Перегляд за Автор "Holubnycha, L."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументDeveloping Students’ Intercultural Competence at the Tertiary Level(LUMEN Publishing House, 2019-09) Holubnycha, L.; Kostikova, I. І.; Leiba, O.; Lobzova, S.; Chornovol-Tkachenko, R.The article examines the development of students' intercultural competence as an urgent global problem. Since higher education plays a key role in this process, this phenomenon is considered in English lessons. The purpose of the article is to highlight the stages of development of intercultural competence of students for non-linguistic higher education. The study describes the positive experience of the authors in the development of intercultural competence of students in universities that do not speak languages. For more than 15 years, the authors observed about 2,000 students. Methods of observation, analysis, as well as selection of the most successful ones for the development of intercultural competence were applied. The methodology and results of the work are the property of the authors. As a result, there are four stages in the process of developing students' intercultural competence. They are based on the logic of the teaching material in mastering professional English. They increase motivation; acquisition of subject-professional and cultural knowledge; development of various skills of intercultural competence; as well as the development of skills for independent use in solving complex problems. It is concluded that intercultural competence contributes to the strengthening of interdisciplinary relations, providing students with a steady interest in overcoming foreign language barriers, awareness of the need for professional activity, a tolerant attitude towards representatives of other foreign languages and cultures. У статті розглядається розвиток міжкультурної компетентності студентів як нагальна глобальна проблема. Оскільки вища освіта відіграє ключову роль у цьому процесі, це явище розглядається на уроках англійської мови. Метою статті є висвітлення етапів розвитку міжкультурної компетентності студентів для нелінгвістичної вищої освіти. Дослідження описує позитивний досвід авторів у розвитку міжкультурної компетентності студентів університетів, які не володіють мовами. Більше 15 років автори спостерігали близько 2000 студентів. Застосовувались методи спостереження, аналізу, а також відбір найбільш успішних для розвитку міжкультурної компетентності. Методологія та результати роботи є власністю авторів. Як результат, у процесі розвитку міжкультурної компетентності учнів існує чотири етапи. Вони ґрунтуються на логіці навчального матеріалу при оволодінні професійною англійською мовою. Вони підвищують мотивацію; набуття предметно-професійних та культурних знань; розвиток різноманітних навичок міжкультурної компетентності; а також розвиток навичок для самостійного використання при вирішенні складних проблем. Зроблено висновок, що міжкультурна компетентність сприяє зміцненню міждисциплінарних стосунків, забезпечуючи студентам стійкий інтерес до подолання іншомовних бар’єрів, усвідомлення необхідності професійної діяльності, толерантного ставлення до представників інших іноземних мов та культур. В статье рассматривается развитие межкультурной компетентности студентов как насущная глобальная проблема. Поскольку высшее образование играет ключевую роль в этом процессе, это явление рассматривается на уроках английского языка. Целью статьи является освещение этапов развития межкультурной компетентности студентов для нелингвистические высшего образования. Исследование описывает положительный опыт авторов в развитии межкультурной компетентности студентов университетов, которые не владеют языками. Более 15 лет авторы наблюдали около 2000 студентов. Применялись методы наблюдения, анализа, а также отбор наиболее успешных для развития межкультурной компетентности. Методология и результаты работы являются собственностью авторов. Как результат, в процессе развития межкультурной компетентности учащихся существует четыре этапа. Они основываются на логике учебного материала при овладении профессиональным английским языком. Они повышают мотивацию; приобретения предметно-профессиональных и культурных знаний; развитие различных навыков межкультурной компетентности; а также развитие навыков для самостоятельного использования при решении сложных проблем. Сделан вывод, что межкультурная компетентность способствует укреплению междисциплинарных отношений, обеспечивая студентам устойчивый интерес к преодолению иностранных барьеров, осознание необходимости профессиональной деятельности, толерантного отношения к представителям других иностранных языков и культур.
