Перегляд за Автор "Грановська, Т. Я."
Зараз показано 1 - 7 з 7
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументАНАЛІЗ СКЛАДУ ЗУБНИХ ПАСТ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-05-19) Толстих, Є. В.; Грановська, Т. Я.У статті розглянуто обставини, які сприяли поширенню виробництва зубних паст для догляду за зубами людей, які палять. З тих часів пройшло багато років, але саме використання зубних паст стало не просто потребою курців, а й важливим щоденним правилом особистої гігієни кожної людини в цивілізованому світі. Оскільки зубні пасти використовуються щоденно, то якась частина компонентів потрапляє в організм систематично, що може призвести до алергій і навіть порушення обміну речовин. Для цього необхідно використовувати якісні зубні пасти і уважно аналізувати їх активні компоненти. Саме склад більшості зубних паст і наведено у даній статті. The article discusses the circumstances that contributed to the spread of the production of toothpastes for the care of the teeth of people who smoke. Many years have passed since then, but the use of toothpaste has become not just a need for smokers, but also an important daily rule of personal hygiene for every person in the civilized world. Since toothpastes are used daily, some of the components enter the body systematically, which can lead to allergies and even metabolic disorders. For this, it is necessary to use high-quality toothpastes and carefully analyze their active components. The composition of most toothpastes is given in this article.
- ДокументВИЗНАЧЕННЯ КОНЦЕНТРАЦІЙ РЕЧОВИН ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМНОГО ЗАСОБУ „COLORKIT”(Житомирський державний університет імені Івана Франка (ЖДУ), 2017-05-26) Винник, О. Ф.; Свєчнікова, О. М.; Бойко, Є. А.; Гриценко, Ю. В.; Грановська, Т. Я.Комп'ютерні вимірювальні прилади для шкільного хімічного експерименту виробляються промисловістю України в недостатній кількості, вони досить дорогі, а їх різноманіття невелике, тому розробка шкільної комп'ютерної периферії та її впровадження є актуальною задачею. Розроблене програмне забезпечення використовується у науково-дослідній роботі студентів при вивченні аналітичної хімії, а також при виконанні науково-дослідних та дипломних робіт. Програмне забезпечення апробовано також у школах Харкова та області при виконанні МАН та екологічних проектів школярів. Компьютерные измерительные приборы для школьного химического эксперимента производятся промышленностью Украины в недостаточном количестве, они достаточно дорогие, а их разнообразие небольшое, поэтому разработка школьной компьютерной периферии и ее внедрение является актуальной задачей. Разработанное программное обеспечение используется в научно-исследовательской работе студентов при изучении аналитической химии, а также при выполнении научно-исследовательских и дипломных работ. Программное обеспечение апробированы также в школах Харькова и области при выполнении МАН и экологических проектов школьников. Computer measuring instruments for the school chemical experiment are produced in insufficient quantity by the Ukrainian industry, they are quite expensive, and their diversity is small, so the development of the school computer periphery and its implementation is an urgent task. The developed software is used in the research work of students in the study of analytical chemistry, as well as in the performance of research and diploma work. The software has also been tested in the schools of Kharkov and the region in the implementation of MAN and environmental projects of schoolchildren.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН ЛАБОРАТОРІЇ «OLABS» ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Безпала, В. А.; Дацкова, Д. М.; Грановська, Т. Я.У публікації досліджено використання онлайн лабораторії «Olabs» при вивченні хімії. Віртуальна онлайн-лабораторія «Olabs» пропонує багато дослідів, які є в шкільній програмі з хімії, але є й такі, які можна переорієнтувати на проведення проєктної діяльності. Проаналізувавши можливості віртуальної лабораторії Olabs, зазначено, що її ресурси доцільно застосовувати не лише під час лабораторних чи практичних робіт, а й для реалізації повноцінних дослідницьких проєктів. Учні можуть більш широко ознайомитися з термінологією хімчного виробництва і взагалі розширити свій кругозір і переконатися, що хімія має велике значення для всіх сфер людської життєдіяльності від хімічного виробництва до побутового рівня. The publication examines the use of the online laboratory "Olabs" in the study of chemistry. The online virtual laboratory "Olabs" offers many experiments that are in the school chemistry curriculum, but there are also some that can be reoriented to conduct project activity. Having analyzed the capabilities of the Olabs virtual laboratory, it is indicated that its resources should be used not only during laboratory or practical work, but also for the implementation of full-fledged research projects. Students can become more familiar with the terminology of chemical production and generally expand their horizons and see that chemistry is of great importance for all spheres of human life, from chemical production to the household level.
