Перегляд за Автор "Колгатіна, Л."
Зараз показано 1 - 20 з 25
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументTЕХНОЛОГІЇ ДРУКУ 3D МОДЕЛЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Криворучко, Є.У тезах розглянуто актуальність та перспективи використання 3D графіки, це урізноманітнить навчальний процес та підвищить зацікавленість учнів. Тривимірна графіка має розвивальний аспект роботи, візуалізацію складних явищ та можливість розглядати їх у тривимірному вигляді покращить розуміння матеріалу. 3D моделювання знайшло застосування у різних галузях, включаючи медицину, виробництво, архітектуру та інші, має велике значення для створення нових продуктів та досягнення високої якості виробництва. The theses consider the relevance and prospects of using 3D graphics, it will diversify the educational process and increase the interest of students. Three-dimensional graphics have a developmental aspect of work, visualization of complex phenomena and the ability to view them in three-dimensional form will improve the understanding of the material. 3D modeling has found application in various fields, including medicine, manufacturing, architecture and others, is of great importance for creating new products and achieving high quality production.
- ДокументВИДИ 3D МОДЕЛЮВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Марченко, Є.У тезах схарактеризовано такі види 3D моделювання, як тверде, каркасне, поверхневе. Висвітлено переваги та недоліки кожного виду 3D моделювання. Запропоновано засоби створення моделей щодо кожного виду моделювання. The theses describe such types of 3D modeling as solid, frame, and surface. The advantages and disadvantages of each type of 3D modeling are highlighted. Means of creating models for each type of modeling are given.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ВЕБРЕСУРСІВ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ НА ЕТАПІ АКТУАЛІЗАЦІЇ ОПОРНИХ ЗНАНЬ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Левенець, Д.; Колгатіна, Л.Етап актуалізації опорних знань є важливою складовою освітнього процесу. Він допомагає учням пригадати раніше вивчений матеріал і зв'язати його з новими знаннями, що будуть здобуті на уроці. Це сприяє більш ефективному засвоєнню нової інформації. Наведено методи та прийоми для актуалізації опорних знань, які можна використати. Застосування вебресурсів дозволить урізноманітнити процес актуалізації опорних знань, зробити його більш інтерактивним і цікавим для учнів. The stage of updating basic knowledge is an important component of the educational process. It helps students to recall previously studied material and connect it with new knowledge that will be acquired in the lesson. This contributes to more effective assimilation of new information. Methods and techniques for actualizing reference knowledge, which can be used, are presented. The use of web resources will make it possible to diversify the process of updating basic knowledge, make it more interactive and interesting for students.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНЬО-КОМПОЗИЦІЙНИХ ПРИЙОМІВ ТА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ СТВОРЕННІ ПРЕЗЕНТАЦІЙ ДО УРОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Городова, А.; Колгатіна, Л.Статтю присвячено проблемі утримання уваги серед учнів під час навчального процесу завдяки професійно оформленим дидактичним матеріалам до уроків. Використання колористики, художньо-композиційних прийомів та програмного забезпечення може допомогти зробити дидактичні матеріали до уроків більш зрозумілим та привабливим для учнів. Уміння користуватися інтерактивними технологіями, бажання постійно підвищувати свої ІКТ-компетентності у сьогоденні допомагає сучасному вчителю досягати самореалізації, творчого сприйняття світу та соціальної значущої діяльності, спрямованої на розвиток серед учнів. Матеріали, які подані у статті можуть стати актуальними для педагогічних працівників, які прагнуть реалізувати свою діяльність і працюють над проблемою утримання уваги учнів під час уроків. The article is devoted to the problem of maintaining attention among students during the educational process thanks to professionally designed didactic materials for lessons. The use of colors, artistic compositional techniques and software can help make didactic materials for lessons more understandable and attractive for students. The ability to use interactive technologies, the desire to constantly improve one's ICT competences today helps a modern teacher achieve self-realization, creative perception of the world, and socially significant activities aimed at the development of students. The materials presented in the article can become relevant for all pedagogical workers who seek to implement their activities based on a competency-oriented approach to learning and work on the problem of keeping students' attention during lessons.