- ДокументHISTORY OF DEVELOPMENT OF THE SYSTEM AND ACTIVITY-BASED APPROACH TO EDUCATION(Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”, 2022) Holubnycha, L.; Zelenska, L.The article reveals the meaning of the notions “activity” and “system” both in general and pedagogical science context as the integration components of the system and activity-based approach to education. The purpose of the article is to characterize the concept of the system and activity-based approach and describe its development applied to the educational process. Emphasis is placed on the history of the development of the system and activity-based approach. The results of the investigation made it possible to conclude reveal that the idea to combine system-based and activity-based approaches does not belong to one scientist. It appears in a number of works of philosophers and psychologists of the first part of the 20th century. Considering the issues of teaching and raising a child gave a substantial impulse to the development of this idea in the 1960s-1990s. Nowadays the studied methodological approach to educational process complements other ones. У статті розкрито значення понять “діяльність” і “система” як у загальному, так і в педагогічно-науковому контексті як інтеграційних компонентів системно-діяльнісного підходу до навчання. Мета статті – охарактеризувати поняття системно-діяльнісного підходу та описати його розвиток у застосуванні до навчального процесу. Акцент зроблено на історії розвитку системно-діяльнісного підходу. Результати дослідження дозволили зробити висновок, що ідея поєднання системного та діяльнісного підходів належить не одному вченому, а зустрічається в ряді робіт філософів і психологів першої половини ХХ ст. Розгляд питань навчання та виховання дитини дав істотний поштовх розвитку цієї ідеї в 1960-1990-х роках. Нині досліджуваний методичний підхід до освітнього процесу доповнює інші методологічні підходи.
- ДокументINFORMATION TECHNOLOGIES FOR VISUALIZATION OF DIAGNOSTIC RESULTS OF FUTURE ENGINEERS COMPETENCES IN MULTIDIMENSIONAL NON-METRIC SPACES(Asian Research Publication Network, 2022-10-31) Chornyi, O.; Herasymenko, L.; Holubnycha, L.; Zelenska, L.; Dzyna, N.; Tytiuk, V.The problem of using information technologies to visualize the results of diagnostics of professional competences development on the example of students of engineering specialties is topical. The purpose of the manuscript is to identify the possibilities of information technologies for data visualization in multidimensional non-metric spaces using the example of identifying the level of formation of individual competencies of future electrical engineers. Methods for achieving the stated purpose were the following: theoretical (analysis and synthesis) ones facilitated the development of the “Chernoff face” designer program based on the MATLAB software package; empirical (expert assessment and surveying) ones helped to identify criteria and means of diagnosing the formation of professional competencies and create the most optimal image of the “Chernoff faces”. The results revealed that in educational process visualization is capable of ensuring emotionality, ease and speed of perception of the necessary information by students; structuring data into a coherent image; analysing the visualized information according to specific criteria and indicators; demonstrating the relationships between the various analysed indicators; preventing information overload; supporting attention, activating thinking and memory. Moreover, various methods of visualizing the level of competence formation increase the effectiveness of the perception of diagnostic results and the possibility of adjusting educational and methodical trajectories. The authors have developed a designer program and have proposed fragments of the program code for creating “Chernoff faces” based on the MATLAB software package, which allow students to visualize the level of formation of professional competences and provide the possibility of developing a strategy for their improvement. Проблема використання інформаційних технологій для візуалізації результатів діагностики сформованості професійних компетентностей на прикладі студентів інженерних спеціальностей є актуальною. Метою роботи є виявлення можливостей інформаційних технологій для візуалізації даних у багатовимірних неметричних просторах на прикладі виявлення рівня сформованості індивідуальних компетентностей майбутніх інженерів-електриків. Методами досягнення поставленої мети були наступні: теоретичні (аналіз і синтез), що сприяли розробці конструктора "Chernoff face" на основі програмного пакету MATLAB; емпіричні (експертне оцінювання та анкетування), що допомогли визначити критерії та засоби діагностики сформованості професійних компетентностей і створити найбільш оптимальний образ "Chernoff face". Результати показали, що в освітньому процесі візуалізація здатна забезпечити емоційність, легкість і швидкість сприйняття необхідної інформації студентами; структурувати дані в цілісний образ; аналізувати візуалізовану інформацію за визначеними критеріями та показниками; демонструвати взаємозв'язки між різними аналізованими показниками; запобігати інформаційному перевантаженню; підтримувати увагу, активізувати мислення та пам'ять. Крім того, різні способи візуалізації рівня сформованості компетентності підвищують ефективність сприйняття результатів діагностики та можливість коригування освітніх і методичних траєкторій. Авторами розроблено програму-конструктор та запропоновано фрагменти програмного коду для створення "Chernoff face" на основі програмного пакету MATLAB, які дозволяють студентам візуалізувати рівень сформованості фахових компетентностей та надають можливість розробити стратегію їх удосконалення.
