Перегляд за Автор "Поляков, А. О."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ ЩОДО НАДАННЯ БЕЗОПЛАТНОЇ ПРАВОВОЇ ДОПОМОГИ В КРАЇНАХ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ(Wydawnictwo Międzynarodowej Akademii Nauk Stosowanych w Łomży, 2023-02-15) Поляков, А. О.У публікації схарактеризовано діяльність громадських організацій щодо надання безоплатної правової допомоги в країнах Європейського Союзу. Проаналізовано досвід країн Європейського Союзу щодо порядку, підстав та державних гарантій надання безоплатної правової допомоги, зазначено, що цей інститут має уніфікований характер і чіткі організаційні критерії. Безоплатна правова допомога представлена потужним консультативним сектором, системою покриття витрат на правову допомогу та встановленими стандартами якості надання допомоги у цивільних, адміністративних справах та представництва у кримінальному процесі, спираючись на рекомендації Ради Європи у цій сфері. The publication describes the activities of of NGOs in providing free legal aid in the countries of the of the European Union. The experience of the EU countries is analysed. of the European Union on the procedure, grounds and state guarantees for the provision of free legal aid, and it is noted that this institution has a unified character and clear organisational criteria. Free legal aid is represented by a strong advisory sector, a system for covering the costs of legal aid and established quality standards for the provision of assistance in civil and administrative cases and representation in criminal proceedings, based on the Council of Europe's recommendations in this area.
- ДокументМІЖНАРОДНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПРАВОЗАХИСНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НЕУРЯДОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Поляков, А. О.Міжнародно-правове регулювання правозахисної діяльності НУО відбувається по лінії закріплення у міжнародних та регіональних правових документах норм щодо правосуб’єктності та повноважень таких організацій у взаємодії з органами міжурядових організацій. Міжнародно-правове регулювання правозахисної діяльності НУО поширюється й на національні правові системи: у міжнародних договорах щодо цього питання закріплюються не стільки суб’єктивні права НУО, скільки обов’язки або рекомендації державам із приводу співробітництва з НУО. Правовий статус НУО відрізняється в різних спеціальних міжнародних угодах, які створюють окремі режими та стосуються здійснення правозахисної діяльності НУО у певних сферах (права дітей, освіта, екологія і т.п.). Найбільшою мірою питання регулювання правозахисної діяльності НУО відображене у правових актах Ради Європи, яка стала першою міжурядовою організацією, що ввела для міжнародних НУО статус участі, який дозволяє їм впливати на прийняття рішень. The author points out that through the practice of human rights activities of NGOs, individuals have a real opportunity to interact directly with the UN and other leading international organizations, to join the international and regional system of human rights protection. NGOs bring to the attention of governments of different countries information about the needs of people, their life problems, monitor the real situation in countries on human rights, and implement the function of public control over the activities of law enforcement agencies, etc. International legal regulation of human rights activities of NGOs takes place along the lines of enshrining in international and regional legal instruments the rules on the legal personality and powers of such organizations in cooperation with the bodies of intergovernmental organizations. International legal regulation of human rights activities of NGOs also extends to national legal systems: international treaties on this issue enshrine not so much the subjective rights of NGOs, but the responsibilities or recommendations to states on cooperation with NGOs. The legal status of NGOs differs in various special international agreements, which create separate regimes and relate to the implementation of human rights activities of NGOs in certain areas (children's rights, education, environment, etc.). At a large extent, the issue of regulating the human rights activities of NGOs is reflected in the legal acts of the Council of Europe, which became the first intergovernmental organization to introduce participatory status for international NGOs, which allows them to influence decision-making. Ukraine has ratified most international treaties disclosing the legal personality and powers of NGOs, while its content has not been integrated into domestic law, and the actual practice of NGO participation in government decision-making remains meager.
- ДокументПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ РЕГУЛЮВАННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА РЕСПУБЛІЦІ БОЛГАРІЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Поляков, А. О.Автор здійснює порівняльно-правовий аналіз регулювання системи вищої освіти в Україні та в Республіці Болгарія. Автор зазначає, що правове регулювання вищої освіти у Республіці Болгарія базується на двох спеціальних законах: «Про вищу освіту» та «Про розвиток академічного складу». Зміст цих нормативно-правових актів спрямований на наближення стандартів якості навчання в болгарській вищій школі до європейських. В Україні система вищої освіти врегульована законами України “Про освіту” та “Про вищу освіту”, що дублюють один одного у фундаментальних аспектах. Автор констатує, що в Україні відсутній нормативно-правовий акт, яким були би визначені чіткі та сучасні вимоги щодо заміщення посад науково-педагогічних та наукових працівників. Нині вимоги щодо заміщення посад науково-педагогічних та наукових працівників зафіксовані в Ліцензійних умовах провадження освітньої діяльності, що мають обмежену сфері дії. З огляду на досвід Республіки Болгарія автором пропонується прийняти Закон України “Про розвиток академічного складу”, в якому необхідно визначити такі вимоги для науково-педагогічних та наукових працівників, що мають перевіряти відповідність претендентів на ці посади сучасному академічному середовищу й стимулюватимуть їхній подальший розвиток. Автор зазначає, що схожим у розвитку правового регулювання вищої освіти є врегулювання на підзаконному рівні процедур діяльності таких спеціалізованих інституцій із контролю й моніторингу якості вищої освіти, як Національне агентство з оцінки та акредитації (Болгарія) та Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти (Україна). The author carries out a comparative legal analysis of the regulation of the higher education system in Ukraine and Bulgaria. The author points out that the legal regulation of higher education in the Republic of Bulgaria is based on two special laws: “On higher education” and “On the development of academic staff”. It is noted that the content of these regulations is aimed at bringing the quality standards of education in Bulgarian higher education to European. In Ukraine, the system of higher education is regulated by the laws of Ukraine “On Education” and “On Higher Education”, which duplicate each other in fundamental aspects. The author states that in Ukraine there is no legal act that would define clear and modern requirements for the replacement of positions of scientific, pedagogical and research workers. Currently, the requirements for the replacement of positions of scientific, pedagogical and research workers are fixed in the Licensing Conditions for Educational Activities, which have a limited scope. Taking into account the experience of the Republic of Bulgaria, the author proposes to adopt the Law of Ukraine “On Academic Development”, which should define such requirements for research, teaching and research staff that should verify compliance of applicants for these positions with modern academic environment and stimulate their further development. The author notes that similar in the development of legal regulation of higher education is the regulation at the secondary level of procedures of specialized institutions for quality control and monitoring of higher education: National Agency for Evaluation and Accreditation (Bulgaria) and National Agency for Quality Assurance in Higher Education (Ukraine).
- ДокументПравове регулювання вищої освіти в Республіці Болгарія(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-21) Поляков, А. О.У статті розглянуто актуальні питання правового регулювання вищої освіти в Республіці Болгарія. Правове регулювання вищої освіти у Республіці Болгарія базується на двох спеціальних законах: про вищу освіту та про розвиток академічного складу. Зміст цих нормативно-правових актів спрямований на наближення стандартів якості навчання у болгарській вищій школі до європейських. Правове регулювання вищої освіти у Республіці Болгарія базується на двох спеціальних законах: про вищу освіту та про розвиток академічного складу. Зміст цих нормативно-правових актів спрямований на наближення стандартів якості навчання у болгарській вищій школі до європейських. Для контролю та моніторингу здійснення цього наближення у державі сформована спеціалізована інституція. The article deals with current issues of legal regulation of higher education in the Republic of Bulgaria. The legal regulation of higher education in the Republic of Bulgaria is based on two special laws: on higher education and on the development of academic staff. The content of these normative legal acts is aimed at bringing the quality standards of education in Bulgarian higher education closer to European standards. The legal regulation of higher education in the Republic of Bulgaria is based on two special laws: on higher education and on the development of academic staff. The content of these normative legal acts is aimed at bringing the quality standards of education in Bulgarian higher education closer to European standards. A specialized institution has been formed in the state to control and monitor the implementation of this rapprochement.
- ДокументПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-02) Поляков, А. О.У статті розкриваються мета, форми та види підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Визначено суб’єктів підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Розкрито особливості документу про підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. В статье раскрываются цель, формы и виды повышения квалификации научно-педагогических работников. Определены субъекты повышения квалификации научно-педагогических работников. Раскрыты особенности документа о повышении квалификации научно-педагогических работников. The article reveals the purpose, forms and types of professional development of scientific and pedagogical staff. The subjects of professional development of scientific and pedagogical staff have been identified. The peculiarities of the document on professional development of scientific and pedagogical staff have been revealed.
- ДокументПравове регулювання свободи переміщення робочої сили у Європейському Союзі: порівняльно-історичний контекст(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2017) Поляков, А. О.Автором розкрита специфіка правового регулювання свободи переміщення робочої сили у Європейському Союзі у порівняльно-історичному контексті. Автором визначено, що сучасний механізм правового регулювання свободи переміщення робочої сили у ЄС поєднує ліберальні правила працевлаштування та високий рівень соціального захисту працюючих. Автор констатує, що первинні побоювання та скептичні настрої деяких держав-членів ЄС відносно запровадження свободи переміщення робочої сили завдяки поступовому здійсненню політики вільного ринку через основоположні документи ЄС, директиви та рішення Суду ЄС змінились на помірковане розуміння економічної, соціальної та культурної користі цього механізму. Автором раскрыта специфика правового регулирования свободы перемещения рабочей силы в Европейском Союзе в сравнительно-историческом контексте. Автором определено, что современный механизм правового регулирования свободы перемещения рабочей силы в ЕС объединяет либеральные правила трудоустройства и высокий уровень социальной защиты трудящихся. Автор констатирует, что первичные опасения и скептические позиции некоторых государств-членов ЕС относительно внедрения свободы перемещения рабочей силы благодаря постепенному осуществлению политики свободного рынка с помощью основополагающих документов ЕС, директив и решений Суда ЕС сменились на умеренное понимание экономической, социальной и культурной пользы этого механизма. The author reveals the specifics of the law regulation of freedom of movement of labour force in the European Union in a comparatively historical context. The author determines that the modern mechanism of the law regulation of the freedom of movement of labour force in the EU unites the liberal rules of employment and a high level of social protection of workers. The author notes that the primary fears and skepticism of some EU members states regarding the introduction of freedom of movement of labour force due to the gradual implementation of free market policies with the help of the fundamental documents of the EU, directives and decisions of the EU Court have been replaced by a moderate understanding of the economic, social and cultural benefits of its mechanism.
