Перегляд за Автор "Масюк, О."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументSTEM-УРОК ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ STEM-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені І. Франка; Видавничий дім "Гельветика", 2021) Вовкушевська, О.; Масюк, О.; Титаренко, Л.У статті проаналізовано питання впровадження STEM-освіти у навчальний процес загальноосвітньої школи, розкрито сутність STEM-уроку як одного з напрямів реалізації компетентнісного підходу STEM-освіти. Відзначено, що така проблема в теорії й практиці навчання залишається актуальною та потребує подальшого дослідження, особливо нині, оскільки в Україні прийнято Концепцію розвитку STEM-освіти та визначено План заходів її реалізації, але шляхи впровадження STEM-освіти у навчальний процес загальноосвітньої школи залишаються не досить розробленими. Метою статті є розкриття сутності STEM-уроку як засобу формування STEM-компетентностей в учнів початкової школи. This article analyzes the introduction of STEM-education in the educational process of secondary school, reveals the essence of STEM-lesson as one of the competence approach to STEM-education’s areas of implementation. It is noted that this problem in the theory and practice of teaching remains relevant and needs further study, especially now, as Ukraine has adopted the Concept of STEM-education and defined a Plan of measures for its implementation, but the ways to implement STEM-education in secondary school remain insufficiently developed. The purpose of the article is to reveal the essence of STEM-lesson as a means of forming primary school students’ STEM-competencies.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Бескаравайна, І.; Масюк, О.У статті розглянуто впровадження STEM-освіти в Україні, що є досить новим явищем, яке потребує ретельного дослідження, аналізу та підтримки. Наведено проблеми, які ускладнюють впровадження та розвиток STEM-освіти. Зазначено, що STEM-освіта дозволяє використовувати наукові методи, технічні програми, математичне моделювання, інженерний дизайн, що веде до формування в учнів інноваційного мислення, умінь і навичок ХХІ століття: навичок комунікації, кооперації, критичного мислення, креативності. Тому нагальним завданням вчителя початкової школи є зацікавити учнів STEM-освітою, зокрема науково-дослідницькою діяльністю, викликати інтерес до інновацій, досліджень, винахідництва, адже від цього залежить рівень конкурентоспроможності майбутніх фахівців нашого суспільства. The article discusses the implementation of STEM education in Ukraine, which is a fairly new phenomenon that requires careful research, analysis and support. Problems that complicate the implementation and development of STEM education are presented. It is noted that STEM education allows the use of scientific methods, technical programs, mathematical modeling, engineering design, which leads to the formation of students' innovative thinking, abilities and skills of the 21st century: communication skills, cooperation, critical thinking, creativity. Therefore, the primary school teacher's urgent task is to interest students in STEM education, in particular scientific and research activities, to arouse interest in innovation, research, invention, because the level of competitiveness of future specialists of our society depends on this.
