Кафедра технологій дистанційного навчання та цифрової дидактики в дошкільній освіті

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 210
  • Документ
    ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ ОСВІТИ І НАУКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-14)
    У збірнику відображено тези II Всеукраїнської науково-практичної конференції, метою якої було об’єднання українських науковців для обговорення актуальних проблем цифровізації освіти і науки; обмін досвідом та науковими розробками, презентування своїх новаторських ідей, які можуть привернути увагу широкого кола фахівців і стати предметом дискусії. Матеріали стануть у пригоді науковцям, учителям, докторантам, аспірантам, викладачам закладів вищої освіти, практичним працівникам у галузі освіти. The collection reflects the abstracts of the II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, which aimed to bring together Ukrainian scientists to discuss topical issues of digitalisation of education and science; exchange of experience and scientific developments, presentation of their innovative ideas that can attract the attention of a wide range of specialists and become the subject of discussion. The materials will be useful for scientists, teachers, doctoral students, postgraduates, teachers of higher education institutions, and practitioners in the field of education.
  • Документ
    КІБЕРБЕЗПЕКА УЧАСНИКІВ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО І ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
    (Національний університет «Одеська юридична академія», Видавничий дім «Гельветика», 2022-01-24) Доценко, С. О.
    У публікації проаналізовано кібербезпеку учасників освітнього процесу. Кібербезпека в інформаційному суспільстві є одним з основних напрямків фундаментальних досліджень у сфері інформаційних технологій, які використовуються під час вивчення практично всіх шкільних дисциплін уже з початкової школи. У Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди для магістрів усіх спеціальностей в межах навчальної дисципліни «Інноваційна педагогіка» введено змістовий модуль «Кібербезпека в освіті». Метою викладання навчальної дисципліни «Кібербезпека в освіті» є досягнення фахівцем компетентнісного рівня, що відповідає державним та європейським вимогам до ІТ-компетентностей викладача щодо кібербезпеки. Зазначено, що в епоху цифрового громадянства проблема кібербезпеки, зокрема в освітній галузі стає вкрай актуальною. Важливими є пошук та використання нових підходів, технологій, інноваційних форм та способів забезпечення інформаційної безпеки в педагогічній діяльності. The publication analyses the cybersecurity of participants in the educational process. Cybersecurity in the information society is one of the main areas of fundamental research in the field of information technology, which is used in the study of almost all school disciplines from primary school onwards. At H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, the content module ‘Cybersecurity in Education’ was introduced for masters of all specialities within the discipline ‘Innovative Pedagogy’. The purpose of teaching the discipline ‘Cybersecurity in Education’ is to achieve a competence level that meets the state and European requirements for the teacher's IT competencies in cybersecurity. It is noted that in the era of digital citizenship, the problem of cybersecurity, in particular in the educational sector, is becoming extremely relevant. It is important to search for and use new approaches, technologies, innovative forms and methods of ensuring information security in pedagogical activities.
  • Документ
    Імплементація штучного інтелекту в наукове середовище закладів вищої освіти України
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Доценко, С. О.; Собченко, Т. М.
    Актуальність теми статті зумовлена стрімким розвитком машинного навчання (ML) та штучного інтелекту (AI), що стали ключовими факторами зростання та інновацій у всіх галузях та секторах освіти. Метою статті є аналіз сучасного розвитку штучного інтелекту в Україні та визначення шляхів впровадження штучного інтелекту в наукове та освітнє середовище закладів вищої освіти. Визначено, що історія штучного інтелекту розвивалася паралельно зі зростанням обчислювальної техніки та технологій баз даних. Представлено аналіз стану сучасного розвитку штучного інтелекту в Україні на законодавчому державному рівні, зокрема проаналізовано Концепцію розвитку штучного інтелекту в Україні (розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2020 р. № 1556-р.), Національну стратегію розвитку штучного інтелекту в Україні 2021–2030 (ред. 2021) тощо. Розкрито суть поняття штучного інтелекту як набору технологій, які швидко розвиваються та можуть забезпечити нові форми взаємодії між викладачами та здобувачами освіти, допомогти викладачам усунути проблеми у навчанні, збільшити цикли зворотного зв’язку та підтримати викладачів. На основі визначення основних методів штучного інтелекту (класичний штучний інтелект, машинне навчання, штучна нейронна мережа, глибоке навчання) детально схарактеризовано популярні технології штучного інтелекту (обробка природної мови (НЛП), розпізнавання мови, розпізнавання та обробка зображень, автономні посередники, аналіз поведінки людини, інтелектуальний аналіз даних для прогнозування, машинна творчість). Визначено виклики, що пов’язані із впровадженням штучного інтелекту в наукове та освітнє середовище. Зроблено висновок про те, що штучний інтелект є одним з найефективніших інструментів, які освітяни та науковці можуть мати у своєму розпорядженні за умови професійного використання. Перспективами подальших досліджень є вивчення можливостей штучного інтелекту та його використання в освітньому середовищі закладів вищої освіти. The relevance of the article’s topic is due to the rapid development of machine learning (ML) and artificial intelligence (AI), which have become key factors of growth and innovation in all industries and sectors of education. The purpose of the article is to analyze the current