Перегляд за Автор "Гусенко, К. В."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІСТЬ ІДЕЙ К. Д. УШИНСЬКОГО В ПАРАДИГМІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-20) Друганова, О. М.; Гусенко, К. В.У статті подано теоретичне обґрунтування актуальності науково-педагогічної спадщини видатного вітчизняного педагога К. Д. Ушинського в умовах розбудови сучасної української школи. Досліджено можливості використання таких педагогічно цінних ідей просвітника як-от: суть й значущість ідеї народності у громадському вихованні, рідна мова як першооснова національного виховання, розвиток критичного, логічного й творчого мислення учнів та багато інших. The article presents the theoretical justification of the relevance of the scientific and pedagogical heritage of the outstanding Ukrainian educator K. D. Ushynsky in the conditions of development of modern Ukrainian school. The possibilities of using the educator’s pedagogically valuable ideas are studied. These ideas are: the essence and significance of the idea of nationality in public education, the native language as the basis of national education, the development of students' critical, logical and creative thinking.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ У СУЧАСНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-12-12) Собченко, Т. М.; Гусенко, К. В.У тезах розкрито сутність проблемного навчання, структуру проблемного вивчення матеріалу. Визначено специфіку реалізації проблемного навчання через використання на уроках проблемних ситуацій, його актуальність в умовах Нової української школи. З’ясовано переваги та недоліки використання технології проблемного навчання. The essence of problem-based learning and the structure of problematic study of material have been revealed in the article. The specificity of implementation of problem-based learning through the use of problem situations at lessons and relevance of it in the conditions of The New Ukrainian school have been determined. The advantages and disadvantages of problem-based learning have been identified.
- ДокументСКОВОРОДИНІВСЬКА ЕКЗЕГЕЗА СВЯТОГО ПИСЬМА ЯК ПРЕДМЕТ НАУКОВИХ ЗАЦІКАВЛЕНЬ ПРОФЕСОРА ЛЕОНІДА УШКАЛОВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-04-27) Гусенко, К. В.У публікації досліджено концептуальні домінанти інтерпретаційної парадигми сковородинівської екзегези Святого Письма в науковій спадщині Леоніда Ушкалова. Проаналізовано особливості концептуально-інтерпретаційної парадигми Ушкалова-сковородинознавця. Зазначено, що розглянуті концепти в пропонованій літературознавчій розвідці, – це лише незначна частина того масиву образів, ідей, які в прочитанні Леоніда Ушкалова репрезентують специфіку сковородинівської алегорези «світу символів», а відтак дозволяють науковцю виснувати, що біблійна екзегеза Григорія Савича позначена доволі самобутньою рисою – чіткою фіксацією антитетики між феноменальним і ноуменальним рівнями існування речей. Звідси – трактування Святого Письма як, з одного боку, «грязи», «тлену», «лжи», а з іншого, – як «царства любви», «горного Ієрусалима». Віддаючи перевагу історично-філософській методі інтерпретації сковородинознавчої теми й нерозривно пов’язаної з нею літератури бароко, Леонід Ушкалов, аналізуючи екзегетичну практику українського філософа, багато в чому посилається на авторитетну думку Д. Чижевського (головним чином – підхоплює тезу про антитетику й діалектичність мислення як домінантний принцип сковородинівської практики трактування біблійних істин), але, на відміну від останнього, фокусується не на німецькій містиці, а на власне античній культурі, неоплатонізмі як опозиції до християнської апологетики. The publication examines the conceptual dominants of the interpretative paradigm of the Pannadinian exegesis of the Holy Scriptures in the scientific heritage of Leonid Ushkalova. The features of the conceptual-interpretive paradigm of Ushkalov, a skovorodinologist, are analyzed. It is noted that the considered concepts in the proposed literary research are only a small part of the array of images and ideas that, in Leonid Ushkalov's reading, represent the specifics of the "world of symbols" of the Pannadynin allegory, and thus allow the scientist to conclude that the biblical exegesis of Hryhoriy Savych is marked by a rather original feature - a clear fixation of the antithetic between the phenomenal and noumenal levels of the existence of things. Hence the interpretation of the Holy Scriptures as, on the one hand, "dirt", "decay", "lies", and on the other hand - as the "kingdom of love", "mountain Jerusalem". Preferring the historical-philosophical method of interpretation of the scientific topic of Panna and the baroque literature inextricably connected with it, Leonid Ushkalov, analyzing the exegetical practice of the Ukrainian philosopher, refers in many respects to the authoritative opinion of D. Chyzhevskyi (mainly - picks up the thesis about antithetics and dialectical thinking as the dominant principle of the Pantheon practice of interpreting biblical truths), but, unlike the latter, it focuses not on German mysticism, but on ancient culture itself, Neoplatonism as an opposition to Christian apologetics.