- ДокументЗастосування технології ейдетики в процесі навчання математики(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2019) Масюк, О.; Титаренко, Л.; Сінопальнікова, Н.У статті розкривається сутність ейдетики як технології розвитку пам’яті, уяви, образного мислення людини, надається характеристика основним її методам: робота з асоціаціями та акровербальна техніка. Врахування особливостей мислення, пам’яті та уяви учнів є важливою передумовою успішної організації навчального процесу. Тому у статті приділяється увага висвітленню особливостей сприймання та запам’ятовування інформації учнями молодшого шкільного віку, показана доцільність впровадження у навчальний процес методів та прийомів ейдетики. Це дозволяє розвивати у дітей пам’ять, уяву та мислення, знімати емоційне напруження, робити навчання задоволенням. В статье раскрывается сущность эйдетики как технологии развития памяти, воображения, образного мышления человека, дается характеристика основным ее методам: работа с ассоциациями и акровербальная техника. Учет особенностей мышления, памяти и воображения учащихся является важной предпосылкой успешной организации учебного процесса. Поэтому в статье уделяется внимание описанию особенностей восприятия и запоминания информации учащимися младшего школьного возраста, показана целесообразность внедрения в учебный процесс методов и приемов эйдетики. Это позволяет развивать у детей память, воображение и мышление, снимать эмоциональное напряжение, делать обучение удовольствием. Development of New Ukrainian School puts forward new requirements to the primary education. The analysis of the concept of New Ukrainian School and State Standard of Primary Education has shown that child’s development and formation of his key and subject competencies are the priorities in the learning process and require processing and storing large amount of educational information. So, the question of search for innovative learning technologies, which are oriented to schoolchild’s needs, arises. The aim of the article is to reveal the essence of eidetics as a technology of development of imaginative memory, memorizing information and expediency of use of it in the process of teaching Mathematics. It has been found out that taking into account the peculiarities of schoolchildren’s thinking, memory and imagination is the important prerequisite for the successful organization of the learning process. It has been revealed that primary schoolchildren’s memory is very active. So, if innovative technologies, such as eidetics, are used in the process of development of it, a person becomes internally harmonious and enriched, schoolchildren’s fatigue while studying decreases and their emotional state improves. Taking this into consideration, it has been noted that modern teacher is meant to help children to learn how to memorize necessary information and remember it on time, acquire knowledge easily and with interest. The essence of eidetics as a game technology of memorizing information has been revealed in the article. The ability to imagine various images and dream up, which is peculiar to each person, is the basis of this technology. It has been noted that work with associations and acroverbal technique are the main methods of eidetics. It has been revealed that work with associations is carried out due to the chain method and the method of visual associations. For example, when using the chain method, the elements of a particular list associate with each other in the chain with the help of mental images. The method of visual associations is based on the connection of an object with a certain subject. It has been determined that visual associations are the foundation of the method of memorizing numbers: a schoolchild converts each number into an image which it resembles and reminds. The acroverbal method of the eidetic technology is based on creative transformation of “dry” information into “live” texts (poems, songs, sayings). The article authors emphasize that reliance on images allows schoolchildren to perceive, memorize and remember information better, maintain mental activity and develop imagination.
- ДокументРозвиток математичних здібностей учнів у новій українській школі(Харківський національний університет радіоелектроніки, 2019) Масюк, О.Розглядається проблема розвитку математичних здібностей учнів початкової школи. Розкривається сутність понять «здібності», «математичні здібності» та їх складники. Проаналізовано можливості Нової української школи щодо розвитку в учнів математичних здібностей, визначаються педагогічні умови та шляхи їх формування. Зазначено, що в оновленій школі навчання математики не зводиться до накопичення, системи певних знань та умінь, а полягає у формуванні математичної компетентності і наскрізних умінь учнів. Розвиток математичних здібностей стає важливим завданням початкової освіти, оскільки є підґрунтям для формування ініціативних та допитливих, самостійних та творчих громадян нашого суспільства. Рассматривается проблема развития математических способностей учеников начальной школы. Раскрывается сущность понятия «способности», «математические способности» и их составляющих. Проанализированы возможности Новой украинской школы в развитии у учеников математических способностей, определяются педагогические условия и пути их формирования. Сказано, что в обновленной школе обучение математике не сводится к накоплению определенной системы знаний и умений, а состоит в формировании математической компетентности учеников. Развитие математических способностей становится важным заданием начальной школы, поскольку является основой для формирования инициативных и любознательных, самостоятельных и творческих граждан нашего общества. In this article is considered the problem of development of mathematical abilities of pupils of the primary school. In this article is revealed the essence of the concept of "ability", "mathematical abilities" and their components. The article analyzes the possibilities of the New Ukrainian School in the development of mathematical abilities among pupils, determines the pedagogical conditions and the ways of their formation. It is said that in a renovated school the teaching of mathematics is not limited to the accumulation of a certain system of knowledge and skills, but consists in the formation of the mathematical competence of students.The development of mathematical abilities becomes an important task of the primary school, because it is the basis for the formation of initiative and inquisitive, independent and creative citizens of our society.
