Перегляд за Автор "Доля, Ю. В."
Зараз показано 1 - 14 з 14
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВИКОРИСТАННЯ НЕТРАДИЦІЙНИХ ЗАСОБІВ У ВИХОВАННІ ДОШКІЛЬНИКІВ З НЕЗНАЧНИМИ ПОВЕДІНКОВИМИ РОЗЛАДАМИ В УМОВАХ СІМ’Ї(Вид-во "Точка", 2016-05-20) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Використання нетрадиційних засобів у вихованні дошкільників із незначними поведінковими розладами допомагає скоректувати поведінку, вберегти та захистити дітей від того, що заважає їхньому природному емоційному, розумовому, психофізичному та психологічному розвитку. Использование нетрадиционных средств в воспитании дошкольников с незначительными поведенческими расстройствами помогает скорректировать поведение, уберечь и защитить детей от того, что мешает их естественному эмоциональному, психическому, психофизическому и психологическому развитию.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗМІСТУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-06-14) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У публікації проаналізовано проблему вдосконалення змісту дошкільної освіти. Сьогодні Державна стратегія дошкільної освіти проголошує пріоритетність розвитку особистісного потенціалу вихованців. Зазначено, що у реаліях сьогодення системна ґрунтовна робота з вивчення та аналізу змістового наповнення освітнього процесу в ЗДО, його систематичного оновлення забезпечуватиме успішний розвиток дошкільної освіти і її відповідність сучасним суспільним запитам. The publication analyzes the problem of improving the content of preschool education. Today, the State strategy of preschool education declares the priority of developing the personal potential of pupils. It is noted that in today's realities, systematic thorough work on the study and analysis of the content of the educational process in the educational process, its systematic the update will ensure the successful development of preschool education and its compliance with modern social demands.
- ДокументДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ СТИЛЮ ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ У МАЙБУТНІХ ДОШКІЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ЇХ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ(Харківський Обласний організаційно-методичний центр культури і мистецтва, 2017-06-23) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Сучасна освіта може бути продуктивною лише за умови, якщо до її змісту закладено потреби сучасних дітей, що, в свою чергу, висуває нові вимоги до професійної підготовки педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів. Задля ефективного вирішення виховних завдань майбутній дошкільний працівник повинен мати сформований власний позитивний стиль педагогічного спілкування з дошкільниками. Володіння позитивним стилем педагогічного спілкування передбачає достатній рівень сформованості у майбутніх дошкільних працівників мовленнєвої культури. У процесі формування у студентів власного позитивного стилю педагогічного спілкування особливого значення набувають індивідуальні заняття з музично-естетичних дисциплін.Вихователь зобов’язаний вміти адекватно вербалізовувати музичні образи. Він має володіти точним і яскравим словом, його мовлення має бути доступним розумінню дитячої аудиторії. Современное образование может быть продуктивным только при условии, если в его содержание заложены потребности современных детей, что, в свою очередь, выдвигает новые требования к профессиональной подготовке педагогических работников дошкольных учебных заведений. Для эффективного решения воспитательных задач будущий дошкольный работник должен иметь сформированный личный позитивный стиль педагогического общения с дошкольниками. Владение позитивным стилем педагогического общения предсказывает достаточный уровень формирования у будущих дошкольных работников языковой культуры. В процессе формирования у студентов личного позитивного стиля педагогического общения особенного значения набирают индивидуальные занятия с музыкально-эстетических дисциплин. Воспитатель обязан уметь адекватно вербализировать музыкальные образы. Он должен владеть точным и ярким словом, его речь должна быть доступна пониманию детской аудитории. Modern education can be productive only if its content contains the needs of modern children, which, in turn, puts forward new requirements for the professional training of teachers of pre-school educational institutions. To effectively solve educational problems, the future preschool worker must have a personal positive form of pedagogical communication with preschool children. Possession of a positive style of pedagogical communication predicts a sufficient level of formation in the future preschool language culture workers. In the process of formation of students' personal positive style of pedagogical communication, particular values are gaining individual lessons from musical and aesthetic disciplines. The instructor must be able to adequately verbalize the musical images. He must have a precise and vivid word, his speech must be accessible to the understanding of the children's audience.