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЧАТ-БОТІВ ДЛЯ ВЗАЄМОДІЇ СТУДЕНТІВ ІЗ ВИКЛАДАЧАМИ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ У КОНТЕКСТІ ПИТАНЬ ДОСТУПНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Слісаренко, Р.; Колгатіна, Л.Стаття присвячена використанню чат-ботів як ефективного інструменту в освітньому процесі, зокрема для взаємодії між студентами та викладачами. У дослідженні виокремлюється значення мобільного навчання (m-learning) та зростання використання мобільних пристроїв у процесі навчання. Основна увага зосереджена на викликах та можливостях, які виникають у контексті питань доступності таких чат-ботів. У статті розглядається процес визначення вимог та проводиться аналіз можливості їх користування для студентів, які використовують чати на портативних пристроях для мобільного навчання. Зазначається, що не всі чат-боти підходять для m-learning середовищ, адже вони повинні бути доступними для всіх студентів, незалежно від їхніх можливостей. Основний акцент робиться на відповідності чат-ботів освітнім та програмним стандартам, які визначають, як створювати освітнє програмне забезпечення у доступний спосіб. The article explores the use of chatbots as an effective tool in the educational process, particularly for interaction between students and teachers. The focus is on the challenges and opportunities that arise in the context of accessibility issues with such chatbots. The article highlights the significance of mobile learning (m-learning) and the increasing use of mobile devices in the learning process. It is noted that not all chatbots are suitable for m-learning environments, as they should be accessible to all students, regardless of their capabilities. The main emphasis is placed on the compliance of chatbots with educational and software standards that define how educational software should be created in an accessible manner.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАФІКИ У ШКІЛЬНИЙ КУРС ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Бондаренко, Д.; Колгатіна, Л.У тезах розглянуто впровадження комп’ютерної графіки у шкільний курс інформатики. Проаналізовано шкільні підручники інформатики. Зазначено, що комп'ютерна графіка сприяє формуванню наскрізних навичок, таких як формулювання власної думки, креативне мислення, ініціативність та абстрагування. Учні, використовуючи комп'ютерну графіку, навчаються діяти творчо, що включає генерацію нових ідей, доброчесне використання ідей інших та їх подальше удосконалення, а також застосування власних знань для створення нових об'єктів. Theses consider the implementation of computer graphics in the school computer science course. School textbooks of informatics were analyzed. It is noted that computer graphics contributes to the formation of cross-cutting skills, such as formulating one's own opinion, creative thinking, initiative and abstraction. Students, using computer graphics, learn to act creatively, which includes the generation of new ideas, the virtuous use of the ideas of others and their further improvement, as well as the application of their own knowledge to create new objects.
- ДокументЗАСОБИ ВІЗУАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ПРИ ВИВЧЕННІ ВИБІРКОВОГО МОДУЛЮ «ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Євсюков, В.; Колгатіна, Л.У роботі розглянуто основні засоби візуальної комунікації при вивченні вибіркового модулю «Графічний дизайн». Наведено основні переваги використання засобів візуальної комунікації у роботі з учнями. Зазначено, що саме при вивченні вибіркового модулю «Графічний дизайн» учні опановують різноманітні засоби візуальної комунікації, що дозволить їм творчо розвиватися, критично підходити до представлення власних думок та ідей. The work examines the main means of visual communication when studying the elective module "Graphic Design". The main advantages of using visual communication tools in working with students are given. It is noted that when studying the elective module "Graphic Design", students master various means of visual communication, which will allow them to develop creatively and critically approach the presentation of their own thoughts and ideas.
- ДокументКОМП'ЮТЕРНА ГРАФІКА ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ УЧНІВ БАЗОВОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Бондаренко, Д.У тезах висвітлено поняття методу проектів. Було визначена головна мета таких проектів – формування креативного і творчого мислення учнів. Виділено ключову роль командної роботи в розвитку комунікативних навичок та вирішенні творчих завдань учнями. Підкреслено важливість інтеграції комп'ютерної графіки для забезпечення актуальності освіти та привертання уваги сучасної молоді. The thesis highlights the concept of the project method. The main goal of such projects is to develop students' creative and imaginative thinking. The key role of teamwork in developing communication skills and solving creative tasks by students is highlighted. The importance of integrating computer graphics to ensure the relevance of education and attract the attention of modern youth is emphasized.
