Кафедра зарубіжної лiтератури та слов’янських мов імені професора Михаїла Гетманця
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 288
- ДокументФІЛОСОФСЬКІ ІДЕЇ ТВОРУ «МАЛЕНЬКИЙ ПРИНЦ» АНТУАНА ДЕ СЕНТ-ЕКЗЮПЕРІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24) Яловенко, Д. П.У статті розглянуто твір «Маленький принц» (1942 р.) Антуана де Сент-Екзюпері, що є одним із найвидатніших літературних шедеврів XX століття, який водночас залишається простим і глибоким. У жанрову канву казки вплетена філософська притча, яка змушує задуматися над найважливішими аспектами життя: коханням, дружбою, відповідальністю, сенсом існування, смертю і дитинством. Твір «Маленький принц» наповнений моральними уроками, які не втрачають своєї актуальності. Вони включають прості, але глибокі істини, такі як важливість любові, справжньої дружби, пошук внутрішньої гармонії та істини. Маленький принц навчає нас тому, що щастя і сенс не можна знайти у зовнішніх здобутках – вони завжди перебувають всередині нас, у нашій здатності до емпатії, турботи про інших і відповідальності за свої вчинки. Через прості і водночас глибокі образи автор торкається таких тем, як любов, дружба, сенс життя, самопізнання, дитинство та дорослість. The article examines the work "The Little Prince" (1942) by Antoine de Saint-Exupéry, which is one of the greatest literary masterpieces of the 20th century, which at the same time remains simple and profound. A philosophical parable is woven into the genre fabric of the fairy tale, which makes you think about the most important aspects of life: love, friendship, responsibility, the meaning of existence, death and childhood. The work "The Little Prince" is filled with moral lessons that do not lose their relevance. They include simple but profound truths, such as the importance of love, true friendship, the search for inner harmony and truth. The Little Prince teaches us that happiness and meaning cannot be found in external achievements - they are always within us, in our ability to empathize, care for others and take responsibility for our actions. Through simple and at the same time profound images, the author touches on topics such as love, friendship, the meaning of life, self-discovery, childhood, and adulthood.
- ДокументПОРІВНЯННЯ ТА АНАЛІЗ ОБРАЗУ ДОН ЖУАНА У ТВОРАХ МОЛЬЄРА «ДОН ЖУАН, АБО КАМ’ЯНИЙ ГІСТЬ» І ЛЕСІ УКРАЇНКИ «КАМІННИЙ ГОСПОДАР»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24) Врабій, А. М.; Врабій, В. М.Мета роботи – порівняння особливостей образу Дон Жуана на підґрунті інтерпретацій сюжету у творах Мольєра «Дон Жуан, або Кам’яний гість» та Лесі Українки «Камінний Господар». Матеріалом вивчення є порівняння та аналіз світового образу; предметом – інтерпретація образів у творах Жана Батіста Мольєра та Лесі Українки. Образ Дон Жуана – один з вічних образів світової літератури, який створювався на основі життєвого досвіду і матеріалу різних часових періодів. Дон Жуан – молодий спокусник зі знатної родини, який систематично зваблював жінок із різних країв і майже одразу кидав їх, шукаючи нових пригод. Ознайомлення зі змалюванням образу Дон Жуана у творчості Жана Батіста Мольєра та Лесі Українки переконало, що звернення до легендарних образів ніколи не може бути копіюванням. Щоразу письменники інтерпретують їх, спираючись на головну рису героя (у даному разі – непостійність у почуттях), висвітлюючи проблеми свого часу. The purpose of the work is to compare the features of the image of Don Juan on the basis of interpretations of the plot in the works of Moliere "Don Juan, or the Stone Guest" and Lesya Ukrainka "The Stone Master". The material of the study is the comparison and analysis of the world image; the subject is the interpretation of images in the works of Jean Baptiste Moliere and Lesya Ukrainka. The image of Don Juan is one of the eternal images of world literature, which was created on the basis of life experience and material from different time periods. Don Juan is a young seducer from a noble family, who systematically seduced women from different lands and almost immediately threw them away, looking for new adventures. Familiarization with the depiction of the image of Don Juan in the works of Jean Baptiste Moliere and Lesya Ukrainka convinced me that the appeal to legendary images can never be copying. Each time, writers interpret them, relying on the main trait of the hero (in this case, instability in feelings), highlighting the problems of their time.
