Перегляд за Автор "Ткач, О. В."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВербалізація концепту ЩАСТЯ в художній картині Лесі Українки ( на текстовому матеріалі мініатюри «Щастя»)(Харківське історико-філологічне товариство, 2022-05-18) Вагаршакян, Я. О.; Ткач, О. В.В доповіді досліджено мовні засоби, які вербалізують концепт щастя в художній картині Лесі Українки, зокрема в її прозових творах. Для розгляду наукової проблеми було обрано оповідання-мініатюру «Щастя». The report examines linguistic means that verbalize the concept of happiness in Lesya Ukrainka's prose works. The miniature story "Happiness" was chosen for consideration of the scientific problem.
- ДокументДо питання про етнокультурний концепт хата / дім в українському та китайському дискурсі(Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., Publishing Group „ Vědecká perspektiva, 2022) Переяслов, В. О.; Ткач, О. В.Національну ідентичність простежити не легко, адже в усіх народів спільні матеріальні, морально-етичні підвалини. Однак є концепти, які виразно ілюструють національні особливості. Серед них і концепт хата / дім. В обраних для аналізу художніх текстах визначено добірну низку мікроконтекстів, які виразно засвідчують загальнонародне смислове наповнення концепту хата / дім в українській і китайській етнокультурах. National identity is not easy to trace, because all nations have common material, moral and ethical foundations. However, there are concepts that clearly illustrate national characteristics. Among them is the house/home concept. In the artistic texts selected for analysis, a select number of micro-contexts have been determined, which clearly testify to the universal meaning of the concept of hut / home in Ukrainian and Chinese ethnocultures.
- ДокументКомпліментарні висловлювання як засіб уникнення конфлікту в освітньому середовищі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-07-18) Ткач, О. В.В статті досліджено конфлікти в освітньому середовищі: причини виникнення конфліктів, проблему попередження і подолання конфлікту. На думку автора, для уникнення конфліктних ситуацій серед учнів або вчителя і учня на уроках української мови і літератури ефективними є компліментарні висловлювання вчителя-словесника. The article examines conflicts in the educational environment: the causes of conflicts, the problem of preventing and overcoming conflicts. In the author's opinion, to avoid conflict situations among students or between a teacher and a student in Ukrainian language and literature lessons, the teacher's complimentary statements are effective.
- ДокументКомунікативний потенціал байок та афоризмів Григорія Сковороди на уроках української мови і літератури (9 клас)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство; видавництво "Монограф" ФОП Іванченко І. С., 2022-11-02) Марцин, С. О.; Ткач, О. В.У статті здійснено аналіз комунікативного потенціала байок і афоризмів Г.С. Сковороди на уроках української мови і літератури в 9 класі. Для аналізу було взято байки й афоризми, які розглядають за навчальною програмою в 9 класі: «Бджола та Шершень», «Байки Харківські», а також твори, які, на думку авторів, можна запропонувати учням саме для розвитку їхніх комунікативних навичок. The article analyzes the communicative potential of fables and aphorisms by H.S. Frying pans in the lessons of Ukrainian language and literature in the 9th grade. For analysis, fables and aphorisms that are considered in the 9th grade curriculum were taken: "Bee and Hornet", "Fables of Kharkiv", as well as works that, according to the authors, can be offered to students precisely for the development of their communication skills.
- ДокументНАВЧАЛЬНА КОМУНІКАЦІЯ З ПІДЛІТКАМИ З ОСОБЛИВИМИ СОЦІАЛЬНИМИ ПОТРЕБАМИ: КОМПЛІМЕНТАРНІ ВИСЛОВЛЕННЯ ЯК ОСНОВНИЙ ЖАНРОВИЙ ТИП МАНІПУЛЯТИВНОЇ СТРАТЕГІЇ ПОЗИТИВУ НА УРОЦІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ткач, О. В.; Паланська, Г.У публікації досліджено маніпулятивні процеси в освітньому середовищі. Невід’ємними складниками процесу маніпулювання є мовні стратегії і тактики. Наведено стилі педагогічного спілкування. Питання педагогічної комунікації між учителем і «важкими учнями» є нагальним у педагогічному дискурсі. У загальноосвітніх навчальних закладах у кожному класі є представники з «проблемної сім’ї». З метою позитивного впливу на проблемних підлітків рекомендовано використовувати маніпулятивну стратегію позитиву. Репрезентацією основного жанрового типу маніпулятивної стратегії позитиву є компліментарне висловлення. Методика навчання української мови в закладах загальної середньої освіти передбачає наявність упродовж уроку заохочувальних і компліментарних конструкцій з метою мотивації учнів до навчального предмета. Проаналізовані компліментарні висловлювання, використані вчителем у спілкуванні з підлітками з особливими соціальними потребами, є регулятивним, мотивувальним інструментом тактовної міжособистісної комунікації. The publication examines manipulative processes in the educational environment. Linguistic strategies and tactics are integral components of the manipulation process. Styles of pedagogical communication are given. The issue of pedagogical communication between the teacher and "difficult students" is urgent in the pedagogical discourse. In general educational institutions, there are representatives from "problem families" in every class. In order to have a positive impact on troubled teenagers, it is recommended to use a manipulative strategy of positivity. A representative of the main genre type of the manipulative strategy of positivity is a complimentary statement. The method of teaching the Ukrainian language in institutions of general secondary education provides for the presence of encouraging and complimentary structures throughout the lesson in order to motivate students to the subject. The analyzed complimentary statements used by the teacher in communication with teenagers with special social needs are a regulatory, motivational tool of tactful interpersonal communication.
