Перегляд за Автор "Докійчук, І. О."
Зараз показано 1 - 9 з 9
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВПЛИВ ЙОДОДЕФІЦИТУ НА РОЗВИТОК ДІТЕЙ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Докійчук, І. О.Наведено дослідження, мета якого – з’ясувати вплив йоду на розвиток центральної нервової системи та механізми запобігання розвитку хвороби. Підкреслено, що йододефіцит може призвести до таких наслідків: сухість шкіри, втрата її еластичності; затримка росту у дітей; загроза переривання вагітності; затримка росту у дітей; відчуття постійної втоми, слабкість, депресія; збільшення щитоподібної залози (зоб); порушення обмінних процесів тощо. A study is presented, the purpose of which is to find out the influence of iodine on the development of the central nervous system and the mechanisms of preventing the development of the disease. It is emphasized that iodine deficiency can lead to the following consequences: dryness of the skin, loss of its elasticity; growth retardation in children; threat of abortion; growth retardation in children; feeling of constant fatigue, weakness, depression; enlargement of the thyroid gland (goiter); disturbance of exchange processes, etc.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ: РЕАЛІЇ СЬОГОДЕННЯ(Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», 2023-06-01) Бацилєва, О. В.; Докійчук, І. О.У публікації досліджено особливості ставлення до здоров’я у здобувачів вищої освіти у реаліях сьогодення. Емпіричне дослідження здійснено на базі кафедри здоров’я людини, реабілітології і спеціальної психології Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди серед здобувачів вищої освіти. Зазначено, що процес формування ставлення до здоров’я здійснюється протягом усього онтогенезу особистості, але найбільш сприятливим для формування адекватного ставлення є саме юнацький вік, оскільки це час пошуку себе та своїх вподобань, у цей період більшість шукають себе та формують свідомі погляди на життя і саме така пластичність психіки створює позитивний ефект. Виявлено, що здобувачі вищої освіти мають достатній рівень знань про здоров’я та здоровий спосіб життя. Переважна більшість досліджуваних продемонструвала наявність чітких знань про чинники, які мають позитивний та негативний вплив на здоров’я людини. Пріоритетним та значущим для більшості здобувачів є дотримання принципів здорового способу життя, а також відповідальне ставлення до власного здоров’я. The publication examines the peculiarities of the attitude to health of students of higher education in today's realities. Empirical the research was carried out on the basis of the Department of Human Health, Rehabilitation and Special Psychology of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University among students of higher education. It is noted that the process of forming an attitude towards health is carried out throughout the entire ontogenesis of the individual, but the youth is the most favorable for the formation of an adequate attitude, since it is the time of searching for oneself and one's preferences, during this period most people search for themselves and form conscious views on life and it is this plasticity of the psyche that creates a positive effect. It was found that students of higher education have a sufficient level of knowledge about health and a healthy lifestyle. The vast majority of the researched demonstrated the presence of clear knowledge about factors that have a positive and negative impact on human health. A priority and significant for most applicants is the observance of the principles of a healthy lifestyle, as well as a responsible attitude to one's own health.
- ДокументДОСЛІДЖЕННЯ СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я ЗДОБУВАЧІВ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Докійчук, І. О.; Бацилєва, О. В.У публікації досліджено особливості ставлення до здоров’я здобувачів Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Для дослідження особливостей ставлення здобувачів до здоров’я було обрано Опитувальник «Ставлення до здоров’я» (автор Р. А. Березовська), який є експрес-методикою і складається з 10 питань. Структура опитувальника містить систему відповідних шкал (когнітивна, емоційна, поведінкова та ціннісно-мотиваційна), кожна з яких складається з певних блоків запитань. Зроблено висновок, що у переважної більшості студентів сформоване позитивне ставлення до здоров’я, респонденти розуміють місце здоров’я у системі життєвих цінностей та намагаються підтримувати своє здоров’я в на належному рівні. Невеликий відсоток опитуваних, які не мають відповідних уявлень про здоров’я та його цінність, може пояснюватися віком та відсутністю необхідних знань. The publication examines the peculiarities of the attitude to health of students of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. In order to study the peculiarities of the attitude of the applicants to health, it was chosen The questionnaire "Attitude to health" (author R. A. Berezovska), which is an express methodology and consists of 10 questions. The structure of the questionnaire contains the system corresponding scales (cognitive, emotional, behavioral and value-motivational), each of which consists of certain blocks of questions. It was concluded that the vast majority of students have a positive attitude towards health, the respondents understand the place of health in the system of life values and try to maintain their health at an appropriate level. A small percentage of respondents who do not have relevant ideas about health and its value can be explained by their age and lack of necessary knowledge.
- ДокументЕТАПИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНДИВІДУАЛЬНИХ АРТ-ТЕРАПЕВТИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У РОБОТІ З ДІТЬМИ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Докійчук, І. О.; Коваленко, В. Є.У публікації досліджено впровадження індивідуальних арт-терапевтичних технологій у роботі з дітьми з інтелектуальними порушеннями. Арт-терапія має дві форми роботи: індивідуальну та групову. Для дітей з інтелектуальними порушеннями найчастіше використовується саме індивідуальна форма, оскільки вони потребують особливої підтримки. Зазначено, що діти з інтелектуальними порушеннями мають всі шанси реабілітуватися та інтегруватися в соціум, найголовніша умова їх розвитку – правильний педагогічний підхід, до якого прийнято відносити такі фактори: досвідчений персонал, методики раннього втручання, підтримку родини, використання різноманітних технологій, зокрема арт-терапії, яка може стати для дітей не лише способом вивчення та дослідження властивостей зовнішнього світу, а й кращого розуміння себе і своїх потреб. The publication examines the implementation of individual art therapy technologies in working with children with intellectual disabilities. Art therapy has two forms of work: individual and group. For children with intellectual disabilities, the individual form is most often used, since they need special support. It is noted that children with intellectual disabilities have every chance to be rehabilitated and integrate into society, the most important condition for their development is the correct pedagogical approach, which includes the following factors: experienced staff, early intervention methods, family support, use various technologies, in particular art therapy, which can become for children not only a way to study and research the properties of the outside world, but also a better understanding of themselves and their needs.
- ДокументЖИТТЄСТІЙКІСТЬ ЯК РЕСУРС ОСОБИСТІСНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Бацилєва, О. В.; Докійчук, І. О.У статті проаналізовано феномен життєстійкості як ресурсу особистісного благополуччя в умовах сьогодення. До основних ознак життєстійкості відносять: фізичну і нервово-психологічну витривалість, навички здорового способу життя; стресостійкість, володіння методиками аутотренінгу, релаксації; моральну стійкість; стійкий пізнавальний інтерес, навички рефлексії, аналізу та узагальнення; володіння комунікативними навичками; навички роботи із суперечливою інформацією; навички побутової, господарської та трудової діяльності. Зазначено, що життєстійкість є необхідним ресурсом, інтегрованою особистісною характеристикою, яка дає можливість успішно адаптуватися у стресових ситуаціях, зберігати внутрішній баланс та підтримувати особистісне благополуччя. The article analyzes the phenomenon of sustainability as a resource of personal well-being in today's conditions. The main signs of resilience include: physical and neuro-psychological endurance, healthy lifestyle skills; stress resistance, mastery of self-training, relaxation techniques; moral stability; persistent cognitive interest, skills of reflection, analysis and generalization; possession of communication skills; skills of working with conflicting information; household, economic and labor skills. It is noted that resilience is a necessary resource, an integrated personal characteristic that makes it possible to successfully adapt in stressful situations, maintain internal balance and maintain personal well-being.
- ДокументЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА НАВЧАННЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021) Докійчук, І. О.У публікації досліджено основні напрямки роботи в закладах позашкільної освіти для дітей із порушеннями зору, специфіку їхньої діяльності. До закладів позашкільної освіти відносять інклюзивно-ресурсні центри, оздоровчі табори, центри розвитку тощо. Зазначено, що в кожна дитина має право на розвиток своїх талантів та особистості, а заклади позашкільної освіти, які мають відповідну специфіку роботи та навчання, повинні створити максимально комфортні умови для реалізації своїх учнів; дотримування принципів роботи з дітьми, що мають порушення зору, допомагає максимально соціалізувати їх та використати ресурси центрів позашкільної освіти. The publication examines the main areas of work in out-of-school education institutions for children with visual impairments, specifics their activities. Out-of-school education institutions include inclusive resource centers, health camps, development centers, etc. It is noted that every child has the right to the development of his talents and personality, and extracurricular education institutions that have the appropriate specifics of work and study should create the most comfortable conditions for the realization of their students; adherence to the principles of working with visually impaired children helps to maximize their socialization and use the resources of out-of-school education centers.
