Кафедра англійської філології

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 305
  • Документ
    STYLISTIC NEOLOGISMS IN PRESENT-DAY ENGLISH LANGUAGE LITERARY DISCOURSE: DIAGNOSTIC CRITERIA
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Bielova, M.
    Figurative language is an important aspect of creative writing and fiction is one of the major domains that welcomes creativity. In English language literary discourse, where normative changes are challenged to the advantage of accessibility, wittiness and humor, it is standard practice to create stylistic neologisms – individual (system external) lexemes intentionally coined by the writer to create a unique, thrilling, or interesting literary experience. They can be sampled from a corpus of literary texts in accordance with a number of diagnostic criteria, including non-codification, recent emergence, and low frequency of use in corpora. The stylistic power of these neologisms lies in the fact that these words are typologically marked as a result of bending our systemic knowledge of English morphology. Образність мови є важливим аспектом художнього письма, а художня література - одна з основних сфер, яка заохочує творчість. В англомовному літературному дискурсі, де нормативним змінам кидають виклик на користь доступності, дотепності та гумору, стандартною практикою є створення стилістичних неологізмів - індивідуальних (позасистемних) лексем, навмисно вигаданих письменником для створення унікального, захопливого або цікавого літературного досвіду. Їх можна виокремити з корпусу художніх текстів відповідно до низки діагностичних критеріїв, серед яких некодифікованість, нещодавня поява та низька частота вживання в корпусі. Стилістична сила цих неологізмів полягає в тому, що ці слова типологічно марковані як результат викривлення наших системних знань з англійської морфології.
  • Документ
    TRENDS IN THE FORMATION OF NEW TERMS AND THEIR INTERPRETATION IN THE UKRAINIAN LANGUAGE
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Laktina, Yu.
    In the fast-paced world of technological advancements, cultural shifts, and global connectivity, the emergence of new terms in languages is inevitable. The Ukrainian language, rich in its heritage and constantly evolving, also experiences the formation of new terms to reflect modern realities. Let's explore the trends in the creation of new terms and their interpretation in the Ukrainian language. In conclusion, modern English is a dynamic and vibrant language, constantly evolving to meet the needs of its speakers. The emergence of new terms reflects the ever-changing landscape of society, technology, and culture, making English a truly global and adaptive language. The formation and interpretation of new terms in the Ukrainian language reflect the dynamic nature of language evolution and adaptation. By incorporating borrowings, adaptations, coinages, and neologisms, Ukrainian remains a vibrant and relevant language capable of expressing contemporary ideas and concepts. У швидкоплинному світі технологічного прогресу, культурних зрушень та глобального зв'язку поява нових термінів у мовах є неминучою. Українська мова, яка має багату спадщину і постійно розвивається, також переживає формування нових термінів, що відображають сучасні реалії. Спробуємо дослідити тенденції творення нових термінів та їх тлумачення в українській мові. Сучасна англійська мова є динамічною та живою мовою, яка постійно розвивається, щоб задовольнити потреби її носіїв. Поява нових термінів відображає постійно мінливий ландшафт суспільства, технологій та культури, що робить англійську мову справді глобальною та адаптивною. Утворення та інтерпретація нових термінів в українській мові відображає динамічний характер мовної еволюції та адаптації. Завдяки запозиченням, адаптаціям, калькам та неологізмам українська мова залишається живою та актуальною мовою, здатною виражати сучасні ідеї та концепції.
  • Документ
    ОСОБИСТІСНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАГІСТРАНТІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Холодняк, О.; Васильєва, М.