- ДокументНАЗВИ СЛОБОЖАНСЬКОГО ОДЯГУ ТА ВЗУТТЯ ЯК ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ СКЛАДНИК ТЕКСТІВ Г. Ф. КВІТКИ-ОСНОВ’ЯНЕНКА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківське історико-філологічне товариство, 2020) Ткач, О. В.; Єршова, Д.У статті досліджено назви одягу та взуття як одну з тематичних груп лексики сільського побуту, якою часто послуговується в прозових текстах Г.Ф. КвіткаОснов’яненко. Автор органічно й майстерно вводить у полотно прозового твору такі назви народної матеріальної культури, що створюють етнокультультурне тло подій, які розгортаються, або відтворюють соціально-побутовий зріз української реальності історичного часу. В статье исследованы названия одежды и обуви как одну из тематических групп лексики сельского быта, которой часто пользуется в прозаических текстах Г. Ф. Квитка-Основьяненко. Автор органично и искусно вводит в полотно прозаического произведения такие названия народной материальной культуры, что создают етнокультультурный фон событий, которые разворачиваются, или воспроизводят социально-бытовой срез украинской реальности исторического времени. This article deals with the names of clothes and shoes as one of the thematic groups of the rural life vocabulary, which is often used in the prose texts of H. Kvitka-Osnovianenko. The author introduces organically and skillfully such names of folk material culture in his works that create an ethnic and cultural background of events or reproduce Ukrainian routine of that period.
- ДокументСкладне речення в синтаксичній організації поетичної мови Віктора Бойка (на матеріалі збірки "Назовсім")(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Голтвеницька, М. В.; Переяслов, В. О.; Ткач, О. В.Автори пропонованої статті розглядають складні речення як компонент синтаксичного простору віршових творів Віктора Бойка й доходять висновку, що різнотипні складні синтаксичні утворення (складносурядні, складнопідрядні, безсполучникові складні речення, а також багатокомпонентні складні конструкції з різними типами зв’язку) відіграють важливу роль у створенні поетичного полотна. Дослідники відзначають, що аналізовані речення, маючи різне комунікативне наповнення й виявляючи властивості адгерентних експресивних засобів, активно вживаються в різних композиційних частинах поетичного тексту (зачині, основній частині, висновках), а також засвідчують значний потенціал як художньо-виражальний засіб при розкритті різних філософських питань, що їх митець порушує у своїх творах. The problems of syntactic organization of artistic language have repeatedly been addressed by domestic scientists of different generations. However, the peculiarities of the implementation of complex syntactic constructions in the syntactic structure of poetic language as a form of realization of the artistic vision of the world are still an actual subject of linguistic research. Victor Boiko is one of the poets whose poetry concerning its syntactic organization has not been under scientific consideration. The paper is aimed to find out the peculiarities of the representation of complex structures of different types in the poetic writings from the collection “Nazovsim” by V. Boiko. To achieve the stated goal, it is necessary to identify and characterize all types of the syntactical units, to investigate ways of their implementation, and their artistic and expressive potential in the poems by the Kharkiv poet. The results of the actual material analysis show that the syntactic space of the poetic language of V. Boiko forms complex constructions that vary in their structure and semantic filling, together with simple sentences. As elements of the compositional structure of the poetic text, they can act as a basis, verbalizers of the main idea and conclusion from all expressed. Complex constructions implemented in the studied poetic writings have not only a narrative communicative content, but also a questionable and exclamatory ones; in harmonious interweaving they enrich the pattern of the poetic canvas. The author of the article concludes that in the organization of the syntactic space of the analyzed works by Victor Boiko an important role is played by various types of complex syntactic constructions (complicated, complex, asyndetic complex sentences, and multicomponent complex structures with different types of clauses); the analyzed syntactical units reveal the properties of the adherent expressive means (parcelled and unfinished constructions) and show significant potential as an artistic and figurative means while disclosing various philosophical issues (the end of human life, the preservation of human memory, human indifference and fake caring, the unity of a man and nature).
