Перегляд за Автор "Потапенко, Г. С."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни "Фізіологія рослин"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Твердохліб, О. В.; Потапенко, Г. С.Альбом для лабораторних занять розроблен відповідно до навчальної програми з дисципліни «Фізіологія рослин». Призначен для студентів факультету природничої, спеціальної та здоров'язбережучої освіти. The album for laboratory studies was developed in accordance with the curriculum for the discipline "Plant Physiology". Designed for students of the faculty of natural, special and health education.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11) Потапенко, Г. С.; Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.Навчально-методичний посібник призначений для виконання лабораторних та самостійних робіт з метою успішного засвоєння навчального матеріалу і для інтенсифікації самостійної роботи студентів природничих факультетів освітнього рівня бакалавр зі спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія) та 091 Біологія. За структурою даний посібник містить 16 лабораторних робіт, в кожній з яких даються загальні методичні рекомендації до їх виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем та завдання для самостійного виконання; а також програму курсу та список рекомендованої літератури. The teaching-methodical guide is intended for the performance of laboratory and independent work in order to successfully master the educational material and to intensify the independent work of students of the faculties of natural sciences at the bachelor's level of education in the specialties: 014 Secondary Education (Biology) and 091 Biology. The structure of this manual contains 16 laboratory works, in each of which there are general methodological recommendations for their implementation, brief theoretical information on relevant topics and tasks for independent implementation; as well as the course syllabus and recommended reading list.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Твердохліб, О. В.; Потапенко, Г. С.; Волкова, Р. Є.Навчально-методичний посібник, розрахований на студентів здобувачів вищої педагогічної освіти першого (бакалаврського) рівня. Альбом для лабораторних занять розроблений відповідно до навчальної програми дисципліни «Фізіологія рослин» і складається з 16 тематичних занять, кожне з яких містить загальні методичні рекомендації до її виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем та завдання для самостійного контролю набутих знань та навичок. Навчально-методичний посібник націлений на набуття студентами сучасних теоретичних знань з фізіології рослин та практичних навичок, необхідних для професійної діяльності в галузі біології. Виконуючи лабораторні роботи з фізіології росли у студентів формується цілісне уявлення про особливості функціонування рослинного організму, зв'язок фізіологічних функцій та метаболічних систем у рослині, регуляцію фізіологічних функцій в системі цілісного організму, зміни у фізіологічних процесах за дії факторів навколишнього середовища та особливості перебігу біохімічних процесів у рослинному організмі. The study guide is designed for students of the first (bachelor's) level of higher pedagogical education. The album for laboratory classes is developed in accordance with the curriculum of the discipline "Plant Physiology" and consists of 16 thematic classes, each of which contains general methodological recommendations for its implementation, brief theoretical information on relevant topics and tasks for self-control of acquired knowledge and skills. The study guide is aimed at providing students with up-to-date theoretical knowledge of plant physiology and practical skills necessary for professional activities in the field of biology.During laboratory work on plant physiology, students develop a holistic view of the peculiarities of plant organism functioning, the relationship between physiological functions and metabolic systems in a plant, the regulation of physiological functions in the system of an integral organism, changes in physiological processes under the influence of environmental factors and the peculiarities of biochemical processes in a plant organism.
- ДокументАльбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-10) Потапенко, Г. С.; Твердохліб, О. В.; Волкова, Р. Є.Альбом для лабораторних занять з дисципліни «Фізіологія рослин» являє собою робочий зошит щодо виконання лабораторних та самостійних робіт згідно з програмою, з метою успішного засвоєння навчального матеріалу й для інтенсифікації самостійної роботи здобувачів освітнього рівня бакалавр зі спеціальностей: 014 Середня освіта (Біологія) та 091 Біологія. Посібник містить 17 лабораторних робіт, в кожній з яких надаються загальні методичні рекомендації щодо їх виконання, короткі теоретичні відомості з відповідних тем, завдання для самостійної роботи, а також посилання на короткі навчальні відео. Теоретичний матеріал спрямований допомогти здобувачам краще усвідомити суть питань, що досліджуються на лабораторних заняттях, орієнтує до поглибленого аналізу матеріалу під час підготовки та його кращому засвоєнню. Практичні завдання мають проблемний характер і спрямованні не тільки на відтворення спостережень, але й на вміння аналізувати та узагальнювати результати досліджень. The album for laboratory classes in the discipline "Physiology of plants" is a workbook for the performance of laboratory and independent work according to the program, with the aim of successfully mastering the educational material and for intensifying the independent work of applicants of the bachelor's educational level in the specialties: 014 Secondary education (Biology) and 091 Biology. The manual contains 17 laboratory exercises, each of which provides general methodical recommendations for their implementation, brief theoretical information on relevant topics, tasks for independent work, as well as links to short educational videos. The theoretical material is aimed at helping students to better understand the essence of the issues investigated in laboratory classes, orients them to an in-depth analysis of the material during preparation and its better assimilation. Practical tasks have a problematic nature and are aimed not only at reproducing observations, but also at the ability to analyze and summarize research results.
