Перегляд за Автор "Шакуров, Є."
Зараз показано 1 - 19 з 19
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSTEAM-ПРОЄКТ “ІНВЕСТИЦІЇ: СВІТ ФІНАНСОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Котенко, І.; Шакуров, Є.У статті розглянуто STEAM-проєкт “Інвестиції: світ фінансових можливостей”, який надає унікальну можливість підліткам ознайомитися з основними принципами інвестування та фінансового планування. У рамках проєкту проводяться різноманітні завдання, що охоплюють різні аспекти інвестування та фінансового управління. Вони включають аналіз фінансових показників компаній для оцінки їх інвестиційної привабливості, розрахунок вартості акцій та облігацій, вивчення онлайн-інструментів моніторингу фінансових ринків та аналізу акцій, а також дослідження впливу емоцій на фінансове прийняття рішень та розробка стратегій контролю за ними. Це допоможе їм стати більш фінансово грамотними та успішними у майбутньому. The article discusses the STEAM project "Investments: the world of financial opportunities", which provides a unique opportunity for teenagers to familiarize themselves with the basic principles of investing and financial planning. Various tasks covering various aspects of investment and financial management are carried out within the framework of the project. They include analyzing financial indicators of companies to assess their investment attractiveness, calculating the value of stocks and bonds, studying online tools for monitoring financial markets and analyzing stocks, as well as studying the impact of emotions on financial decision-making and developing strategies to control them. This will help them become more financially literate and successful in the future.
- ДокументSTEM-ПРОЄКТ “РОБОТ-ОХОРОНЕЦЬ”(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Криворучко, Є.; Шакуров, Є.У статті розглянуто STEM-проєкт “Робот-охоронець”. Цей проєкт присвячений розробці роботів, здатних забезпечувати безпеку та здійснювати розвідку в різних умовах, використовуючи сучасні технології робототехніки, системи спостереження та ефективне керування. Під час уроків діти дізнаються про проектування роботів, побудову схем, використання датчиків для керування поведінкою роботів, дистанційне керування роботами та програмування роботів для виконання певних завдань і функцій. The STEM project "Guardian Robot" is considered in the article. This project is dedicated to the development of robots capable of providing security and conducting reconnaissance in various environments, using modern robotics technologies, surveillance systems and effective control. During the lessons, children will learn about designing robots, building circuits, using sensors to control robot behavior, remotely controlling robots, and programming robots to perform specific tasks and functions.
- ДокументАЛЬТЕРНАТИВНЕ ДЖЕРЕЛО ЕНЕРГІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Варга, Д.; Шакуров, Є.У статті розглянуто STEM-проєкт “Альтернативне джерело енергії”. Проект зі створення батарейки з овочів та фруктів є важливим для формування та реалізації компетентностей, таких як екологічна грамотність та здоровий спосіб життя. Ці навички мають значення як для самого життя учнів, так і для їх навчання. Цей проект спонукає до усвідомлення важливості ощадного використання природних ресурсів та поваги до внеску кожного у досягнення цілей команди. Батарейки з овочів та фруктів можна успішно використовувати в освітньому процесі, вони можуть бути джерелом енергії, позитивно впливаючи на здоров'я, навколишнє середовище та економіку, а також є дешевшим і доступнішим джерелом енергії, ніж інші варіанти. The article discusses the STEM project "Alternative source of energy". The project to create a battery from vegetables and fruits is important for the formation and implementation of competencies such as environmental literacy and a healthy lifestyle. These skills are important both for students' lives and for their learning. This project encourages awareness of the importance of economical use of natural resources and respect for everyone's contribution to the achievement of the team's goals. Vegetable and fruit batteries can be successfully used in the educational process, they can be a source of energy with positive effects on health, the environment and the economy, and they are also a cheaper and more accessible source of energy than other options.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ SCRATCH ДЛЯ РОЗРОБКИ ПРОГРАМНИХ ПРОЕКТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Петришин, А.; Шакуров, Є.У публікації розглянуто використання Scratch для розробки програмних проектів. Scratch відкриває перед учнями захоплюючий світ програмування, де вони можуть втілювати свої творчі ідеї в життя. Це середовище розробки є ідеальним для ознайомлення з основами програмування, такими як цикли та розгалуження, які є фундаментальними для будь-якого програмного проекту. Для розробки проектів використовуються різноманітні конструкції, такі як цикли та умовні оператори, які є важливими складовими програмування. Scratch надає можливість використовувати ці елементи інтуїтивно зрозумілим способом, дозволяє користувачам легко засвоювати основи програмування через створення анімацій, ігор та інших проектів. The publication discusses the use of Scratch for the development of software projects. Scratch opens up an exciting world of programming to students, where they can bring their creative ideas to life. This development environment is ideal for learning programming fundamentals such as loops and branches, which are fundamental to any software project. Designs use a variety of constructs such as loops and conditional statements, which are essential components of programming. Scratch provides the ability to use these elements in an intuitive way, allowing users to easily learn the basics of programming through the creation of animations, games and other projects.