    У статті досліджено проблематику реалізації особистісного підходу у формуванні іншомовної компетентності здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти у контексті пропозицій проєкту професійного стандарту на групу професій «Викладач закладу вищої освіти». Зосереджено увагу у програмах фундаментальних нормативних освітніх компонентів, а також у змісті варіативних освітніх компонентів і дисциплін вільного вибору здобувача на ключові моменти реалізації особистісного підходу. Зазначено, що доцільне оприлюднення конструктивних практик успішної реалізації особистісного підходу у формуванні іншомовної компетентності здобувачів-магістрантів з урахуванням не лише стандартизованих вимог і чинного національного законодавства, але й поширення в спільноті здобувачів особистісно-вартісних орієнтирів комунікації відповідно до світових і європейських стандартів в реалізації особистісного поступу здобувача, стратегій академічного успіху, формування персональної усвідомленої відповідальності за якість оцінювання, реалізації особистісних цінностей-сенсів під час розроблення і реалізації наукових, чи творчих проєктів контекстно захисту прав інтелектуальної власності. The article examines the problems of implementing a personal approach in the formation of foreign language competence of students of higher education at the second (master's) level of higher education in the context of the proposals of the professional standard project for the group of professions "Teacher of a higher education institution". Attention is focused in the programs of fundamental normative educational components, as well as in the content of variable educational components and disciplines of the student's free choice, on the key moments of the implementation of a personal approach. It is noted that it is expedient to publicize constructive practices for the successful implementation of a personal approach in the formation of foreign language competence of master's degree applicants, taking into account not only standardized requirements and current national legislation, but also the dissemination of personal and value guidelines of communication in the community of applicants in accordance with world and European standards in the implementation of personal progress the acquirer, strategies for academic success, the formation of personal conscious responsibility for the quality of assessment, the realization of personal values-meanings during the development and implementation of scientific or creative projects in the context of the protection of intellectual property rights.
  • Документ
    ДЕЯКІ НАСЛІДКИ В ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЗМІСТІ ПРОФЕСІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ ПРОЄКТУ З БРИТАНСЬКОЮ РАДОЮ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Тучина, Н.
    У публікації розглянуто організацію професійно-методичної підготовки майбутніх вчителів англійської мови після закінчення проєкту з Британською Радою. Проєкт «Шкільний вчитель нового покоління» створив практично революційний переворот у головах викладачів і став проривом в організації практичної підготовки здобувачів і формуванні їхньої професійно-методичної компетентності. Засвідчено, що формування лінгвометодичного досвіду здобувачів вищої освіти варто здійснювати за допомогою послідовного їх залучення до різних видів діяльності: від навчально-пізнавальної до професійно-пізнавальної, професійно-практичної і далі до професійно-дослідницької. The publication deals with the organization of professional and methodical training of future English language teachers after the end of the project with the British Council. The project "School teacher of the new generation" created an almost revolutionary revolution in the minds of teachers and became a breakthrough in the organization of practical training of applicants and the formation of their professional and methodological competence. It is proven that the formation of linguistic and methodological experience of higher education students should be carried out with the help of their consistent involvement in various types of activities: from educational-cognitive to professional-cognitive, professional-practical and further to professional-research.
  • Документ
    ВИКОРИСТАННЯ ЧАТ-БОТІВ ПІД ЧАС ОПАНУВАННЯ КОМПОНЕНТ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ФІЛОЛОГІЧНОГО СПРЯМУВАННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-24) Разуменко, Т.
    У публікації розглянуто сучасні підходи до опанування освітніх програм вищої професійної освіти, що зорієнтовані на прогресивне використання цифрових сервісів, застосунків, елементів мобільного навчання для оптимізації навчально-пізнавальної та науково-дослідної роботи здобувачів вищої освіти. Зазначено, що використання чат-ботів з навчальною метою дедалі популярніше в спільнотах здобувачів вищої освіти, серед викладачів у контексті професійного та особистісного розвитку. Наведено безкоштовні чат-боти, які покликані сприяти формуванню іншомовної комунікативної компетентності та використовують елементи штучного інтелекту для систематизації комунікативного досвіду користувача. Це слід брати до уваги, щоб не потрапити у своєрідну цифрову бульбашку, коли прогрес спостерігається однобічно, з огляду виключно на скриптовані запитання і відповіді. The publication examines modern approaches to mastering educational programs of higher professional education, which are oriented towards the progressive use of digital services, applications, elements of mobile learning to optimize the educational, cognitive and research work of students of higher education. It is noted that the use of chatbots for educational purposes is increasingly popular in the communities of higher education seekers, among teachers in the context of professional and personal development. Free chatbots are presented, which are designed to promote the formation of foreign language communicative competence and use elements of artificial intelligence to systematize the user's communicative experience. This should be taken into account in order not to fall into a kind of digital bubble, when progress is observed one-sidedly, based solely on scripted questions and answers.