Перегляд за Автор "Веретюк, Т. В."
Зараз показано 1 - 17 з 17
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВикористання інтернет-ресурсів на заняттях з української мови як іноземної в ЗВО(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2024-02-22) Веретюк, Т. В.У роботі розглядається використання інтернет-ресурсів на заняттях з української мови як іноземної в ЗВО. The paper explores the utilization of Internet resources in teaching Ukrainian as a foreign language at higher education institutions.
- ДокументГерой-селянин як образ «нової людини» у «Буковинській повісті» Ігоря Муратова(Міжнародний гуманітарний університет; Видавничий дім "Гельветика", 2020-06) Веретюк, Т. В.У пропонованій статті подається спроба аналізу образу героя-селянина як одного з домінантних образів-типів «нового героя» у «Буковинській повісті» відомого харківського митця Ігоря Муратова, що була написана в 50-х рр., коли письменники активно використовували настанови соцреалізму. Належність творчої спадщини І. Муратова до радянської доби зумовила поверховість прочитання прози митця, визначення його світоглядних та ідейно-естетичних позицій, реалізованих у творчості. Проте, незважаючи на, здавалося б, посутній критичний огляд прози письменника загалом і «Буковинської повісті» зокрема (за цей твір автор отримав Державну премію СРСР), сьогодні не має ґрунтовної розвідки, присвяченої аналізу прози митця в контексті соцреалістичного канону, проявом якого є «позитивний герой». Це й зумовлює новизну нашої роботи. Теоретико-методологічною основою розвідки стали праці як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників-літераторів, серед яких І. Басалаєв, М. Бердяєв, Ю. Борєв, Є. Добренко, О. Дяченко, К. Кларк, Т. Круглова, О. Пулинець, У. Федорів, В. Хархун та ін. У статті подається короткий аналіз критичних праць, присвячених дослідженню як поняття «новий герой» / «позитивний герой», так і тексту «Буковинської повісті». Розглянуто основні типи «нових героїв» і з’ясовано, що у творі Ігоря Муратова яскраво представлений тип героя-селянина, утіленням якого є головний герой повісті Танасій Карпюк. Також виділено і яскраво проілюстровано прикладами з тексту основні складники такого образу: походження (бідність, батрацтво, перебування за кордоном, прозріння), участь у діяльності активістів-підпільників, котрі поширювали ідеї комунізму, допомога героя-робітника у побудові «нового світу» й активна участь дітей у цьому, очікування і прихід радянських військ на Західну Україну, участь у Другій світовій війні (підпільна діяльність), звільнення західноукраїнських земель і побудова «колгоспу як “колективного селянського раю”». Також у розвідці розглянуто знакові ідеологічні атрибути (червоний прапор, радянська зірка), звернення героїв до «механізованої» метафорики та символіки (поява трактора, машинно-тракторних станцій), закцентовано увагу на характері й особливостях відповідного історичного часу, досліджено концепт праці як основний спосіб творення «нової людини». В предлагаемой статье дается попытка анализа образа героя-крестьянина как одного из доминантных образов-типов «нового героя» в «Буковинской повести» известного харьковского художника Игоря Муратова, написанная в 50-х гг., когда писатели активно использовали установки соцреализма. Принадлежность творческого наследия И. Муратова к советской эпохи обусловила этажность прочтения прозы художника, определение его мировоззренческих и идейно-эстетических позиций, реализованных в творчестве. Однако, несмотря на, казалось бы, существенный критический обзор прозы писателя в целом и «Буковинской повести» в частности (за это произведение автор получил Государственную премию СССР), сегодня не имеет основательной разведки, посвященной анализа прозы художника в контексте соцреалистического канона, проявлением которого является «положительный герой». Это и предопределяет новизну нашей работы. Теоретико-методологической основой разведки стали труды как отечественных, так и зарубежных исследователей литераторов, среди которых И. Басалаев, Н. Бердяев, Ю. Борев, Е. Добренко, А. Дяченко, К. Кларк, Т. Круглова, А. Пулинець, В. Федоров, В. Хархун и др. В статье дается краткий анализ критических работ, посвященных исследованию как понятие «новый герой» / «положительный герой», так и текста «Буковинской повести». Рассмотрены основные типы «новых героев» и выяснено, что в произведении Игоря Муратова ярко представлен тип героя-крестьянина, воплощением которого является главный герой повести Танасий Карпюк. Также выделены и ярко проиллюстрировано примерами из текста основные составляющие