Перегляд за Автор "Kostikova, I."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументE-LEARNING TEACHING: SUPPORTIVE ONLINE COURSE ‘ENGLISH FASTPASS’(H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, 2022) Kostikova, I.; Miasoiedova, S.The aim of this paper is to prove the hypothesis that in order to cope with the adversities and hardships and meet the demands of the wartime and pandemic challenges, a complex of tools and techniques has to be applied including new teaching strategies with the use of multimedia, mobile applications and employing learning possibilities of social networking sites, Google classroom tools and other instruments with online course “English Fastpass”. Methodology. In this research theoretical, empirical and statistical methods are used. Theoretical methods (analysis and synthesis) serve to analyze opportunities, advantages and disadvantages of social media as a new tool of teaching. Empirical ones (observation, testing, pedagogical experiment) provide conducting the experiment itself. Statistical methods (one sample test) helped make statistical analysis of the pedagogical experimental data. Results. The complex of tools and techniques to teach English is implemented effectively by online course “English Fastpass” aimed at preparing students for passing English Exam. The offered extra-class activities are definitely very successful: daily vocabulary and grammar tasks followed by weekly online analysis; challenges (one-week of three-week activities focused on improving general English proficiency and cultural awareness); exam boosters focused on practicing a particular exam task type; monthly webinars; quizzes and games. The resulting experimental data showed the significant progress in students' performance in both linguistic and intercultural competences, and specifically in use of English tasks. The final assessment in all English language practical skills, including the competence in intercultural communication, confirmed considerable advance of the all-language competences. Conclusion. The effectiveness of applying different unconventional extra-class activities is proven. They are followed by weekly online analysis. The most helpful of them for learning process are exam boosters, monthly webinars, quizzes and games. Using the visualisation techniques, influencing students' emotions and feelings, the abovementioned online course “English Fastpass” facilitates efficient acquisition and better memorizing along with the ability to use the knowledge in the appropriate tasks, which in the long run will help successful intercultural communication. Judging by the comments made by the students they would find such methods of teaching extremely encouraging and stimulating. Метою цієї роботи є доведення припущення про ефективне подолання викликів воєнного часу та труднощів пандемії завдяки застосуванню комплексу засобів і технологій, включаючи нові стратегії електронного онлайн навчання з використанням мультимедійних засобів, мобільних додатків, навчальних можливостей сайтів соціальних мереж, інструментів Ґугл-класу з альтернативним онлайн-курсом «English Fastpass». Методологія. У цьому дослідженні використовуються теоретичні, емпіричні та статистичні методи. Теоретичні методи (аналіз та синтез) служать для аналізу можливостей, переваг і недоліків соціальних медіа як нового інструменту навчання. Емпіричні (спостереження, тестування, педагогічний експеримент) призначаються для проведення самого педагогічного експерименту. Статистичний аналіз даних педагогічного експерименту здійснено за допомогою статистичних методів (t-тест). Результати. Комплекс засобів і технологій навчання англійської мови ефективно реалізує альтернативний онлайн-курс «English Fastpass», спрямований на підготовку студентів до складання іспиту з англійської мови. Пропоновані позааудиторні заходи є доволі успішними: це щоденні лексико-граматичні завдання з подальшим щотижневим онлайнаналізом; мовленнєві вправи (один тиждень із трьох цілеспрямовано на покращення загального рівня володіння англійською мовою та культурного занурення); екзаменаційні бустер-вправи, зосереджені на відпрацювання певного типу екзаменаційного завдання; щомісячні вебінари; вікторини та ігри. Отримані експериментальні дані показали значний прогрес успішності студентів як у лінгвістичній, так і міжкультурній компетентності, і, зокрема, у виконанні лексикограматичних завдань з англійської мови. Підсумкова оцінка з усіх практичних навичок англійської мови, включаючи компетентність в міжкультурній комунікації, підтвердила значний прогрес усіх мовних компетентностей студентів. Висновок. Доведено ефективність застосування альтернативних позааудиторних заходів, які мають супроводжуватися щотижневим онлайн-аналізом. Найбільш корисні для процесу навчання наступні: екзаменаційні бустер-вправи, щомісячні вебінари, вікторині, ігри. Використовуючи методи візуалізації, впливаючи на емоції та почуття студентів, пропонований онлайн-курс «English Fastpass» сприяє ефективному засвоєнню та кращому запам’ятовуванню англійської, а також здатності використовувати набуті знання на практиці у відповідних завданнях, що в довгостроковій перспективі сприятиме успішній міжкультурній комунікації. Судячи з відгуків студентів, вони вважають таке навчання надзвичайно обнадійливим та стимулюючим.
- ДокументEducation in the underground is an alternative way of thinking(Cardiff Metropolitan University, 2024-06-27) Kostikova, I.The paper highlights the innovative "Metroschool" concept in Kharkiv, Ukraine. This concept provides a safe educational environment for students during the ongoing Russian-Ukrainian war by conducting classes in underground metro stations. Розвідка розкриває інноваційну концепцію "Метрошколи" в Харкові, яка забезпечує безпечне освітнє середовище для учнів під час російсько-української війни шляхом проведення занять у підземних приміщеннях метро.