- ДокументЗастосування програмного засобу ACD/ChemSketch (Freeware) 12.0 для написання хімічних формул та моделювання хімічних процесів(ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018-01) Винник, О. Ф.; Свєчнікова, О. М.; Грановська, Т. Я.У посібнику описано використання програмного засобу ACD/ChemSketch (Freeware) 12.0: його інсталяція, інтерфейс та основи роботи, налаштування, описано роботу з базами даних хімічних структур та об’єктів, моделювання молекулярних структур, визначення геометричних параметрів молекул. Наведені численні приклади застосування ChemSketch: написання формул ди- та олігосахаридів, полісахаридів, ди- та олігопептидів, вітамінів, полімерів, координаційних сполук, стереоізомерів, іонів та радикалів; рівнянь реакцій; відображення механізмів реакцій. Кожен розділ супроводжується завданнями для самоконтролю. Видання призначене для студентів та аспірантів природничих спеціальностей педагогічних вузів. Може бути рекомендовано для вчителів природничих дисциплін та учнів. В пособии описано использование программного средства ACD / ChemSketch (Freeware) 12.0: его инсталляция, интерфейс и основы работы, настройки, описано работу с базами данных химических структур и объектов, моделирование молекулярных структур, определение геометрических параметров молекул. Приведены многочисленные примеры применения ChemSketch: написание формул ди- и олигосахаридов, полисахаридов, ди- и олигопептидов, витаминов, полимеров, координационных соединений, стереоизомеров, ионов и радикалов уравнений реакций; отражение механизмов реакций. Каждый раздел сопровождается задачами для самоконтроля. Издание предназначено для студентов и аспирантов естественных специальностей педагогических вузов. Может быть рекомендовано для учителей естественных дисциплин и учеников. The book outlines the basics of using the software ACD / ChemSketch (Freeware) 12.0: its installation, interface and basics of work, configuration, description of work with databases of chemical structures and objects, modeling of molecular structures, determination of geometric parameters of molecules. Numerous examples of ChemSketch applications are proposed: the formulas of di- and oligosaccharides, polysaccharides, di- and oligopeptides, vitamins, polymers, coordination compounds, stereoisomers, ions and radicals; equations of reactions; reactions mechanisms. Each section is accompanied by tasks for self-control. The book is intended for students and post-graduate students of natural sciences of pedagogical universities, may be recommended for teachers of natural sciences and students.
