Перегляд за Автор "Перетяга, Л. Є."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ ВПЛИВУ ПРОФЕСІНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ НА СТАН ЇХ ГОЛОСОВОГО АПАРАТУ(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Перетяга, Л. Є.Стаття присвячена аналізу впливу професійної діяльності вихователів дошкільного закладу на стан їх голосового апарату. Розглянуто проблему розповсюдженості порушень голосу серед педагогів, а також доведено необхідність формування голосової культури у майбутніх вихователів з метою попередження виникнення порушень голосу. Статья посвящена анализу влияния профессиональной деятельности воспитателей дошкольных учреждений на состояние их голосового аппарата. Рассмотрена проблема распространенности нарушений голоса среди педагогов, а так же доказана необходимость формирования голосовой культуры у будущих воспитателей с целью предотвращения возникновения нарушений голоса. The article is devoted to the analysis of influence of professional activity of tutors in pre-school institutions on the condition of their voice apparatus. The author conciders the problem of range of voice breaches among teachers. She also grounds the necessity of forming voice culture with the aim of preventing voice breaches.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ У ПРОЦЕСІ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Матяш, О. М.; Перетяга, Л. Є.У публікації розглянуто використання інформаційних технологій під час логопедичних занять, що підвищує мотивацію, так як можна дібрати різні варіанти подання інформації, які викликають інтерес, розвивають творчі здібності, позитивно впливають на різні сторони мови, активізують вищі психічні функції. Розвиток та розширення інформаційного простору спонукає логопедів освоювати нові незвідані простори. Логопеди-новатори якісно працюють онлайн з дітьми-логопатами. The publication discusses the use of information technology during speech therapy sessions, which increases motivation, as it is possible to choose different options for presenting information that arouse interest, develop creativity, and have a positive effect on different aspects of speech, activate higher mental functions. Development and expansion of the information space encourages speech therapists to explore new unexplored spaces. Speech therapists-innovators work efficiently work online with children with speech impairments.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У КОРЕКЦІЙНІЙ РОБОТІ З ДІТЬМИ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЄВОГО РОЗВИТКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Радченко, Я. А.; Перетяга, Л. Є.У публікації розглянуто використання інформаційних технологій у корекційній роботі з дітьми з порушеннями мовленнєвого розвитку. Застосування спеціалізованих інформаційних технологій у роботі з дітьми з порушеннями мовлення дозволяє підвищити ефективність корекційного навчання, прискорити процес підготовки дошкільнят до навчання грамоти, попередити появу в них вторинних розладів писемного мовлення. Комп'ютер та гаджети надають широкі можливості використання різних аналізаторних систем у процесі виконання та контролю над діяльністю, він активізує компенсаторні механізми зорового сприйняття. The publication deals with the use of information technologies in correctional work with children with speech development disorders. The use of specialised information technologies in in the work with children with speech disorders allows to increase the effectiveness of correctional education, accelerate the process of preparing preschoolers for learning literacy, and prevent the emergence of secondary disorders of written speech. Computers and gadgets provide ample opportunities to use various analytical systems in the process of performing and controlling activities, it activates compensatory mechanisms of visual perception.
