Перегляд за Автор "Колгатіна, Л."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНЬО-КОМПОЗИЦІЙНИХ ПРИЙОМІВ ТА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРИ СТВОРЕННІ ПРЕЗЕНТАЦІЙ ДО УРОКІВ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Городова, А.; Колгатіна, Л.Статтю присвячено проблемі утримання уваги серед учнів під час навчального процесу завдяки професійно оформленим дидактичним матеріалам до уроків. Використання колористики, художньо-композиційних прийомів та програмного забезпечення може допомогти зробити дидактичні матеріали до уроків більш зрозумілим та привабливим для учнів. Уміння користуватися інтерактивними технологіями, бажання постійно підвищувати свої ІКТ-компетентності у сьогоденні допомагає сучасному вчителю досягати самореалізації, творчого сприйняття світу та соціальної значущої діяльності, спрямованої на розвиток серед учнів. Матеріали, які подані у статті можуть стати актуальними для педагогічних працівників, які прагнуть реалізувати свою діяльність і працюють над проблемою утримання уваги учнів під час уроків. The article is devoted to the problem of maintaining attention among students during the educational process thanks to professionally designed didactic materials for lessons. The use of colors, artistic compositional techniques and software can help make didactic materials for lessons more understandable and attractive for students. The ability to use interactive technologies, the desire to constantly improve one's ICT competences today helps a modern teacher achieve self-realization, creative perception of the world, and socially significant activities aimed at the development of students. The materials presented in the article can become relevant for all pedagogical workers who seek to implement their activities based on a competency-oriented approach to learning and work on the problem of keeping students' attention during lessons.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЧАТ-БОТІВ ДЛЯ ВЗАЄМОДІЇ СТУДЕНТІВ ІЗ ВИКЛАДАЧАМИ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ У КОНТЕКСТІ ПИТАНЬ ДОСТУПНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Слісаренко, Р.; Колгатіна, Л.Стаття присвячена використанню чат-ботів як ефективного інструменту в освітньому процесі, зокрема для взаємодії між студентами та викладачами. У дослідженні виокремлюється значення мобільного навчання (m-learning) та зростання використання мобільних пристроїв у процесі навчання. Основна увага зосереджена на викликах та можливостях, які виникають у контексті питань доступності таких чат-ботів. У статті розглядається процес визначення вимог та проводиться аналіз можливості їх користування для студентів, які використовують чати на портативних пристроях для мобільного навчання. Зазначається, що не всі чат-боти підходять для m-learning середовищ, адже вони повинні бути доступними для всіх студентів, незалежно від їхніх можливостей. Основний акцент робиться на відповідності чат-ботів освітнім та програмним стандартам, які визначають, як створювати освітнє програмне забезпечення у доступний спосіб. The article explores the use of chatbots as an effective tool in the educational process, particularly for interaction between students and teachers. The focus is on the challenges and opportunities that arise in the context of accessibility issues with such chatbots. The article highlights the significance of mobile learning (m-learning) and the increasing use of mobile devices in the learning process. It is noted that not all chatbots are suitable for m-learning environments, as they should be accessible to all students, regardless of their capabilities. The main emphasis is placed on the compliance of chatbots with educational and software standards that define how educational software should be created in an accessible manner.
- ДокументОГЛЯД ВЕБ-РЕСУРСІВ ДЛЯ СТВОРЕННЯ ПЕРСОНАЛЬНОГО САЙТУ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Колгатіна, Л.; Городов, В.Статтю присвячено огляду сучасних засобів для створення власного веб-сайту вчителя інформатики. Визначено та проаналізовано найбільш доцільні інструменти (WordPress, Google Sites, Wix, Weebly, Squarespace, Joomla!, Drupal, Webnode), які допоможуть вчителю у створенні власного веб-сайту. Запропоновано алгоритм створення веб-сайту для вчителів. Створення персонального веб-сайту повинно мати на меті підвищення пізнавальної активності учнів і, як наслідок, підвищення ефективності навчання. The article is devoted to an overview of modern tools for creating a computer science teacher's own website. The most appropriate tools (WordPress, Google Sites, Wix, Weebly, Squarespace, Joomla! and Drupal, Webnode) have been identified and analyzed, which will help the teacher in creating his own website. An algorithm for creating a website for teachers is proposed. The creation of a personal website should be aimed at increasing the cognitive activity of students and, as a result, increasing the effectiveness of learning.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ТЕМИ «3D ГРАФІКА» У БАЗОВІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Колгатіна, Л.; Марченко, Є.Статтю присвячено висвітленню специфіку навчання 3D графіки школярів у закладах базової середньої освіти. Розглянуто програму базового модулю рівня стандарт з питань вивчення тривимірної графіки. У статті аналізуються можливості тривимірних редакторів для певного рівня знань учнів. Наведено критерії відбору редакторів 3D графіки. Також запропонована методика вивчення теми «3D графіка». The article is devoted to highlighting the specifics of teaching 3D graphics to schoolchildren in basic secondary education institutions. The program of the basic module at the "standard" level on the study of three-dimensional graphics has been analyzed. The article considers the possibilities of three-dimensional editors for a certain level of knowledge of schoolchildren. The selection criteria for 3D graphics editors are given. The proposed method of studying the topic "3D graphics".
