Перегляд за Автор "Жванія, Т. В."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАРТТЕРАПІЯ В РОБОТІ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-03-16) Чепеленко, Ю. І.; Жванія, Т. В.У публікації досліджено арттерапію у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами. Арттерапія в інклюзивній освіті дітей з особливими потребами сприяє їхній особистісній ідентифікації. Цей вид психології забезпечує реалізацію таких функцій, як: діагностична, терапевтична, коректувальна, освітня, виховна, комунікативно-рефлексивна, катартична та культурологічна. Це, у свою чергу, сприяє розвитку тонкої моторики, самопізнанню, корекції психоемоційної сфери, розширенню світогляду, розвитку пам’яті, уваги, уяви, асоціативного й образного мислення дітей із особливими потребами. The publication explores art therapy in the work with children with special educational needs. Art therapy in the inclusive education of children with special needs contributes to their personal identification. This type of psychology ensures the implementation of such functions as: diagnostic, therapeutic, corrective, educational, upbringing, communicative and reflective, cathartic and cultural. This, in turn, contributes to the development of fine motor skills, self-knowledge, correction of the psycho-emotional sphere, broadening of the worldview, development of memory, attention, imagination, associative and imaginative thinking of children with special needs.
- ДокументЕмоційна готовність майбутніх психологів до професійної діяльності: діагностика і формування(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-10-26) Жванія, Т. В.; Волкова, О. Г.В статті розглянута емоційна готовність майбутніх психологів до професійної діяльності – це стійке системне психологічне утворення в структурі емоційної сфери особистості майбутнього фахівця, яке виражає певний рівень емоційної зрілості особистості, що базується на розвиненій емоційній компетентності, є показником психологічного здоров’я людини та забезпечує ефективну міжособистісну взаємодію. В статье рассмотрена эмоциональная готовность будущих психологов к профессиональной деятельности – это устойчивое системное психологическое образование в структуре эмоциональной сферы личности будущего специалиста, которое выражает определенный уровень эмоциональной зрелости личности, основанный на развитой эмоциональной компетентности, является показателем психологического здоровья человека и обеспечивает эффективное межличностное взаимодействие. In the article emotional preparedness of future psychologists for professional activity is considered - it is a stable system psychological formation in the structure of emotional sphere of personality of the future specialist, which expresses a certain level of emotional maturity of the personality, based on the developed emotional competence, is an indicator of psychological health of the person and provides effective interpersonal interaction.
- ДокументЗахисні механізми акцентуйованих особистостей(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020) Єльчанінова, Т. М.; Жванія, Т. В.; Бабкіна, Д. В.В статті розглянуто особливості захисних механізмів у осіб з вираженою акцентуацією (на прикладі студентської вибірки). В якості діагностичного інструментарію щодо діагностики захисних механізмів було використано тестопитувальник механізмів психологічного захисту «Індекс життєвого стилю» (Life Style Index, LSI, укр. ІЖС) Р. Плутчика, Г. Келлермана, Х. Р. Конте. Було визначено виразність таких захисних механізмів: витиснення, регресія, заміщення, заперечення, проекція, компенсація, гіперкомпенсація, раціоналізація. Для виявлення акцентуацій характеру застосовано Тест-опитувальник Р. Шмішека. В обробці даних застосовувались математико-статистичні методи. В дослідження залучено 71 студент Харківського національного педагогічного університету мені Г.С. Сковороди, які здобувають освіту у галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки (політологія – 4, психологія – 57, соціологія – 10). В ході експериментального дослідження було встановлено, що більшість юнаків демонструють афективний, гіпертимний, емотивний та циклотимний типи акцентуації характеру. Проекція, раціоналізація, компенсація, заперечення та витіснення є такими механізмами психологічного захисту, які найчастіше застосовуються в юнацькому віці. Доведено, що вибір захисних механізмів обумовлений типом акцентуації. Юнаками з афективною акцентуацією найчастіше застосовуються регресія, заміщення, проекція та компенсація; гіпертимні застосовують заперечення; емотивні – витіснення та гіперкомпенсацію; циклотимні – проекцію. Найтісніші кореляційні зв’язки визнано між емотивною акцентуацією та витісненням (негативний, зворотні зв’язок); неврівноваженою акцентуацією з регресією та заміщенням; тривожним типом акцентуації з регресією, заміщенням та гіперкомпенсацією. Визнано, що в юнацькому віці (ранній молодості) захисті механізми вдосконалюються, набувають внутрішньої, невротично обумовленої фрустрації. Це здебільшого інтегративні типи захисту, які опосередковують різні форми викривлення, трансформації інформації. The article examines the