Кафедра образотворчого мистецтва
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра образотворчого мистецтва за Тема "academicism"
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументХудожня реформа 1934 року (історико-педагогічний аспект)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2015) Паньок, Т. В.Реформа 1934 року кардинально змінила систему художньої освіти. Аналіз теоретичних засад і практики становлення мистецьких процесів у 30-х роках показує їхнє важливе науково-практичне значення для формування й утвердження нової моделі художньо-педагогічної освіти. Вивчення архівних джерел показує, що новий вектор розвитку академічної системи навчання привів до перегляду змісту програм та навчальних планів, а разом з тим до перебудови методів викладання. Затверджуються нові функції художньо-педагогічної освіти: ідеологічні, наукові, методичні. Тверда лінія в побудові нової школи, нової системи викладання зажадала звернути серйозну увагу і на підготовку педагогічних кадрів, хоча цільових художньо-педагогічних факультетів чи відділів в Україні до кінця 50-х років не існувало. Увага художньої громадськості була направлена передусім на питання якості у підготовці фахівців та випуску цими фахівцями соціально насиченого ідейним змістом художньої продукції. Майстерність в галузі образотворчого мистецтва сприймалася лише як засіб відображення героїчної дійсності народу СРСР. У 30-ті роки починають боротися із формалізмом, педологією, «культом чистої форми», етюдністю зображення. Проте складні політичні події 30-х років, суцільні репресії, винищення української інтелігенції перервало започатковані у 20-х роках ініціативи щодоґрунтовної наукової підготовки фахівців з художньо-педагогічного профілю. Реформа 1934 года кардинально изменила систему художественного образования. Анализ теоретических основ и практики становления художественных процессов 30-х годов показывает их важное научно-практическое значение для формирования и утверждения новой модели художественно-педагогического образования. Изучение архивных материалов показывает, что новый вектор развития академической системы обучения привел к пересмотру содержания программ и учебных планов, а вместе с тем к перестройке методов преподавания. Утверждаются новые функции художественно-педагогического образования: идеологические, научные, методические. Твердая линия в построении новой школы, новой системы преподавания потребовала обратить серьезное внимание и на подготовку педагогических кадров, хотя целевых художественно-педагогических факультетов или отделов в Украине до конца 50-х годов не существовало. Внимание художественной общественности было направлено, прежде всего, на вопросы качества в подготовке специалистов и выпуска этими специалистами художественной продукции, которая наполнена идейным содержанием. Мастерство в области изобразительного искусства воспринимается только как средство отображения героической действительности. В 30-е годы начинают бороться с формализмом, педологией, «культом чистой формы», этюдностью изображения. Однако сложные политические события 30-х годов, сплошные репрессии, уничтожение украинской интеллигенции прервало начатые в 20-х годах инициативы по основательной научной подготовке специалистов художественно-педагогического профиля. The reform of 1934 radically changed the system of art education. An analysis of the theoretical foundations and practice of artistic processes of the 30’s formation, shows their great scientific and practical importance for the development and approval of a new model of art-pedagogical education. The study of archival material shows that the new vector of the academic system of training development led to the revision of the programs and curricula content, and at the same time to the restructuring of teaching methods. Approves new features of art-pedagogical education: ideological, scientific, methodical. The solid line in the construction of a new school, a new system of teaching required to pay serious attention to teacher training, though targeted art-pedagogical faculties and departments in Ukraine before the end of the 50’s did not exist. The attention of art-public has been directed primarily to the quality issues of training and production the artistic output (by these specialists), which was filled by ideological content. Mastery of Fine Art was perceived only as a means of displaying the heroic reality. In the 30’s the fight against formalism, pedology, "the cult of pure form", sketchy image started. However, the complex political events of the 30’s, continuous repression, the destruction of the Ukrainian intelligentsia, interrupted started in the 20’s initiatives on solid scientific training of art-pedagogical profile specialists.