Кафедра цивільно-правових дисциплін і трудового права імені професора О. І. Процевського

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 367
  • Документ
    ОЛЕКСАНДР ІВАНОВИЧ ПРОЦЕВСЬКИЙ – ПРЕДСТАВНИК ЮРИДИЧНОЇ НАУКОВО-ОСВІТЯНСЬКОЇ ЕЛІТИ СВІТОВОГО РІВНЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Коваленко, О. О.
    Стаття присвячена визначній постаті у юридичній науці та освіті Олександру Івановичу Процевському. Його внесок у розвиток правової доктрини та академічного середовища сучасної України подібний до безцінного скарбу. Засновник юридичної освіти в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди – фундатор сучасної науки трудового права, наукової школи трудового права ХНПУ імені Г. С. Сковороди, член-кореспондент Національної академії правових наук України (2010), академік Міжнародної кадрової академії (1999), заслужений діяч науки (1980), доктор юридичних наук (1970), професор (1972). Не існує жодного юриста, який би не знав ім’я Олександра Івановича, його учні є флагманами юридичного сьогодення, а його ім’я відоме не тільки у всій Україні, а й у світі і є брендом, який не потребує реклами. Маючи видатні досягнення свого життя, Олександр Іванович залишався простою, чуйною, вихованою і відповідальною людиною. Він ніколи не ставив себе вище за інших, незалежно від статусу людини до всіх ставився однаково з повагою. До останніх днів свого життя, навіть не зважаючи на тяжку хворобу, брав участь у підготовці юридичних кадрів, читав лекції та проводив заняття. The article is dedicated to Oleksandr Ivanovych Protsevsky, a prominent figure in legal science and education. His contribution to the development of legal doctrine and the academic environment of modern Ukraine is like a priceless treasure. He is the founder of legal education at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the founder of the modern science of labour law, the scientific school of labour law at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, a corresponding member of the National Academy of Legal Sciences of Ukraine (2010), an academician of the International Personnel Academy (1999), an honoured scientist (1980), Doctor of Law (1970), and a professor (1972). There is not a single lawyer who does not know the name of Oleksandr Ivanovych, his students are the flagships of the legal modernity, and his name is known not only throughout Ukraine but also in the world and is a brand that does not need advertising. He never put himself above others, and regardless of their status, he treated everyone with equal respect. Until the last days of his life, despite his serious illness, he participated in the training of legal personnel, gave lectures and conducted classes.
  • Документ
    РОЛЬ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29) Шапірко, В. Г.
    У публікації проаналізовано роль освітнього процесу в розвитку державної служби. Державна служба є складною та різноманітною системою, яка забезпечує виконання функцій влади, реалізує громадянські права та відповідає за вирішення численних завдань, пов’язаних з управлінням державою. Щоб ця система працювала ефективно, державні службовці повинні мати високий рівень професійної підготовки та навичок. Освіта виступає важливим інструментом, який допомагає забезпечити цей рівень підготовки. Розглянуто завдання для покращення ефективності державної служби через освіту. Зазначено, що державна служба відіграє критичну роль у суспільстві, і якість освіти є важливим фактором, що визначає її ефективність. Через постійні зміни в сучасному світі, державні службовці повинні бути готові до нових викликів та завдань. Інвестування в освіту для державних службовців є ключовим елементом забезпечення їхньої професійної підготовки та розвитку. The publication analyzes the role of the educational process in the development of the civil service. The civil service is a complex and diverse system that ensures the performance of government functions, implements civil rights and is responsible for solving numerous tasks related to the administration of the state. For this system to work effectively, civil servants must have a high level of professional training and skills. Education is an important tool to help ensure this level of preparation. The task of improving the efficiency of public service through education is considered. It is noted that the civil service plays a critical role in society, and the quality of education is an important factor that determines its effectiveness. Due to constant changes in the modern world, civil servants must be ready for new challenges and tasks. Investing in education for civil servants is a key element in ensuring their professional training and development.
  • Документ
    ДО ПИТАННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗВО ЯК СУБ’ЄКТІВ ТРУДОВИХ ПРАВОВІДНОСИН
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29) Лиманський, П. П.