- ДокументInformation Technology Implementation in Online Teaching and Learning: Staff And Students’ Attitude(Little Lion Scientific, 2021-11-15) Holubnycha, L.; Kostikova, I.; Sytnykova, Y.; Melnikova, T.; Guzenko, N.; Dorozhko, A.The problem of attitude of teachers and students to on-line teaching and learning during in and after lockdown is very topical today. The purpose of the manuscript is to find out and analyze attitude to on-line teaching and learning in the terms of pandemic 2019–2021. In order to achieve the stated purpose the following methods were used: empirical (discussion and observation) ones facilitated distinguishing advantages and challenges that academic staff as well as university students have faced; research (questionnaires and quantitative methods) helped to determine the attitude of respondents to the problem under research. All the surveys were anonymous and conducted on-line. The study was held in 2019–2021 on the basis of different universities. The target group became 50 university teachers and almost 200 students of these universities. In the research we come to the conclusion that at the beginning of the lockdown in 2019–2020, on-line teaching was a great challenge, especially for university teachers. They were not ready for on-line teaching as they used to have the traditional teaching methods with live communication. The low computer and digital literacy of most teachers was the challenge as well. However, later, in 2020–2021, with teachers’ technical, digital, methodical support for the teaching process, it became slowly clear that on-line teaching is not temporary for universities, in the nearest future blended learning will be the basic form. It has become obvious that on-line teaching expand many educational opportunities. As for the students’ opinions, it became clear that they did not accept on-line learning as tragically as teachers. In 2020–2021 they were depressed only of the lack of live social life. Later on-line learning required students to be more self-organized, self-disciplined and self-motivated. The students realized that they had to take more responsibility for their own learning results. Проблема ставлення викладачів та студентів до онлайн викладання та навчання під час карантину та після нього є сьогодні дуже актуальною. Мета статті – з’ясувати та проаналізувати ставлення до онлайн-викладання та навчання в умовах пандемії 2019–2021 років. Для досягнення поставленої мети були використані такі методи: емпіричні (обговорення та спостереження), які сприяли виокремленню переваг та проблем, з якими стикався академічний персонал, а також студенти; дослідження (анкетування та кількісні методи), які допомогли визначити ставлення респондентів до досліджуваної проблеми. Усі опитування були анонімними та проводилися в режимі онлайн. Дослідження проводилось у 2019–2021 роках на базі різних університетів. Цільовою групою стали 50 викладачів ВНЗ та майже 200 студентів цих ВНЗ. У дослідженні ми приходимо до висновку, що на початку карантину у 2019–2020 роках онлайн-викладання було великим викликом, особливо для викладачів університетів. Вони не були готові до онлайн-викладання, оскільки раніше використовували традиційні методи навчання з живим спілкуванням. Низька комп’ютерна та цифрова грамотність більшості вчителів також була проблемою. Однак згодом, у 2020–2021 роках, при технічній, цифровій, методичній підтримці вчителів навчального процесу поволі з’ясувалося, що онлайн-викладання для університетів не є тимчасовим, найближчим часом базовою формою стане змішане навчання. Стало очевидним, що онлайн-викладання розширює багато освітніх можливостей. Щодо думки студентів, то стало зрозуміло, що вони не так трагічно сприймають онлайн-навчання, як викладачі. У 2020–2021 роках їх пригнічувало лише відсутність живого соціального життя. Пізніше онлайн-навчання вимагало від студентів бути більш самоорганізованими, самодисциплінованими та самомотивованими. Студенти зрозуміли, що їм потрібно більше відповідати за власні результати навчання. Проблема отношения преподавателей и студентов к онлайн-обучению во время и после карантина очень актуальна. Цель статьи – выяснить и проанализировать отношение к онлайн-обучению в условиях пандемии 2019–2021 гг. Для достижения поставленной цели использовались следующие методы: эмпирические (дискуссионные и наблюдательные), которые позволили выделить преимущества и проблемы, с которыми сталкиваются преподаватели и студенты вузов; исследования (анкетирование и количественные методы), которые помогли определить отношение респондентов к исследуемой проблеме. Все опросы были анонимными и проводились в режиме онлайн. Исследование проводилось в 2019–2021 годах на базе разных университетов. Целевой группой стали 50 