- ДокументШЛЯХИ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ З ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, 2023) Титаренко, Л.; Сінопальнікова, Н.; Масюк, О.Статтю присвячено розкриттю особливостей дистанційного навчання математики учнів початкової школи з мовленнєвими порушеннями в умовах воєнного стану. З’ясовано, що вирішення завдань математичної освіти учнів початкової школи залежить від організації освітнього процесу та його методичного забезпечення. В умовах воєнного стану дистанційне навчання стало єдиною доступною формою в системі початкової освіти. У статті розкрито сутність, мету, завдання, форми та інструментарій дистанційного навчання. Проаналізовано його переваги та недоліки. Одним з основних недоліків є суттєве зменшення комунікація між учителем і учнями, учнів між собою. Це значною мірою ускладнює роботу над подоланням мовленнєвого порушення та математичним розвитком. Зазначено, що у дітей з мовленнєвими порушеннями під час навчання математики виникають труднощі в оволодінні відповідним рівнем абстракції понять, термінами, символами, схемами, у формуванні складних програм математичної діяльності, у недостатньому розвитку комунікативних навичок. Встановлено, що на ефективність дистанційної форми навчання математики молодших школярів з мовленнєвими порушеннями впливають як організаційні, так і методичні чинники. Найбільш ефективними шляхами організації дистанційного навчання математики учнів з мовленнєвими порушеннями є: залучення батьків до спільної роботи; проведення групових та індивідуальних занять у синхронному режимі та самостійної роботи в асинхронному режимі; забезпечення своєчасного, конкретного, чіткого, прозорого та індивідуалізованого зворотного зв’язку. Схарактеризовано сукупність методичних чинників, які дозволяють розробити індивідуальну траєкторію дистанційного навчання математики учнів з порушенням мовлення: адаптація календарно-тематичного планування; проведення діагностики математичних здібностей; проєктування уроків математики на основі мультисенсорного підходу; з використання максимально доступного, цікавого, наочного навчального матеріалу; у виборі методів навчання надавати перевагу методам, які забезпечують вербальну і невербальну комунікацію; здійснювати покроковий супровід самостійної роботи учнів за допомогою зразків виконання завдань, інструкцій, алгоритмів, схем. The article is devoted to the disclosure of the features of distance teaching mathematics to primary school students with speech disorders in the conditions of martial law. It was found that the solution to the problems of mathematics education of primary school students depends on the organization of the educational process and its methodical support. In the conditions of martial law, distance learning became the only available form in the primary education system. The essence, purpose, tasks, forms and tools of distance learning are revealed. Its advantages and disadvantages are analysed. One of the main disadvantages is a significant decrease in communication between the teacher and students, and students among themselves. This greatly complicates work on overcoming speech problems and mathematical development. It is noted that children with speech problems during mathematics education have had difficulties in mastering the appropriate level of abstraction of concepts, terms, symbols, schemes, in forming complex programs of mathematical activities, in insufficient development of communication skills. It has been established that both organizational and methodical factors have affected the effectiveness of the remote form of mathematics education for primary schoolchildren with speech disorders. The most effective ways of organizing distance teaching mathematics to students with speech disorders are involvement of parents in joint work; conducting group and individual classes in synchronous mode and independent work in asynchronous mode; providing timely, specific, clear, transparent and personalized feedback. The set of methodical factors that allow to work out an individual trajectory of distance teaching mathematics to students with speech impairments is characterized: adaptation of calendar and thematic planning; carrying out diagnostics of mathematical abilities; designing mathematics lessons based on a multisensory approach; using the most available, interesting, visual educational material; in choosing teaching methods, give preference to methods that provide verbal and non-verbal communication; to provide step-by-step support for students’ independent work with the help of examples of tasks, instructions, algorithms, schemes.