- ДокументСкладні речення з відношенням ідентифікації у текстах художнього стилю(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Ткач, О. В.; Андрейко, Я. В.Стаття присвячена засобам виділення певного об’єкта у художньому стилі. Досить уживаним є використання у підрядній частині як видільної ознаки застарілих слів та історизмів, прислів’їв і приказок, що додають висловлюванню експресивності й емоційної забарвленості. З’ясовано, що основним засобом виділення об’єкта з-поміж інших у художніх текстах є фразеологічні одиниці, які автор використовує для розкриття людських якостей або опису фізичних вад. Лексичний склад ідентифікаційного блоку може містити лексеми на позначення тварин і птахів, які, втрачаючи свою основну функцію (виділення певного об’єкта), описують особу за характером діяльності, емоціями, почуттями, психологічними станами, соціальним становищем, розумовими здібностями, стосунками, характером та зовнішністю у метафоричному значенні. Статья посвящена средствам выделения определенного объекта в художественном стиле. Весьма употребительным является использование в придаточной части как выделительного признака устаревших слов и историзмов, пословиц и поговорок, придающих высказыванию экспрессивности и эмоциональной окрашенности. Выяснено, что основным средством выделения объекта среди других в художественных текстах являются фразеологические единицы, которые автор использует для раскрытия человеческих качеств или описания физических недостатков. Лексический состав идентификационного блока может содержать лексемы для обозначения животных и птиц, которые, теряя свою основную функцию (выделение определенного объекта), описывают личность по характеру деятельности, эмоциям, чувствам, психологическим состояниям, социальному положению, умственным способностям, отношениям, характеру и внешности в метафорическом значении. The article devotes to the means of selection of the certain object in the artistic style by complex sentences with the relation of identification. Analysis of complex sentences with the relation of identification as components of the text suggests that they perform different functions in the composite structure of the text: take the starting position, continue the line of presentation and summarize the idea that they are a means of coherent text. In addition, breaking the line of presentation researched sentences pay recipient’s attention to an important moment, thus provide a recipient with a greater amount of information about the subject. According to this, they are widespread in the artistic style. The attention is focused on a number of stylistic figures that perform structures with the relation of identification as a means of logical selection and streamlining of text. Inversion is used to underscore the values of a particular object and increase of expressiveness of speech. Partitioned structures are used in text to improve its informative. The silence emphasizes the significance of further concretization and at the same time shows a state when a person is excited and tries to find necessary words. The rhetorical questions are a common occurrence to achieve the addressee’s intention to identify a particular object.
- ДокументШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ І ВДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ В УКРАЇНІ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, 2023-01-30) Ткач, О. В.У публікації розглянуто формування комунікативної компетентності майбутнього вчителя-філолога. Проаналізовано особливості комунікативної компетентності майбутніх учителів-філологів, доведено, що професійне мовлення майбутнього вчителя-філолога має бути багатим, чистим, правильним, точним, виразним, логічним, доречним та емоційним, що допоможе йому у майбутній професійній діяльності налагодити співробітництво з учнями, батьками та колегами і полегшить досягнення результативності навчання, реалізації освітньої мети та завдань Нової української школи. Сучасна мовна освіта покликана формувати особистість учителя-філолога як гаранта збереження й подальшого розвитку національної культури та державності, тобто комунікативно компетентну особистість. The article deals with the formation of future philologist's communicative competence. The article analyses the peculiarities of future philology teachers' communicative competence and proves that the professional speech of a future philology teacher should be rich, clean, correct, precise, expressive, logical, appropriate and emotional, which will help him/her to establish cooperation with students, parents and colleagues in future professional activities and facilitate the achievement of learning outcomes, the realisation of the educational goals and objectives of the New Ukrainian School. Modern language education is designed to form the personality of a philologist teacher as a guarantor of the preservation and further development of national culture and statehood, i.e. a communicatively competent personality.