- ДокументEffect of Young Basketball Players’ Self-Regulation on Their Psychological Indicators(University of Pitesti, Romania - (EUP), 2020) Rochniak, A.; Kostikova, I.; Fomenko, K.; Khomulenko, T.; Arabadzhy, T.; Viediernikova, T.; Diomidova, N.; Kramchenkova, V.; Scherbakova, O.; Kovalenko, M.; Kuznetsov, O.Problem statement: One of the most important factors in the success of sports activities is the level of psychological readiness. The most significant indicator of psychological readiness is the ability to qualitatively regulate athlete’s activity, behavior, and mental state by their own psychic means (i.e., the ability to selfregulate). At the same time, there is not enough insightful research in sports science and in this area of knowledge. Purpose: To determine the nature of the relationship and links between the psychological characteristics of young basketball players and the specific features of their self-regulation. Materials and methods: A total of 160 basketball players (15–20 years old) participated in the study. The methods of selfregulation of sports activity, dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were used. Results: Correlation links between the indicators of self-regulation of sports activities and the indicators of dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism were revealed. The most significant link was defined with self-inductance and identified regulation. The differences between young basketball players with different peculiarities of self-regulation of sports activity were determined by almost all indicators of the dispositional state of flow, basic beliefs, and dispositive optimism. Conclusions: It was confirmed that the specificity of self-regulation of young basketball players is connected with the peculiarities of the dispositional state of flow, dispositional optimism, and basic beliefs. Through comparison, it is determined that young basketball players with autonomous sports self-regulation have the advantage of almost all indicators of the dispositional state of flow and they have more optimistic views on the future. Постановка проблеми: Одним з найважливіших факторів успіху спортивної діяльності є рівень психологічної готовності. Найважливішим показником психологічної готовності є здатність якісно регулювати діяльність, поведінку та психічний стан спортсмена власними психічними засобами (тобто здатність до саморегуляції). У той же час у спортивній науці та в цій галузі знань недостатньо проникливих досліджень. Мета: Визначити характер стосунків та зв’язок між психологічними характеристиками молодих баскетболістів та специфічними особливостями їх саморегуляції. Матеріали та методи: Загалом у дослідженні взяли участь 160 баскетболістів (15–20 років). Були використані методи саморегуляції спортивної діяльності, диспозиційний стан потоку, основні переконання та диспозитивний оптимізм. Результати: Виявлено кореляційні зв’язки між показниками саморегуляції спортивної діяльності та показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Найбільш значуща ланка була визначена із самоіндуктивністю та визначена регуляція. Відмінності між молодими баскетболістами з різними особливостями саморегуляції спортивної діяльності визначались майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку, основних переконань та диспозитивного оптимізму. Висновки: Було підтверджено, що специфіка саморегуляції молодих баскетболістів пов’язана з особливостями диспозиційного стану потоку, диспозиційним оптимізмом та основними переконаннями. Через порівняння встановлено, що молоді баскетболісти з автономною спортивною саморегуляцією мають перевагу майже за всіма показниками диспозиційного стану потоку та мають більш оптимістичні погляди на майбутнє. Постановка проблемы: Одним из важнейших факторов успеха спортивной деятельности является уровень психологической готовности. Важнейшим показателем психологической готовности является способность качественно регулировать деятельность, поведение и психическое состояние спортсмена собственными психическими средствами (то есть способность к саморегуляции). В то же время в спортивной науке и в этой области знаний недостаточно проницательных исследований. Цель: Определить характер отношений и связь между психологическими характеристиками молодых баскетболистов и специфическими особенностями их саморегуляции. Материалы и методы: Всего в исследовании приняли участие 160 баскетболистов (15-20 лет). Были использованы методы саморегуляции спортивной деятельности, диспозицийний состояние потока, основные убеждения и диспозитивный оптимизм. Результаты: Выявлены корреляционные связи между показателями саморегуляции спортивной деятельности и показателями диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Наиболее значимая звено была определена с самоиндуктивнистю и определенная регуляция. Различия между молодыми баскетболистами с различными особенностями саморегуляции спортивной деятельности определялись почти по всем показателям диспозиционного состояния потока, основных убеждений и диспозитивного оптимизма. Выводы: Было подтверждено, что специфика саморегуляции молодых баскетболистов связана с особенностями диспозиционного состояния потока, диспозиционные оптимизмом и основными убеждениями. Через сравнение установлено, что молодые баскетболисты из автономной спортивной саморегуляцией имеют преимущество почти по всем показателям диспозиционного состояния потока и имеют более оптимистичные взгляды на будущее.
- ДокументGenre transformation in Simone de Beauvoir’s work “Force of Circumstance”(Universidad de la Amazonia, 2021-02) Kryvoruchko, S.; Kostikova, I.; Gulich, O.; Harmash, L.; Rudnieva, I.The publicity dominance is the characteristic of memoirs “Force of Circumstance” by Simone de Beauvoir. The idea of S. de Beauvoir influences the genre transformation. The scientific problem is to clarify the specifics of a genre. The aim of the article is to highlight the features of the genres in the novels, diaries, memoirs, interludes, tragedies, comedies as genre memoirs, to understand better the ideas of the writer. The methodology is represented by a biographical method in the study. The most important findings are as follows. The result is to interpret systematic, structured, orderly procedural writing activities. The attention is drawn to the writing process. Writing is a passion, mania, which is causing an addiction. The meaning of creativity is theknowledge of people, culture, history, progress. Genre transformations are the basis for explaining the problem in the work: the artist's activity and her place in the history. The existential fear of death is a central part of literary existentialism. The writer embodied the death fear in her own works. Публіцистична домінанта є ознакою мемуарів Сімони де Бовуар «Сила обставин». Ідеї С. де Бовуар впливають на жанрову трансформацію. Наукова проблема полягає у з’ясуванні специфіки жанру. Метою статті є висвітлення специфіки жанрів роману, щоденника, спогадів, інтермедії, трагедії, комедії у жанрі мемуарів, щоб краще зрозуміти ідеї письменниці. У дослідженні методологія представлена біографічним методом. Найважливіші досягнення наступні. Результат полягає в зображенні систематизованої, структурованої, упорядкованої процесуальної діяльності письменниці. Звертається увага на процес письма. Писати –це пристрасть, манія, яка викликає залежність. Сенс творчості –знання людей, культури, історії, прогресу. Жанрова трансформація потрібна для порушення проблеми твору: діяльність митця та його місце в історії. Екзистенційний страх смерті є центральною частиною літературного екзистенціалізму. Страх перед смертю письменниця втілила у власних творах. Публицистическая доминанта является признаком мемуаров Симоны де Бовуар «Сила обстоятельств». Идеи С. де Бовуар влияют на жанровую трансформацию. Научная проблема заключается в выяснении специфики жанра. Целью статьи является освещение специфики жанров романа, дневника, воспоминаний, интермедии, трагедии, комедии в жанре мемуаров, чтобы лучше понять идеи писательницы. В исследовании методология представлена биографическим методом. Важнейшие достижения следующие. Результат состоит в изображении систематизированной, структурированной, упорядоченной процессуальной деятельности писательницы. Обращается внимание на процесс письма. Писать - это страсть, мания, которая вызывает зависимость. Смысл творчества - знание людей, культуры, истории, прогресса. Жанровая трансформация нужна для возбуждения проблемы произведения: деятельность художника и его места в истории. Экзистенциальный страх смерти является центральной частью литературного экзистенциализма. Страх перед смертью писательница воплотила в своих произведениях.