- ДокументИСПОЛЬЗОВАНИЕ ИНТЕГРАЦИОННОГО ПОДХОДА В ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКОЙ ПОДГОТОВКЕ БУДУЩИХ ВОСПИТАТЕЛЕЙ(Издательство Приднестровского государственного университета, 2016-02-17) Ларина, И. А.; Доля, Ю. В.В статті розглянуто інтеграційний підхід до викладання художньо-естетичних дисциплін як один із шляхів забезпечення високого рівня професійної підготовки працівників дошкільних навчальних закладів. Обґрунтовано способи взаємоузгодження дисциплін художньо-естетичного циклу. В статье рассмотрен интеграционный подход к преподаванию художественно-эстетических дисциплин как один из путей обеспечения высокого уровня профессиональной подготовки работников дошкольных учебных заведений. Обоснованы способы взаимосогласования дисциплин художественно-эстетического цикла. The article considers an integrated approach to the teaching of aesthetic disciplines as one of the ways to ensure a high level of professional training of preschool educational institutions. Grounded methods mutually agreed disciplines of artistic and aesthetic cycle.
- ДокументМузично-інструментальний компонент професійної підготовки майбутніх музичних керівників ЗДО(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст музично-інструментальної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Рекомендації складаються з двох частин. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Музичний інструмент». Запропоновані методичні рекомендації нададуть допомогу студентам в оволодінні даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрены содержание музыкально-инструментальной подготовки будущих музыкальных руководителей учреждений дошкольного образования. Рекомендации состоят из двух частей. Раскрыто практические аспекты изучения дисциплины «Музыкальный инструмент». Предложенные методические рекомендации окажут помощь студентам в овладении данным курсом. In educational and methodical recommendations the content of musical and instrumental training of future musical leaders of preschool education institutions is considered. The recommendations are in two parts. The practical aspects of studying the discipline "Musical Instrument" are disclosed. The proposed guidelines will assist students in mastering this course.
- ДокументПрактикум з дошкільного репертуару(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст професійної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Рекомендації складаються з двох частин. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Практикум з дошкільного репертуару». Запропоновані методичні рекомендації нададуть допомогу студентам в оволодінні даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрены содержание профессиональной подготовки будущих музыкальных руководителей учреждений дошкольного образования. Рекомендации состоят из двух частей. Раскрыто практические аспекты изучения дисциплины «Практикум детского репертуара». Предложенные методические рекомендации окажут помощь студентам в овладении данным курсом. In the educational and methodical recommendations, the content of the training of future musical leaders of preschool educational institutions is considered. The recommendations are in two parts. The practical aspects of studying the discipline "Workshop of children's repertoire." The proposed guidelines will assist students in mastering this course.
- ДокументПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО КОРЕКЦІЙНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ З ДОШКІЛЬНИКАМИ НЕТРАДИЦІЙНИМИ ЗАСОБАМИ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2016-04-08) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.В статті розглянуто нетрадиційні засоби впливу на дошкільників у процесі корекційно-виховної роботи та показано прийоми застосування цих засобів у ДНЗ. Накреслено шляхи формування готовності майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів до здійснення такої роботи. В статье рассмотрены нетрадиционные способы воздействия на дошкольников в процессе коррекционно-воспитательной работы и показаны приемы использования этих способов в ДУЗ. Предложены пути формирования готовности будущих работников дошкольных учебных заведений к осуществлению такой работы. The article deals with non-traditional means of influence on preschool children in the correctional and educational work and shows the application of these techniques in preschool facilities. Offered ways of formation of future employees of preschool educational institutions to carry out such work.