- ДокументПсихолого-педагогічний супровід навчального процесу дітей з інтелектуальними порушеннями у молодшій школі(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-04-16) Докійчук, І. О.; Дрожик, Л. В.У статті розглянуто психолого-педагогічний супровід навчального процесу дітей з інтелектуальними порушеннями у молодшій школі, проаналізовано, що молодший шкільний вік є вирішальним у подальшому розвитку дитини, адже саме у цей час закладаються основи, на які вона буде спиратися не тільки у ланках середньої та старшої школи, а й протягом всього життя, а психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями є важливою системою заходів з організації навчально-виховного процесу, в якій головним є створення умов для розвитку дитини з інтелектуальними порушеннями та адаптації її у суспільстві. В статье рассмотрено психолого-педагогическое сопровождение учебного процесса детей с интеллектуальными нарушениями в младшей школе, проанализировано, что младший школьный возраст является решающим в дальнейшем развитии ребенка,ведь именно в это время закладываются основы, на которые она будет опираться не только в звеньях средней и старшей школы, но и на протяжении всей жизни, а психолого-педагогическое сопровождение детей с интеллектуальными нарушениями является важной системой мероприятий по организации учебно-воспитательного процесса, в которой главным является создание условий для развития ребенка с интеллектуальными нарушениями и адаптации его в обществе. The article considers psychological and pedagogical support of educational process of children with intellectual disabilities in the junior school. It is analyzed that the junior school age is crucial in the further development of the child, because at this time the foundations are laid, on which it will be based not only in the middle and high school, but throughout life, and psychological and pedagogical support of children with intellectual disabilities is an important system of educational and pedagogical process, in which.
- ДокументРОЛЬ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ В СИСТЕМІ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Докійчук, І. О.У статті обґрунтувано роль диференційованого навчання в системі освіти дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта - це гнучка, індивідуалізована система навчання з психолого-педагогічною підтримкою дітей і молоді з особливостями психофізичного розвитку в умовах масової загальноосвітньої школи, яка знаходиться поблизу місця проживання. Наведено три напрямки роботи, які передбачає методика диференційованого навчання. Зазначено, що успішне функціонування інклюзивного класу в багатьох випадках залежить від якості диференційованого навчання в ньому. Диференційоване навчання створює позитивні умови не лише для розумового розвитку дітей, дозволяючи розкритися кожному в міру своїх можливостей, а й сприяє загальному психоемоційному розвитку дитини, оскільки створює так звану ситуацію успіху на уроках, що також впливає на подальші досягнення всіх учнів. The article substantiates the role of differentiated education in the education system of children with special educational needs. Inclusive education is a flexible, individualized system of education with psychological and pedagogical support for children and youth with special psychophysical development in the conditions of a mass secondary school located near the place of residence. There are three directions of work, which the method of differentiated training provides. It is noted that the successful functioning of an inclusive class in many cases depends on the quality of differentiated education in it. Differentiated education creates positive conditions not only for the mental development of children, allowing everyone to reveal themselves to the best of their abilities, but also contributes to the general psycho-emotional development of the child, as it creates a so-called situation of success in lessons, which also affects the further achievements of all students.
- ДокументФОРМУВАННЯ ВІДПОВІДАЛЬНОГО СТАВЛЕННЯ ДО ЗДОРОВ’Я У СИСТЕМІ ЗДОРОВ'ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Докійчук, І. О.У публікації розглянуто формування дитячих уявлень про здоров’я та відповідального ставлення до нього. Здоров’язбереження має трактуватися не як сукупність лікувально-профілактичних заходів, а як форма розвитку особистості. Для успішного впровадження здоров’язбережувальних технологій у сфері освіти необхідні не лише висококваліфіковані кадри, а й зацікавлені учні, тому підтримка саме мотиваційного аспекту розвитку дитини є однією із головних чинників успіху. The publication deals with the formation of children's ideas about health and responsible attitude to it. Health promotion should be interpreted not as a set of medical and preventive measures, but as a form of personal development. The successful implementation of health-saving technologies in education requires not only highly qualified personnel but also interested students, so supporting the motivational aspect of a child's development is one of the main factors of success.