Перегляд за Автор "Ніколаєнко, О. О."
Зараз показано 1 - 8 з 8
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументMEMORY STUDIES: ПЕРСПЕКТИВИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ В ІСТОРИЧНИХ ДИСЦИПЛІНАХ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2022-11-24) Ніколаєнко, О. О.У публікації розглянуто науковий напрямок Memory studies, який з його напрацьованим інструментарієм і методологією дослідження історичної пам’яті, її аналізу, впливу на історичну свідомість, становлення і трансформацію ідентичностей, суспільно-політичні процеси становить перспективний напрямок у викладанні вітчизняної історії у вищих навчальних закладах. Зазначено, що дослідження пам’яті можуть відкрити нові обрії історичної освіти у вищій школі, накреслити шляхи формування історичної свідомості, здатної стати солідарною моделлю і підставою сучасної громадянської ідентичності. The publication examines the scientific field of Memory studies, which, with its developed tools and methodology for the study of historical memory, its analysis, influence on historical consciousness, the formation and transformation of identities, social and political processes, is a promising direction in the teaching of national history in higher educational institutions. It is noted that memory research can open new horizons of historical education in higher education, outline the ways of forming historical consciousness capable of becoming a solidary model and the basis of modern civic identity.
- ДокументКУЛЬТУРНО-ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ ПОЛЬСЬКИХ ЖІНОК У МІСТАХ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ НАПРИКІНЦІ ХІХ – НА ПОЧАТКУ ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Ніколаєнко, О. О.Польські жінки традиційно відігравали важливу роль у підтримці духовної культури громади. Особливо відчутною була їх роль у великих містах імперії – Москві, Києві, Петербурзі та Одесі, де зосереджувалась значна кількість польського населення. Мета даної статті полягає у виявленні характерних рис участі жіноцтва в культурному житті полонії міст. Для цього використані методи індукції, аналізу, історико-типологічний метод. На підставі аналізу архівних джерел та досліджень з даної тематики встановлені форми участі жінок в системі освіти польського населення, філантропічній діяльності, підтримці національної культури – у розвитку театрального і музичного життя, розповсюдженні бібліотек тощо. Виявлено, що у всіх названих галузях жінки виявляли свої творчі здібності, організуючі різноманітні освітні заклади, громадські організації, мистецькі заходи. Polish women have traditionally played an important role in supporting the spiritual culture of the community. Their role in the major cities of the empire - Moscow, Kiev, St. Petersburg and Odessa, where a large number of Polish population was concentrated - was especially significant. The purpose of this article is to identify the characteristics of women's participation in the cultural life of cities. For this purpose, methods of induction, comparative analysis, historical and typological method are used. On the basis of the analysis of archival sources and studies of this topic, the forms of women's participation in the polish population's education system, philanthropic activities, support of national culture - in the development of theatrical and musical life, distribution of libraries, etc. have been established. It was revealed that in all these areas women showed their creativity by organizing various educational institutions, social organizations and cultural events.
- ДокументМЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Методика викладання історії та громадянської освіти в профільній школі», що складаються з опису дисципліни, погодинного плану її вивчення, плану семінарських занять та методичних порад щодо підготовки до них, питань до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, рекомендовану літературу. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the discipline ‘Methods of Teaching History and Civic Education in a Specialist School’, which consists of a description of the discipline, an hourly plan for its study, a plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, and recommended literature.
- ДокументМетодичні рекомендації для підготовки до практичних (семінарських) занять з дисципліни «Гендерний дискурс у вітчизняній історії»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Ніколаєнко, О. О.Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до самостійної роботи по підготовці до семінарських занять з дисципліни «Гендерний дискурс у вітчизняній історії», що включає в себе план семінарських занять, методичні поради щодо підготовки до них, питання для самоконтролю знань та індивідуальної роботи, теми для дискусійного обговорення, рекомендовану літературу. Methodological recommendations are aimed at helping students in preparation for independent work in preparation for seminars on discipline "Gender Discourse in National History", which includes plan of seminars, methodological advice on how to prepare for them, questions for self-control of knowledge and individual work, topics for topics for discussion, and recommended reading.
- ДокументПерші кроки радянської влади у справі охорони материнства і дитинства в Україні (1919–1920 рр.)(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-28) Ніколаєнко, О. О.В статті аналізується діяльність радянської влади у справі охорони материнства і дитинства в Україні в 1919–1920 рр. Розуміючи необхідність забезпечити жінкам реалізацію репродуктивної функції, залучивши її при цьому у виробничий процес, більшовики в Україні користувались прикладом Росії при організації системи охорони здоров’я матері й дитини. The article analyzes the activities of the Soviet authorities in the field of motherhood and childhood protection in Ukraine in 1919–1920. Understanding the need to provide women with the realization of reproductive functions, while involving them in the production process, the Bolsheviks in Ukraine used the example of Russia in organizing the maternal health care system and child.
- ДокументУчасть жіноцтва у Харківському товаристві поширення в народі грамотності(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-03-29) Ніколаєнко, О. О.В статті розкрито участь жінок у Харківському товаристві поширення грамотності в народі (1869-1914 рр). Зазначено, що жінки виступали активними діячками різноманітних відділів Товариства – шкіл, бібліотек, читалень, ініціювали й організовували різноманітні заходи - читання, вистави, лекції тощо. Своєю працею вони сприяли підвищенню культурно-освітнього рівня містян, в тому числі й жінок, формуванню громадської свідомості. Така діяльність надавала досвід громадського активізму самим жінкам, багато з яких пізніше стали організаторками товариств, що боролись за права жінок. The article reveals the participation of women in the Kharkiv Society for the Spread of Literacy among the People (1869-1914). It is noted that women were active in various departments of the Society - schools, libraries, reading rooms, initiated and organized various events - readings, performances, lectures, etc. Through their work, they contributed to raising the cultural and educational level of the townspeople, including women, and shaping public consciousness. Such activities provided experience in civic activism to the women themselves, many of whom later became organizers of societies that fought for women's rights.
- ДокументШляхи і долі польських жінок у громадсько-культурному житті Харкова на початку ХХ ст.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-29) Ніколаєнко, О. О.Стаття присвячена аналізу ролі Августини Станіславівни Габель та Валерії Миколаївни Білоконської в суспільних перетвореннях. Доведено, що громадська діяльність цих жінок, які змолоду брали участь у революційній діяльності, сприяла поширенню освіти, адаптації жінок у міському середовищі Харкова, впливала на світогляд і соціальні трансформації. The article is devoted to the analysis of the role of Augustina Stanislavivna Gabel and Valeria Mykolaivna Bilokonska in social transformations. It has been proven that the social activities of these women, who participated in revolutionary activities from a young age, contributed to the spread of education, the adaptation of women in the urban environment of Kharkiv, influenced the outlook and social transformations.
- ДокументІСТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ХХ СТ.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Історична пам'ять і національна ідентичність: український досвід ХХ ст.». В рекомендаціях зазначені завдання й місце дисципліни в підготовці фахівців за спеціальністю Середня освіта (Історія та громадянська освіта), структура її вивчення, план семінарських занять та методичні поради щодо підготовки до них, питання до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, вказана базова й допоміжна література. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the study of the discipline ‘Historical Memory and National Identity: Ukrainian Experience of the Twentieth Century’. The guidelines specify the tasks and place of the discipline in the training of specialists in the speciality Secondary Education (History and Civic Education), the structure of its study, the plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, basic and auxiliary literature.