society, influencing all aspects of the lives of their students and contributing to the creation of a more just, innovative and tolerant world.
- ДокументРозвиток мультикультурних традицій в освіті на Харківщині(International Science Group (isg-konf.com), 2025-02-25) Роман, Н. М.Відзначається, що Харківщина історично відрізнялася мультикультурними традиціями взаємозбагачувального ефективного співіснування представників різних націй і народностей. Заселення Харківщини, як і решти території Слобожанських земель, відбувалося в другій половині ХVII ст. виключно українськими козацькими родинами задля освоєння нових територій. Слобідська Україна формувалася як фронтир і мала відігравати загороджувальну функцію та захищати від ворожих набігів. Слобідська Україна швидко й успішно розвивалася. Поширювалися та процвітали різноманітні ремесла, дрібний промисел, які українські переселенці разом із ремісничим реманентом і професійними навичками привезли з собою на нові землі. Харків формувався як мультикультурне місто. Мультикультурні традиції в освіті на Харківщині мають історичне підґрунтях і перспективи для постійного розвитку, що надає впевненості в тому що цей процес буде продовжуватися й на новому рівні в непереможній і незалежній Україні. It is noted that the Kharkiv region has historically been distinguished by multicultural traditions of mutually enriching effective coexistence of representatives of different nations and nationalities. The settlement of the Kharkiv region, as well as the rest of the territory of the Sloboda lands, took place in the second half of the 17th century. exclusively by Ukrainian Cossack families in order to develop new territories. Sloboda Ukraine was formed as a frontier and was supposed to play a barrier function and protect against enemy raids. Slobodsk Ukraine developed rapidly and successfully. Various crafts and small-scale fishing spread and flourished, which Ukrainian immigrants, along with craft equipment and professional skills, brought with them to new lands. Kharkiv was formed as a multicultural city. Multicultural traditions in education in the Kharkiv region have historical foundations and prospects for continuous development, which gives confidence that this process will continue at a new level in an invincible and independent Ukraine.
- ДокументФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Бу, ІнхуаУ статті розглянуто формування духовно-ціннісних ставлень майбутніх учителів під час їхньої професійної підготовки в закладі вищої педагогічної освіти. Важливим завданням освітньо-виховного процесу в педагогічному виші є формування готовності здобувачів вищої освіти в галузі мистецтва до естетичного виховання школярів, адже саме вони мають вирішувати завдання духовно-творчого розвитку учнів, залучення їх до мистецтва, формування естетичного смаку. Вагомим критерієм високої кваліфікації вчителя музичного мистецтва є не лише вміння навчати дітей співів або теорії музики, але насамперед розвинена його здібність за посередництвом мистецтва виховувати в учнів особистісні якості, соціально-ціннісні риси, формувати духовний світ. Зазначено, що процес формування ціннісного ставлення майбутніх учителів музики до мистецтва є одним із найважливіших аспектів розвитку їхньої загальної естетичної культури. The article considers the formation of spiritual and value attitudes of future teachers during their professional training in an institution of higher pedagogical education. An important task of the educational process in a pedagogical university is the formation of the readiness of applicants for higher education in the field of art for the aesthetic education of schoolchildren, because it is they who must solve the tasks of spiritual and creative development of students, their involvement in art, the formation of aesthetic taste. An important criterion for the high qualification of a teacher of musical art is not only the ability to teach children singing or music theory, but first of all, his developed ability through the mediation of art to educate students' personal qualities, social and value traits, and to form a spiritual world. It is noted that the process of forming the value attitude of future music teachers to art is one of the most important aspects of the development of their general aesthetic culture.
- ДокументМЕТОДИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ В ЗДО ТА РОДИНІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ СТРЕСУ ТА НЕСТАБІЛЬНОСТІ ЧЕРЕЗ ВОЄННІ ДІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Українцева, Я. О.У статті розглянуто соціалізацію дітей дошкільного віку в умовах воєнного конфлікту та соціальної нестабільності, що стає надзвичайно складним завданням, яке потребує особливого підходу. Військові дії і стресові ситуації створюють середовище, в якому діти можуть відчувати підвищену тривожність і страх, що негативно впливає на їхній психологічний стан і розвиток. Тому важливо забезпечити комплексний підхід до підтримки дітей, щоб вони могли адаптуватися та розвиватися навіть у таких важких умовах. Співпраця між різними фахівцями та активна участь батьків є ключовими елементами успішної соціалізації. Завдяки цим методам можна допомогти дітям подолати стрес і успішно інтегруватися в суспільство. The article examines the socialization of preschool children in conditions of military conflict and social instability, which becomes an extremely complex task that requires a special approach. Military actions and stressful situations create an environment in which children may experience increased anxiety and fear, which negatively affects their psychological state and development. Therefore, it is important to provide a comprehensive approach to supporting children so that they can adapt and develop even in such difficult conditions. Collaboration between various professionals and the active participation of parents are key elements of successful socialization. Thanks to these methods, children can be helped to overcome stress and successfully integrate into society.
- ДокументТЕХНОЛОГІЇ СОЦІАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ВІЙНИ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ РОЗВИТКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Мудревська, О. А.У статті розглянуто соціальне виховання в умовах війни. У воєнний час важливим залишається соціальне виховання та впровадження технологій, які сприяють інтерактивності та доступності. використання таких технологій відкриває нові можливості для побудови освітнього процесу, зокрема у сфері залучення молоді до вирішення реальних проблем суспільства. Зазначено, що соціальне виховання в умовах війни має на меті не лише підготовку молоді до самостійного життя, але й розвиток у них таких важливих якостей, як патріотизм, соціальна відповідальність та стресостійкість. The article considers social education in wartime. In wartime, social education and the introduction of technologies that promote interactivity and accessibility remain important. The use of such technologies opens up new opportunities for building the educational process, in particular in the field of involving young people in solving real problems of society. It is noted that social education in wartime is aimed not only at preparing young people for independent life, but also at developing in them such important qualities as patriotism, social responsibility and stress resistance.