- ДокументПРОФЕСІЙНЕ САМОВДОСКОНАЛЕННЯ ЯК ЗАПОРУКА ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ(Вид-во "Точка", 2015-05-22) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.Підготовка фахівців нової генерації, які у повній мірі оволоділи загальнолюдськими та національними цінностями і здатні повноцінно реалізовувати навчання та виховання дошкільників у руслі національних традицій, потребує докорінного перегляду підходів до навчання спеціалістів дошкільного профілю у педагогічних вишах. У статті запропоновано шляхи стимулювання професійного самовдосконалення студентів факультету дошкільної освіти (факультативні заняття, систематична практика в дошкільних навчальних закладах та інші), які сприятимуть професійному зростанню майбутніх фахівців дошкільного профілю та формуванню в них готовності до здійснення національного виховання дошкільників. Подготовка специалистов нового поколения, которые в полной мере овладели общечеловеческими и национальными ценностями и способны полноценно реализовывать обучения и воспитания дошкольников в русле национальных традиций, требует коренного пересмотра подходов к обучению специалистов дошкольного профиля в педагогических вузах. В статье предложены пути стимулирования профессионального самосовершенствования студентов факультета дошкольного образования (факультативные занятия, систематическая практика в дошкольных учебных заведениях и другие), которые будут способствовать профессиональному росту будущих специалистов дошкольного профиля и формированию у них готовности к осуществлению национального воспитания дошкольников.
- ДокументПідготовка майбутніх музичних керівників ЗДО(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-11-04) Танько, Т. П.; Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У навчальному посібнику розглянуто зміст музично-педагогічної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Робота складається з чотирьох частин. У першій частині розкрито методичні аспекти змісту музично-педагогічної підготовки здобувачів вищої освіти. У другій частині наведено програми курсів, творчі завдання до самостійної роботи, вимоги до підсумкового контролю. Третя частина присвячена питанням загально-музичної підготовки майбутніх музичних керівників. У четвертій частині пропонується практичний матеріал до вивчення навчальних курсів. Запропонований навчальний посібник буде корисний викладачам у викладанні музично-педагогічних дисциплін та студентам в їх опануванні. В учебном пособии рассмотрено содержание музыкально-педагогической подготовки будущих музыкальных руководителей заведений дошкольного образования Работа состоит из четырех частей. В первой части раскрыты методические аспекты содержания музыкально-педагогической подготовки соискателей высшего образования. Во второй части приведены программы курсов, творческие задания к самостоятельной работе, требования к итоговому контролю. Третья часть посвящена вопросам общемузыкальной подготовки будущих музыкальных руководителей. В четвертой части предлагается практический материал к изучению образовательных курсов. Предлагаемое учебное пособие будет полезно преподавателям музыкально-педагогических дисциплин и студентам. The textbook discusses the content of music and pedagogical training of future music directors of preschool education. The work consists of four parts. The first part reveals the methodological aspects of the content of music and pedagogical training of higher education. The second part contains course programs, creative tasks for independent work, requirements for final control. The third part is devoted to the issues of general music training of future music directors. The fourth part offers practical material for studying courses. The proposed textbook will be useful for teachers in teaching music and pedagogical disciplines and students in its mastery.
- ДокументПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДО ПЕДАГОГІЧНОГО СПІЛКУВАННЯ В ПРОЦЕСІ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті розглянуто стилі педагогічного спілкування та особливості їх використання у професійній діяльності. Окреслено шляхи і запропоновано форми роботи щодо формування індивідуального стилю педагогічного спілкування майбутніх працівників дошкільних навчальних закладів у процесі їх музично-естетичної підготовки. В статье рассмотрены стили педагогического общения и особенности их использования в профессиональной деятельности. Определены пути и предложены формы работы по формуванняиндивидуального стиля педагогического общения будущих работников дошкольных учебных заведений в процессе их музыкально-эстетической подготовки. In the article the styles of pedagogical communication and the peculiarities of their use in professional activity have been considered. It is the democratic style of communication which is considered to be the most acceptable and fruitful in the practice of preschool educational institutions. It has been proved that the process of formation of the pedagogical communication demonstration style in pedagogical higher educational institutions should be pedagogically managed. The ways are shown and the form of work concerning the formation of individual style of pedagogical communication of the future employees of the pre-school educational institutions during the process of their musical and aesthetic preparation are given. The technologies of formation of the positive pedagogical communication style that future pre-school employees will process have been considered. Importance of applying the method of integration as a means of stimulation of a student's creative activity has been proved. Attention has been emphasized on the development of a student's thinking with the help of digital educational resources Peculiarities of methods which use elements of music therapeutic influence on preschooler as an integral part of a pedagogical employee's positive style have been discovered.