    У публікації проаналізовано професійну діяльність викладача закладу вищої освіти. В контексті трудового права науково-педагогічні працівники закладу вищої освіти (ЗВО) виступають суб’єктами трудових правовідносин і мають певні професійні обов’язки. Специфіка професійної діяльності науково-педагогічних працівників ЗВО зумовлена особливостями педагогічної праці, яка спрямована на розвиток науки, методики, технологій навчання та виховання нової генерації фахівців у різних галузях. Відмічено, що в умовах професійної діяльності науково-педагогічні працівники повинні бути здатними швидко орієнтуватися у змінених умовах праці; знаходити ефективні рішення у будь-яких ситуаціях, у тому числі нештатних; постійно підвищувати свій науковий та творчий потенціал; бути достойним прикладом для підростаючого покоління; виховувати студентську молодь у дусі поваги до рідної мови, культури, професії вчителя; поваги до власної держави та її незалежності. The publication analyzes the professional activity of a teacher at a higher education institution. In the context of labor law, scientific and pedagogical employees of a higher education institution (HEI) act as subjects of labor relations and have certain professional obligations. The specificity of the professional activity of scientific and pedagogical workers of higher education institutions is determined by the peculiarities of pedagogical work, which is aimed at the development of science, methods, teaching technologies and the education of a new generation of specialists in various fields. It was noted that in the conditions of professional activity, scientific and pedagogical workers should be able to quickly navigate in changed working conditions; find effective solutions in any situation, including unusual ones; to constantly increase one's scientific and creative potential; to be a worthy example for the younger generation; to educate student youth in the spirit of respect for their native language, culture, and the teaching profession; respect for one's own state and its independence.
  • Документ
    ЮРИДИЧНА ОСВІТА МАЙБУТНЬОГО: ВИКЛИКИ СЬОГОДЕННЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29) Кириленко, Б. І.
    У публікації проаналізовано розвиток вищої юридичної освіти в Україні. Система юридичної освіти України функціонує у відповідності з основними засадами державної політики, яка ґрунтується на принципах: доступності та конкурсності, незалежності здобуття вищої освіти від впливу політичних партій, наступності процесу здобуття вищої освіти тощо. Наведено виклики сьогодення в умовах війни, які постають перед юридичною освітою майбутнього. Війна та окупація наших територій породжують серйозні правопорушення та порушення прав людини. Юридична освіта сьогодення і майбутнього повинна навчати студентів захищати права громадян в умовах війни і окупації. Треба вміти консультувати громадян з питань трудового права, зважаючи на те, що трудове законодавство досить стрімко змінюється в умовах воєнного часу, питань невиконання договірних обовʼязків під час воєнного стану, треба допомогати бізнесу, який зазнав збитків та руйнувань внаслідок агресії та повномасштабного вторгнення росії. Зазначено, що юридична освіта майбутнього повинна бути адаптованою до сучасних реалій та викликів і потребує нових підходів та акценту на комплексний підхід до навчання. The publication analyzes the development of higher legal education in Ukraine. The system of legal education of Ukraine functions in accordance with the basic principles of state policy, which is based on the principles of: accessibility and competitiveness, independence of obtaining higher education from the influence of political parties, continuity of the process of obtaining higher education, etc. Challenges of the present in the conditions of war, which face the legal education of the future, are presented. The war and the occupation of our territories give rise to serious crimes and violations of human rights. Legal education of the present and the future should teach students to protect the rights of citizens in conditions of war and occupation. It is necessary to be able to advise citizens on issues of labor law, taking into account the fact that labor legislation changes quite rapidly in wartime conditions, issues of non-fulfillment of contractual obligations during martial law, it is necessary to help businesses that have suffered losses and destruction as a result of aggression and full-scale invasion of Russia. It was noted that the legal education of the future should be adapted to modern realities and challenges and needs new approaches and an emphasis on a comprehensive approach to education.
  • Документ
    ЮРИДИЧНА ОСВІТА ЯК ЕЛЕМЕНТ РЕПУТАЦІЇ ЗАКЛАДУ/УСТАНОВИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-09-29)
    У публікації проаналізовано репутацію закладу вищої освіти чи наукової установи, яка в суті своїй містить суспільну оцінку комплексу усіх елементів діяльності такої організації, результатів і продуктів наукової роботи, системи традицій, які позитивно впливають на суспільну думку і культуру в конкретному геолокалізованому просторі, а також за його географічними межами. Наведено напрями, за якими формується професійною діяльністю наукових, науково-педагогічних, педагогічних працівників, фахівців цієї предметної галузі, що передбачає застосування концептуальних теорій і організаційно-методичних (прикладних) приписів репутація закладу вищої освіти чи наукової установи, де реалізуються освітні програми у галузі знань «Право». The publication analyzes the reputation of an institution of higher education or a scientific institution, which essentially contains a public assessment of the complex of all elements of the activity of such an organization, the results and products of scientific work, the system of traditions that positively influence public opinion and culture in a specific geolocalized space, as well as its geographical boundaries. The directions are given in which the professional activity of scientific, scientific-pedagogical, pedagogical workers, specialists of this subject field, which involves the application of conceptual theories and organizational-methodical (applied) prescriptions, forms the reputation of a higher education institution or a scientific institution, where educational programs in the field of knowledge are implemented "Law".