- ДокументВикористання інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої освіти КНР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Перетяга, Л. Є.; Наливайко, О. О.У статті розглянуто основні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес закладів вищої освіти Китайської Народної Республіки. Визначено зв’язок використання інформаційнокомунікаційних технологій при отриманні компетенцій навчання упродовж всього життя: пошук інформації, її обробка та використання. Представлено основні етапи впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес навчання закладів освіти Китайської Народної Республіки, через прийняття нормативно-правових актів та планів розвитку цифрових технологій як запоруки зростання економіки та покращення ефективності роботи з інформаційно-цифровими ресурсами. Виділено чотири основних напрями розбудови процесу впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес закладів освіти: розробка загальної стратегії, розроблення основних завдань, створення та поширення якісних цифрових освітніх ресурсів, заходи з захисту інформації та громадян у цифровому просторі. Проаналізовано рівень підтримки центральними органами влади процесу цифровізації освітнього середовища закладів освіти Китайської Народної Респубілики. Констатовано збільшення підтримки держави в процесі подолання цифрової нерівності між великими містами та їх закладами освіти й регіональними закладами вищої освіти. Представлено різні аспекти використання інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання на прикладі цифровізації процесів вивчення ієрогліфічної писемності, де інформаційно-комунікаційні технології виступають засобом підвищення наочності та динаміки навчання. Крім того, були підставлено дослідження провідних китайських учених щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у закладах вищої медичної освіти Китайської Народної Республіки та проаналізовано рекомендації викладання курсів інформаційно-комунікаційних технологій для НПП. The article considers the main aspects of the introduction of information and communication technologies in the educational process of higher education institutions of the People’s Republic of China. The connection between the use of information and communication technologies in the acquisition of lifelong learning competencies is determined: the search for information, its processing and use. The main stages of implementation of information and communication technologies in the educational process of educational institutions of the People’s Republic of China are presented, through the adoption of regulations and plans for the development of digital technologies as a guarantee of economic growth and improving the efficiency of information and digital resources. Highlighted four main directions of the development of the process of introducing information and communication technologies into the educational process of educational institutions: the development of a general strategy, the development of basic tasks, the creation and dissemination of high-quality digital educational resources, measures to protect information and citizens in the digital space. The level of support by the central authorities of the process of digitalization of the educational environment of educational institutions of the People’s Republic of China is analyzed. Noted an increase in government support in the process of overcoming the digital divide between large cities and their educational institutions and regional universities. Various aspects of the use of information and communication technologies in the learning process are presented on the example of digitalization of the processes of studying hieroglyphic writing, where information and communication technologies act as a means of increasing the visibility and dynamics of learning. In addition, studies by leading Chinese scientists on the implementation of information and communication technologies in higher medical education institutions of the People’s Republic of China were substituted and their recommendations for teaching information and communication technology courses for lecturers were analyzed.
- ДокументВшанування пам’яті видатного українського педагога й філософа Григорія Сковороди у ХХ столітті (за архівними матеріалами). До 300-річчя з дня народження(Харківський національний університет радіоелектроніки, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019) Бакай, С. Ю.; Перетяга, Л. Є.В статті досліджено архівні матеріали, присвячені вшануванню пам’яті видатного українського педагога й філософа Григорія Сковороди у ХХ столітті. В статье исследованы архивные материалы, посвященные памяти выдающегося украинского педагога и философа Григория Сковороды в ХХ веке. The article examines archival materials dedicated to the memory of the outstanding Ukrainian pedagogue and philosopher Hryhoriy Skovoroda in the 20th century.
- ДокументЗ досвіду участі у міжнародному проекті "Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів"(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-10-28) Перетяга, Л. Є.; Міщенко, О. А.; Самарська, О. Л.; Гур’єва, В. В.В статті розглянуто наукову співпрацю із польськими спеціалістами різних наукових галузей, у межах інтернаціоналізації вищої освіти України, яка постає традиційною та ресурсною для студентів та викладачів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди як одного з провідних закладів педагогічної освіти та флагманів розробки інклюзивного навчання у регіоні. Притаманна тенденція збільшення кількості дітей з особливими освітніми потребами серед здобувачів загальної та мистецької освіти різних рівнів, обумовлює нагальну потребу науково-методичної взаємодії фахівців університетів, студентів профільних факультетів та вчителів, а також, залучення освітян до вивчення міжнародного досвіду фахівців з питань проведення корекційної та терапевтичної роботи. Ознайомлено з досвідом польських фахівців стосовно використання арт-терапевтичних технологій у корекційній роботі, яке було здійснене у межах участі у міжнародному проекті "Мистецтво в дії. Арт-терапія в практиці польських спеціалістів". The article deals with scientific cooperation with Polish specialists in different scientific fields, in the framework of internationalization of higher education in Ukraine, which becomes traditional and resource for students and teachers of Kharkiv National Pedagogical University named after G. S. Skovoroda as one of the leading institutions of teacher education and the flagship of inclusive education development in the region. The inherent tendency of increasing the number of children with special educational needs among applicants for general and art education at different levels, makes the urgent need for scientific and methodological interaction between experts of universities, students of specialized faculties and teachers, as well as the involvement of teachers to study international experience of specialists in conducting remedial and therapeutic work. The experience of Polish specialists in the use of art therapy techniques in remedial work, which was carried out within the framework of participation in the international project "Art in Action. Art therapy in the practice of Polish specialists".