преподавателей вузов и почти 200 студентов этих вузов. В ходе исследования мы пришли к выводу, что в начале карантина в 2019–2020 годах онлайн-обучение было большой проблемой, особенно для преподавателей университетов. Они не были готовы к онлайн-обучению, поскольку использовали традиционные методы обучения с живым общением. Также проблемой была низкая компьютерная и цифровая грамотность большинства учителей. Однако позже, в 2020–2021 годах, при технической, цифровой и методической поддержке преподавателей учебного процесса постепенно стало ясно, что онлайн-обучение не является временным явлением для университетов, в ближайшем будущем смешанное обучение станет базовой формой. Стало очевидно, что онлайн-обучение расширяет многие образовательные возможности. Что касается мнения студентов, то стало ясно, что они не воспринимают онлайн-обучение так трагично, как учителя. В 2020–2021 годах их угнетало только отсутствие живой общественной жизни. Позднее онлайн-обучение потребовало от студентов большей самоорганизации, самодисциплины и самомотивации. Студенты осознали, что они должны нести большую ответственность за собственные результаты обучения.
- ДокументIntercultural Competence Development at Universities(LUMEN Publishing House, 2021-04-29) Holubnycha, L.; Kostikova, I.; Soroka, N.; Shchokina, T.; Golopych, I.The aim of the paper is to identify and describe some specifics of intercultural competence development at the tertiary level in the framework of language and culture. Different views on intercultural competence development in higher education are presented as well as intercultural competence development in different countries and many scholars’ points of views. The results show certain specifics of intercultural competence development including linguistic competence, linguistic and cultural competence, as well as the components of intercultural competence development: the knowledge of foreign languages, cultural background knowledge, and basic soft skills. It is stated that knowing foreign languages, understanding the national culture of the target language, and having universal soft skills are necessary for successful intercultural competence development. Some soft skills are developed too, such as: tolerance, a sense of responsibility for one’s actions, the ability to empathy, understanding and acceptance of a foreign culture, the ability and desire to understand the difference and unity of one’s culture and the country culture of a target language, a sense of adequate and friendly perception of a foreign language and its realities. It is concluded that it is important to know a theory and have a practice for intercultural competence development and intercultural communication, since a foreign language, culture can only be acquired through activities. As for the specifics of intercultural competence development at the tertiary level in national universities, an indirect character of its development and patterning during intercultural communication are characterized. Метою статті є виявлення та опис деяких особливостей розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в рамках мови та культури. Представлені різні погляди на розвиток міжкультурної компетентності у вищій школі, а також розвиток міжкультурної компетентності в різних країнах та точки зору багатьох науковців. Результати показують певні особливості розвитку міжкультурної компетентності, включаючи мовну компетенцію, лінгвістичну та культурну компетентність, а також компоненти розвитку міжкультурної компетентності: знання іноземних мов, знання культурного фону та основні м’які навички. Зазначається, що знання іноземних мов, розуміння національної культури цільової мови та наявність універсальних гнучких навичок необхідні для успішного розвитку міжкультурної компетентності. Також розвиваються деякі гнучкі навички, такі як: толерантність, почуття відповідальності за свої вчинки, здатність до співпереживання, розуміння та прийняття чужої культури, здатність та бажання зрозуміти відмінність та єдність своєї культури та культури країни цільової мови, почуття адекватного та доброзичливого сприйняття іноземної мови та її реалій. Зроблено висновок, що важливо знати теорію та мати практику для розвитку міжкультурної компетентності та міжкультурної комунікації, оскільки іноземну мову, культуру можна здобути лише за допомогою діяльності. Щодо специфіки розвитку міжкультурної компетентності на третинному рівні в національних університетах, то характеризується непрямий характер її розвитку та моделювання під час міжкультурної комунікації. Целью статьи является выявление и описание некоторых особенностей развития межкультурной компетентности на третичном уровне в рамках языка и культуры. Представлены различные взгляды