ЕТНОПЕДАГОГІЧНІ ЗАСОБИ В РОБОТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА З РОЗВИТКУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ПІДЛІТКІВ В УМОВАХ ПРИЙОМНОЇ СІМ’Ї

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2024-05-17
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради
Анотація
Метою дослідження є визначення суті та змісту роботи соціального педагога з розвитку резильєнтності підлітків, що виховуються в умовах прийомної сім‘ї, а також розробка відповідного комплексу етнопедагогічних засобів, спрямованих на підтримку ментального здоров‘я та створення додаткового етнокультурного середовища розвитку підлітків-сиріт, що виховуються в умовах прийомних сімей. В ході дослідження доведено, що розроблений комплекс етнопедагогічних засобів соціальної адаптації підлітків до умов прийомної сім'ї допомагає підліткам з прийомної сім'ї зміцнити власний потенціал резильєнтності, налагодити своє життя у новому оточенні, знайти своє місце у сімейному колективі, що дозволяє рекомендувати його до впровадження соціальним педагогам спеціалізованих соціальних інституцій, що надають послуги соціального супроводу та соціальної підтримки прийомних сімей та здійснюють координацію діяльності з іншими установами з метою підвищення адаптаційних можливостей як самих дітей-сиріт так і підтримуючих сімейних осередків, які здійснюють їхнє соціальне виховання. The purpose of the study is to determine the essence and content of the work of a social pedagogue on the development of resilience of adolescents raised in foster care, as well as the development of an appropriate set of ethno-pedagogical tools aimed at supporting mental health and creating an additional ethno-cultural environment for the development of orphaned adolescents, which are brought up in the conditions of foster families. In the course of the study, it was proven that the developed complex of ethno-pedagogical means of social adaptation of adolescents to the conditions of a foster family helps adolescents from a foster family to strengthen their own resilience potential, to adjust their lives in a new environment, to find their place in the family team, which allows us to recommend it to introduction of social teachers of specialized social institutions that provide services of social accompaniment and social support of foster families and carry out coordination of activities with other institutions in order to increase the adaptation capabilities of both the orphans themselves and the supporting family units that carry out their social education.
Опис
Ключові слова
соціальне виховання, соціальний педагог, резильєнтність, прийомна сім'я, етнопедагогіка, підлітки, соціальна адаптація, соціальна підтримка, social education, social pedagogue, resilience, foster family, ethnopedagogy, teenagers, social adaptation, social support
Цитування
Костіна В. В., Силиверст Ю. В. Етнопедагогічні засоби в роботі соціального педагога з розвитку резильєнтності підлітків в умовах прийомної сім‘ї. Реалізація концепції едукації фахівців освітньої галузі в умовах інноваційного розвитку суспільства : матеріали Міжнар. наук.-практ. онлайн-конф., м. Харків, 17 трав. 2024 р. Харків : ХГПА, 2024. С. 184–187.