- ДокументКОРЕКЦІЯ МОВЛЕННЄВО-РУХОВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ ІЗ ЗАЇКАННЯМ У ПРОЦЕСІ ЛОГОРИТМІЧНИХ ЗАНЯТЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Ракульцева, М.; Перетяга, Л. Є.У статті розглядаються особливості подолання заїкання у дітей старшого дошкільного віку, засобами логоритміки. Виділені основні завдання та принципи логоритміки. Описані методи логопедичної роботи, які допомагають подолати мовленнєві проблеми дітей старшого дошкільного віку. The article deals with the peculiarities of overcoming stuttering in older preschool children by means of logrhythms. The main tasks and principles of logarithmic are highlighted. Methods of speech therapy work that help to overcome speech problems of older preschool children are described.
- ДокументКУЛЬТУРНО–ПРОСВІТНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ МУЗЕЮ ІГРАШКИ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Перетяга, Л. Є.За час свого існування людство створило велике різноманіття іграшок. Для кожної історичної епохи характерні свої іграшки. Це пов’язано з розвитком матеріальної, духовної культури суспільства і проявляється в їх тематиці, формах і матеріалах, із яких вони виготовлені. На базі Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди було створено та 7. 06. 2016 року урочисто відкрито унікальний музей – Музей Іграшки, єдиний на Слобожанщині. За время своего существования человечество создало большое разнообразие игрушек. Для каждой исторической эпохи характерны свои игрушки. Это связано с развитием материальной, духовной культуры общества и проявляется в их тематике, формах и материалах, из которых они изготовлены. На базе Харьковского национального педагогического университета имени Г.С.Сковороды был создан и 7. 06. 2016 года торжественно открыт уникальный музей - Музей Игрушки, единственный на Слобожанщине. Humanity has created a great variety of toys during its existence. Different toys are characteristic from their each of historical epochs. Toys are associated with the development of the material, mental culture of society and are manifested in their subject, forms and materials, from which they are made. On the basis of the Kharkiv National Pedagogical University named after G.S. Skovoroda, a unique museum was created in 07.06.2016 - the Museum of Toys, the only one on Slobidskaya allotment.
- ДокументЛОГОПЕДИЧНА ДОПОМОГА ОСОБАМ, ЯКІ ПЕРЕНЕСЛИ ІНСУЛЬТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Дерман, Н. В.; Перетяга, Л. Є.Внаслідок органічного ураження головного мозку (інсультах, травмах, пухлинах) приблизно в 40-50% випадках виникають мовленнєві порушення. Одними із складних мовленнєвих порушень є афазія, що розглядається вченими, як повна або часткова втрата мовлення, внаслідок ураження мовних центрів кори головного мозку. В залежності від мовленнєвого порушення, форми та ступеня вираженості планується індивідуально-корекційна робота, направлена на відновлення порушення мовлення. Своєчасно розпочате відновлення мовлення, кваліфікований підхід та правильно індивідуально підібрана методика сприяють позитивному результату. As a result of organic damage to the brain (strokes, injuries, tumors), speech disorders occur in approximately 40-50% of cases. One of the complex speech disorders is aphasia, which is considered by scientists as a complete or partial loss of speech due to damage to the speech centers of the cerebral cortex. Depending on the speech disorder, form and degree of expression, individual corrective work aimed at restoring the speech disorder is planned. Timely recovery of speech, a qualified approach and the right individually selected technique contribute to a positive result.