- ДокументInformation Technology Implementation in Online Teaching and Learning: Staff And Students’ Attitude(Little Lion Scientific, 2021-11-15) Holubnycha, L.; Kostikova, I.; Sytnykova, Y.; Melnikova, T.; Guzenko, N.; Dorozhko, A.The problem of attitude of teachers and students to on-line teaching and learning during in and after lockdown is very topical today. The purpose of the manuscript is to find out and analyze attitude to on-line teaching and learning in the terms of pandemic 2019–2021. In order to achieve the stated purpose the following methods were used: empirical (discussion and observation) ones facilitated distinguishing advantages and challenges that academic staff as well as university students have faced; research (questionnaires and quantitative methods) helped to determine the attitude of respondents to the problem under research. All the surveys were anonymous and conducted on-line. The study was held in 2019–2021 on the basis of different universities. The target group became 50 university teachers and almost 200 students of these universities. In the research we come to the conclusion that at the beginning of the lockdown in 2019–2020, on-line teaching was a great challenge, especially for university teachers. They were not ready for on-line teaching as they used to have the traditional teaching methods with live communication. The low computer and digital literacy of most teachers was the challenge as well. However, later, in 2020–2021, with teachers’ technical, digital, methodical support for the teaching process, it became slowly clear that on-line teaching is not temporary for universities, in the nearest future blended learning will be the basic form. It has become obvious that on-line teaching expand many educational opportunities. As for the students’ opinions, it became clear that they did not accept on-line learning as tragically as teachers. In 2020–2021 they were depressed only of the lack of live social life. Later on-line learning required students to be more self-organized, self-disciplined and self-motivated. The students realized that they had to take more responsibility for their own learning results. Проблема ставлення викладачів та студентів до онлайн викладання та навчання під час карантину та після нього є сьогодні дуже актуальною. Мета статті – з’ясувати та проаналізувати ставлення до онлайн-викладання та навчання в умовах пандемії 2019–2021 років. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи: емпіричні (обговорення та спостереження), які сприяли виокремленню переваг та проблем, з якими стикався академічний персонал, а також студенти; дослідження (анкетування та кількісні методи), які допомогли визначити ставлення респондентів до досліджуваної проблеми. Усі опитування були анонімними та проводилися в режимі онлайн. Дослідження проводилось у 2019–2021 роках на базі різних університетів. Цільовою групою стали 50 викладачів ВНЗ та майже 200 студентів цих ВНЗ. У дослідженні ми приходимо до висновку, що на початку карантину у 2019–2020 роках онлайн-викладання було великим викликом, особливо для викладачів університетів. Вони не були готові до онлайн-викладання, оскільки раніше використовували традиційні методи навчання з живим спілкуванням. Низька комп’ютерна та цифрова грамотність більшості вчителів також була проблемою. Однак згодом, у 2020–2021 роках, при технічній, цифровій, методичній підтримці вчителів навчального процесу поволі з’ясувалося, що онлайн-викладання для університетів не є тимчасовим, найближчим часом базовою формою стане змішане навчання. Стало очевидним, що онлайн-викладання розширює багато освітніх можливостей. Щодо думки студентів, то стало зрозуміло, що вони не так трагічно сприймають онлайн-навчання, як викладачі. У 2020–2021 роках їх пригнічувало лише відсутність живого соціального життя. Пізніше онлайн-навчання вимагало від студентів бути більш самоорганізованими, самодисциплінованими та самомотивованими. Студенти зрозуміли, що їм потрібно більше відповідати за власні результати навчання. Проблема отношения преподавателей и студентов к онлайн-обучению во время и после карантина очень актуальна. Цель статьи – выяснить и проанализировать отношение к онлайн-обучению в условиях пандемии 2019–2021 гг. Для достижения поставленной цели использовались следующие методы: эмпирические (дискуссионные и наблюдательные), которые позволили выделить преимущества и проблемы, с которыми сталкиваются преподаватели и студенты вузов; исследования (анкетирование и количественные методы), которые помогли определить отношение респондентов к исследуемой проблеме. Все опросы были анонимными и проводились в режиме онлайн. Исследование проводилось в 2019–2021 годах на базе разных университетов. Целевой группой стали 50 преподавателей вузов и почти 200 студентов этих вузов. В ходе исследования мы пришли к выводу, что в начале карантина в 2019–2020 годах онлайн-обучение было большой проблемой, особенно для преподавателей университетов. Они не были готовы к онлайн-обучению, поскольку использовали традиционные методы обучения с живым общением. Также проблемой была низкая компьютерная и цифровая грамотность большинства учителей. Однако позже, в 2020–2021 годах, при технической, цифровой и методической поддержке преподавателей учебного процесса постепенно стало ясно, что онлайн-обучение не является временным явлением для университетов, в ближайшем будущем смешанное обучение станет базовой формой. Стало очевидно, что онлайн-обучение расширяет многие образовательные возможности. Что касается мнения студентов, то стало ясно, что они не воспринимают онлайн-обучение так трагично, как учителя. В 2020–2021 годах их угнетало только отсутствие живой общественной жизни. Позднее онлайн-обучение потребовало от студентов большей самоорганизации, самодисциплины и самомотивации. Студенты осознали, что они должны нести большую ответственность за собственные результаты обучения.