- ДокументТеорія музики і сольфеджіо(Харківський національний університет імені Г. С. Сковороди; «ФОП Напольська А.В.», 2021-05) Танько, Т. П.; Доля, Ю. В.У навчально-методичних рекомендаціях розглянуто зміст музично-теоретичної підготовки майбутніх музичних керівників закладів дошкільної освіти. Розкрито практичні аспекти вивчення дисципліни «Теорія музики і сольфеджіо». Використання даних методичних рекомендацій сприятиме ефективному оволодінню здобувачами вищої освіти даним курсом. В учебно-методических рекомендациях рассмотрено содержание музыкально-теоретической подготовки будущих музыкальных руководителей заведений дошкольного образования. Раскрыты практические аспекты изучения дисциплины «Теория музыки и сольфеджио». Использование данных методических рекомендаций будет способствовать эффективному овладению соискателями высшего образования данным курсом. The content of music-theoretical training of future music directors of preschool education institutions is considered in the educational and methodical recommendations. The practical aspects of studying the discipline "Music Theory and Solfeggio" are revealed. The use of these guidelines will contribute to the effective mastery of higher education by students of this course.
- ДокументФОРМУВАННЯ МУЗИЧНО-ЕСТЕТИЧНОГО СМАКУ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ВЗАЄМОДІЇ МУЗИКИ І ЖИВОПИСУ(Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (К-ПНУ), Інститут педагогіки НАПН України, 2019) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті розглянуто процес формування музично-естетичного смаку дошкільників засобом взаємодії музики і живопису. Представлено досвід організації музично-естетичної роботи з дітьми із використанням методів взаємодії суміжних мистецтв на засадах спільних засобів виразності. В статье рассмотрен процесс формирования музыкально-эстетического вкуса дошкольников средством взаимодействия музыки и живописи. Представлен опыт организации музыкально-эстетической работы с детьми с использованием методов взаимодействия смежных искусств на основе общих средств выразительности. The article is concerned with the process of formation of musical and aesthetic taste of preschoolers through the interaction of music and painting. The process of laying the basic principles of musical and aesthetic taste is considered in the context of formation of aesthetic culture of preschoolers. The influence of the interaction of related art forms – music and painting – on the quality of musical and aesthetic perception of children, their emotions and the role of this interaction in the formation of evaluation judgments of preschoolers are considered. The main factors of interaction between music and painting are styles common to these two types of arts. Special attention is paid to the correspondence of melody and drawing, to musical harmony – coloring, to musical system – the mood of the picture, to the timbre of musical instruments – the manner of painting and style of the artist, as well as “rhythm” presented in both music and painting. The experience of the organization of work of future music teachers in the formation of musical and aesthetic taste of preschool children using methods of interaction of related arts on the basis of common styles is described.
- ДокументШЛЯХИ СТИМУЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОВДОСКОНАЛЕННЯ МАЙБУТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ДОШКІЛЬНОГО ПРОФІЛЮ У ВИЩИХ ПЕДАГОГІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ(Харків. нац. пед. ун-т імені Г. С. Сковороди, 2015-03-24) Ларіна, І. О.; Доля, Ю. В.У статті зроблено спробу виявити шляхи стимулювання професійного самовдосконалення майбутніх фахівців – працівників дошкільних навчальних закладів. Надано теоретичний аналіз проблеми та запропоновано конкретні способи її вирішення. В статье предпринята попытка определить пути стимулирования профессионального самосовершенствования будущих специалистов – работников дошкольных учебных заведений. Приведен теоретический анализ проблемы и предложены конкретные способы ее решения. The article makes an attempt to identify ways to encourage professional growth of future specialists – teachers of Pre-school educational institutions. Theoretical analysis of the problem is presented and specific methods of its solution is proposed.