- ДокументМетодологічні засади музично-просвітницької діяльності з дітьми дошкільного віку (з досвіду роботи ДМШ № 9 імені В. Сокальського)(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-03-22) Перетяга, Л. Є.В статті аналізується досвід проведення музично-просвітницьких занять з дошкільниками та їх батьками в Харківськоій ДМШ № 9 ім. В. Сокальського. Показником результативності проведеної роботи є те, що батьки розуміють необхідність музичної освіти для гармонійного розвитку, а діти бажають навчатися музики. В статье анализируется опыт проведения музыкально-просветительских занятий с дошкольниками и их родителями в Харьковской ДМШ № 9 им. В. Сокольского/ Показателем результативности проведенной работы является то, что родители понимают необходимость музыкального образования для гармоничного развития, а дети хотят учиться музыке. The article analyzes the experience of conducting music education classes with preschoolers and their parents at the Kharkov children's music school № 9 named after. V. Sokolsky. Indicator of the effectiveness of the work done is that parents understand the need for music education for harmonious development, and children want to learn music
- ДокументМУЗЕЙ ІГРАШКИ В СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2018-04-10) Перетяга, Л. Є.Автором доведено, що залучення студентів до діяльності Музею іграшки дозволяє майбутнім педагогам не тільки розширити свої знання про іграшку, її історію, види, а й здобути практичні навички виготовлення українських народних іграшок, отримати досвід проведення майстер-класів та екскурсій, що позитивно впливає на якість професійної підготовки майбутніх педагогів. It has been proved by the author that students’ involvement in activities of the Toy Museum makes it possible for future teachers not only to increase their knowledge about toy, history of it, kinds but also to get practical skills of making Ukrainian folk toys, to get the experience in conducting workshops and excursions, which influences the quality of the process of future teachers’ professional training in positive way.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПОРУШЕННЯ ГОЛОСУ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Давиденко, К. А.; Перетяга, Л. Є.У публікації проаналізовано порушення голосу в дітей дошкільного віку. Зазначено, що більшість порушень голосу проявляється як самостійні, причинами їх виникнення є захворювання та різноманітні зміни голосового апарату. Вони можуть супроводжуватись іншим більш важкими порушеннями мови, входячи в структуру дефекту при афазії, дизартрії, ринолалії, заїкання. Спільна робота фоніатрів, отоларингологів і логопедів дозволяє виявляти та коригувати порушення в самому ранньому віці. The publication analyzes voice disorders in preschool children. It is noted that the majority of voice disorders manifest themselves independently, the causes of their occurrence are diseases and various changes of the vocal apparatus. They can be accompanied by other, more severe speech disorders, entering into the structure of the defect in aphasia, dysarthria, rhinolalia, and stuttering. The joint work of phoniatricians, otolaryngologists and speech therapists makes it possible to identify and correct disorders at an early age.
- ДокументПОЗАШКІЛЬНА ОСВІТА В УКРАЇНІ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Перетяга, Л. Є.У публікації досліджено позашкільну освіту в Україні. Зазначено, що розвиток системи позашкільної освіти завжди визначався умовами життя країни, соціальними процесами, що відбувалися в суспільстві, змінами в системі освіти і виховання. Зроблено висновок, що розвиток позашкільної освіти сьогодні вимагає збереження мережі позашкільних закладів освіти різних типів і форм власності, зміцнення їх матеріально-технічної бази та підтримки в складних економічних умовах. Ураховуючи той факт, що позашкільні навчальні заклади можуть виконувати активну роль у вирішенні проблеми освіти та соціалізації дітей з особливими потребами, виникає необхідність вивчення існуючих моделей залучення осіб з особливими потребами до позашкільної освіти з метою пошуку ефективних шляхів і створення сприятливих умов для здобуття додаткової освіти і соціалізації. The publication examines extracurricular education in Ukraine. It is noted that the development of the extracurricular education system was always determined by the conditions of life in the country, social processes occurring in society, changes in the system of education and upbringing. It was concluded that the development of extracurricular education today requires the preservation of the network out-of-school educational institutions of various types and forms of ownership, strengthening their material and technical base and support in difficult economic conditions. Given the fact that extracurricular educational institutions can perform active role in solving the problem of education and socialization of children with special needs, there is a need to study the existing models of involving people with special needs in extracurricular education in order to find effective ways and create favorable conditions for obtaining additional education and socialization.