- ДокументВикористання віртуальної машини в практичному навчанні(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Клокова, К.; Шакуров, Є.В статті розглянуто застосування віртуальних машин в освітній галузі. Використання віртуальних машин у педагогічній освіті дає змогу значно дозволяє розширити зміст завдань, їх якість та можливості для реалізації. The article considers the use of virtual machines in the educational field. The use of virtual machines in pedagogical education allows to significantly expand the content of tasks, their quality and possibilities for implementation.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ МАШИНИ В ПРАКТИЧНОМУ НАВЧАННІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Клокова, К.; Шакуров, Є.У статті виокремлено та проаналізовано значення використання віртуальної машини в практичному навчанні для підготовки майбутніх спеціалістів в сфері інформатики. Пояснюється концепція віртуалізації та віртуальних машин, їх призначення, цілі використання у навчальній роботі. У цій роботі пропонується приклад використання віртуалізації для навчальної діяльності здобувачів знань. Метою статті є дослідження можливості використання віртуалізації в практичному навчанні. Наведено приклади доступних та функціональних віртуальних машин, за допомогою яких можна проводити практичне навчання здобувачів знань. The article highlights and analyzes the importance of using a virtual machine in practical training for the training of future specialists in the field of informatics. This work explains the concept of virtualization and virtual machines, their purpose, purposes of use in educational work. This work offers an example of the use of virtualization for the educational activity of knowledge seekers. The purpose of this article is to study the possibility of using virtualization in practical training. Examples of available and functional virtual machines are given, with the help of which practical training of knowledge seekers can be carried out.
- ДокументВисокошвидкісні технології локальних мереж(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Варга, Д.; Шакуров, Є.В статті розглянуто Gigabit Ethernet, який є масштабованим і здатним забезпечити дуже ефективну наскрізну інфраструктуру. Крім того, перехід від застарілих мереж до Gigabit Ethernet відносно простий: незважаючи на плавний перехід від 10/100 Ethernet до Gigabit Ethernet. The article discusses Gigabit Ethernet, which is scalable and capable of providing a very efficient end-to-end infrastructure. In addition, the transition from legacy networks to Gigabit Ethernet is relatively simple: despite the smooth transition from 10/100 Ethernet to Gigabit Ethernet.
- ДокументВИСОКОШВИДКІСНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЛОКАЛЬНИХ МЕРЕЖ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Шакуров, Є.; Варга, Д.Важливе місце в галузі комп’ютерних мереж посідають високошвидкісні мережі, які забезпечують швидкий доступ до даних, можливість швидкого користування інтернетом. У статті розкрито технології локальних мереж. An important place in the field of computer networks are highspeed networks, which provide us with fast access to data, the ability to use the Internet quickly. A local area network is a set of computers that are connected on the basis of a cable connection. Understand in detail such technologies, Fast Ethernet and its varieties.
- ДокументКласифікація та стандарти WAN мережі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Котенко, І.; Шакуров, Є.В статті розглянуто стандарти мереж WAN, які визначаються та контролюються низкою авторитетних організацій. Протоколи фізичного рівня описують електричні, механічні операційні та функціональні характеристики з'єднань зі службами, що надаються провайдерами служб зв'язку. Як і в будь-якій комп‘ютерній мережі, в мережах WAN є класифікація та стандарти, за якими ми можемо вибрати оптимальний варіант для подальшого використання в роботі. The article discusses the standards of WAN networks, which are defined and controlled by a number of authoritative organizations. Physical layer protocols describe the electrical, mechanical operational and functional characteristics of the connections to the services provided by communication service providers. As in any computer network, in WAN networks have classifications and standards by which we can choose the best option for further use in work.