такого образа: происхождение (бедность, батрачество, пребывания за границей, прозрение), участие в деятельности активистов-подпольщиков, которые распространяли идеи коммунизма, помощь героя-рабочего в построении «нового мира »и активное участие детей в этом, ожидания и приход советских войск в Западную Украину, участие во Второй мировой войне (подпольная деятельность), освобождение западноукраинских земель и построение «колхоза как" коллективного крестьянского рая "». Также в разведке рассмотрено знаковые идеологические атрибуты (красный флаг, советская звезда), обращение героев к «механизированной» метафорики и символики (Появление трактора, машинно-тракторных станций), акцентировано внимание на характере и особенностях соответствующего исторического времени, исследованы концепт труда как основной способ создания «нового человека». In the proposed article attempts to analyze the image of the hero-peasant as one of the dominant images of the “new hero” in the “Bukovynian Novel” by the famous Kharkiv write Ihor Muratov, which was written in the 50th years of the XX century, when writers actively used socialist realism concept. I. Muratov’s creative heritage belongs to the Soviet period that is why at present there are no detailed researches of his prose, the definition of his worldview, ideological and aesthetic positions that realized in the works. However, despite the significant critical review of the writer’s prose “Bukovynian Novel” in particular (for this work the author received the USSR State Prize), at present, there is no substantial and complex research devoted to the analysis of the writer’s prose in the context of the socialist realism canon, the manifestation of which is a “positive hero”. This determines the originality of the presented paper. The theoretical and methodological basis of the article was the work of such Ukrainian and foreign researchers as I. Basalaiev, M. Berdiaiev, Yu. Boriev, Ye. Dobrenko, O. Diachenko, K. Klark, T. Kruhlova, O. Pulynets, U. Fedoriv, V. Kharkhun and others. The article gives a brief analysis of critical works devoted to the study of the concept of “new hero” / “positive hero” and the text of the “Bukovynian Novel”. The main types of “new heroes” are considered and it is found out that in Ihor Muratov’s novel the type of a hero-peasant is clearly represented, the embodiment of which is the main character of the story Tanasii Karpiuk. Also, the main features of the image are highlighted and illustrated by fragments (examples) from the text: origin (poverty, farm labourers, stay abroad, insight); participation in the activities of a clandestine organization, which spread the ideas of communism; the help of the hero-worker in building a “new world” and active participation of children in this; the expectations and arrival of Soviet troops in Western Ukraine; participation in the Second World War (activities of a clandestine organization); the liberation of the West Ukrainian lands and the “building” of a “collective farm as a collective paradise”. Also, the paper considered symbolic ideological attributes (red flag, Red Soviet star), heroes’ appeals to “mechanized” metaphorics and symbols (the appearance of a tractor, machine-tractor stations), focused on the nature and features of the corresponding historical time, and studied the concept of labor as the main way creating a “new man”.
- ДокументДо питання використання квестових технологій на уроках української літератури в ЗЗО(Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій, 2024-03-29) Веретюк, Т. В.У представленій роботі аналізується використання квестових технологій на уроках української літератури в ЗЗCО. The paper analyzes the integration of Quest Technologies into Ukrainian literature classes within general secondary education institutions.
- ДокументДо питання використання лексичних ігор на заняттях з української мови як іноземної(Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ "Донбаський державний педагогічний університет", 2024-04-19) Веретюк, Т. В.У статті розглядається використання лексичних ігор на заняттях з української мови як іноземної. The paper examines the use of lexical games in Ukrainian as a foreign language classes.
- ДокументДо питання використання мультимедійних ресурсів на заняттях з української літератури(Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2024-04-25) Веретюк, Т. В.У розвідці розглянуто використання мультимедійних ресурсів на заняттях з української літератури. This paper examines the use of multimedia resources in Ukrainian literature classes.