- ДокументШляхи формування проєктивно-моделювального складника методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи(Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2021) Титаренко, Л.; Масюк, О.; Сінопальнікова, Н.Стаття присвячена пошуку напрямів формування проєктивно-моделювального складника методичної компетентності майбутніх учителів початкової школи. Відзначено, що нині ця проблема в теорії та практиці професійної освіти набуває особливого значення, оскільки реалізація завдань, що стоять перед Новою українською школою, значною мірою залежить від компетентності вчителя. Мета статті полягає у дослідженні тенденцій формування методичної компетентності майбутніх учителів початкових класів, висвітленні сутності та шляхів набуття ними досвіду проєктувально-моделювальної діяльності. На підставі аналізу теоретичних джерел розкрито сутність методичної компетентності вчителя та її проєктувально-моделювального складника. Зазначено, що ефективний розвиток зазначеного складника є можливим лише за умов сформованості нормативної, варіативної, частково-методичної, контрольно-оцінювальної і технологічної складових частин, оскільки всі вони реалізуються під час створення проєкту уроку у вигляді його конспекту. Основні результати дослідження полягають у виявленні найбільш ефективних шляхів формування проєктувальномоделювального складника методичної компетентності вчителя початкових класів. А саме впровадження інтерактивних технологій навчання (кооперативного навчання, колективно-групового навчання, ситуативного моделювання, опрацювання дискусійних питань) та розв'язання аналітичних і конструювальних методичних завдань. Висновки та обговорення. Формування проєктувально-моделювального складника методичної компетентності вчителя початкової школи містить потужний потенціал для розвитку професійної компетентності і є компонентом змісту його фахової підготовки. Організація кооперативного і колективно-групового навчання, ситуативного моделювання, опрацювання дискусійних питань та розв'язання аналітичних і конструювальних методичних завдань під час формування проєктувально-моделювального складника методичної компетентності дозволяють: відтворити реальні ситуації, аналіз яких дає змогу студентам синтезувати і перетворювати теоретичні знання, одержані на лекціях; вчити студентів приймати оптимальні рішення, бути самостійними у виборі способів своєї роботи та діяльності учнів, творчо інтерпретувати свої знання та уміння з методики навчання математики, що створює основу для розвитку методичного мислення; набувати загального способу проєктувальної діяльності, а саме: виконувати систему дій, що дозволяє свідомо, обґрунтовано й творчо продумувати логіку уроку або його фрагменту, ставити цілі, відбирати зміст, доцільні прийоми і способи організації діяльності учнів на уроці. The article is devoted to the search for directions of future primary school teachers’ projective-modelling component of the methodological competence formation. It is noted that today this problem in the theory and practice of vocational education is of particular importance, as the implementation of the tasks facing the New Ukrainian School largely depends on the teacher’s competence. The purpose of the article is to study the trends in the future primary school teachers’ methodological competence formation, highlighting the essence and ways in which they gain experience in design and modelling activities. Based on the analysis of theoretical sources, the essence of the teacher’s methodological competence and its design and modelling component is revealed. It is noted that the effective development of this component is possible only with the formation of normative, variable, partial-methodical, control-evaluation and technological components, as they are all implemented during the working out the lesson project in the form of its outline. The main results of the study are to identify the most effective ways to form a design and modelling component of the primary school teachers’ methodological competence. Namely, the introduction of interactive learning technologies (cooperative learning, group learning, situational modelling, discussion issues) and solving analytical and design tasks. Conclusions and discussions. The formation of the design and modelling component of the primary school teachers’ methodological competence has a powerful potential for the professional competence development and is a component of his professional training content. The organization of cooperative and collective-group training, situational modelling, elaboration of discussion questions and solving analytical and constructive methodical tasks during formation the designmodelling component of methodical competence allow: to reproduce real situations, the analysis of which allows students to synthesize and transform theoretical knowledge at the lectures; to teach students to make optimal decisions, to be independent in choosing the ways of their work and students’ activities, to creatively interpret their knowledge and skills in the methodology of teaching mathematics, which creates a basis for the methodical thinking development; to acquire students a general way of design activities, namely: to perform a system of actions that allows to think consciously, reasonably and creatively through the logic of the lesson or its fragment, set goals, select the content, appropriate techniques and ways of organizing students’ activities in the classroom.