на развитие межкультурной компетентности в высшей школе, а также развитие межкультурной компетентности в различных странах и точки зрения многих ученых. Результаты показывают определенные особенности развития межкультурной компетентности, включая языковую компетенцию, лингвистическую и культурную компетентность, а также компоненты развития межкультурной компетентности: знание иностранных языков, знание культурного фона и основные мягкие навыки. Отмечается, что знание иностранных языков, понимания национальной культуры целевого языка и наличие универсальных гибких навыков необходимы для успешного развития межкультурной компетентности. Также развиваются некоторые гибкие навыки, такие как: толерантность, чувство ответственности за свои поступки, способность к сопереживанию, пониманию и принятию чужой культуры, способность и желание понять отличие и единство своей культуры и культуры страны целевого языка, чувство адекватного и доброжелательного восприятия иностранного языка и ее реалий. Сделан вывод, что важно знать теорию и иметь практику для развития межкультурной компетентности и межкультурной коммуникации, поскольку иностранный язык, культуру можно получить только с помощью деятельности. О специфике развития межкультурной компетентности на третичном уровне в национальных университетах, то характеризуется косвенный характер ее развития и моделирования при межкультурной коммуникации.
- ДокументPerspectives on Study abroad Students through Passing FCE Test: Listening Problems(LUMEN Publishing House, 2020-02-24) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Miasoiedova, S.; Moroz, T.; Ptushka, A.; Avdieienko, I.The recent globalization processes have created the new opportunities for young people‟s international mobility making educational migration the major trend of our time. One common way to confirm an English-level qualification is to obtain a certificate in an international examination, e.g. Cambridge ESOL exams, which are intended to test comprehensively all language skills. One aspect that due to its complexity and even ambiguity deserves to become an object of thorough consideration and detailed analysis is the problem of reaching desired level of student‟s proficiency in foreign language listening. This article presents a research that offers perspective on the problems of developing students‟ listening. Thus, the purpose of the article is to research the interaction between the improvement of students‟ listening comprehension skills in comparison with the advance of other academic competences and to offer the ways of the intensification of listening ability development. Among the research methods, following have been used: the students‟ progress in developing five language competences (Listening, Writing, Speaking, Reading and Use of English) was measured by testing (oral and written), observation, discussion; statistical methods (Student‟s t-test) helped to evaluate the results of the experiment. In total, 90 University students in 2017/19 took part in this study. As our experiment has demonstrated, listening competence is less ready to progress compared with other component of the English language competence (Speaking, Reading and Use of English) surpassed only by Writing. It is found that the present investigation opens the perspectives for further researches. Недавні процеси глобалізації створили нові можливості для міжнародної мобільності молодих людей, що зробило міграцію освіти головною тенденцією нашого часу. Одним із поширених способів підтвердити кваліфікацію англійського рівня є отримання сертифіката на міжнародному іспиті, наприклад Кембриджські іспити ESOL, які призначені для всебічної перевірки всіх знань мови. Одним із аспектів, який через свою складність і навіть неоднозначність заслуговує на те, щоб стати предметом ретельного розгляду та детального аналізу, є проблема досягнення бажаного рівня знання студента з аудіювання іноземної мови. У цій статті представлено дослідження, яке пропонує перспективу проблем розвитку слухання учнів. Таким чином, метою статті є дослідити взаємодію між вдосконаленням навичок сприйняття слухачів на слух у порівнянні з розвитком інших академічних компетентностей та запропонувати шляхи інтенсифікації розвитку здатності слухати. Серед методів дослідження використовувались такі: прогрес студентів у розвитку п’яти мовних компетенцій (аудіювання, письмо, розмова, читання та використання англійської мови) вимірювався тестуванням (усним та письмовим), спостереженням, дискусією; статистичні методи (t-тест Стьюдента) допомогли оцінити результати експерименту. Загалом 90 студентів університету у 2017/19 рр. Взяли участь у цьому дослідженні. Як показав наш експеримент, компетентність слухання менш готова до прогресу в