- ДокументДО ПИТАННЯ СПЕЦИФІКИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО СЛОВОТВОРЕННЯ(Український державний університет імені Михайла Драгоманова, Центр українсько-європейського наукового співробітництва, 2023-01-30) Веретюк, Т. В.У публікації проаналізовано специфіку сучасного українського словотворення. В сучасній українській словотвірній нормі спостерігаємо такі ресурси, як тенденція до націоналізації, активізація питомих словотвірних моделей і варіантів, блокування узуальною нормою невластивих українській мові словотвірних моделей, оновлення словотворчих ресурсів, значень, моделей, типів. Зовнішні фактори спричинили появу дуже великої кількості слів із негативною семантикою. Помітні також певні зміни в семантиці давно утворених слів, зокрема на позначення осіб. Приміром, втрачаються негативні ідеологічні конотації, що були нав'язані радянською пропагандою, подібних слів: бандерівець, націоналіст, мазепинець та ін. The publication analyses the specifics of contemporary Ukrainian word formation. In the modern Ukrainian word formation norm, we observe such resources as the tendency towards nationalisation, activation of specific word formation models and variants, blocking of word formation models that are not peculiar to the Ukrainian language by the usage norm, updating of word formation resources, meanings, models, and types. External factors have led to the emergence of a very large number of words with negative semantics. There are also certain changes in the semantics of long-established words, in particular, those referring to persons. For example, the negative ideological connotations imposed by Soviet propaganda on words such as Banderite nationalist, Mazepan, etc.
- ДокументЕлементи історичної пам’яті у воєнній ліриці Ігоря Муратова(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-04-18) Веретюк, Т. В.У пропонованій розвідці нами було здійснено спробу аналізу поняття «історична пам’ять», крізь призму якого було розглянуто воєнну лірику відомого харківського письменника Ігоря Муратова, який працював в контексті соцреалістичної літератури. Акцентується увага, що саме соцреалізм спричинює появу в українській радянській літературі воєнного й повоєнного періоду характерних специфічних рис. Також наголошується, що історична пам’ять залежить від характера й особливостей відповідного історичного часу, що, у свою чергу, мають безперечний вплив на формування таланту письменника. Для воєнної лірики Ігоря Муратова спільною є ідея історичної спадкоємності, що дає змогу митцю глибше розкрити не лише події та факти, а й глибини людського духу, пов’язати в одне ціле обшир подій і масштаби духу учасників чи жертв війни, показати напруження їхніх почуттів та переживань. Робиться висновок, що у воєнній ліриці митця можемо побачити такі елементи історичної пам’яті, як спогади про свої витоки і предків; уявлення про історичне становлення українців; спогади про війну або взаємини з навколишніми державами тощо. The presented paper delves into the concept of “historical memory” by analyzing the war lyrics of the renowned Kharkiv writer Ihor Muratov within the context of socialist realism literature. It underscores how socialist realism shaped distinct features in Ukrainian Soviet literature during the war and post-war periods. The study highlights that historical memory is contingent upon the nature and characteristics of the relevant historical era, significantly influencing a writer's talent development. Muratov’s war lyrics consistently convey the notion of historical continuity, allowing the artist to delve beyond mere events and facts to explore the depths of the human spirit. Through his work, Muratov intertwines the scope of historical events with the scale of individual experiences, effectively portraying the emotional intensity and turmoil of those involved. The analysis concludes that Muratov’s war lyrics embody various elements of historical memory, including reflections on one’s heritage, the historical evolution of Ukrainians, recollections of war experiences, and the complexities of interstate relations.
- ДокументМетод «Case-Study» при вивченні української мови як іноземної(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-02-23) Веретюк, Т. В.У статті розглядається метод «Case-Study» при вивченні української мови як іноземної. The paper deals with the "Case-Study" method in learning the Ukrainian language as a foreign language.