- ДокументIntercultural Competence Development at Universities(LUMEN Publishing House, 2021-04-29) Holubnycha, L.; Kostikova, I.; Soroka, N.; Shchokina, T.; Golopych, I.The aim of the paper is to identify and describe some specifics of intercultural competence development at the tertiary level in the framework of language and culture. Different views on intercultural competence development in higher education are presented as well as intercultural competence development in different countries and many scholars’ points of views. The results show certain specifics of intercultural competence development including linguistic competence, linguistic and cultural competence, as well as the components of intercultural competence development: the knowledge of foreign languages, cultural background knowledge, and basic soft skills. It is stated that knowing foreign languages, understanding the national culture of the target language, and having universal soft skills are necessary for successful intercultural competence development. Some soft skills are developed too, such as: tolerance, a sense of responsibility for one’s actions, the ability to empathy, understanding and acceptance of a foreign culture, the ability and desire to understand the difference and unity of one’s culture and the country culture of a target language, a sense of adequate and friendly perception of a foreign language and its realities. It is concluded that it is important to know a theory and have a practice for intercultural competence development and intercultural communication, since a foreign language, culture can only be acquired through activities. As for the specifics of intercultural competence development at the tertiary level in national universities, an indirect character of its development and patterning during intercultural communication are characterized. Метою статті є виявлення та опис деяких особливостей розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в рамках мови та культури. Представлені різні погляди на розвиток міжкультурної компетентності у вищій школі, а також розвиток міжкультурної компетентності в різних країнах та точки зору багатьох науковців. Результати показують певні особливості розвитку міжкультурної компетентності, включаючи мовну компетенцію, лінгвістичну та культурну компетентність, а також компоненти розвитку міжкультурної компетентності: знання іноземних мов, знання культурного фону та основні м’які навички. Зазначається, що знання іноземних мов, розуміння національної культури цільової мови та наявність універсальних гнучких навичок необхідні для успішного розвитку міжкультурної компетентності. Також розвиваються деякі гнучкі навички, такі як: толерантність, почуття відповідальності за свої вчинки, здатність до співпереживання, розуміння та прийняття чужої культури, здатність та бажання зрозуміти відмінність та єдність своєї культури та культури країни цільової мови, почуття адекватного та доброзичливого сприйняття іноземної мови та її реалій. Зроблено висновок, що важливо знати теорію та мати практику для розвитку міжкультурної компетентності та міжкультурної комунікації, оскільки іноземну мову, культуру можна здобути лише за допомогою діяльності. Щодо специфіки розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в національних університетах, то характеризується непрямий характер її розвитку та моделювання під час міжкультурної комунікації. Целью статьи является выявление и описание некоторых особенностей развития межкультурной компетентности на третичном уровне в рамках языка и культуры. Представлены различные взгляды на развитие межкультурной компетентности в высшей школе, а также развитие межкультурной компетентности в различных странах и точки зрения многих ученых. Результаты показывают определенные особенности развития межкультурной компетентности, включая языковую компетенцию, лингвистическую и культурную компетентность, а также компоненты развития межкультурной компетентности: знание иностранных языков, знание культурного фона и основные мягкие навыки. Отмечается, что знание иностранных языков, понимания национальной культуры целевого языка и наличие универсальных гибких навыков необходимы для успешного развития межкультурной компетентности. Также развиваются некоторые гибкие навыки, такие как: толерантность, чувство ответственности за свои поступки, способность к сопереживанию, пониманию и принятию чужой культуры, способность и желание понять отличие и единство своей культуры и культуры страны целевого языка, чувство адекватного и доброжелательного восприятия иностранного языка и ее реалий. Сделан вывод, что важно знать теорию и иметь практику для развития межкультурной компетентности и межкультурной коммуникации, поскольку иностранный язык, культуру можно получить только с помощью деятельности. О специфике развития межкультурной компетентности на третичном уровне в национальных университетах, то характеризуется косвенный характер ее развития и моделирования при межкультурной коммуникации.
- ДокументPerspectives on Study abroad Students through Passing FCE Test: Listening Problems(LUMEN Publishing House, 2020-02-24) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Miasoiedova, S.; Moroz, T.; Ptushka, A.; Avdieienko, I.The recent globalization processes have created the new opportunities for young people‟s international mobility making educational migration the major trend of our time. One common way to confirm an English-level qualification is to obtain a certificate in an international examination, e.g. Cambridge ESOL exams, which are intended to test comprehensively all language skills. One aspect that due to its complexity and even ambiguity deserves to become an object of thorough consideration and detailed analysis is the problem of reaching desired level of student‟s proficiency in foreign language listening. This article presents a research that offers perspective on the problems of developing students‟ listening. Thus, the purpose of the article is to research the interaction between the improvement of students‟ listening comprehension skills in comparison with the advance of other academic competences and to offer the ways of the intensification of listening ability development. Among the research methods, following have been used: the students‟ progress in developing five language competences (Listening, Writing, Speaking, Reading and Use of English) was measured by testing (oral and written), observation, discussion; statistical methods (Student‟s t-test) helped to evaluate the results of the experiment. In total, 90 University students in 2017/19 took part in this study. As our experiment has demonstrated, listening competence is less ready to progress compared with other component of the English language competence (Speaking, Reading and Use of English) surpassed only by Writing. It is found that the present investigation opens the perspectives for further researches. Недавні процеси глобалізації створили нові можливості для міжнародної мобільності молодих людей, що зробило міграцію освіти головною тенденцією нашого часу. Одним із поширених способів підтвердити кваліфікацію англійського рівня є отримання сертифіката на міжнародному іспиті, наприклад Кембриджські іспити ESOL, які призначені для всебічної перевірки всіх знань мови. Одним із аспектів, який через свою складність і навіть неоднозначність заслуговує на те, щоб стати предметом ретельного розгляду та детального аналізу, є проблема досягнення бажаного рівня знання студента з аудіювання іноземної мови. У цій статті представлено дослідження, яке пропонує перспективу проблем розвитку слухання учнів. Таким чином, метою статті є дослідити взаємодію між вдосконаленням навичок сприйняття слухачів на слух у порівнянні з розвитком інших академічних компетентностей та запропонувати шляхи інтенсифікації розвитку здатності слухати. Серед методів дослідження використовувались такі: прогрес студентів у розвитку п’яти мовних компетенцій (аудіювання, письмо, розмова, читання та використання англійської мови) вимірювався тестуванням (усним та письмовим), спостереженням, дискусією; статистичні методи (t-тест Стьюдента) допомогли оцінити результати експерименту. Загалом 90 студентів університету у 2017/19 рр. Взяли участь у цьому дослідженні. Як показав наш експеримент, компетентність слухання менш готова до прогресу в порівнянні з іншими компонентами компетенції англійської мови (говоріння, читання та використання англійської мови), що перевершуються лише письмом. Встановлено, що дане дослідження відкриває перспективи для подальших досліджень. Недавние процессы глобализации создали новые возможности для международной мобильности молодых людей, сделало миграцию образования главной тенденцией нашего времени. Одним из распространенных способов подтвердить квалификацию английского уровня является получение сертификата на международном экзамене, например Кембриджские экзамены ESOL, которые предназначены для всесторонней проверки всех знаний языка. Одним из аспектов, который из-за своей сложности и даже неоднозначность заслуживает того, чтобы стать предметом тщательного рассмотрения и детального анализа, является проблема достижения желаемого уровня знания студента по аудированию иностранного языка. В этой статье представлено исследование, которое предлагает перспективу проблем развития слушания учеников. Таким образом, целью статьи является исследовать взаимодействие между совершенствованием навыков восприятия слушателей на слух по сравнению с развитием других академических компетенций и предложить пути интенсификации развития способности слушать. Среди методов исследования использовались следующие: прогресс студентов в развитии пяти языковых компетенций (аудирование, письмо, разговор, чтение и использование английского языка) измерялся тестированием (устным и письменным), наблюдением, дискуссии; статистические методы (t-тест Стьюдента) помогли оценить результаты эксперимента. В общем 90 студентов университета в 2017/19 гг. Приняли участие в этом исследовании. Как показал наш эксперимент, компетентность слушания менее готова к прогрессу по сравнению с другими компонентами компетенции английского языка (говорение, чтение и использование английского языка), что перевершуються только письмом. Установлено, что данное исследование открывает перспективы для дальнейших исследований.
