Перегляд за Автор "Сіра, І."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДосконалі числа та числа Мерсенна(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Мазур, К.; Сіра, І.В статті розглянуто натуральні числа та прості числа Мерсенна. Свою назву вони отримали в честь французького ченця Мерена Мерсенна (1588–1648), який займався проблемою досконалих чисел. Якщо користуючись формулою Мерсенна почати обчислювати числа для різних простих чисел р, то можна побачити, що вони не всі є простими. Загальними зусиллями було знайдено 23 прості числа Мерсенна. Це дуже велика праця вчених математиків. Наприклад просте число Лукаса М127 має 39 цифр. Навіть обчислення самого великого з відомих простих чисел, числа M11213, є дуже складною задачею. The article considers natural numbers and Mersenne primes. They got their name in honor of the French monk Mersenne (1588–1648), who was engaged in the problem of perfect numbers. If using the Mersenne formula to start calculate the numbers for different primes p, we can see that they are not all are prime. By common efforts 23 Mersenne primes were found. This is a very great work of mathematicians. For example, the Lucas prime number M127 has 39 digits. Even the calculation of the largest known prime number, the number M11213, is a very difficult task.
- ДокументЗапровадження компетентісного підходу у процесі вивчення математики шляхом формування предметних і ключових компетентностей(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Толок, Д.; Сіра, І.В статті розглянуто впровадження компетентнісного підходу до вивчення математики. Забезпечення готовності вчителя до реалізації нових завдань в особистісному та професійному вимірі виступає обов'язковою умовою впровадження компетентнісного підходу до організації педагогічного процесу. Робота зі складеною системою прикладних задач виступає ефективним засобом активізації пізнавальної діяльності студентів. Це відбувається завдяки підвищенню пізнавального інтересу, досягається зосередженням уваги на значенні математичних знань у реальному житті. The article deals with the introduction of a competency-based approach to the study of mathematics. Ensuring the readiness of teacher's readiness to implement new tasks in the personal and professional dimension is a prerequisite for the implementation of a competency-based approach to organization of the pedagogical process. Working with a complex system of applied tasks is an effective means of activating the cognitive activity of students. This is due to increasing cognitive interest, achieved by focusing on the importance of mathematical knowledge in real life.
- ДокументЗастосування трикутника Паскаля при розв’язанні комбінаторних задач(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Рой, О.; Галяс, С.; Сіра, І.В статті розглянуто трикутник Паскаля, який є важливим об‘єктом теорії ймовірностей у шкільному курсі математики, адже активно використовується при розв‘язанні комбінаторних задач. The article considers Pascal's triangle, which is an important object of probability theory in the school mathematics course, because it is actively used in solving combinatorial problems.
- ДокументЗолотий перетин(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Галяс, А.; Рой, О.; Сіра, І.В статті розглянуто золотий переріз, який широко застосовується у природі та у математичних науках, наприклад, як: золотий прямокутник, спіраль Архімеда і інші випадки. Також такий принцип активно використовується у комп‘ютерній техніці та назиається «золотою комп‘ютеризацією». The article considers the golden section, which is widely used in nature and in mathematical sciences, for example, as: the golden rectangle, the spiral of Archimedes and other cases. Also, this principle is actively used in computer technology and is called "golden computerization".
- ДокументНавчання історії математики: методичний аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Сіра, І.В статті розглянуто підготовку вчителя математики. Одним з головних компонентів є зміст історико-математичної освіти. Проаналізовано існуючі програми і навчальні посібники з історії математики з точки зору завдань цього курсу. Запропоновано створення навчального посібника для здобувачів, який був б засобом реалізації професійно-спрямованого навчання історії математики, як деякий комплекс. The article deals with the training of teachers of mathematics. One of the main components is the content of historical and mathematical education. The existing programs and textbooks on the history of mathematics are analyzed from the terms of the tasks of this course. It is proposed to create a textbook for applicants, which would be a means of implementing vocationally-oriented training history of mathematics as a complex.
- ДокументНауково-педагогічна діяльність учених харківської науково-педагогічної школи (20 — 80-ті роки ХХ ст.) та їхні думки про педагогічні ідеї Г. С. Сковороди(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2022) Сіра, І.Стаття присвячена науково-педагогічній діяльності учених Харківської науково-педагогічної школи (20 — 80-ті роки ХХ ст.) та аналізу їх думок щодо педагогічних ідей Г. С. Сковороди. Мета статті — теоретичний аналіз науково-педагогічної діяльності учених Харківської науково-педагогічної школи з огляду на педагогічні ідеї Г. С. Сковороди у період 20 — 80-ті роки ХХ ст. Виходячи з положень національної програми «Освіта (Україна ХХІ століття)», педагогічна наука в пошуках шляхів та засобів підготовки викладацьких кадрів вищої школи звертається до вивчення та використання спадщини вчених вітчизняної педагогіки. Такий підхід сприятиме виявленню їх теоретичних ідей та досвіду, дозволить доповнити новими матеріалами історію педагогічної думки України, допоможе розкрити можливості творчого використання набутого загально-педагогічного досвіду у сучасних вищих навчальних закладах. З початку 20-х років в Україні сталися істотні зрушення в розвитку педагогічної думки. Йшов процес українізації освіти і науки, розвивалися національна культура, мистецтво, література. Українська мова почала широко використовуватись в навчанні і вихованні, закладалися основи нової системи народної освіти в цілому і вищої педагогічної освіти як її важливої складової. У статті наведено короткі біографії та охарактеризовано педагогічну діяльність таких учених, як: С. А. Литвинов, М. О. Григор’єв, А. І. Зільберштейн, І. Т. Федоренко, які досліджували питання теорії та історії педагогіки, зосереджуючи увагу на розробці проблем дидактики. Зазначено, глибока зацікавленість вчених Харківської науково-педагогічної школи професорів Харківського педагогічного інституту ім. Г. С. Сковороди (М. О. Григор’єва, А. І. Зільберштейна, С. А. Литвинова, І. Т. Федоренка) поглядами учителягуманіста Григорія Сковороди привела до вивчення та узагальнення його педагогічної спадщини. Визначено, що при вивченні творів Г. С. Сковороди, вчені високо оцінювали відношення поета до процесу навчання та виховання, що ґрунтуються на гуманізмі. Доведено, що вчені Харківської науково-педагогічної школи вважали, що педагогічні ідеї Г.