Кафедра зарубіжної лiтератури та слов’янських мов імені професора Михаїла Гетманця
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ФІЛОЛОГІЧНИХ НАУК(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10-24)У збірнику подано матеріали з проблем філології онлайн-виступів студентів ХНПУ імені Г. С. Сковороди, а також здобувачів Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара, Київського національного лінгвістичного університету, Криворізького державного педагогічного університету, Національного університету харчових технологій, Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького та учнівські доповіді (КЗ «Харківський ліцей № 38», КЗ «Харківський ліцей № 126»). У тезах висвітлено актуальні проблеми сучасного літературознавства та мовознавства, а також методики навчання філологічних дисциплін. Для викладачів, аспірантів, студентів гуманітарних закладів вищої освіти та вчителів закладів загальної середньої освіти. The collection contains materials on the problems of philology of online presentations by students of H. S. Skovoroda Kharkiv National University, as well as applicants of Dnipro Oles Honchar National University of Dnipro, Kyiv National Linguistic University, Kryvyi Rih State Pedagogical University, National University of Food Technologies, Bohdan Khmelnytskyi Cherkasy National University, and pupils' reports (Kharkiv Lyceum No. 38, Kharkiv Lyceum No. 126). The abstracts highlight topical issues of modern literary and linguistic studies, as well as methods of teaching philological disciplines. For teachers, postgraduate students, students of humanities higher education institutions and teachers of general secondary education institutions.
- ДокументЖАНРОВА ПОЛІФОНІЯ У ТВОРЧОСТІ ПЕТЕРА ГАНДКЕ: АНАЛІЗ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Задирака, М. В.У тезах проаналізовано жанрову поліфонію Петера Гандке – одного із найвідоміших у світі сучасних австрійських літераторів. Його талант охоплює великий спектр літературних форм від драми до есеїстики, створюючи тим самим багатоголосий діалог між різними видами мистецтва. Зазначено, що Петер Гандке – визначний австрійський письменник, який змінював своє бачення та підхід до літературної творчості протягом свого життя. Від ранніх експериментів з мовою та стилем до вираження суб’єктивності та самопізнання у своїх пізніших роботах, Гандке проявляв себе як літературний інноватор і провісник нових тенденцій у світовій літературі. Через свої твори він пробиває нові шляхи у мистецтві та залишається відомим як один із найбільш впливових письменників свого часу. The theses analyze the genre polyphony of Peter Handke, one of the world's most famous modern Austrian writers. His talent covers a wide range of literary forms from drama to essay writing, thus creating a polyphonic dialogue between different art forms. It is noted that Peter Handke is a prominent Austrian writer who changed his vision and approach to literary creativity during his lifetime. From his early experiments with language and style to the expression of subjectivity and self-discovery in his later works, Handke emerged as a literary innovator and harbinger of new trends in world literature. Through his works, he breaks new ground in art and remains known as one of the most influential writers of his time.
- ДокументПРО ДОРОГИХ ЛЮДЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Коздова, А.Авторка цю статтю присвятила спогадам про близьких людей, що пішли в засвіти, подружжю Дорошенків-Васильєвих, спілкування з якими завжди збагачувало професійно. Публікація пронизана подякою їм за мудрість, за дружбу, за те, що вони так багато дозволили відчути й зрозуміти. The author dedicated this article to the memories of loved ones who have passed away, the Doroshenko-Vasiliev spouses, communication with whom has always been professionally enriching. The publication is permeated with thanks to them for their wisdom, for friendship, for what they allowed so much to be felt and understood.
- ДокументПРО СИНТАКСИЧНУ ПРИРОДУ ПАРЦЕЛЯЦІЇ І ПРИЄДНАННЯ В РОБОТІ С. І. ДОРОШЕНКА «ДО ПРОБЛЕМИ РОЗРІЗНЕННЯ ПОНЯТЬ ПРИЄДНАННЯ І ПАРЦЕЛЯЦІЯ» ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ ЯК ПРИЙОМІВ ЕКСПРЕСИВНОГО СИНТАКСИСУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Скоробогатова, О.У статті досліджено парцеляцію поліпредикативних синтаксичних одиниць. Синтаксичні напрацювання С. І. Дорошенка мають й сьогодні проспективний характер. Учений не лише створив потужну теорію безсполучникового складного речення, яка стала вагомим внеском в українські граматичні студії другої половини ХХ століття, але й окреслив низку проблем, висунув гіпотези, які можуть бути підтверджені або спростовані лише в просторі синтаксичних здобутків початку ХХІ століття, бо потребують поєднання когнітивних та функційних підходів до синтаксичної будови мови. В роботі С. І. Дорошенка «До проблеми розрізнення понять приєднання і парцеляція» учений наголошує, що частина конструкцій, що мають приєднаний елемент, поєднують у собі «підрядність, закладену у зв’язках слів, і сурядність, маніфестовану сурядними сполучниками, які з’єднують не відкритий ряд членів речення, а частини, що мають ознаки речення: одна з частин, препозитивна, має предикат, друга (постпозитивна) — потенційно предикативна». The article examines the parcellation of polypredicative syntactic units. The syntactical developments of S. I. Doroshenko still have a prospective character today. The scientist not only created a powerful theory of the complex sentence without a conjunction, which became a significant contribution to Ukrainian grammar studies of the second half of the 20th century, but also outlined a number of problems, put forward hypotheses that can be confirmed or refuted only in the space of syntactic achievements of the beginning of the 21st century, because they require a combination cognitive and functional approaches to the syntactic structure of the language. In the work of S. I. Doroshenko "On the problem of distinguishing the concepts of attachment and parcellation", the scientist emphasizes that some of the constructions that have an attached element combine "the subordination embedded in the connections of words and the orderliness manifested by the orderly conjunctions, which with "connects not an open series of sentence members, but parts that have the features of a sentence: one of the parts, prepositive, has a predicate, the second (postpositive) is potentially predicative."
- ДокументСУБСТАНТИВНІ БІНОМИ З ВІДНОШЕННЯМ РІВНОПРАВНОСТІ В ПОЕЗІЇ ІВАНА СВІТЛИЧНОГО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Гончарова, Ж.У статті досліджено субстантивні біноми в поезії Івана Світличного, представника шістдесятницького руху в Україні. Проаналізовано функціювання одного з типів субстантивних біномів у поезії Івана Світличного: іменникові конструкції, між компонентами яких виникають семантико-синтаксичні відношення рівноправності. Дослідження подібних граматичних одиниць у руслі морфосинтаксису дозволяє описувати їх у поєднанні лексико-семантичних й граматичних характеристик, що є важливим як на рівні окремого твору, так і поетичного ідіостилю. Авторський відбір таких субстантивних сполук окрім змісту підкреслює граматичну специфіку тексту. А індивідуальне творче використання подібних одиниць характеризує креативність автора, віддзеркалює його індивідуально-авторську картину світу та слугує граматичною ознакою ідіостилю митця. The article examines substantive binomials in the poetry of Ivan Svitlychny, a representative of the sixties movement in Ukraine. The functioning of one of the types of substantive binomials in the poetry of Ivan Svitlychnyi is analyzed: noun constructions, between the components of which semantic and syntactic relations of equality arise. The study of similar grammatical units in the direction of morphosyntax allows to describe them in a combination of lexical-semantic and grammatical characteristics, which is important both at the level of a separate work and poetic idiostyle. The author's selection of such substantive compounds, in addition to the content, emphasizes the grammatical specificity of the text. And the individual creative use of such units characterizes the author's creativity, reflects his individual author's picture of the world and serves as a grammatical sign of the artist's idiostyle.