- ДокументReal Country Experiences: On-line Teaching in Wartime After Pandemic in Ukraine(International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 2023) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Marmaza, O.; Budianska, V.; Pochuieva, O.; Marykivska, H.The manuscript points on the new challenges in higher education in terms of wartime in Ukraine after the world pandemic. The real country experience in English on-line teaching and learning is defined as it was important during the lockdown and it is suitable now in wartime in Ukraine. The aim of the research is to show helpful ideas, experience, to stress the advantages for English on-line teaching and learning. Some general theoretical methods as analysis and synthesis, and the empirical one as questionnaires discovered the advantages of the issue under study. The research has pointed out to the results: on-line teaching and learning prove the development of all the English language skills; off-line teaching and learning are basically useful for the students with high motivation. The Moodle platform (version 3.7), the University platform “Educational Electronic Information Complex” (EEIC), Zoom, Meet, Skype, Microsoft Teams are used for on-line teaching and learning. The most common advantages are the prospect to watch learning material on a laptop or mobile phone screen, to start any type the recordings as audio as video in the best quality. The conclusion is it is necessary to find a balance between on-line and off-line learning, communication, and interaction. У публікації йдеться про нові виклики у вищій освіті в умовах воєнного часу в Україні після світової пандемії. Визначено реальний досвід країни у викладанні та вивченні англійської мови онлайн, який був важливим під час локдауну та є актуальним у воєнний час в Україні. Мета дослідження - показати корисні ідеї, досвід, підкреслити переваги викладання та вивчення англійської мови онлайн. Деякі загальнотеоретичні методи, такі як аналіз та синтез, та емпіричні методи, такі як анкетування, дозволили виявити переваги досліджуваного питання. Дослідження показало, що он-лайн викладання та навчання сприяє розвитку всіх навичок англійської мови; офлайн викладання та навчання в основному корисні для студентів з високою мотивацією. Для онлайн викладання та навчання використовується платформа Moodle (версія 3.7), університетська платформа "Навчально-інформаційний електронний комплекс" (НІК), Zoom, Meet, Skype, Microsoft Teams. Найпоширенішими перевагами є можливість переглядати навчальний матеріал на екрані ноутбука або мобільного телефону, запускати будь-які типи записів, як аудіо, так і відео, у найкращій якості. Висновок: необхідно знайти баланс між он-лайн та оф-лайн навчанням, спілкуванням та взаємодією.
- ДокументSoft Skills Development with University Students(LUMEN Publishing House, 2021-03-16) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Girich, Z.; Movmyga, N.The influence of game-based teaching at English classes with university students for soft skills development has been shown. The purpose of the article is to test experimentally the effectiveness of game-based teaching at English classes with university students for the soft skills development. The theoretical (analysis and synthesis), empirical (questioning, observation, discussion), experimental (pedagogical experiment) methods have been used. The pedagogical experiment helped to evaluate the obtained data. The article results are the following. The concept “soft skills” was established as well as the synonyms “skills for employment”, “people skills”, “non-professional skills”, “extra-professional skills”, “key skills”, “skills for social progress”, “skills of the 21st century”. The eight soft skills that can be developed with university students through educational games at English classes were determined. They were critical thinking, creativity, team management, emotional intelligence, people interaction,conflict management, flexible consciousness and stress resistance. The features of the identified soft skills were described. The influence of game activities to different soft skills was revealed. Different game activities to develop soft skills were shown at English lessons. The effectiveness of game-based teaching to soft skills development was analyzed. The conclusion is the effectiveness of soft skills development based on game-based teaching in English was proved. Показано вплив ігрового навчання на уроках англійської мови зі студентами університету на розвиток гнучких навичок. Метою статті є експериментальна перевірка ефективності ігрового навчання на уроках англійської мови зі студентами університету для розвитку гнучких навичок. Використовувалися теоретичні (аналіз і синтез), емпіричні (опитування, спостереження, обговорення), експериментальні (педагогічний експеримент) методи. Педагогічний експеримент допоміг оцінити отримані дані. Результати статті такі. Встановлено поняття «гнучкі навички», а також синоніми «навички працевлаштування», «навички людей», «непрофесійні навички», «позапрофесійні навички», «ключові навички», «навички для суспільного прогресу», «навички 21 століття». Було визначено вісім гнучких навичок, які можна розвинути у студентів університету за допомогою навчальних ігор на уроках англійської мови. Це критичне мислення, креативність, управління командою, емоційний інтелект, взаємодія людей, управління конфліктами, гнучка свідомість і стресостійкість. Було описано особливості виявлених гнучких навичок. Виявлено вплив ігрової діяльності на різні гнучкі навички. На уроках англійської мови були показані різні ігрові заходи для розвитку гнучких навичок. Проаналізовано ефективність ігрового навчання для розвитку гнучких навичок. Висновок: була доведена ефективність розвитку гнучких навичок на основі ігрового навчання англійською мовою. Показано влияние игрового обучения на уроках английского языка со студентами университета на развитие гибких навыков. Целью статьи является экспериментальная проверка эффективности игрового обучения на уроках английского языка со студентами университета для развития гибких навыков. Использовались теоретические (анализ и синтез), эмпирические (опрос, наблюдение, обсуждение), экспериментальные (педагогический эксперимент) методы. Педагогический эксперимент помог оценить полученные данные. Результаты статьи такие. Установлено понятие «гибкие навыки», а также синонимы «навыки трудоустройства», «навыки людей», «непрофессиональные навыки», «внепрофессиональные навыки», «ключевые навыки», «навыки для общественного прогресса», «навыки 21 века». Было определено восемь гибких навыков, которые можно развить у студентов университета с помощью обучающих игр на уроках английского языка. Это критическое мышление, креативность, управление командой, эмоциональный интеллект, взаимодействие людей, управления конфликтами, гибкое сознание и стрессоустойчивость. Было описано особенности выявленных гибких навыков. Выявлено влияние игровой деятельности на различные гибкие навыки. На уроках английского языка были показаны различные игровые мероприятия для развития гибких навыков. Проанализирована эффективность игрового обучения для развития гибких навыков. Вывод: была доказана эффективность развития гибких навыков на основе игрового обучения на английском языке.