С. Сковороди залишили глибокий слід в історії педагогічної думки. The article describes the scientific and pedagogical activity of the researchers of the Kharkiv Scientific and Pedagogical School (20 — 80s of the 20th century) and analyses their opinions regarding the pedagogical ideas of H. S. Skovoroda. The purpose of the article is a theoretical analysis of the scientific and pedagogical activity of the scientists of the Kharkiv Scientific and Pedagogical School based on the pedagogical ideas of H. S. Skovoroda in the 20s-80s of the 20th century. Based on the provisions of the national program “Education (Ukraine of the 21st century)”, pedagogy, in search of ways and means of training higher education teaching staff, turns to the study and use of the heritage of domestic educationalists. This approach will contribute to the discovery of their theoretical ideas and experience, will allow to add new materials to the history of pedagogical thought of Ukraine, will help to reveal the possibilities of creative use of the acquired general pedagogical experience in modern higher educational institutions. Since the beginning of the 1920s, Ukraine has undergone significant changes in the development of pedagogical thought. The process of Ukrainization of education and science was underway, national culture, art, and literature were developing. The Ukrainian language began to be widely used in teaching and education, the foundations of a new system of public education as a whole and higher pedagogical education as its important component were laid. The article contains short biographies and characteristics of the pedagogical activity of such educationalists as: S. A. Litvinov, M. O. Hryhoriev, A. I. Zilberstein, I. T. Fedorenko, who studied the theory and history of pedagogy, focusing on the development of didactics. It was noted that the deep interest of the scientists of the Kharkiv Scientific and Pedagogical School of the professors of the Kharkiv Pedagogical Institute named after H. S. Skovoroda (M. O. Hryhoryev, A. I. Zilbershtein, S.A. Lytvynov, I.T. Fedorenko) through the views of the humanist teacher Hryhoriy Skovoroda led to the study and generalization of his pedagogical heritage. It was determined that when studying the works of H. S. Skovoroda, scientists highly appreciated the poet’s attitude to the process of education and upbringing based on humanism. It has been proven that the scientists of the Kharkiv Scientific and Pedagogical School believed that the pedagogical ideas of H. S. Skovoroda left a deep mark in the history of pedagogical thought.
- ДокументТеорія графів: історичний аспект(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Зінченко, А.; Сіра, І.В статті розглянуто вивчення теорії графів, що є актуальним розділом математики. Її особливість полягає у геометричному підході при розгляді предметів і задач. Безліч математичних завдань зручніше вирішувати за допомогою теорії графів, тому що саме вони надають рішенню ясність і доступність. Поняття графів сьогодні використовують не тільки технічні науки, а й взагалі всі галузі, де є елементи та зв‘язки між ними. The article deals with the study of graph theory, which is an important branch of mathematics. Its peculiarity lies in geometric approach when considering objects and problems. Many mathematical problems are more convenient to solve using the theory of graphs, because they give the solution clarity and accessibility. The concept of graphs today is used not only not only technical sciences, but in general all areas where there are elements and connections between them.
- ДокументЦифровізація математичної освіти(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Шевченко, М.; Сіра, І.В статті розглянуто цифровізацію математичної освіти, яка направлена як на зростання якості підготовки спеціалістів, так і на інтенсифікацію процесу навчання. Вдосконалення навчального процесу при використанні потенціалу цифровізації пов‘язано з можливістю адаптивного управління розвитку особистісних якостей на основі цифрового сліду його пізнавальної та професіональної діяльності, а також за допомогою максимальної індивідуалізації освітньої діяльності та обліку особистісних особливостей кожного, хто навчається. При цьому підвищується рівень наочності в освіті, прискорюється темп засвоєння інформації, виключаються процеси рутинної роботи, яка не потребує суттєвих розумових здібностей, наприклад, що пов‘язані, з обчисленнями, переборами можливих варіантів та розв‘язків тощо. The article deals with the digitalization of mathematical education, which is aimed both at improving the quality of training and intensifying the learning process. Improvement of the educational process when using the potential of digitalization is associated with the possibility of adaptive management of the development of personal qualities based on the digital trace of his cognitive and professional activities, as well as through the maximum individualization of educational activities and taking into account the personal characteristics of each student. This increases the level of visibility in education, accelerates the pace of assimilation of information, eliminates the processes of routine work that does not require significant mental abilities, for example, related to calculations, searches of possible options and solutions, etc.
- ДокументІнформаційні технології у професійній підготовці майбутнього вчителя(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-11) Aннас, Ю.; Толок, Д.; Сіра, І.В статті розглянуто формування професійних знань, умінь майбутнього педагога на основі інформаційних технологій. Впровадження та подальше застосування інформаційних технологій в навчальному процесі надають можливість краще підготувати майбутніх фахівців до професійної діяльності, мають забезпечувати формування професійних знань і навичок. The article deals with the formation of professional knowledge, skills of the future teacher on the basis of information technologies. Implementation and further application of information technologies in the educational process provide an opportunity to better prepare future specialists for professional activity, should provide formation of professional knowledge and skills.