- ДокументОгляд цифрових технологій для організації вивчення філологічних дисциплін(Національна академія Служби безпеки України, 2024-04-19) Веретюк, Т. В.У роботі подано огляд цифрових технологій організації вивчення філологічних дисциплін. The paper presents an overview of digital technologies for organizing the study of philological disciplines.
- ДокументПрозова творчість Ігоря Муратова в рецепції критиків та істориків української літератури(Миколаївський національний університет імені В. О. Сухомлинського, 2017) Веретюк, Т. В.У статті проаналізовано наукові праці критиків та істориків української літератури, присвячені дослідженню прозової творчості Ігоря Муратова, що відтворює основні етапи драматичної історії України ХХ ст. Робиться акцент на тематиці вітчизняної літератури у другій половині ХХ ст., а також розглянуто умови, які «підштовхнули» письменника до створення того чи іншого твору. В статье проанализированы научные труды критиков и историков украинской литературы, посвященные исследованию прозаического творчества Игоря Муратова, что воспроизводит основные этапы драматической истории Украины ХХ в. Делается акцент на тематике отечественной литературы во второй половине ХХ в., А также рассмотрены условия, которые «подтолкнули» писателя к созданию того или иного произведения. The scientific works of critics and historians, devoted to studies of the prosaic heritage of Igor Muratov that reflects on the main dramatic period of the Ukrainian history of the XX-th century, are analyzed in the article. The article focuses on the topics of Ukrainian literature of the second half of the XXth century and considers the conditions that have contributed to writing literary works by Ihor Muratov.
- ДокументРозвиток презентаційних умінь здобувачів-іноземців (в курсі «Українська мова як іноземна»)(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій»; Видавничий дім «Гельветика», 2023-12-25) Веретюк, Т. В.Презентована розвідка присвячена актуальній темі розвитку презентаційних умінь як складника комунікативної компетенції в здобувачів-іноземців, які вивчають українську мову як іноземну. У сучасному світі, де спілкування та вміння переконливо передавати інформацію мають велике значення, володіння презентаційними навичками є необхідною умовою для фахівців різних галузей. У статті розглядаються особливості процесу розвитку презентаційних умінь здобувачів-іноземців та їхня роль у полікультурному суспільстві та освітньому процесі. У розвідці висвітлюється проблема недостатньої уваги до формування презентаційних умінь у здобувачів-іноземців, які вивчають українську мову як іноземну. Для ефективного розвитку цих навичок, у статті оглядово пропонується структура універсальної системи навчально-комунікативних вправ та завдань, яка може бути використана в освітньому процесі. У розвідці нами подано чотири етапи розвитку презентаційних умінь у здобувачів-іноземців. Початковий етап спрямований на формування основ мовної культури, монологічного мовлення та вмінь підготовки та планування виступу. На другому етапі здобувачі навчаються передавати власні ідеї та інформацію у відповідній формі залежно від комунікативних цілей. Третій етап включає використання активних методів навчання під час формування презентаційних умінь. Фінальний етап зосереджується на удосконаленні комунікативних умінь та навичок у галузі української мови та презентаційного складника комунікативної компетенції. У статті також акцентується увага на значенні використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій як допоміжного освітнього засобу та інструменту для самостійної роботи в процесі формування презентаційних умінь у здобувачів-іноземців, які вивчають українську мову як іноземну. Отже, у статті розкривається проблема розвитку презентаційних умінь у здобувачів-іноземців, пропонуються практичні рекомендації та універсальна система навчально-комунікативних вправ для їхнього формування. Зроблені висновки мають значення для педагогічної практики та освітнього процесу в галузі навчання української мови як іноземної. The presented article is dedicated to the development of “presentation skills” as a component of communicative competence in foreign students studying Ukrainian as a Foreign Language. In the modern world, where effective communication and persuasive information conveyance are crucial, possessing presentation skills is essential for professionals in various fields. The article examines the peculiarities of developing presentation skills among foreign students and their significance in a multicultural society and the educational process. The article highlights the problem of insufficient attention given to the formation of presentation skills among foreign students studying Ukrainian as a Foreign Language. To address this issue, the article provides an overview of a universal system of educational and communicative exercises and tasks that can be employed in the educational process to effectively develop these skills. The article outlines four stages in the development of presentation skills among foreign students. The initial stage focuses on establishing the foundations of language culture, monologue speech, and the skills required for speech preparation and planning. The second stage involves teaching learners how to convey their ideas and information in an appropriate form based on communicative goals. The third stage incorporates the use of active learning methods during the formation of presentation skills. The final stage concentrates on enhancing communicative abilities and skills related to the Ukrainian Language and the presentational component of communicative competence. Moreover, the article emphasizes the importance of using modern information and communication technologies as additional educational tools and means for independent work in the process of forming presentation skills among foreign students studying Ukrainian as a Foreign Language. In summary, the article addresses the problem of developing presentation skills among foreign students, provides practical recommendations, and presents a universal system of educational and communicative exercises for their development. The conclusions drawn from the article have significant implications for pedagogical practice and the educational process in the field of teaching Ukrainian as a Foreign Language.