- ДокументThe concept “Information” as a factor in Bernard Werber’s style(Universidad de la Amazonia, 2021-04) Demchenko, V.; Kostikova, I.; Вozhko, Yu.; Holoborodko, K.; Malenko, O.The article investigates the concept “information” and its elements in the general creative activity conception of the French writer Bernard Werber through the analysis of his original work “The Encyclopedia of Relative and Absolute Knowledge”, each short story represents a narrative, a recommendation, a principle, a formula from various fields of popular science. It is pointed out that the author presents some scientific data in a simplified way, other facts are given in a purely professional one, thereby Bernard Werber demonstrates his own competence in the fields of history, mathematics, biology, astronomy, etc., as well as journalistic skills. It is stated that such diverse correlations exist due to the writer's passion for science and history, personal life experience in these areas, and all this ultimately stimulates readers' thinking, which is the main goal of Werber's creative activity. The article explores the correlative plane, which combines data from many branches of science in a historical context, that generally forms an informative complex containing the issues about the history of tribes and peoples (Maya, Aztecs, Arabs, Chinese, etc.), their legends and beliefs (Atlanteans, the origin of a man, pyramids, etc.), wars (episodes of individual military stalemate), religions (conflicts between paganism and Christianity, the Inquisition, etc.), technology and architecture (erection and structure of historical monuments temples), the natural world (features of physiology) people, ants, dinosaurs), games (particularly about chess combining psychological and historical components). “The Encyclopedia of Relative and Absolute Knowledge” also includes the facts about many historical figures who have made significant contributions to the study and formation of the general noosphere. It is concluded that the writer by providing an array of diverse information in “The Encyclopedia of Relative and Absolute Knowledge” gets the reader not only to be a recipient of ready knowledge, but also to set up new tasks that need to be solved, and the main one among them is life mission understanding. У статті досліджено елементи концепту «інформація» в загальній творчій концепції французького письменника Бернара Вербера через аналіз його оригінального твору «Енциклопедія абсолютного й відносного знання», кожна новела якої репрезентує певну історію, рецепт, принцип, формулу з різних галузей науково-популярної сфери знань. Відзначено, що автор окремі наукові викладки подає у спрощеному варіанті, а деякі – у суто фаховому, виявляючи власну компетенцію в галузях історії, математики, біології, астрономії та ін., а також журналістські навички. Констатовано, що такі різнопланові кореляції наявні через захоплення письменником наукою та історією, особистий життєвий досвід у цих сферах, і це все зрештою примушує читача активізувати своє мислення, що Вербер і ставить головним завдання своєї творчості. У межах статті досліджено корелятивну площину, де сполучаються знання з багатьох галузей науки в історичному контексті, що загалом формує інформативний комплекс, який уміщує теми історії племен і народів (майя, ацтеки, араби, китайці та ін.), їхніх легенд і вірувань (атланти, походження людини, піраміди та ін.), війн (епізоди з окремих воєнних протистоянь), релігії (протистояння язичництва й християнства, інквізиція тощо), техніки й архітектури (побудова та структура історичних пам’яток, храмів), живого світу (особливості фізіології людей, мурах, динозаврів), ігор (зокрема розповідається про шахи, що також сполучають психологічний та історичний складники). Також згадано багато історичних персоналій, які зробили значний внесок у дослідження й формування загальної ноосфери. Зроблено висновок, що письменник через надання масиву різнобічної інформації в Енциклопедії примушує читача бути не лише реципієнтом готових знань, а й ставити перед собою нові запитання, на які потрібно знайти відповідь, і головним серед них є розуміння своєї місії в житті. В статье исследованы элементы концепта «информация» в общей творческой концепции французского писателя Бернара Вербера через анализ его оригинального произведения «Энциклопедия абсолютного и относительного знания», каждая новелла которой представляет определенную историю, рецепт, принцип, формулу из разных областей научно-популярной сферы знаний. Отмечено, что автор отдельные научные выкладки подает в упрощенном варианте, а некоторые – в чисто профессиональном, проявляя собственную компетенцию в области истории, математике, биологии, астрономии и др., а также журналистские навыки. Констатировано, что такие разноплановые корреляции имеющиеся через увлечение писателем наукой и историей, личный жизненный опыт в этих сферах, и это все в конце концов заставляет читателя активизировать свое мышление, что Вербер и ставит главной задачей своего творчества. В рамках статьи исследовано коррелятивную плоскость, где сочетаются знания из многих областей науки в историческом контексте, что в целом формирует информативный комплекс, который вмещает темы истории племен и народов (майя, ацтеки, арабы, китайцы и др.), их легенд и верований (атланты , происхождение человека, пирамиды и др.), войн (эпизоды из отдельных военных противостояний), религии (противостояние язычества и христианства, инквизиция и т.д.), техники и архитектуры (построение и структура исторических памятников, храмов), живого мира (особенности физиологии людей, муравьев, динозавров), игр (в частности рассказывается о шахматах, также соединяют психологический и исторический составляющие). Также упомянуто много исторических персоналий, которые внесли значительный вклад в исследование и формирование общей ноосферы. Сделан вывод, что писатель путем предоставления массива разносторонней информации в Энциклопедии заставляет читателя быть не только реципиентом готовых знаний, но и ставить перед собой новые вопросы, на которые нужно найти ответ, и главным среди них является понимание своей миссии в жизни.