- ДокументДослідження впливу мікрохвильового та лазерного випромінювання на активність генів bw D ТА w vco D.melanogaster(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2017-04-20) Буравкова, О. В.; Потапенко, Г. С.Обгрунтовано дослідження впливу мікрохвильового та лазерного випромінювання на активність генів bw D ТА w vco D.melanogaster. Обоснованны исследования влияния микроволнового и лазерного излучения на активность генов bw D И w vco D.melanogaster. The studies of the effect of microwave and laser radiation on the activity of the genes bw D and w vco D.melanogaster are substantiated.
- ДокументДоцільність залучення матеріалів з історії науки при викладанні курсу генетики у вищих навчальних закладах медико-біологічного профілю(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Тимчук, Н. Ф.; Потапенко, Г. С.; Тимчук, Д. С.Узагальнено досвід використання матеріалів з історії науки для викладання генетики у вищих навчальних закладах біомедичного профілю. Обобщен опыт использования материалов из истории науки для преподавания генетики в высших учебных заведениях биомедицинского профиля. The experience of using materials from the history of science for the teaching of genetics in higher educational institutions of biomedical profile was generalized.
- ДокументЗадачі та вправи з фізіології рослин та основ сільського господарства(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С.Сковороди, Кафедра ботаніки, 2017-07-14) Гринченко, Т. О.; Грицайчук, В. В.; Потапенко, Г. С.; Никитюк, Л. В.Враховуючи те, що студенти природничого факультету ХНПУ поступово переходять до модульно-кредитної системи навчання, а також відсутність належної кількості дидактичного матеріалу для самостійної роботи з курсів „Фізіологія рослин” та “Основи сільського господарства”, автори підготували навчальний посібник „Задачі та вправи з фізіології рослин та основ сільського господарства”. Автори вважають, що розв’язування задач та вправ сприяє більш глибокому засвоєнню окремих розділів навчального курсу, спонукає розвитку творчого мислення у студентів, дозволяє ефективно організувати самоперевірку одержаних знань. Навчальний посібник з фізіології рослин та основ сільського господарства призначений для студентів природничих факультетів педагогічних вузів. Його мета – допомогти студентам закріпити теоретичний матеріал, познайомити з прийомами та методами досліджень фізіологічних процесів рослин, засобам обробки отриманих експериментальних даних та придбати практичні навички. Більшу частину завдань студент повинен проробити вдома у відповідності з теоретичним та лабораторним курсом, найбільш складний матеріал можна включити в план лабораторних та семінарських занять. В деяких завданнях наводиться 8 варіантів, які відрізняються тільки цифровими величинами. Це дозволяє надати кожному студенту індивідуальне завдання. Цю ж мету переслідує включення у збірник кількох однотипних вправ на одну й ту саму або подібну тему. Учитывая то, что студенты естественного факультета ХНПУ постепенно переходят к модульно-кредитной системе обучения, а также отсутствие должного количества дидактического материала для самостоятельной работы по курсам "Физиология растений" и "Основы сельского хозяйства", авторы подготовили учебное пособие "Задачи и упражнения по физиологии растений и основ сельского хозяйства ". Авторы считают, что решение задач и упражнений способствует более глубокому усвоению отдельных разделов учебного курса, побуждает развитию творческого мышления у студентов, позволяет эффективно организовать самопроверку полученных знаний. Учебное пособие по физиологии растений и основ сельского хозяйства предназначено для студентов естественных факультетов педагогических вузов. Его цель - помочь студентам закрепить теоретический материал, познакомить с приемами и методами исследований физиологических процессов растений, средствам обработки полученных экспериментальных данных и приобрести практические навыки. Большую часть задач студент должен проработать дома в соответствии с теоретическим и лабораторным курсом, наиболее сложный материал можно включить в план лабораторных и семинарских занятий. В некоторых задачах приводится 8 вариантов, которые отличаются только цифровыми величинами. Это позволяет предоставить каждому студенту индивидуальное задание. Эту же цель преследует включение в сборник нескольких однотипных упражнений на одну и ту же или подобную тему. Taking into account the fact that the students of the natural faculty of the KhNPU