- ДокументТип героя-воїна в поетичній спадщині Ігоря Муратова(Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2018-10-26) Веретюк, Т. В.Тип героя-воїна в поетичній спадщині І. Муратова відповідає канонам формування «людини нового типу» соціалістичного суспільства, для якого характерними були такі риси, як самовідданість, самопожертва, відвага, колективний героїзм, смерть героя (таким чином відбувалося уславлення узагальненого колективного образу героя-воїна, найвідомішими зразками якого є увіковічнення у формі гранітних пам’ятників воїнам-визволителям, невідомому солдату, Героя Радянського Союзу, Скорбної матері, в образі вічного вогню тощо), що забезпечували вічне життя героя-воїна в пам’яті народу. Варто наголосити, що поезіям І. Муратова властива певна деперсоналізація героя. Тип героя-воина в поэтическом наследии И. Муратова соответствует канонам формирования «человека нового типа» социалистического общества, для которого характерны были такие черты, как самоотверженность, самопожертвование, отвага, коллективный героизм, смерть героя (таким образом происходило прославление обобщенного коллективного образа героя- воина, самыми известными образцами которого является увековечивание в форме гранитных памятников воинам-освободителям, неизвестному солдату, Героя Советского Союза, Скорбящей матери, в образе вечного огня и т.п.), которые обеспечивали вечную жизнь героя-воина в памяти народа. Стоит отметить, что стихам И. Муратова свойственна определенная деперсонализация героя. The type of hero-warrior in I. Muratov's poetic heritage corresponds to the canons of forming a "new type of person" of a socialist society, characterized by such features as dedication, self-sacrifice, courage, collective heroism, the death of the hero (thus glorifying the generalized collective image of the hero - a warrior whose most famous examples are immortalization in the form of granite monuments to warrior-liberators, an unknown soldier, the Hero of the Soviet Union, the Sorrowful Mother, in the form of eternal fire, etc.), which provided eternal same ttya warrior hero in people's memory. It should be emphasized that poetry I. Muratov is characterized by a certain depersonalization of the hero.
- ДокументФормування міжкультурної компетенції в процесі навчання української мови як іноземної(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого, 2023-04-28) Веретюк, Т. В.У роботі розглядається формування міжкультурної компетенції в процесі навчання української мови як іноземної. The paper deals with the formation of intercultural competence in the process of learning Ukrainian as a foreign language
- ДокументФормування професійних компетентностей під час викладання теоретико-літературознавчих дисциплін(Case Co., Ltd.; European Scientific Platform, 2023-04-28) Веретюк, Т. В.У роботі розглядається формування професійних компетентностей під час викладання теоретико-літературознавчих дисциплін. The paper deals with the formation of professional competencies during the teaching of theoretical and literary studies disciplines.