- ДокументСковородинівський наркіс як квінтесенція самопізнання: національний аспект(ГО «Молодіжна наукова ліга»; ГО «Європейська наукова платформа», Вінниця, 2022-11-04) Гусенко, К. В.В статті досліджено проблема самопізнання у творчому доробку Г. Сковороди в контексті оновлення національної самосвідомості. The article examines the problem of self-knowledge in the creative work of H. Skovoroda in the context of the renewal of national self-awareness.
- ДокументСКОВОРОДІЯНА ПРОФЕСОРА ЛЕОНІДА УШКАЛОВА(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023) Гусенко, К. В.Об’єктом дослідження магістерської роботи стали великоформатні та меншого обсягу сковородинознавчі розвідки професора Л. В. Ушкалова. Предметом дослідження є специфіка наукової сковородіяни Л. В. Ушкалова. Наукова новизна пропонованої розвідки полягає в тому, що до цього часу в українській критичній літературі не було створено цілісних праць, присвячених аналізованому нами пласту наукової творчості Л. В. Ушкалова, — натомість існують лише рецензії та статті про окремі сковородинські студії професора. Практична значущість кваліфікаційної роботи зумовлена тим, що результати проведеного дослідження можуть бути застосовані в професійній діяльності здобувачів освіти, викладачів, філологів, які цікавляться сковородинознавчим дискурсом наукової спадщини Л. В. Ушкалова. Крім того, пропонована методична розробка, подана в останньому розділі магістерської роботи, прийнятна до використання в школі на факультативних заняттях наукового товариства, приурочених до роковин народження або смерті Григорія Сковороди, головним чином із метою вшанування пам’яті письменника, а також з’ясування специфіки літературознавчих концепцій, стратегій аналізу життя й творчості видатного митця. The object of the research of the master's thesis was the large-format and smaller-scale pan-explorations of Professor L. V. Ushkalov. The subject of the study is the specifics of L. V. Ushkalov's scientific pantheon. The scientific novelty of the proposed research lies in the fact that, until now, in the Ukrainian critical literature, there have been no complete works dedicated to the layer of L. V. Ushkalov's scientific creativity analyzed by us, instead, there are only reviews and articles about the professor's individual studies in Panna. The practical significance of the qualification work is due to the fact that the results of the conducted research can be applied in the professional activities of education seekers, teachers, philologists, who are interested in the pan-discourse of the scientific heritage of L. V. Ushkalov. In addition, the proposed methodological development, presented in the last chapter of the master's thesis, is acceptable for use at school in optional classes of the scientific society, timed to the anniversaries of the birth or death of Hryhoriy Skovoroda, mainly for the purpose of commemorating the memory of the writer, as well as clarifying the specifics literary concepts, strategies for analyzing the life and work of an outstanding artist.