- ДокументКЛАСИФІКАЦІЯ ТА СТАНДАРТИ WAN МЕРЕЖІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Котенко, І.; Шакуров, Є.Стаття присвячена дослідженню класифікації та стандартів глобальних комп’ютерних мереж, розглянуто способи комутації WAN мереж. The article is devoted to the study of the classification and standards of global computer networks, the methods of switching WAN networks are considered.
- ДокументКомутовані мережі Etherne(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Тердоват’ян, Я.; Шакуров, Є.В статті розглянуто комутований доступ до Інтернету – це форма доступу до Інтернету, яка використовує засоби комутованої телефонної мережі загального користування (PSTN) для встановлення з‘єднання з постачальником послуг Інтернету (ISP) шляхом набору телефонного номера на звичайній телефонній лінії. Сучасним пристрієм з фіксованою конфігурацією є комутатори серії Catalyst 2960, які мають досить багато (24 – 48) портів FastEthemet та 2 – 4 порти GigabitEthemet. The article considers dial-up Internet access – a form of Internet access that uses the means of the public switched telephone network (PSTN) to establish a connection to an Internet service provider (ISP) by dialing a telephone number on a regular telephone line. A modern fixed-configuration device is the Catalyst 2960 series switches, which have quite a lot (24 – 48) FastEthemet ports and 2 – 4 GigabitEthemet ports.
- ДокументМЕРЕЖЕВІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Павленко, А.; Гайдусь, А.; Шакуров, Є.Статтю присвячено огляду сучасних мережевих технологій у професійній підготовці майбутніх учителів інформатики. Проаналізовано особливості використання інструментів, таких як Cisco Packet Tracer, для формування практичних навичок у роботі з комп'ютерними мережами. Представлено дидактичні матеріали, що сприяють розвитку пізнавальної активності студентів та оптимізації освітнього процесу. The article is devoted to a review of modern network technologies in the professional training of future computer science teachers. The features of using tools such as Cisco Packet Tracer for the formation of practical skills in working with computer networks are analyzed. Didactic materials are presented that contribute to the development of students' cognitive activity and optimization of the educational process.
- ДокументРаціональне використання комп’ютера дітьми у цифровій школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Бондаренко, Д.; Дяченко, М.; Шакуров, Є.В статті розглянуто використання комп'ютера дітьми. Запровадження сучасних цифрових технологій має бути виваженим, доцільним та підпорядкованим меті і змісту освітнього процесу. Одним із креативних мотиваційних засобів оволодіння сучасними знаннями та формування відповідних навичок, як чинників розвитку цифрових компетентностей педагогів, вбачається створення практико-спрямованого інформаційно-освітнього електронного середовища (цифрового середовища) закладу. The article deals with the use of computers by children. The introduction of modern digital technologies should be balanced, appropriate and subordinated to the purpose and content of the educational process. One of the creative motivational means of mastering modern knowledge and forming relevant skills as factors in the development of digital competencies of teachers, is the creation of a practice-oriented information and educational electronic environment (digital environment) of the institution.
- ДокументРЕЗЕРВНЕ КОПІЮВАННЯ ДАНИХ. СТВОРЕННЯ ДИСКУ ВІДНОВЛЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Шакуров, Є.; Тердоват’ян, Я.Резервне копіювання даних – це невід'ємна складова сучасного забезпечення безпеки інформації. У наші дні, коли цифрова сфера має величезне значення, втрата чи пошкодження важливих даних може призвести до серйозних наслідків. У цьому дослідженні ми розглядаємо процес створення резервних копій та особливості реалізації диску відновлення для забезпечення найвищого рівня захисту інформації. Data backup - is the process of backing up your files to another device or to the cloud to prevent loss or damage to your primary device. The main idea is that if there are problems with the information on the main computer/smartphone/tablet, the backup copy remains intact. Creating a copy is certainly a much simpler process than trying to recover lost data. Recovery disk - it is the process of rescuing or restoring access to information stored on any storage medium when it cannot be accessed in the normal way.