- ДокументФормування іншомовної граматичної компетенції за допомогою відеоматеріалів (на прикладі відеохостингу YouTube)(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; видавничий дім «Гельветика», 2022) Веретюк, Т. В.У пропонованій статті зроблена спроба проаналізувати проблему формування іншомовної граматичної компетенції за допомогою використання в навчальному процесі автентичних відеоматеріалів, зокрема тих, які доступні в мережі Інтернет. Встановлено, що на сучасному етапі з урахуванням усіх соціокультурних аспектів та викликів, з якими зіткнулося українське суспільство, процес викладання іноземної мови потребує якісного оновлення та імплементації нових методик, форм та прийомів роботи, що й обумовлює актуальність дослідження. Предметом дослідження в цій розвідці є використання автентичних англомовних відеоматеріалів на заняттях з іноземної мови. У ході роботи нами було зроблено припущення, що використання автентичних відеоматеріалів має позитивний влив на засвоєння здобувачами освіти навчального матеріалу. Нами було розглянуто доцільність застосування відеоматеріалів на занятті з іноземної мови як засобу інтенсифікації навчального процесу, створення позитивної та автентичної атмосфери на занятті, надання йому максимальної комунікативної спрямованості. Також було коротко описано методику роботи з відеоматеріалами та типологію потенційних вправ і завдань для кожного етапу в процесі роботи з відеоматеріалами. Було запропоновано чотири етапи роботи над відеоматеріалами під час роботи з формування іншомовної комунікативної компетенції, зокрема граматичної: Pre-Viewing, While Viewing, Post/After-Viewing та фазу формування і розвитку граматичних навичок. У пропонованій розвідці було зроблено висновок, що використання автентичних іншомовних відеоматеріалів під час навчання іноземної мови, зокрема в роботі над граматичним матеріалом, має позитивний вплив на роботу здобувачів освіти, сприяє створенню атмосфери автентичності, викликає зацікавленість у навчальному матеріалі. Також було зроблено акцент на тому, що використання відеоматеріалів може стати корисним доповненням дистанційних курсів, організованих на базі персональних навчальних систем. The presented article attempts to analyze the problem of the formation of foreign language grammatical competence in the educational process by means of authentic video materials, in particular those which are available on the Internet. It is established that at the present stage, taking into account all socio-cultural aspects and challenges faced by Ukrainian society, the process of teaching a foreign language requires quality updating and implementation of new methods, forms, and techniques, which determines the relevance of the study. The subject of research in this study is the use of authentic English-language videos in foreign language teaching. In the process of study, we made the assumption that the use of authentic videos has a positive effect on the learning of educational material by students. We considered the feasibility of using videos in foreign language teaching as a means of intensifying the learning process, creating a positive and authentic atmosphere in the classroom, and giving it the maximum communicative focus. The method of working with video materials and the typology of exercises and tasks for each stage in the process of working with video materials were also briefly described. Four stages of work on video materials during the formation of foreign language communicative competence are proposed, including grammar: Pre-Viewing, While Viewing, Post / After-Viewing, and the phase of formation and development of grammatical skills. The proposed study concluded that the use of authentic foreign language videos in foreign language teaching, in particular, during the formation the grammar competence, has a positive impact on the students’ work, helps to create an authentic atmosphere, and increases the students’ interest in educational material. Also, there is emphases on the fact that the use of video materials can be a useful addition to distance learning courses based on learning management systems.