- Документ«УКРАЇНСЬКА РЕКОНКІСТА» НІЛИ ЗБОРОВСЬКОЇ. МІСТИЧНИЙ ПОСТМОДЕРНІЗМ І ПРОБЛЕМА ІНШОГО(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022) Гусенко, К. В.Пропонована стаття є спробою прочитання антироману Н. Зборовської «Українська Реконкіста» (2003) як зразку українського містичного постмодернізму з його акцентом стану Іншого, що є вищою реальністю – сферою невимовного. У дослідженні особлива увага приділена специфіці комунікативної моделі «Я – Інший», її містично-релігійної природи в індивідуально-авторській інтерпретації. У межах моделі «Self/Other» розглядається питання драматизму саморозкриття окремого індивіда й нації в цілому, проблема утвердження самості. Теоретичним стрижнем статті стала ідея «компенсаторного осяяння» як позиції проблеми Іншого в Михайла Мурашкіна, а також філософія альтерності Еммануеля Левінаса, Жака Лакана, Жиля Дельоза, Жака Дерріда, Лізи Ортіс, що на них посилається український науковець, обґрунтовуючи автентичність таких способів досягнення містиком-постмодерністом стану Іншого, як езотеричні практики мольфарів, сновидіння, фантомність, танець (фламенко / байле) тощо. Із позицій альтерності акцентується феномен реабілітації жіночої чуттєвості – «писання крізь тіло». Саме текстотерапія як похідна фази «компенсаторного осяяння» і продукований нею жанр «тотального роману», ескізом якого є «Українська Реконкіста», набувають у розвідці провідного значення як єдино дієвий спосіб подолання низки національних фобій, постколоніальних травм, зокрема синдрому жертви. Стаття актуалізує містику жіночо-чоловічого, засвідчуючи в такий спосіб відносність координат «Я/Інший», а отже, – і неоднозначність, складність вирішення проблеми альтерності в постмодерному дискурсі. Аналіз «Української Реконкісти» в такому світлі дозволяє виснувати: антироман Н. Зборовської через трансформацію ритуально-містичного плану інакшості репрезентує спробу внутрішньо-суб’єктивного й культурологічного «відновлення». The article represents the attempt to read N. Zborovska’s antinovel «The Ukrainian Reconquista» (2003) as a model of Ukrainian mystical postmodernism with its emphasis on the state of the Other, a higher reality known as the realm of the unspeakable. The study pays special attention to the specifics of the communicative model «I am the Other», its mystical and religious nature in the individual author’s interpretation. Within the «Self / Other» model, the issue of the drama of self-disclosure of the individual and the nation as well, the problem of self-affirmation are considered. The theoretical basis of the article is the idea of «compensatory insight» which is considered to be the position of the problem of the Other in the studies of Mykhailo Murashkin, as well as the philosophy of alternation of Emmanuel Levinas, Jacques Lacan, Gilles Deleuze, Jacques Derrida, Lisa Ortiz, whom the Ukrainian researcher refers to. In this way, such states of the Other as esoteric practices of molfars, dreams, phantom, dance (flamenco / baile) have been carefully studied. From the standpoint of alternation, the phenomenon of rehabilitation of female sensuality is emphasized («writing through the body»). Text therapy as a derivative of the phase of «compensatory insight» and the genre of «total novel» produced by it («The Ukrainian Reconquista» is actually the sketch of this genre) are gaining significance as the only effective way to overcome a number of national phobias, postcolonial traumas, including victim syndrome. The article also actualizes the mysticism of the female-male, thus testifying to the relativity of the coordinates «I / Other», and, as a result, the ambiguity, the complexity of solving the problem of alternation in the postmodern discourse. The analysis of «The Ukrainian Reconquista» in this light allows to conclude that the antinovel of N. Zborovska through the transformation of the ritual and mystical plan of otherness represents an attempt at intra-subjective and culturological «restoration».
- ДокументФОРМИ РЕФЛЕКСІЇ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У СТАРШІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Гусенко, К. В.; Собченко, Т. М.У публікації проаналізовано сутність та роль педагогічної рефлексії в процесі формування системи знань з української мови та літератури в учнів старшої школи. Виокремлено форми рефлексії. Зазначено, що використання різноманітних форм педагогічної рефлексії дає можливість учителеві визначити, якою мірою учні засвоїли необхідний навчальний матеріал і на що слід звернути їхню увагу в опануванні курсу. Найголовніше, що в такий спосіб учні старшої школи вдосконалюють раніше набуті навички самоконтролю й самоаналізу, стимулюють власне критичне мислення, навчаються усвідомлювати власні думки й почуття, а також адекватно, осмислено реагувати на виклики сьогодення. The publication analyzes the essence and role of pedagogical reflection in the process of forming a system of knowledge of the Ukrainian language and literature among high school students. The forms of reflection are singled out. It is noted that the use of various forms of pedagogical reflection enables the teacher to determine to what extent the students have mastered the necessary educational material and what they should pay attention to in mastering the course. The most important thing is that in this way, high school students improve earlier acquired skills of self-control and self-analysis, stimulate their own critical thinking, learn to be aware of their own thoughts and feelings, as well as adequately and meaningfully respond to today's challenges.