порівнянні з іншими компонентами компетенції англійської мови (говоріння, читання та використання англійської мови), що перевершуються лише письмом. Встановлено, що дане дослідження відкриває перспективи для подальших досліджень. Недавние процессы глобализации создали новые возможности для международной мобильности молодых людей, сделало миграцию образования главной тенденцией нашего времени. Одним из распространенных способов подтвердить квалификацию английского уровня является получение сертификата на международном экзамене, например Кембриджские экзамены ESOL, которые предназначены для всесторонней проверки всех знаний языка. Одним из аспектов, который из-за своей сложности и даже неоднозначность заслуживает того, чтобы стать предметом тщательного рассмотрения и детального анализа, является проблема достижения желаемого уровня знания студента по аудированию иностранного языка. В этой статье представлено исследование, которое предлагает перспективу проблем развития слушания учеников. Таким образом, целью статьи является исследовать взаимодействие между совершенствованием навыков восприятия слушателей на слух по сравнению с развитием других академических компетенций и предложить пути интенсификации развития способности слушать. Среди методов исследования использовались следующие: прогресс студентов в развитии пяти языковых компетенций (аудирование, письмо, разговор, чтение и использование английского языка) измерялся тестированием (устным и письменным), наблюдением, дискуссии; статистические методы (t-тест Стьюдента) помогли оценить результаты эксперимента. В общем 90 студентов университета в 2017/19 гг. Приняли участие в этом исследовании. Как показал наш эксперимент, компетентность слушания менее готова к прогрессу по сравнению с другими компонентами компетенции английского языка (говорение, чтение и использование английского языка), что перевершуються только письмом. Установлено, что данное исследование открывает перспективы для дальнейших исследований.
- ДокументReal Country Experiences: On-line Teaching in Wartime After Pandemic in Ukraine(International Journal of Interactive Mobile Technologies (iJIM), 2023) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Marmaza, O.; Budianska, V.; Pochuieva, O.; Marykivska, H.The manuscript points on the new challenges in higher education in terms of wartime in Ukraine after the world pandemic. The real country experience in English on-line teaching and learning is defined as it was important during the lockdown and it is suitable now in wartime in Ukraine. The aim of the research is to show helpful ideas, experience, to stress the advantages for English on-line teaching and learning. Some general theoretical methods as analysis and synthesis, and the empirical one as questionnaires discovered the advantages of the issue under study. The research has pointed out to the results: on-line teaching and learning prove the development of all the English language skills; off-line teaching and learning are basically useful for the students with high motivation. The Moodle platform (version 3.7), the University platform “Educational Electronic Information Complex” (EEIC), Zoom, Meet, Skype, Microsoft Teams are used for on-line teaching and learning. The most common advantages are the prospect to watch learning material on a laptop or mobile phone screen, to start any type the recordings as audio as video in the best quality. The conclusion is it is necessary to find a balance between on-line and off-line learning, communication, and interaction. У публікації йдеться про нові виклики у вищій освіті в умовах воєнного часу в Україні після світової пандемії. Визначено реальний досвід країни у викладанні та вивченні англійської мови онлайн, який був важливим під час локдауну та є актуальним у воєнний час в Україні. Мета дослідження - показати корисні ідеї, досвід, підкреслити переваги викладання та вивчення англійської мови онлайн. Деякі загальнотеоретичні методи, такі як аналіз та синтез, та емпіричні методи, такі як анкетування, дозволили виявити переваги досліджуваного питання. Дослідження показало, що он-лайн викладання та навчання сприяє розвитку всіх навичок англійської мови; офлайн викладання та навчання в основному корисні для студентів з високою мотивацією. Для онлайн викладання та навчання використовується платформа Moodle (версія 3.7), університетська платформа "Навчально-інформаційний електронний комплекс" (НІК), Zoom, Meet, Skype, Microsoft Teams. Найпоширенішими перевагами є можливість переглядати навчальний матеріал на екрані ноутбука або мобільного телефону, запускати будь-які типи записів, як аудіо, так і відео, у найкращій якості. Висновок: необхідно знайти баланс між он-лайн та оф-лайн навчанням, спілкуванням та взаємодією.