- ДокументФілософія фемінізму в романі Сильвії Плат «Під скляним ковпаком»(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Видавничий дім «Гельветика», 2020) Веретюк, Т. В.У пропонованій статті подаєтся спроба аналізу роману маловідомої американської письменниці Сильвії Плат «Під скляним ковпаком» («The Bell Jar», 1963) крізь призму феміністичних ідей. Поетичний доробок мисткині неодноразово ставав об’єктом досліджень як зарубіжних, так і вітчизняних літературознавців, серед яких варто відзначити таких, як С. Аксельрод, С. Басснет, Г. Глазова, О. Звєрєв, Г. Злобін, Т. Касіна, Т. Ретивова, Д. Розенблат, Ж. Роуз, Е. Стівенсон, Д. Холбрук та інші. Проте роман письменниці на сьогодні залишається не поцінованим належним чином через фрагментарність досліджень як зарубіжних, так і вітчизняних науковців (прикладом чого можуть слугувати розвідки Е. Батсчера, П. Беннетт, Р. Хеймана, М. Шимчишин та ін.), що й зумовлює новизну нашої роботи. Теоретико-методологічною основою розвідки стали праці таких дослідників-літераторів, як Е. Батсчер, П. Беннетт, Г. Брандт, Е. Герасимова, Дж. Грір, С. де Бовуар, О. Задорожна, Н. Зборовська, М. Ільницька, К. Мілет, С. Павличко, А. Романюк, Ф. Тебо, С. Файерстоун, Б. Фрідан, К. Хайдер, Р. Хейман, Е. Шоре, М. Шимчишин, Е. Шовалтер. У статті подається короткий аналіз критичних праць, присвячених дослідженню як поняття «фемінізм», «феміністичний рух», «феміністичні течії», «жіноча література», так і тексту роману «Під скляним ковпаком». Особливу увагу зосереджено на роботі Б. Фрідан («Таємниця жіночності», 1963 р.), що вважається одним із маніфестів феміністичного руху того часу, основні ідеї якої були яскраво проілюстровані прикладами з тексту. Також у розвідці подається короткий опис п’ятдесятих років, того часу, у якому жила і працювала сама письменниця; розглянуто образ головної героїні Естер Грінвуд як репрезентанта жіночої ідентичності, чия поведінка із самого початку не відповідала нормам жіночої моралі, нав’язаним партіархальним світом. Аналізуючи основні події роману (стажування в популярному журналі, спілкування з редакторкою Джей Сі, прагнення стати відомою письменницею / незалежною / незаміжньою жінкою, перші розчарування, нервовий зрив, лікування у психіатричній лікарні та виписка з неї), наголошується, що основою оповіді у творі виступає внутрішнє сприйняття дійсності Естер Грінвуд, що яскраво ілюструє мотивацію поведінки головної героїні за тих чи інших обставин. Робиться висновок, що письменниці вдалося вийти за рамки патріархального світогляду та утвердити ідею жіночої самобутності. В предлагаемой статье дается попытка анализа романа малоизвестной американской писательницы Сильвии Плат «Под стеклянным колпаком» ( «The Bell Jar», 1963) сквозь призму феминистских идей. Поэтическое наследие художницы неоднократно становился объектом исследований как зарубежных, так и отечественных литературоведов, среди которых стоит отметить таких, как С. Аксельрод, С. Басснет, Г. Глазова, А. Зверев, Г. Злобин, Т. Кассини, Т. Ретивова, Д. Розенблат, Ж. Роуз, Э. Стивенсон, Д. Холбрук и другие. Однако роман писательницы сегодня остается оцененным надлежащим образом фрагментарность исследований как зарубежных, так и отечественных ученых (Примером чего могут служить разведки Е. Батсчера, П. Беннетт, Р. Хеймана, М. Шимчишин и др.), Что и обусловливает новизну нашей работы. Теоретико-методологической основой разведки стали труды таких исследователей литераторов, как Э. Батсчер, П. Беннетт, Г. Брандт, Е. Герасимова, Дж. Грир, С. де Бовуар, А. Задорожная, Н. Зборовская, М. Ильницкая, К. Милет, С. Павлычко, А. Романюк, Ф. Тебоу, С. Файерстоун, Б. Фридан, К. Хайдер, Р. Хейман, Э. Шоре, М. Шимчишин, Е. Шовалтер. В статье дается краткий анализ критических работ, посвященных исследованию как понятие «феминизм», «феминистическое движение», «феминистские течения», «женская литература», так и текста романа «Под стеклянным колпаком». Особое внимание сосредоточено на работе Б. Фридан ( «Тайна женственности», 1963 г.), Который считается одним из манифестов женского движения того времени, основные идеи которой были ярко проиллюстрированы примерами из текста. Также в разведке подается краткое описание пятидесятых годов, того времени, в котором жила и работала сама писательница; рассмотрено образ главной героини Эстер Гринвуд как репрезентанта женской идентичности, чье поведение с самого начала не соответствовала нормам женской морали, навязанным партиархальним