- ДокументThe Impact of Summer Reading on Young Learners’ Foreign Language Acquisition(Richtmann Publishing Ltd., 2020-03) Kostikova, I.; Honcharova, O.; Vorozhbit-Horbatiuk, V.; Soloshenko-Zadniprovska, N.; Marmaza, O.; Lushchyk, Y.The aim of the research was to solve a problem of sustaining and developing foreign language skills and abilities by young learners during long-lasting summer holidays. The analysis of the current situation in Ukrainian education sector showed that reading a book continues to be one of the few tools for English revision in summer. There has been little research targeting on studying the impact of summer reading on young learners’ foreign language acquisition, so the experiment in which 240 young learners (aged 8-9) took part was conducted. Both the experimental (n=120) and control (n=120) groups were pre-tested and posttested in May and September 2019 respectively, and the children’s skills and abilities in reading comprehension, vocabulary, speaking, writing and creativity were checked. The data obtained before the experiment showed almost the similar level of language acquisition in both groups. The results of the experiment indicated significant progress of the participants of the experimental group in every aspect of English. The main factors which played the crucial role in young learners’ enhancements were access to English readers, comprehensibility of the reading materials which were elaborated specially for the children’s language needs, interesting topics, reading for pleasure and enjoyment without tasks, tests or marks, and parental support. These results proved the reasonability of integrating summer reading in teaching foreign languages in primary school and induced the creation of English readers for all grades of elementary education. Метою дослідження було рішення проблеми збереження і розвитку навичок і умінь іноземної мови юними учнями під час тривалих літніх канікул. Аналіз поточної ситуації в українському освітньому секторі показав, що читання книги залишається одним з небагатьох інструментів для перегляду англійської мови влітку. Досліджень, присвячених вивченню впливу літнього читання на засвоєння іноземною мовою молодими учнями, проводилося мало, тому був проведений експеримент, в якому взяли участь 240 учнів (8-9 років). Як експериментальна (n = 120), так і контрольна (n = 120) групи були попередньо протестовані і посттестіровани в травні і вересні 2019 року відповідно, а також були перевірені навички та здібності дітей щодо розуміння прочитаного, словникового запасу, розмовної мови, листи і творчих здібностей. Дані, отримані до експерименту, показали практично однаковий рівень володіння мовою в обох групах. Результати експерименту показали значний прогрес учасників експериментальної групи у всіх аспектах англійської мови. Основними факторами, які зіграли вирішальну роль в поліпшенні навичок юних учнів, були доступ до засобів читання англійською мовою, зрозумілість матеріалів для читання, розроблених спеціально з урахуванням мовних потреб дітей, цікаві теми, читання для задоволення і задоволення без завдань, тестів або оцінок, а також батьківська підтримка. Ці результати довели доцільність інтеграції літнього читання в навчання іноземних мов у початковій школі та стимулювали створення читачів англійською мовою для всіх класів початкової освіти. Целью исследования было решение проблемы сохранения и развития навыков и умений иностранного языка юными учащимися во время продолжительных летних каникул. Анализ текущей ситуации в украинском образовательном секторе показал, что чтение книги остается одним из немногих инструментов для пересмотра английского языка летом. Исследований, посвященных изучению влияния летнего чтения на усвоение иностранным языком молодыми учениками, проводилось мало, поэтому был проведен эксперимент, в котором приняли участие 240 учеников (8-9 лет). Как экспериментальная (n = 120), так и контрольная (n = 120) группы были предварительно протестированы и посттестированы в мае и сентябре 2019 года соответственно, а также были проверены навыки и способности детей в отношении понимания прочитанного, словарного запаса, разговорной речи, письма и творческих способностей. Данные, полученные до эксперимента, показали практически одинаковый уровень владения языком в обеих группах. Результаты эксперимента показали значительный прогресс участников экспериментальной группы во всех аспектах английского языка. Основными факторами, которые сыграли решающую роль в улучшении навыков юных учащихся, были доступ к средствам чтения на английском языке, понятность материалов для чтения, разработанных специально с учетом языковых потребностей детей, интересные темы, чтение для удовольствия и удовольствия без заданий, тестов или оценок, а также родительская поддержка. Эти результаты доказали целесообразность интеграции летнего чтения в обучение иностранным языкам в начальной школе и стимулировали создание читателей на английском языке для всех классов начального образования.