peculiarities of protective mechanisms in people with pronounced accentuation (on the example of a student sample). R. Plutchyk's, G. Kellerman's, H. R. Conte's Life Style Index (LSI) test questionnaire was used as a diagnostic tool for diagnosing protective mechanisms. The expressiveness of the following protective mechanisms was determined: displacement, regression, substitution, negation, projection, compensation, hypercompensation, rationalization. R. Shmishek's Test Questionnaire was used to identify character accentuations. Mathematical and statistical methods were used in data processing. The study involved 71 students of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, which are receiving education in the field of knowledge 05 Social and behavioral sciences (political science - 4, psychology - 57, sociology - 10). Іn an experimental study, it was found that most young men exhibit affective, hyperthymic, emotional, and cyclothymic types of character accentuation. Projection, rationalization, compensation, denial and displacement are the mechanisms of psychological protection that are most often used in adolescence. It is proved that the choice of protective mechanisms is determined by the type of accentuation. Regression, substitution, projection, and compensation are most commonly used in adolescents with affective accentuation; hyperthymic use objections, emotional - displacement and hypercompensation; cyclothymic - projection. The closest correlations are recognized between emotional accentuationand displacement (negative, feedback); unbalanced accentuation with regression and substitution; anxious type of accentuation with regression, substitution and hypercompensation. It is recognized that in adolescence (early youth) defense mechanisms are improved, acquire internal, neurotically caused frustration. These are mostly integrative types of protection that mediate various forms of distortion, transformation of information.
- ДокументМЕНТАЛЬНІ РИСИ ХАРАКТЕРУ ЯК БАЗИС СТІЙКОСТІ ОСВІТЯН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-06-10) Кін, О. М.; Жванія, Т. В.В статті розглянуто риси ментальності українців, як базис стійкості національної, духовно-моральної, фізичної витривалості людини. Зазначено, що освітяни мають спрямовувати увагу і сили здобувачів на підтримку і розвиток виразно позитивних рис. Негативні риси мають стати основою системної роботи над собою. The article considers the features of the mentality of Ukrainians as the basis of national, spiritual and moral stability, physical endurance of a person. It is noted that educators should direct the attention and efforts of students to support and develop clearly positive traits. Negative traits should become the basis of systematic work on themselves.
- ДокументПСИХОЛОГІЧНА ГОТОВНІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: ЗМІСТ ТА ПРОВІДНІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-01-31) Жванія, Т. В.У публікації досліджено проблему готовності особистості до професійної діяльності. Психологічна готовність особистості до професійної діяльності – є стійким системним психологічним утворенням у структурі її емоційної сфери як майбутнього фахівця, що виражає певний рівень емоційної зрілості особистості, базується на розвиненій емоційній компетентності, є показником психологічного здоров’я людини та забезпечує ефективну міжособистісну взаємодію. The publication examines the problem of an individual's readiness for professional activity. The psychological readiness of an individual for professional activity is a stable systemic psychological formation in the structure of his emotional sphere as a future specialist, which expresses a certain level of emotional maturity of the individual, is based on developed emotional competence, is an indicator of a person's psychological health and ensures effective interpersonal interaction.
- Документ“ХУДОЖНИК І ПЕНЗЕЛЬ”: ДІАГНОСТИКА І КОРЕКЦІЯ НЕВЕРБАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ПАРІ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, Діса плюс, 2019-10-26) Жванія, Т. В.У статті висвітлено тему арт-терапевтичних технік парної роботи, якi передбачають здійснення спільної образотворчої роботи в діадах. Вона дозволяє розвивати комунікативні навички, досліджувати і коригувати соціальні ролі та звичні форми поведінки, що є продуктивним для використання у структурі тренінгів комунікативної компетентності. В статье освена тема арт-терапевтических техник парной работы, которые предусматривают осуществление совместной изобразительной деятельности в диадах. Она позволяет развивать коммуникативные навыки, исследовать и корректировать социальные роли и привычные формы поведения, является продуктивным для использования в структуре тренингов коммуникативной компетентности. The article highlights the topic of art therapeutic techniques of pair work, which provide for the implementation of joint visual activity in dyads. It allows you to develop communication skills, explore and correct social roles and habitual forms of behavior, is productive for use in the structure of communicative competence trainings.