- ДокументЮРИДИЧНЕ РОЗУМІННЯ ФАБРИКАЦІЇ ТА ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ЯК ФОРМ ПОРУШЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Новіков, Д. О.; Поляков, А. О.Автори визначають юридичне розуміння фабрикації та фальсифікації як форм порушення академічної доброчесності, що зменшують цінність наукової й освітньої діяльності, продукують зниження довіри до дослідницької роботи. Зазначається, що фабрикація та фальсифікація характеризуються складністю їхнього виявлення та доказування, визначення фабрикації та фальсифікації, наявні в Законі України «Про освіту», не чіткі, розпливчасті, що створює перепони для виявлення цих форм порушення академічної доброчесності та притягнення винних осіб до академічної відповідальності. Автори пропонують розуміти під фабрикацією свідоме використання в наукових та/або навчальних роботах штучних даних і відомостей, здійснення посилання на невідповідні й неактивні джерела інформації, зазначення в тексті дослідження неопублікованих та непідтверджених позицій, думок, ідей інших авторів. Натомість фальсифікацію автори пропонують визначити як свідому заміну даних і відомостей власного дослідження або дослідження інших науковців у власних наукових та/або навчальних роботах, викривлення дослідження та його апробації, приховування результатів дослідження, викривлення тексту джерела інформації. Автори переконані, що виявлення фабрикації та фальсифікації, зокрема в наукових дослідженнях, має ґрунтуватися на унормованій процедурі фахового дослідження експертами за напрямом наукової роботи. Авторами пропонується закріпити в Постанові Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 р. № 167 «Про присудження ступеня доктора філософії» після проходження перевірки тексту дисертації на наявність академічного плагіату за допомогою програмного забезпечення обов’язкову процедуру експертного оцінювання тексту дисертації на наявність порушень академічної доброчесності, зокрема фабрикації та фальсифікації із винесенням відповідного висновку, який долучається до дисертації та без якого неможливо провести захист дисертації в спеціалізованій вченій раді закладу вищої освіти. Авторы раскрывают юридическое понимание фабрикации и фальсификации как форм нарушения академической добросовестности, которые уменьшают ценность научной и образовательной деятельности, приводят к снижению доверия к исследовательской работе. Указывается, что фабрикация и фальсификация характеризуются сложностью их выявления и доказывания; определения фабрикации и фальсификации, имеющиеся в Законе Украины «Об образовании», не четкие, расплывчатые, что создает препятствия к выявлению этих форм нарушения академической добросовестности и привлечения виновных лиц к академической ответственности. Авторы предлагают понимать под фабрикацией сознательное использование в научных и/или учебных работах искусственных данных и сведений, указание ссылки на неподходящие и неактивные источники информации, указание в тексте исследования неопубликованных и неподтвержденных позиций, мнений, идей других авторов. В свою очередь, фальсификацию авторы предлагают определить как сознательную замену данных и сведений собственного исследования или исследований других ученых в собственных научных и/или учебных работах, искривление процесса исследования и его апробации, сокрытие результатов исследования, искривление текста источника информации. Авторы убеждены, что обнаружение фабрикации и фальсификации, в частности в научных исследованиях, должно основываться на нормативной процедуре профессионального исследования экспертами по направлению научной работы. Авторами предлагается закрепить в Постановлении Кабинета Министров Украины от 06 марта 2019 р. № 167 «О присуждении степени доктора философии» после прохождения проверки текста диссертации на наличие академического плагиата с помощью программного обеспечения обязательную процедуру экспертной оценки текста диссертации на наличие нарушений академической добросовестности, в том числе фабрикации и фальсификации с вынесением соответствующего заключения, которое приобщается к диссертации и без которого невозможно провести защиту диссертации в специализированном ученом совете учреждения высшего образования. The authors outline the legal understanding of fabrication and falsification as forms of violation of academic integrity, which reduce the value of scientific and educational activities, produce a decrease in confidence in research. It is pointed out that fabrication and falsification are characterized by the complexity of their detection and proof, the definition of fabrication and falsification, available in the Law of Ukraine «On Education» is not clear, vague, which creates obstacles to identifying these forms of violation of academic integrity and prosecution. The authors propose to understand the fabrication of conscious use in scientific and/or educational work of artificial data and information, reference to inappropriate and inactive sources of information, indication in the text of research unpublished and unconfirmed positions, opinions, ideas of other authors. Instead, falsification is suggested by the authors as a deliberate replacement of data and information of own research or research of other scientists in their own scientific and/or educational work, distortion of the research process and its approbation, concealment of research results, distortion of the source text. The authors are convinced that the detection of fabrication and falsification, in particular, in scientific research should be based on the standardized procedure of professional research by experts in the field of scientific work. The authors propose to enshrine in the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of March 6, 2019 № 167 «On awarding the degree of Doctor of Philosophy» after passing the text of the dissertation for academic plagiarism using software mandatory procedure for expert evaluation of the dissertation for violations of academic integrity, including fabrications and falsifications with the issuance of an appropriate conclusion, which is attached to the dissertation and without which it is impossible to defend the dissertation in the specialized academic council of the institution of higher education.