- ДокументЛабораторні роботи з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання(Харкiвський національний унiверситет радiоелектронiки, Харкiвський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковороди, Харківський регіональний інститут державного управління Національної академії державного управління при Президентові України, Приватна фірма «Колегіум», 2023) Пономарьова, Н. О.; Сидоренко, О. В.; Грановська, Т. Я.; Борисенко, К. В.Присвячено систематизації досвіду та встановленню особливостей проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання (на прикладі фізикоматематичного факультету Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди). Розглянуто можливості способів використання фото та відеозйомки фізичних та хімічних дослідів для їх багаторазового їх показу у вигляді синхронної й асинхронної трансляції. Описано порядок виконання лабораторних робіт на основі застосування фотота відеоматеріалів, наведено відповідні приклади. Схарактеризовано проведення лабораторних робіт з фізики і хімії в умовах дистанційного навчання з використанням інтерактивних симуляторів та моделей на різних платформах. Описано проведення лабораторних робіт з фізики та хімії із використанням спеціалізованих віртуальних лабораторій, наведено приклади роботи з ними на заняттях. Описано досвід використання авторських програмно-методичних комплексів для забезпечення проведення лабораторних робіт з хімії, які в умовах дистанційного навчання активно використовуються в освітньому процесі — на прикладі SchoolKit. Встановлено, що проведення лабораторних робіт з фізики та хімії у підготовці майбутніх учителів в умовах дистанційного навчання може бути забезпечено кількома способами: доступом до колекцій фото- та відеоматеріалів фізичних та хімічних дослідів; демонстраціями лабораторних експериментів у синхронному режимі засобами відеоконференцій; використанням віртуальних симуляцій та моделей фізичних і хімічних об’єктів, процесів, явищ; використанням віртуальних фізичних та хімічних лабораторій; застосуванням програмно-методичних комплексів з фізики та хімії. Перспективними напрямами подальших досліджень визначено вивчення ефективності розглянутих способів проведення лабораторних робіт в умовах дистанційного навчання у практиці підготовки майбутніх учителів фізики та хімії та розробка відповідних методичних рекомендації із узагальненням набутого досвіду закладів вищої педагогічної освіти. The article is devoted to the systematization of experience and establishing the peculiarities of conducting laboratory work in Physics and Chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning (on the example of the Faculty of Physics and Mathematics of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University). Possibilities of using photo and video recording of physical and chemical experiments for their repeated display in the form of synchronous and asynchronous broadcasting are considered. The procedure for performing laboratory work based on the use of photos and video materials is described, and relevant examples are given. Conducting laboratory work in physics and chemistry in the conditions of distance learning using interactive simulators and models on various platforms is characterized. Laboratory work in physics and chemistry using specialized virtual laboratories is described, examples of working with them in classes are given. The experience of using the author's software-methodological complexes to ensure laboratory work in chemistry is described, which are actively used in the educational process in the conditions of distance learning — using SchoolKit as an example. It has been established that conducting laboratory work in physics and chemistry in the training of future teachers in the conditions of distance learning can be ensured in several ways: access to collections of photos and video materials of physical and chemical experiments; demonstrations of laboratory experiments in synchronous mode by means of video conferences; using virtual simulations and models of physical and chemical objects, processes, phenomena; using virtual physical and chemical laboratories; using software and methodical complexes in physics and chemistry. Prospective areas of further research are the study of the effectiveness of the considered methods of conducting laboratory work in the conditions of distance learning in the practice of training future teachers of physics and chemistry and the development of appropriate methodological recommendations with the generalization of the acquired experience of institutions of higher pedagogical education.
- ДокументМожливості штучного інтелекту в освітньому процесі хімії(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2023-05-18) Ноздрачова, Д. П.; Грановська, Т. Я.Автори дослідження протестували програму штучного інтелекту «ChatGPT» на предмет використання чату для вивчення хімії і з’ясували певні його можливості для підготовки до уроків. The authors of the study tested the artificial intelligence program "ChatGPT" for the use of chat for learning chemistry and found out some of its possibilities for preparing for lessons.
- ДокументФормування пізнавальної самостійності в учнів при навчанні хімії з допомогою мобільних технологій(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-09-20) Грановська, Т. Я.У статті зазначено важливість формування пізнавальної самостійності учнів на державному рівні. Розглядаються якості особистості у формуванні пізнавальної самостійності. У тексті проаналізовано можливості застосування нових підходів до вивчення хімії та описано особливості використання мобільних технологій та їх технічні можливості для використання у навчальному процесі для вивчення хімії. В статье указано важность формирования познавательной самостоятельности учащихся на государственном уровне. Рассматриваются качества личности в формировании познавательной самостоятельности. В тексте проанализированы возможности применения новых подходов к изучению химии и описаны особенности использования мобильных технологий и их технические возможности для использования в учебном процессе для изучения химии. Іn the article is stated the importance of forming cognitive autonomy of students at the state level. The article considers the qualities of the individual in the formation of cognitive autonomy. The text analyzes the possibilities of applying new approaches for the study of chemistry and describes the features of the use of mobile technologies and their technical capabilities for the usage in the educational process for the study of chemistry.