- ДокументКОМП'ЮТЕРНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ТА ЙОГО ЗВ’ЯЗОК ЗІ СТРАТЕГІЯМИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Іваха, О.У тезах розглянуто актуальність та необхідність вивчення вибіркового модулю «Тривимірне моделювання». У роботі висвітлено основні завдання, на вирішення яких спрямовані редактори 3D графіки. Зазначено критерії відбору редакторів 3D графіки для використання у профільній середній школі. The theses consider the relevance and necessity of studying the elective module "Three-dimensional modeling". The work highlights the main tasks that 3D graphics editors are aimed at solving. The authors have proposed criteria for selecting 3D graphics editors for use in professional secondary schools.
- ДокументМЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ МОДУЛЮ «ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН» У ПРОФІЛЬНІЙ СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Євсюков, В.Тези присвячено проблемі підготовки учнів профільних середніх шкіл до вивчення графічного дизайну. Графічний дизайн є необхідною складовою сучасного інформаційного суспільства, і вміння володіти цими навичками важливі для подальшої освіти та професійного зростання учнів. Висвітлено методичні відходи до вивчення графічного дизайну учнями профільної середньої школи. The theses are devoted to the problem of preparing students of specialized secondary schools to study graphic design. The graphic design is a necessary component of today's information society, and the ability to master these skills is important for the further education and professional growth of students. The methodological approaches to the study of graphic design by students of a specialized secondary school are highlighted.
- ДокументОГЛЯД ВЕБ-РЕСУРСІВ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО САЙТУ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Колгатіна, Л.; Городов, В.Статтю присвячено огляду сучасних засобів для створення власного веб-сайту вчителя інформатики. Визначено та проаналізовано найбільш доцільні інструменти (WordPress, Google Sites, Wix, Weebly, Squarespace, Joomla!, Drupal, Webnode), які допоможуть вчителю у створенні власного веб-сайту. Запропоновано алгоритм створення веб-сайту для вчителів. Створення персонального веб-сайту повинно мати на меті підвищення пізнавальної активності учнів і, як наслідок, підвищення ефективності навчання. The article is devoted to an overview of modern tools for creating a computer science teacher's own website. The most appropriate tools (WordPress, Google Sites, Wix, Weebly, Squarespace, Joomla! and Drupal, Webnode) have been identified and analyzed, which will help the teacher in creating his own website. An algorithm for creating a website for teachers is proposed. The creation of a personal website should be aimed at increasing the cognitive activity of students and, as a result, increasing the effectiveness of learning.
- ДокументОРГАНІЗАЦІЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ З ІНФОРМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗА ДОПОМОГОЮ ЧАТ БОТІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-11-23) Колгатіна, Л.; Рудаков, І.У тезах розглянуто ідею впровадження організації навчання з інформатики в закладах середньої освіти за допомогою чат-ботів. Подано обґрунтування доцільності використання чат-ботів як з точки зору організації освітнього процесу, так і з точки зору контролю за успіхами учнів в умовах дистанційного навчання. The theses consider introducing computer science education in secondary education institutions with the help of chatbots. The justification for the expediency of using chatbots both from the point of view of organizing the educational process and from the point of view of monitoring the progress of students in the conditions of distance learning is presented.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «3D ГРАФІКА» У БАЗОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Колгатіна, Л.; Марченко, Є.Статтю присвячено висвітленню специфіку навчання 3D графіки школярів у закладах базової середньої освіти. Розглянуто програму базового модулю рівня стандарт з питань вивчення тривимірної графіки. У статті аналізуються можливості тривимірних редакторів для певного рівня знань учнів. Наведено критерії відбору редакторів 3D графіки. Також запропонована методика вивчення теми «3D графіка». The article is devoted to highlighting the specifics of teaching 3D graphics to schoolchildren in basic secondary education institutions. The program of the basic module at the "standard" level on the study of three-dimensional graphics has been analyzed. The article considers the possibilities of three-dimensional editors for a certain level of knowledge of schoolchildren. The selection criteria for 3D graphics editors are given. The proposed method of studying the topic "3D graphics".
- ДокументОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ОСНОВ ПЕДАГОГІЧНОЇ КВАЛІМЕТРІЇ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Пугачов, С.; Колгатіна, Л.У статті розглянуто навчання основ педагогічної кваліметрії майбутніх учителів інформатики. Педагогічна кваліметрія є важливим напрямом у сучасній педагогічній науці, що забезпечує кількісну оцінку якості освіти та педагогічних процесів. Виділено особливості вивчення курсу "Педагогічна кваліметрія". Зазначено, що вивчення педагогічної кваліметрії надає майбутнім педагогам необхідні знання та навички для проведення ефективних педагогічних досліджень, забезпечуючи високий рівень освітнього процесу та сприяючи розвитку сучасної освітньої системи. The article examines the teaching of the basics of pedagogical quality metrics for future computer science teachers. Pedagogical qualimetry is an important direction in modern pedagogical science, which provides a quantitative assessment of the quality of education and pedagogical processes. Peculiarities of studying the "Pedagogical Qualimetry" course are highlighted. It is noted that the study of pedagogical qualimetry provides future teachers with the necessary knowledge and skills to conduct effective pedagogical research, ensuring a high level of the educational process and contributing to the development of the modern educational system.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ ОСНОВ РОБОТОТЕХНІКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Олін, О.; Колгатіна, Л.У тезах проаналізовано вивчення основ робототехніки. Основна мета впровадження освітньої робототехніки полягає у формування ключових компетентностей та soft skills. Наведено особливості вивчення робототехніки в школі, які варто враховувати для успішної і ефективної реалізації освітнього процесу. Зазначено, що вивчення робототехніки в школі є важливим елементом сучасної освіти, що сприяє розвитку критичного та проблемного мислення, інноваційних підходів та підготовки майбутніх фахівців у галузі STEM. Правильна організація навчального процесу дозволяє досягти максимальної ефективності і підготовити учнів до викликів технологічного суспільства. The theses analyze the study of the basics of robotics. The main goal of implementing educational robotics is the formation of key competencies and soft skills. Features of studying robotics at school, which should be taken into account for the successful and effective implementation of the educational process, are given. It is noted that the study of robotics at school is an important element of modern education, which contributes to the development of critical and problem-solving thinking, innovative approaches and the training of future specialists in the STEM field. The correct organization of the educational process allows you to achieve maximum efficiency and prepare students for the challenges of the technological society.
- ДокументПРИЙОМИ ЗАОХОЧУВАННЯ УЧНІВ ПРИ ВИКОРИСТАННІ ТЕХНОЛОГІЇ ГЕЙМІФІКАЦІЇ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Дем’яненко, Є.; Колгатіна, Л.У роботі розглянуто використання гейміфікації на уроках інформатики, що може значно підвищити ефективність навчального процесу та сприяти формуванню стійкого інтересу до предмету. Наведено основні прийоми заохочування учнів при використанні технології гейміфікації на уроках інформатики. The work examines the use of gamification in computer science lessons, which can significantly increase the effectiveness of the educational process and contribute to the formation of a sustained interest in the subject. The main methods of encouraging students when using gamification technology in computer science lessons are presented.
- ДокументПРОГРАМНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЛЯ СТВОРЕННЯ НАВЧАЛЬНИХ КОМП'ЮТЕРНИХ ІГОР(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Криворучко, Є.; Колгатіна, Л.У роботі досліджено програмне забезпечення для створення навчальних комп'ютерних ігор. Розробка комп’ютерних ігор сприяє розвитку колективної та командної роботи, адже їх створення часто вимагає співпраці між різними учасниками проекту, такими як графічні дизайнери та контент-розробники. Для створення комп’ютерних ігор у сучасному світі є достатньо велика кількість інструментальних засобів. Серед них можна виділити повністю безкоштовні Roblox, CodeCombat, KoduGameLab, умовно безкоштовні з обмеженим функціоналом Construct3, Unity, та платні Geometry Dash, Minecraft Education Edition, Clickteam Fusion. Зазначено, що велику кількість рушіїв для створення комп'ютерних ігор можна використовувати для навчання, досліджень та інших цілей. Існуючі багатокористувацькі комп'ютерні ігри можуть служити основою для створення навчальних інструментів, які зацікавлять учнів та сприятимуть їхньому розвитку. The work examines software for creating educational computer games. The development of computer games promotes the development of collective and teamwork, because their creation often requires cooperation between different project participants, such as graphic designers and content developers. To create computer games in the modern world, there is a fairly large number of tools. Among them, you can highlight completely free Roblox, CodeCombat, KoduGameLab, conditionally free with limited functionality Construct3, Unity, and paid Geometry Dash, Minecraft Education Edition, Clickteam Fusion. It is noted that a large number of engines for creating computer games can be used for training, research and other purposes. Existing multiplayer computer games can serve as a basis for creating educational tools that will engage students and promote their development.