- ДокументSoft Skills Development with University Students(LUMEN Publishing House, 2021-03-16) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Girich, Z.; Movmyga, N.The influence of game-based teaching at English classes with university students for soft skills development has been shown. The purpose of the article is to test experimentally the effectiveness of game-based teaching at English classes with university students for the soft skills development. The theoretical (analysis and synthesis), empirical (questioning, observation, discussion), experimental (pedagogical experiment) methods have been used. The pedagogical experiment helped to evaluate the obtained data. The article results are the following. The concept “soft skills” was established as well as the synonyms “skills for employment”, “people skills”, “non-professional skills”, “extra-professional skills”, “key skills”, “skills for social progress”, “skills of the 21st century”. The eight soft skills that can be developed with university students through educational games at English classes were determined. They were critical thinking, creativity, team management, emotional intelligence, people interaction,conflict management, flexible consciousness and stress resistance. The features of the identified soft skills were described. The influence of game activities to different soft skills was revealed. Different game activities to develop soft skills were shown at English lessons. The effectiveness of game-based teaching to soft skills development was analyzed. The conclusion is the effectiveness of soft skills development based on game-based teaching in English was proved. Показано вплив ігрового навчання на уроках англійської мови зі студентами університету на розвиток гнучких навичок. Метою статті є експериментальна перевірка ефективності ігрового навчання на уроках англійської мови зі студентами університету для розвитку гнучких навичок. Використовувалися теоретичні (аналіз і синтез), емпіричні (опитування, спостереження, обговорення), експериментальні (педагогічний експеримент) методи. Педагогічний експеримент допоміг оцінити отримані дані. Результати статті такі. Встановлено поняття «гнучкі навички», а також синоніми «навички працевлаштування», «навички людей», «непрофесійні навички», «позапрофесійні навички», «ключові навички», «навички для суспільного прогресу», «навички 21 століття». Було визначено вісім гнучких навичок, які можна розвинути у студентів університету за допомогою навчальних ігор на уроках англійської мови. Це критичне мислення, креативність, управління командою, емоційний інтелект, взаємодія людей, управління конфліктами, гнучка свідомість і стресостійкість. Було описано особливості виявлених гнучких навичок. Виявлено вплив ігрової діяльності на різні гнучкі навички. На уроках англійської мови були показані різні ігрові заходи для розвитку гнучких навичок. Проаналізовано ефективність ігрового навчання для розвитку гнучких навичок. Висновок: була доведена ефективність розвитку гнучких навичок на основі ігрового навчання англійською мовою. Показано влияние игрового обучения на уроках английского языка со студентами университета на развитие гибких навыков. Целью статьи является экспериментальная проверка эффективности игрового обучения на уроках английского языка со студентами университета для развития гибких навыков. Использовались теоретические (анализ и синтез), эмпирические (опрос, наблюдение, обсуждение), экспериментальные (педагогический эксперимент) методы. Педагогический эксперимент помог оценить полученные данные. Результаты статьи такие. Установлено понятие «гибкие навыки», а также синонимы «навыки трудоустройства», «навыки людей», «непрофессиональные навыки», «внепрофессиональные навыки», «ключевые навыки», «навыки для общественного прогресса», «навыки 21 века». Было определено восемь гибких навыков, которые можно развить у студентов университета с помощью обучающих игр на уроках английского языка. Это критическое мышление, креативность, управление командой, эмоциональный интеллект, взаимодействие людей, управления конфликтами, гибкое сознание и стрессоустойчивость. Было описано особенности выявленных гибких навыков. Выявлено влияние игровой деятельности на различные гибкие навыки. На уроках английского языка были показаны различные игровые мероприятия для развития гибких навыков. Проанализирована эффективность игрового обучения для развития гибких навыков. Вывод: была доказана эффективность развития гибких навыков на основе игрового обучения на английском языке.