are gradually moving to the modular credit system of education, as well as the lack of the necessary amount of didactic material for independent work on the courses "Plant Physiology" and "Fundamentals of Agriculture", the authors prepared a training manual "Problems and exercises in physiology plants and the foundations of agriculture. " The authors believe that the solution of problems and exercises contributes to a deeper assimilation of certain sections of the training course, encourages the development of creative thinking among students, allows for effective organization of a self-examination of the received knowledge. The textbook on plant physiology and the fundamentals of agriculture is intended for students of natural faculties of pedagogical universities. Its purpose is to help students to consolidate theoretical material, to acquaint them with the methods and methods of studying the physiological processes of plants, the means for processing the experimental data obtained and to acquire practical skills. Most of the tasks the student must work at home in accordance with the theoretical and laboratory course, the most complex material can be included in the plan for laboratory and seminar classes. In some problems, there are 8 variants that differ only in numerical values. This allows each student to be given an individual assignment. The same goal is pursued by including several similar exercises in the collection on the same or similar topic.
- ДокументНеалельні взаємодії мутантних генів структури ендосперму кукурудзи за фенотипом зерна(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2016-05-25) Чуб, Л. М.; Ібрагімова, Ш. Б.; Тимчук, Н. Ф.; Потапенко, Г. С.; Тимчук, С. М.; Ніколенко, І. А.; Тимчук, Д. С.Визначалися неалельні взаємодії між мутантними генами структури ендосперму кукурудзи o2,sh2, su1, su2 та wx за фенотипом зерна. Ці взаємодії у всіх випадках здійснювались за типом рецесивного епістазу. Розроблено спосіб отримання носіїв комбінацій мутантних генів структури ендосперму для використання в практичній селекції кукурудзи і створено репрезентативну колекцію ліній на мутантній генетичній основі. Определялись неаллельные взаимодействия между мутантными генами структуры эндосперма кукурузы o2, sh2, su1, su2 и wx по фенотипу зерна. Эти взаимодействия во всех случаях осуществлялись по типу рецессивного эпистаза. Разработан способ получения носителей комбинаций мутантных генов структуры эндосперма для использования в практической селекции кукурузы и создан репрезентативную коллекцию линий на мутантных генетической основе. It have been determined the non-allelic interactions between the maize mutant genes of endosperm structure o2,sh2,su1, su2 and wx on the kernel phenotypes. These interactions in all cases were carried out as the type of recessive epistasis. Mutant gene sh2 was epistatic to the mutant genes su1, su2, о2 and wx, mutant gene su1-to the mutant genes su2, о2 and wx, mutant gene su2- to the mutant genes о2 та wx and mutant gene wx – to the mutant gene о2. Such type of non-allelic interactions between different genes of endosperm structure was exhib ited in the result of hybridization of any endospermic mutants,independently from their origin. The method for obtaining of carriers of the maize endosperm structure mutant genes’ combinations for the use in practical corn reeding was developed and the representative collection of inbreds based on these combinations was created.
- ДокументШляхи удосконалення систематизації генетичного різноманіття кукурудзи(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Тимчук, Д. С.; Потапенко, Г. С.; Тимчук, Н. Ф.Обґрунтовано необхідність вдосконалення класифікації генетичного різноманіття кукурудзи та доцільність виділення мутантів структури ендосперму в незалежні таксономічні одиниці. Запропоновано використання морфології гранул крохмалю як додатковий критерій класифікації. Обоснована необходимость совершенствования классификации генетического разнообразия кукурузы и целесообразность выделения мутантов структуры эндосперма в независимые таксономические единицы. Предложено использование морфологии гранул крахмала как дополнительный критерий классификации. The need for improvement of the classification of genetic diversity of maize and the feasibility of isolating endosperm structure mutants into independent taxonomic units are substantiated. The use of starch granule morphology as an additional classification criterion is proposed.