- ДокументРОЗВИВАЮЧІ ПРОГРАМИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Шакуров, Є.; Котенко, І.Розвиваючі програми на уроках інформатики в початковій школі може допомогти учням розвивати свої навички та здібності, такі як логічне мислення, проблемне мислення та творчість. Крім того, вони можуть бути корисними для дітей, оскільки дозволяють їм вчитися, граючись. Це може зробити навчання більш цікавим та захоплюючим, що може збільшити мотивацію учнів до навчання. Developmental programs in computer science classes in elementary school can help students develop their skills and abilities, such as logical thinking, problem-solving and creativity. In addition, they can be beneficial for children as they allow them to learn while playing. This can make learning more interesting and exciting, which can increase students' motivation to learn.
- ДокументРОЗРОБКА ЧАТ-БОТУ МОВОЮ ПРОГРАМУВАННЯ PYTHON ДЛЯ ПІДТРИМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Варга, Д.; Шакуров, Є.У сучасному освітньому середовищі, де цифрові технології стають все більш поширеними, вчителям потрібні інструменти, які сприятимуть оптимізації їх професійної діяльності. Чат-боти є одним з таких інструментів, які можуть значно полегшити роботу вчителів та допомогти їм бути більш ефективними. Вони можуть надавати вчителям доступ до різноманітних інструментів, які допомагають у створенні інтерактивних завдань, оцінюванні навчальних досягнень учнів, відстеженні прогресу, і надавати індивідуальну підтримку учню. In today's educational environment, where digital technologies are becoming more and more common, teachers need tools that contribute to the optimization of their professional activities. Chatbots are one such tool that can make teachers' jobs much easier and help them be more effective. They can give teachers access to a variety of tools that help them create interactive assignments, assess student learning, track progress, and provide individual student support.
- ДокументТЕХНОЛОГІЯ РОЗРОБКИ WEB-САЙТУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Шакуров, Є.У статті висвітлено характеристику етапів розробки web-сайтів. Показано основні компоненти для створення сайтів та його поширення. The article describes the stages of website development. The main components for creating sites and its distribution are shown.
- ДокументІНТЕРАКТИВНІ ВПРАВИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Шакуров, Є.; Гурок, М.Інтерактивні вправи - ефективні засоби заохочення до навчання та покращення розумової діяльності дітей молодшого шкільного віку. Інтерактивні вправи у вигляді загадок, ігор, цікавих завдань є невід’ємною складовою для насиченого та пізнавального уроку інформатики, а їх яскраве та зручне подання, допомагає вчителю на етапах повторення, вивчення та закріплення знань учнями. Interactive exercises are effective means of encouraging learning and improving the mental activity of children of primary school age. Interactive exercises in the form of riddles, games, and interesting tasks are an integral part of a rich and informative computer science lesson, and their bright and convenient presentation helps the teacher at the stages of repetition, study and consolidation of knowledge by students.
- Документ«ІНТЕРНЕТ РЕЧЕЙ» ДЛЯ ШКОЛЯРІВ: ЗАСТОСУВАННЯ ТА БЕЗПЕКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Балюк, О.; Шакуров, Є.У статті йдеться про “Інтернет речей” (IoT) та його значення для навчання інформатики у старших класах. Проаналізовано зміст підручників з інформатики, приклади застосування IoT у повсякденному житті. Висвітлено теоретичні аспекти кібербезпеки, пов’язані з пристроями IoT. Наведено деякі рекомендації щодо розробки та використання пристроїв IoT в освітніх проєктах. Показано переваги вивчення концепції IoT та способи взаємодії з пристроями IoT у сучасному світі. The article is about the topic of the “Internet of Things” (IoT) and its importance for teaching computer science in senior classes. The article analyzes the content of the textbooks on computer science, the examples of IoT applications in everyday life, and the aspects of cybersecurity related to IoT devices. The article also provides some recommendations for developing and using IoT devices in educational projects. The article aims to show the benefits of learning the concept of IoT and the ways of interacting with IoT devices in the modern world.