Кафедра спеціальної педагогіки
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Перегляд Кафедра спеціальної педагогіки за Тема "activity"
Зараз показано 1 - 1 з 1
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументІнноваційна діяльність як предмет наукових досліджень(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018) Лященко, В. М.У статті йде мова про дослідження поняття «інноваційна діяльність» у різних галузях науки. Визначено, що ключовими категоріями сучасного наукового дискурсу став кластер різних модифікацій термінів, що мають спільний корінь «інновація». З’ясовано, що економічна галузь науки більшою мірою розглядає інновацію як принципово новий продукт та визначає її як застосування структурних, фінансово-економічних, кадрових, інформаційних робіт або послуг, що забезпечують умови для створення ефективної економічної системи. У системі суспільних наук поняття «інноваційна діяльність» базується на вихідній тезі про позитивні зміни в системі виробничих сил, соціального забезпечення, системи людських взаємин. Актуальним є поєднання поняття «інноваційна діяльність» з актуальною категорією «модернізація», що передбачає здійснення практичних засобів щодо уведення в певний процес інноваційних якостей, систем, відносин, що забезпечують певному об’єкту конкурентну здатність. Визначено, що достатньо широко поняття «інновація» використовується в контексті педагогічної науки. На підставі аналізу наукових джерел з’ясовано, що інноваційна педагогічна діяльність розглядається як особливий вид творчої діяльності, спрямований на оновлення системи освіти. Вона є результатом активності суб’єктів освітнього середовища, та має на меті якісно змінити його відповідно до суспільних потреб та інтересів та особистісних вимог. Вивчення підходів до інноваційної діяльності як предмета наукових досліджень дозволяє визначити її як один із видів продуктивної діяльності та пов’язати з такими поняттями як ефективність, продуктивність, конструктивізм, співтворчість. У педагогічній практиці поряд з поняттям «інноватика» активно застосовують слова діяльність, процес, технологія, експеримент, що доводить різноплановість функціонування цього терміна в науковому просторі. The article deals with the study of the concept of "innovative activity" in various fields of science. It is determined that the cluster of various modifications of terms having the common root of "innovation" became the key categories of modern scientific discourse. It is revealed that the economic branch of science more and more considers innovation as a fundamentally new product and defines it as the application of structural, financial and economic, personnel, informational works or services that provide conditions for creating an effective economic system. In the system of social sciences, the concept of "innovative activity" is based on the original thesis of positive changes in the system of productive forces, social security, the system of human relationships. Actual is the combination of the concept of "innovative activity" with the actual category "modernization", which involves the implementation of practical means for introducing into a certain process of innovation qualities, systems, relationships that provide a certain object of competitive ability. In the modern Ukrainian society, the concept of "innovative activity" is often associated with the notion of "reform", which is essentially incorrect. It is determined that the concept of "innovation" is widely used in the context of pedagogical science. On the basis of the analysis of scientific sources it was determined that innovative pedagogical activity is considered as a special kind of creative activity, aimed at updating the education system. It is the result of the activity of the subjects of the educational environment, and aims to qualitatively change it in accordance with public needs and interests and personal requirements. The study of approaches to innovation as a subject of scientific research allows us to define it as one of the types of productive activity and to associate with such concepts as efficiency, productivity, constructivism, co-creation. In pedagogical practice, along with the concept of "innovation" actively use the words of the word activity, process, technology, experiment, proving the versatility of the functioning of this term in the scientific space.