- Документ«ПОРТРЕТ ДОРІАНА ГРЕЯ»: ПРОБЛЕМА ВНУТРІШНЬОЇ І ЗОВНІШНЬОЇ КРАСИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24) Чалая, М. А.У статті розглянуто роман Оскара Вайльда «Портрет Доріана Ґрея» як вагомий науковий внесок у вивчення людської природи, оскільки він пропонує глибокий аналіз вічної дилеми між зовнішньою та внутрішньою красою. Автор досліджує вплив зовнішньої привабливості на внутрішні якості людини та показує, як ця взаємодія може вплинути на моральну та етичну сфери її існування, тому роман стає своєрідною лабораторією для вивчення складних механізмів, які виявляють людську сутність. Вайльд попереджає, що одержимість зовнішністю може призвести до внутрішнього розпаду, якщо вона не супроводжується моральними цінностями та духовною глибиною. The article examines Oscar Wilde's novel "The Picture of Dorian Gray" as a significant scientific contribution to the study of human nature, since it offers a deep analysis of the eternal dilemma between external and internal beauty. The author explores the influence of external attractiveness on the inner qualities of a person and shows how this interaction can affect the moral and ethical spheres of his existence, so the novel becomes a kind of laboratory for studying the complex mechanisms that reveal the human essence. Wilde warns that obsession with appearance can lead to internal disintegration if it is not accompanied by moral values and spiritual depth.
- ДокументІНТЕРТЕКСТУАЛЬНІ ЗВ’ЯЗКИ ДРАМИ ЛЕСІ УКРАЇНКИ «КАМІННИЙ ГОСПОДАР» З П’ЄСОЮ Ж. Б. МОЛЬЄРА «ДОН ЖУАН, АБО КАМІННИЙ ГІСТЬ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24) Сухоставська, О. В.Мета статті – застосування теорії інтертекстуальності до аналізу зв’язків драми «Камінний господар» Лесі Українки з п’єсою Мольєра «Дон Жуан, або Камінний гість». Матеріалом вивчення є теорія інтертекстуальності в літературознавстві, предметом – інтертекстуальний зв’язок драми Лесі Українки з п’єсою Мольєра. Аналіз інтертекстуальних зв’язків «Камінного господаря» Лесі Українки з твором «Дон Жуана» Мольєра дозволяє глибше зрозуміти творчість цих авторів, виявити спільні і відмінні риси п’єс, створених за відомим сюжетом, а також простежити еволюцію образу Дон Жуана в світовій літературі. Зазначено, що інтертекстуальний аналіз дозволяє побачити зв'язок між текстами, що пов’язані на мотивному, образному, сюжетному рівнях, і виокремити індивідуальні риси кожного із проаналізованих текстів. The purpose of the article is to apply the theory of intertextuality to the analysis of the connections between the drama "The Stone Master" by Lesya Ukrainka and Moliere's play "Don Juan, or the Stone Guest." The material of the study is the theory of intertextuality in literary studies, the subject is the intertextual connection of Lesya Ukrainka's drama with Moliere's play. The analysis of intertextual connections of Lesya Ukrainka's "The Master of the Fireplace" with Moliere's "Don Juan" allows us to understand the work of these authors more deeply, to identify common and distinctive features of plays created on a well-known plot, and to trace the evolution of the image of Don Juan in world literature. It is noted that intertextual analysis allows us to see the connection between texts that are connected at the motive, figurative, and plot levels, and to identify the individual features of each of the analyzed texts.
- ДокументПОШУК СЕНСУ БУТТЯ У ФІЛОСОФІЇ МОРІСА МЕТЕРЛІНКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24) Сергієнко, А. С.Статтю присвячено видатному представнику письменників Бельгії Морісу Метерлінку. Усі твори письменника наповнені філософським сенсом та мають гуманістичний вектор спрямування. Пошук щастя та пізнання буття представлено через сприйняття буденності та довкілля. Саме таке філософське підґрунтя відбито в усіх творах автора. Моріс Метерлінк був атеїстом, вірив у Людину, тому зрозумілим є його звернення до психології, розквіт якої на початку XX століття мав великий вплив на інші науки, мистецтво, зокрема літературу. Водночас філософське спрямування усіх поетичних і прозових творів різних жанрів (казок, п’єс тощо) було овіяно містицизмом та втілювало символ Невідомий, асоціативно пов’язаний з Богом. The article is dedicated to the outstanding representative of Belgian writers Maurice Maeterlinck. All the writer's works are filled with philosophical meaning and have a humanistic vector of direction. The search for happiness and knowledge of being is presented through the perception of everyday life and the environment. It is this philosophical basis that is reflected in all the author's works. Maurice Maeterlinck was an atheist, he believed in Man, so it is understandable that he turned to psychology, the flowering of which at the beginning of the 20th century had a great influence on other sciences, art, in particular literature. At the same time, the philosophical direction of all poetic and prose works of various genres (fairy tales, plays, etc.) was imbued with mysticism and embodied the symbol of the Unknown, associatively connected with God.