- ДокументРОЗРОБКА 3D МОДЕЛЕЙ ДЛЯ ПІДТРИМКИ КУРСУ ІНФОРМАТИКИ В БАЗОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Усенко, І.; Колгатіна, Л.У статті досліджено розробку 3D моделей для підтримки курсу інформатики, що може включати різні приклади, які допомагають візуалізувати абстрактні поняття та процеси. Розглянуто етапи побудови на прикладі створення моделі алгоритму сортування бульбашкою, яка буде демонструвати, як елементи масиву переміщуються і змінюються місцями під час сортування. 3D-графіка та 3D-моделювання відкривають нові перспективи для розвитку просторового мислення учнів. Здатність уявляти об'єкти в тривимірному просторі, їх форму, розміри, взаємне розташування та рух є важливою складовою загального інтелектуального розвитку дитини. Ці навички мають велике значення для вивчення багатьох предметів, зокрема геометрії, креслення, фізики, хімії, біології та інформатики. The paper explores the development of 3D models to support a computer science course, which can include various examples that help visualize abstract concepts and processes. The stages of construction are considered on the example of creating a model of the bubble sorting algorithm, which will demonstrate how the elements of the array move and change places during sorting. 3D graphics and 3D modeling open up new perspectives for the development of students' spatial thinking. The ability to imagine objects in three-dimensional space, their shape, size, relative location and movement is an important component of a child's overall intellectual development. These skills are important for learning many subjects, including geometry, drawing, physics, chemistry, biology and computer science.
- ДокументРОЗРОБКА ІНТЕРАКТИВНИХ МАТЕРІАЛІВ ДО ВИБІРКОВОГО МОДУЛЮ З ТРИВИМІРНОГО МОДЕЛЮВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-15) Іваха, О.; Колгатіна, Л.У тезах проаналізовано програму вибіркового модулю з тривимірного моделювання, яка визначає цілі навчання, спрямовані на розвиток навичок цифрової творчості учнів через вивчення 3D-графіки. Очікувані результати включають створення інформаційних продуктів у різних форматах, роботу з тривимірною графікою, вивчення технологій 3D-друку та розв’язування проблем за допомогою комп’ютерного 3D-моделювання. Зазначено, що інтерактивні вправи можна легко впроваджувати при вивченні тривимірного моделювання, які є важливою складовою уроку, забезпечують якісний навчальний процес, роблять уроки більш цікавими та сприяють розвитку просторової уяви, на формують навичок роботи у 3D редакторах. The theses analyze the program of the elective module on three-dimensional modeling, which defines the learning goals aimed at developing students' digital creativity skills through the study of 3D graphics. Expected outcomes include creating information products in various formats, working with 3D graphics, learning 3D printing technologies, and solving problems using 3D computer modeling. It is noted that interactive exercises can be easily implemented when studying three-dimensional modeling, which are an important component of the lesson, ensure a high-quality educational process, make lessons more interesting and contribute to the development of spatial imagination, to form skills for working in 3D editors.
- ДокументСУЧАСНІ ОСВІТНІ ІНСТРУМЕНТИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Колгатіна, Л.; Коноваленко, І.Стаття присвячена огляду та аналізу сучасних технологій, їх впливу на навчальний процес з інформатики. Розкрито можливості різноманітних освітніх інструментів таких як інтегровані середовища розробки, веб-платформи для підтримки програмування, сервіси для підтримки навчання, сервіси для підтримки спільної роботи, сервіси для створення мультимедійних матеріалів, сервіси для створення дидактичних ігор, сервіси для проведення вебінарів. Залучення у навчальний процес таких інструментів дозволяють урізноманітнити уроки, зробити їх більш цікавими та змістовними. Обґрунтовано вибір освітніх інструментів в роботі вчителя інформатики. Висвітлено ключові аспекти роботи вчителя інформатики в цифрову епоху. The article is devoted to the overview and analysis of modern technologies, their impact on the educational process in informatics. The possibilities of various educational tools such as integrated development environments, web platforms to support programming, services to support learning, services to support collaborative work, services to create multimedia materials, services to create didactic games, services to conduct webinars are revealed. The inclusion of such tools in the educational process allows you to diversify the lessons, make them more interesting and meaningful. The choice of educational tools in the work of an informatics teacher is substantiated. The key aspects of the computer science teacher's work in the digital era are highlighted.