- ДокументThe Psycholinguistic Standpoints in English Speech Activity(LUMEN Publishing House, 2020) Kostikova, I.; Holubnycha, L.; Fomenko, K.; Shevchuk, A.; Kadaner, O.; Moshynska, O.The correlation between English speech activity and psycholinguistic standpoints of foreign language learning has been shown as well as the empirical analysis of their connection has been conducted. The purpose of the article is to identify the correlation between English speech activity and psycholinguistic standpoints. The theoretical, empirical, statistical methods have been used to reach the purpose. To check the effectiveness of applying psycholinguistic principles to English speech activity the empirical (diagnostic) methods such as testing (oral and written), observation, and discussion were used. The pedagogical experiment with the students of H.S.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University and Yaroslav Mudryi National Law University was also conducted. The pedagogical experiment showed the effectiveness of developing English speech activity based on the psycholinguistic standpoints. The statistical methods helped to evaluate the results of the pedagogical experiment. Apprehending the correlation between psycholinguistic standpoints and English speech activity (Speaking, Reading, Listening, and Writing) training is really topical since it helps to define the most effective methods of the foreign language teaching and learning. The psycholinguistic components (motivational and cognitive, analytical and technological, reflexive, emotional and evaluationones) have been described from the standpoint of psycholinguistics. All types of English speech activity have been researched as for their correlation with psycholinguistic components. Метою статті є виявлення кореляції між мовною діяльністю в галузі вивчення англійської мови та психолінгвістичними точками зору. Для досягнення мети використовувались теоретичні, емпіричні, статистичні методи. Для перевірки ефективності застосування психолінгвістичних принципів до мовної діяльності з використанням англійської мови використовувались емпіричні (діагностичні) методи, такі як тестування (усне та письмове), спостереження та обговорення. Також проведено педагогічний експеримент зі студентами Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди та Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого. Педагогічний експеримент показав ефективність розвитку мовної діяльності з англійської мови на основі психолінгвістичних позицій. Статистичні методи допомогли оцінити результати педагогічного експерименту. Розуміння кореляції між психолінгвістичними точками зору та мовленнєвою діяльністю англійської мови (говоріння, читання, аудіювання та письмо) є справді актуальним, оскільки допомагає визначити найбільш ефективні методи викладання та навчання іноземної мови. Психолінгвістичні компоненти (мотиваційно-когнітивний, аналітично-технологічний, рефлексивний, емоційний та оціночний) описані з позицій психолінгвістики. Досліджено всі типи мовної діяльності з англійської мови щодо їх кореляції з психолінгвістичними компонентами. Целью статьи является выявление корреляции между речевой деятельностью в области изучения английского языка и психолингвистических точками зрения. Для достижения цели использовались теоретические, эмпирические, статистические методы. Для проверки эффективности применения психолингвистических принципов к речевой деятельности с использованием английского языка использовались эмпирические (диагностические) методы, такие как тестирование (устное и письменное), наблюдения и обсуждения. Также проведен педагогический эксперимент со студентами Харьковского национального педагогического университета имени Г. С.Сковороды и Национального юридического университета имени Ярослава Мудрого. Педагогический эксперимент показал эффективность развития речевой деятельности по английскому языку на основе психолингвистических позиций. Статистические методы помогли оценить результаты педагогического эксперимента. Понимание корреляции между психолингвистических точками зрения и речевой деятельностью английского языка (говорение, чтение, аудирование и письмо) действительно актуальным, поскольку помогает определить наиболее эффективные методы преподавания и обучения иностранному языку. Психолингвистических компоненты (мотивационно-когнитивный, аналитически-технологический, рефлексивный, эмоциональный и оценочный) описаны с позиций психолингвистики. Исследованы все типы речевой деятельности по английскому языку по их корреляции с психолингвистических компонентами.