- ДокументСУЧАСНІ ОСВІТНІ ІНСТРУМЕНТИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Колгатіна, Л.; Коноваленко, І.Стаття присвячена огляду та аналізу сучасних технологій, їх впливу на навчальний процес з інформатики. Розкрито можливості різноманітних освітніх інструментів таких як інтегровані середовища розробки, веб-платформи для підтримки програмування, сервіси для підтримки навчання, сервіси для підтримки спільної роботи, сервіси для створення мультимедійних матеріалів, сервіси для створення дидактичних ігор, сервіси для проведення вебінарів. Залучення у навчальний процес таких інструментів дозволяють урізноманітнити уроки, зробити їх більш цікавими та змістовними. Обґрунтовано вибір освітніх інструментів в роботі вчителя інформатики. Висвітлено ключові аспекти роботи вчителя інформатики в цифрову епоху. The article is devoted to the overview and analysis of modern technologies, their impact on the educational process in informatics. The possibilities of various educational tools such as integrated development environments, web platforms to support programming, services to support learning, services to support collaborative work, services to create multimedia materials, services to create didactic games, services to conduct webinars are revealed. The inclusion of such tools in the educational process allows you to diversify the lessons, make them more interesting and meaningful. The choice of educational tools in the work of an informatics teacher is substantiated. The key aspects of the computer science teacher's work in the digital era are highlighted.
- ДокументФОРМУВАННЯ ФІНАНСОВОЇ ГРАМОТНОСТІ УЧНІВ БАЗОВОЇ СЕРЕДНЬОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Логачов, Д.; Колгатіна, Л.; Остапенко, Л.У статті розглядаються аспекти фінансової грамотності учнів базової середньої освіти на уроках інформатики, серед яких можна виокремити терміни, пов'язані з фінансовою грамотністю, фінансовою культурою та її структурою. Проведено аналіз Рамкових програм формування фінансової грамотності для дітей та підлітків в Європейському Союзі та враховують впровадження цих принципів у документах, що регулюють особливості формування фінансової грамотності громадян в Україні, зокрема в Стандарті базової середньої освіти. Наведено приклади різноманітних завдань для формування фінансової грамотності в рамках курсу інформатики для учнів 5-7 класів. Враховуючи концепцію Нової Української школи, запропоновані підходи та методи, які сприяють не лише засвоєнню основ інформатики, а й розвитку фінансової грамотності, зокрема умінь ефективно керувати фінансами та приймати обґрунтовані фінансові рішення. Такий підхід сприяє комплексному формуванню учнів і відповідає сучасним вимогам освіти, спрямованим на підготовку громадян з різноманітними життєвими навичками. The article considers aspects of financial literacy of students of basic secondary education in computer science lessons. The article discusses terms related to financial literacy, financial culture and its structure. An analysis of the Framework programs for the formation of financial literacy for children and adolescents in the European Union was carried out. It considers peculiarities of formation of financial literacy of citizens in Ukraine, in particular in the Standard of basic secondary education. Examples of various tasks for the formation of financial literacy in the course of computer science for students in grades 5-7 are given. Approaches and methods have been proposed that contribute not only to the assimilation of the foundations of informatics, but also to the development of financial literacy, in particular the skills to effectively manage finances and make informed financial decisions. This approach contributes to the integrated formation of students and meets modern educational requirements aimed at training citizens with diverse life skills.
- ДокументІНСТРУМЕНТ СПІЛКУВАННЯ: ЧАТ-БОТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Слісаренко, Р.; Колгатіна, Л.Статтю присвячено проблемі створення чат-ботів з метою подальшого їх використання у навчальному процесі. Чат-бот є одним з простих способів передачі даних з комп'ютера до користувача. Чат-бот не потребує пошуку відповідних ключових слів або перегляду кількох веб-сторінок для збору інформації. Користувач може легко вводити своє запитання природною мовою та отримувати інформацію. Висвітлено функціональні можливості чат-ботів. Запропоновано методи, що використовуються для проектування і реалізації освітнього чат-бота. The article is devoted to the problem of creating chatbots for the purpose of their further use in the educational process. A chatbot is one of the simple ways to transfer data from a computer to a user. A chatbot does not need to search for relevant keywords or browse multiple web pages to gather information. User can easily enter their question in natural language and get information. The research highlights the functionality of chatbots. The methods used for the design and implementation of an educational chatbot are proposed.