- ДокументThe Psycholinguistic Standpoints in English Speech Activity(LUMEN Publishing House, 2020) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Fomenko, K.; Shevchuk, A.; Kadaner, O.; Moshynska, O.The correlation between English speech activity and psycholinguistic standpoints of foreign language learning has been shown as well as the empirical analysis of their connection has been conducted. The purpose of the article is to identify the correlation between English speech activity and psycholinguistic standpoints. The theoretical, empirical, statistical methods have been used to reach the purpose. To check the effectiveness of applying psycholinguistic principles to English speech activity the empirical (diagnostic) methods such as testing (oral and written), observation, and discussion were used. The pedagogical experiment with the students of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and Yaroslav Mudryi National Law University was also conducted. The pedagogical experiment showed the effectiveness of developing English speech activity based on the psycholinguistic standpoints. The statistical methods helped to evaluate the results of the pedagogical experiment. Apprehending the correlation between psycholinguistic standpoints and English speech activity (Speaking, Reading, Listening, and Writing) training is really topical since it helps to define the most effective methods of the foreign language teaching and learning. The psycholinguistic components (motivational and cognitive, analytical and technological, reflexive, emotional and evaluationones) have been described from the standpoint of psycholinguistics. All types of English speech activity have been researched as for their correlation with psycholinguistic components. Метою статті є виявлення кореляції між мовною діяльністю в галузі вивчення англійської мови та психолінгвістичними точками зору. Для досягнення мети використовувались теоретичні, емпіричні, статистичні методи. Для перевірки ефективності застосування психолінгвістичних принципів до мовної діяльності з використанням англійської мови використовувались емпіричні (діагностичні) методи, такі як тестування (усне та письмове), спостереження та обговорення. Також проведено педагогічний експеримент зі студентами Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди та Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого. Педагогічний експеримент показав ефективність розвитку мовної діяльності з англійської мови на основі психолінгвістичних позицій. Статистичні методи допомогли оцінити результати педагогічного експерименту. Розуміння кореляції між психолінгвістичними точками зору та мовленнєвою діяльністю англійської мови (говоріння, читання, аудіювання та письмо) є справді актуальним, оскільки допомагає визначити найбільш ефективні методи викладання та навчання іноземної мови. Психолінгвістичні компоненти (мотиваційно-когнітивний, аналітично-технологічний, рефлексивний, емоційний та оціночний) описані з позицій психолінгвістики. Досліджено всі типи мовної діяльності з англійської мови щодо їх кореляції з психолінгвістичними компонентами. Целью статьи является выявление корреляции между речевой деятельностью в области изучения английского языка и психолингвистических точками зрения. Для достижения цели использовались теоретические, эмпирические, статистические методы. Для проверки эффективности применения психолингвистических принципов к речевой деятельности с использованием английского языка использовались эмпирические (диагностические) методы, такие как тестирование (устное и письменное), наблюдения и обсуждения. Также проведен педагогический эксперимент со студентами Харьковского национального педагогического университета имени Г. С.Сковороды и Национального юридического университета имени Ярослава Мудрого. Педагогический эксперимент показал эффективность развития речевой деятельности по английскому языку на основе психолингвистических позиций. Статистические методы помогли оценить результаты педагогического эксперимента. Понимание корреляции между психолингвистических точками зрения и речевой деятельностью английского языка (говорение, чтение, аудирование и письмо) действительно актуальным, поскольку помогает определить наиболее эффективные методы преподавания и обучения иностранному языку. Психолингвистических компоненты (мотивационно-когнитивный, аналитически-технологический, рефлексивный, эмоциональный и оценочный) описаны с позиций психолингвистики. Исследованы все типы речевой деятельности по английскому языку по их корреляции с психолингвистических компонентами.
- ДокументThe Translation Peculiarities of the Ancient Ukrainian Monument «On the Campaign of Igor» by American Researchers Jack Haney and Eric Dahl(Revista Amazonia Investiga, 2020-04-21) Kostikova, I.; Вozhko, Yu.; Razumenko, T.; Goloborodko, E.The article analyzes somepeculiar features in the English translation of the glorious Ukrainian literary monument «On the Campaign of Igor» («Slovo o polku Igoreve») by the famous American researches Jack Haney and Eric Dahl. It also considers the various publications and translations of the work in English, taking into account the Ukrainian monument translation. It is statedthat in America there are very few works published by the scholars on this issue. It is connected not with the lack of interest in «On the Campaign of Igor», but it is due to the work complexity with the poem, the problems of translation, and the presenceof «confusing selections», as well as unawareness of the political, economic, and everyday situation of those times. It is obvious that the American textbook «On the Campaign of Igor» is a classical scientific English-language edition containing the poem text, explanations, and key aspects. It allows American students not only to study the text of the ancient Ukrainian monument in the original language, but also learn about the historical and literary situation of those times as the Americans imagine it. У статті проаналізовано деякі особливості англійського перекладу славетної української літературної пам’ятки «Слово о полку Ігоревім» відомих американських дослідників Джека Хейні та Еріка Даля. Також розглядаються різні публікації та переклади твору англійською мовою з урахуванням українських перекладів пам’ятки. Зазначається, що в Америці є дуже мало академічних праць, надрукованих науковцями з цього питання. Це пов’язано не з відсутністю інтересу до «Слова о полку Ігоревім», а зі складністю роботи з поемою, проблемами перекладу та наявністю «темних місць», також з незнанням особливостей політичного, економічного, побутового становища тих часів. Підкреслено, що американський підручник зі «Слова о полку Ігоревім» –це класичне наукове англомовне видання, щомістить текст поеми, текстові й ключові пояснення. Це дозволяє американським студентам не лише вивчати текст старовинної української пам’ятки мовою оригіналу, але й дізнатися про історичне та літературне становище тих часів, яким уявляють його американці. В статье проанализированы некоторые особенности английского перевода знаменитой украинского литературного памятника «Слово о полку Игореве» известных американских исследователей Джека Хейни и Эрика Даля. Также рассматриваются различные публикации и переводы произведения на английском языке с учетом украинских переводов памятника. Отмечается, что в Америке очень мало академических работ, напечатанных учеными по этому вопросу. Это связано не с отсутствием интереса к «Слову о полку Игореве», а со сложностью работы с поэмой, проблемами перевода и наличием «темных мест», также с незнанием особенностей политического, экономического, бытового положения тех времен. Подчеркнуто, что американский учебник по «Слова о полку Игореве» -это классическое научное англоязычное издание, содержащими текст поэмы, текстовые и ключевые объяснения. Это позволяет американским студентам не только изучать текст старинного украинского памятника на языке оригинала, но и узнать об историческом и литературном положение тех времен, которым представляют его американцы.
- ДокументWhat is the value of learning foreign languages?(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-04-09) Kostikova, I.The article reveals the questions of what is the value of learning foreign languages. У статті розкрито питання у чому цінність вивчення іноземних мов. В статье раскрыты вопросы в чем ценность изучения иностранных языков.