development of artificial intelligence in Ukraine and to identify ways to introduce artificial intelligence into the scientific and educational environment of higher education institutions. It is determined that the history of artificial intelligence has developed in parallel with the growth of computing and database technologies. An analysis of the state of modern development of artificial intelligence in Ukraine at the legislative state level is presented, in particular, the Concept of Artificial Intelligence Development in Ukraine (Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of December 02, 2020, No. 1556-p), the National Strategy for the Development of Artificial Intelligence in Ukraine 2021-2030 (ed. 2021), etc. The article reveals the essence of the concept of artificial intelligence as a set of rapidly developing technologies that can provide new forms of interaction between teachers and students, help teachers eliminate learning problems, increase feedback cycles, and support teachers Based on the definition of the main methods of artificial intelligence (classical artificial intelligence, machine learning, artificial neural network, deep learning), the popular artificial intelligence technologies (natural language processing (NLP), speech recognition, image recognition and processing, autonomous intermediaries, human behavior analysis, data mining for forecasting, machine creativity) are described in detail. The challenges associated with the introduction of artificial intelligence in the scientific and educational environment are identified. It is concluded that artificial intelligence is one of the most effective tools that educators and scientists can have at their disposal in case of professional use. Prospects for further research are to study the possibilities of artificial intelligence and its use in the educational environment of higher education institutions.
  • Документ
    ОПТИМІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ЗАСОБАМИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ
    (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2024-02) Доценко, С.; Собченко, Т.
    У статті розглянуто актуальну проблему оптимізації освітнього процесу закладів вищої освіти України засобами штучного інтелекту. Представлено законодавчу базу України щодо розвитку й імплементації штучного інтелекту в усі сфери, зокрема у сферу освіти. Схарактеризовано та узагальнено звʼязок основних методів штучного інтелекту та популярних технологій ШІ: класичний ШІ, машинне навчання (контрольоване навчання, неконтрольоване навчання, навчання з підкріпленням), штучні нейронні мережі, глибоке навчання. Визначено, що використання ШІ у вищій освіті здійснюється за трьома напрямами: інституційним, підтримки студентів, методичним. Зроблено висновок, що штучний інтелект швидко зростає в секторі освіти, чим обумовлена його здатністю трансформувати багато аспектів процесів викладання та навчання. Окреслено перспективи подальших досліджень, що полягають у вивченні етичних проблем у використанні ШІ в освіті. The article deals with the topical issue of optimizing the educational process of Ukrainian higher education institutions by means of artificial intelligence. The purpose of the article is to determine, based on the analysis of artificial intelligence methods and technologies, the main directions of their use in the educational process of Ukrainian higher education institutions. The author examines the legislative framework of Ukraine (“Concept of Artificial Intelligence Development in Ukraine”, “National Strategy for the Development of Artificial Intelligence in Ukraine 2021–2030”, the program of the great transformation “Education 4.0: Ukrainian Dawn”, etc.) regarding the development and implementation of artificial intelligence in all areas, including education. The main methods of artificial intelligence and popular AI technologies are characterized and summarized: classical AI, machine learning (supervised learning, unsupervised learning, reinforcement learning), artificial neural networks, deep learning. The author outlines the areas of AI use in the educational process of higher education institutions, in particular, the following are highlighted: institutional (marketing, admission/enrollment, educational programs and curricula, resources and planning); student support (counseling, warning of failure, etc.); methodological (tracking progress, personalized learning, pedagogical improvement, etc.). It was concluded that artificial intelligence is growing rapidly in the education sector and is becoming a multi-billion dollar global market. This rapid growth is driven by its ability to transform many aspects of teaching and learning processes. Artificial intelligence can create immersive virtual learning environments, create “smart content”, ease language barriers, fill gaps between learning and teaching, create specialized plans for each student, and much more. It is determined that the prospects for further research are to study ethical issues in the use of AI in education.
  • Документ
    ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ (MOODLE): ІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Доценко, С.; Москаленко, В.; Лебедєва, В.; Алієв, Х.
    У посібнику подається опис методик та технологій створення інтерактивних вправ на платформі Moodle. Опис має практичну спрямованість на організацію інтерактиву за допомогою H5P (HTML5 Package). Це дозволяє викладачам створювати такий контент, як інтерактивні відео, вікторини та презентації. Акцентовано увагу на тому, що контент H5P можна створити як саме на платформі, так і на зовнішніх ресурсах. The manual describes methods and technologies for creating interactive exercises on the Moodle platform. The description has a practical focus on the organisation of interactive activities using H5P (HTML5 Package). This allows teachers to create content such as interactive videos, quizzes and presentations. It is emphasised that H5P content can be created both on the platform and on external resources.