- ДокументІдеї Монтессорі-педагогіки про індивідуальне виховання дітей дошкільного віку та їх використання в сучасній теорії і практиці ЗДО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Доля, Ю. В.У роботі наведено теоретичне узагальнення й практичне розв’язання наукової проблеми індивідуального виховання дітей дошкільного віку шляхом використання педагогічних ідей М. Монтессорі в закладах дошкільної освіти. Обґрунтовано доцільність звернення до Монтессорі педагогіки на сучасному етапі розвитку дошкільної освіти в Україні. Розкрито актуальність індивідуального підходу до виховання дошкільників в умовах переважання в традиційних ЗДО дистанційних форм освіти. Висвітлено роль набутого дитиною в процесі роботи з дидактичними матеріалами Монтессорі сенсорного досвіду в її індивідуальному розвитку. Досліджено практику застосування ідей Монтессорі-педагогіки в сучасних закладах дошкільної освіти України. Розкрито доцільність використання ідей М. Монтессорі щодо індивідуального розвитку дошкільників в умовах вимушеної ізоляції і обмеженого спілкування через війну. Розроблено і теоретично обґрунтовано шляхи вдосконалення індивідуального виховання дітей дошкільного віку в сучасних ЗДО на основі ідей Монтессорі-педагогіки. Закцентовано увагу на можливостях посилення впливу методу М. Монтессорі на сенсорний і, зокрема, слуховий розвиток дошкільників шляхом його використання у поєднанні з елементами інших педагогічних технологій (Lego-технології, музикограма, тілесна перкусія для дітей тощо). Запропоновано ідеї щодо вдосконалення Монтессорі-матеріалів, спрямованих на формування у дітей первинних уявлень про нотну грамоту і розвиток їх музичного слуху. Доведено перспективність і ефективність адаптації спрямованих на індивідуальне виховання дитини Монтессорі-технологій в умовах освітнього процесу у сучасному закладі дошкільної освіти і у родинному вихованні, розроблено відповідні методичні рекомендації для батьків і вихователів. Theoretical generalization over and practical decision of scientific problem of individual education of children of preschool age are in-process brought by the use of pedagogical ideas of M. Montessori in establishments of preschool education. Expediency of address is reasonable to Montessori's Рedagogics on the modern stage of development of preschool education in Ukraine. Actuality of the individual going is exposed near education of preschool children in the conditions of predominance in traditional establishments of preschool education of the controlled from distance forms of education. A role is reflected purchased by a child in the process of work with didactics Montessori’s materials of sensory experience in her individual development. Practice of application of ideas of Montessori's Рedagogics is investigational in modern establishments of preschool formation of Ukraine. Expediency of the use of ideas of is exposed in relation to individual development of preschool children in the conditions of a force isolation and limit commonunication through war. It is worked out and in theory the ways of perfection of individual education of children of preschool age are reasonable in modern on the basis of ideas of Montessori's Рedagogics. Focused attention on possibilities of strengthening of influence of method of M. Montessori on sensory and, in particular, auditory development of preschool children by his use in combination with the elements of other pedagogical technologies (Lego technology, application of musicogram, body percussion for kids and others like that). Ideas are offered on perfection of the Montessori’s materials sent to forming for the children of primary ideas about a musical deed and development of them ear for music. Perspective and efficiency of adaptation of the Montessori's technologies sent to individual education of child are well-proven in the conditions of educational process in modern establishment of preschool education and in domestic education, corresponding methodical recommendations are worked out for parents and educators.