- ДокументСТРУКТУРА РОЗВИТКУ ГОЛОСОВОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ (теоретико-методологічний аспект)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Перетяга, Л. Є.У статті обґрунтовується сутність голосової культури майбутнього вчителя та структуру, яка представлена єдністю чотирьох взаємопов’язаних структурних блоків: професійно-педагогічного, технічного, гігієнічного, психологічного. Новизна дослідження полягає в цілісному виділенні функціональних компонентів, що забезпечують реалізацію структурних компонентів голосової культури, а їх виділення розкриває процесуальну сторону цього питання. Встановлено, що голосова культура має складну структуру, яка представлена єдністю чотирьох взаємопов’язаних блоків: професійно-педагогічного, технічного (забезпечення підготовки голосового апарату до підвищеного голосового навантаження), гігієнічного (підтримка голосового апарату у здоровому та працездатному стані), психологічного (спрямовання на досягнення взаєморозуміння з іншими суб’єктами педагогічного процесу шляхом урахування особливостей голосоутворення). Виділені структурні блоки представлені єдністю чотирьох універсальних для кожного структурного блоку компонентів: мотиваційно-аксіологічного, когнітивного, діяльнісно-практичного та рефлексивного. Виходячи зі специфіки діяльності вчителя та варіативності його взаємин, визначено основні функції: пізнавальна, гностична, ціннісно-орієнтаційна, прогностично-орієнтована, прогностично-профілактична, комунікативна, розвивально-виховна, енергетична, розподільна, захисна, рефлексивна. Доведено, що оволодіння вчителем культурою голосу дозволяє зменшити негативний вплив факторів професійної діяльності на стан голосового апарату вчителя та підтримувати стан голосового апарату в здоровому та працездатному стані. Сформульовано припущення, що розвиток вокальної культури допомагає досягти кращої взаємодії з оточуючими і з мінімальними наслідками для стану свого голосового апарату. The purpose of the article essence of the voice culture of the future teacher and reveals the structure, which is represented by the unity of four interconnected structural blocks: professional (pedagogical), technical, hygienic, psychological. Methods and methodology. The article used a set of methods typical for research of a similar level, namely: the descent from the abstract to the concrete, a systemic, structural-activity approach; method of scientific knowledge, comparison. The novelty lies in the holistic identification of functional components that ensure the implementation of the structural components of voice culture, and their selection reveals the procedural side of this issue. Results. It was established that voice culture has a complex structure, which is represented by the unity of four interrelated blocks: professional and pedagogical, which ensures the full disclosure of voice capabilities of representatives of pedagogical professions with a large voice load (teacher); technical unit, which forms a “technical base” for active vocal use and ensures preparation of the vocal apparatus for increased vocal load: hygienic unit, which maintains the vocal apparatus in a healthy and functional state; psychological block, which is aimed at achieving mutual understanding with others (subjects of the pedagogical process) by taking into account the peculiarities of voice formation. The selected structural blocks are represented by the unity of four universal components for each structural block: motivational-axiological, cognitive, activity-practical and reflective. The named components reflect the sequence of the structure of the vocal culture blocks we have selected. Based on the specificity of the teacher’s activities and the variability of his relationships, the main functions are defined: cognitive, gnostic, value-oriented, prognostic-oriented, prognostic-prophylactic, communicative, develop mental educational, energetic, distributional, protective, reflexive-corrective. Conclusions. A teacher’s mastery of voice culture allows reducing the negative impact of factors of professional activity on the state of the teacher’s vocal apparatus. At the same time, it allows you to maintain the state of the vocal apparatus in a healthy and functional state, through technical improvement through mastering effective techniques for its use depending on the tasks and conditions of professional activity. It can be assumed that the development of vocal culture helps to achieve better interaction with others and with minimal consequences for the condition of one’s vocal apparatus.