миром. Анализируя основные события романа (стажировка в популярном журнале, общение с редактором Джей Си, стремление стать известной писательницей / независимой / незамужней женщиной, первые разочарования, нервный срыв, лечение в психиатрической больнице и выписка из нее), отмечается, что основой повествования в произведении выступает внутреннее восприятие действительности Эстер Гринвуд, ярко иллюстрирует мотивацию поведения главной героини тех или иных обстоятельств. Делается вывод, что писательнице удалось выйти за рамки патриархального мировоззрения и утвердить идею женской самобытности. The proposed article attempted to analyze the novel of the little-known American writer Sylvia Plath “The Bell Jar” (1963) through the prism of feminist ideas. The poetic work of the writers has repeatedly become the object of research by both foreign and Ukrainian literary critics, among it should be mentioned such researchers as S. Axelrod, S. Bassnett, H. Hlazova, O. Zvieriev, H. Zlobin, T. Kasina, T. Retyvova, J. Rosenblatt, J. Rose, A. Stevenson, D. Holbrook etc. However, the novel is currently not properly appreciated due to the fragmentary researches of both foreign and Ukrainian researchers (for example, the studies by E. Butscher, P. Bennett, R. Hayman, M. Shymchyshyn, etc.), that determines the novelty of presented work. The theoretical and methodological basis of the research was the works of such researchers as E. Butscher, P. Bennett, G. Brandt, E. Herasymova, G. Greer, S. de Beauvoir, O. Zadorozhna, N. Zborovska, M. Ilnytska, K. Millet, S. Pavlychko, A. Romaniuk, F. Thébaud, S. Firestone, B. Friedan, K. Haider, R. Hayman, E. Shore, M. Shymchyshyn, E. Showalter. The article presents a brief analysis of critical works devoted to the study of the concepts of “feminism”, “feminist movement”, “feminist currents”, “women's literature”, and also the text of the novel “The Bell Jar”. Particular attention has been focused on the work of B. Friedan (“The Feminine Mystique”, 1963), which is considered one of the manifests of the feminist movement of the second part of the XX century, the main ideas of which were vividly illustrated by examples from the novel. The presented paper also provides a brief description of the fifties, the time in which the writer lived and worked; the image of the main character Esther Greenwood as a representative of female identity was considered, and it was concluded that main character’s behavior did not meet the norms of female morality imposed by the patriarchal world. Analyzing the main events of the novel (internship in a popular magazine, communication with the editor Jay Cee, the desire to become a famous writer and independent/unmarried woman, the first disappointments, nervous breakdown, treatment in a psychiatric hospital and discharge from it), it is emphasized that the story is based on Esther Greenwood’s inner perception of reality, which vividly illustrates the motivation of the main character’s behavior under different circumstances. It is concluded that the writer managed to go beyond the patriarchal worldview and establish the idea of female identity.
- ДокументЦифровізація в підготовці іноземних здобувачів (в курсі «Українська мова як іноземна»): огляд інструментів(Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Видавничий дім «Гельветика», 2023) Веретюк, Т. В.Репрезентована розвідка присвячена розгляду імплементації цифрових технологій у підготовку іноземних здобувачів, які вивчають українську мову як іноземну. У контексті вимушеної дистанційної та змішаної форм роботи цифрові інструменти дають змогу вирішувати освітні завдання на якісному рівні та ефективно працювати з навчальними матеріалами. Стаття засвідчує актуальність і перспективність використання цифрових технологій у навчальному процесі. У статті проведено огляд та аналіз сучасної наукової та науково-методичної літератури, що досліджує процеси цифровізації в освіті. Розглянуто такі інструменти, як дистанційні освітні технології, електронне навчання та системи управління навчанням. Зазначено, що сервіси та онлайн-ресурси набули широкого поширення і забезпечують зручність збереження, передачі та структурування навчальних матеріалів, організацію відеоконференцій, спільне редагування документів, створення інтерактивних середовищ, тестування тощо. Особливу увагу приділено мобільним застосункам для вивчення української мови як іноземної, які займають важливе місце серед цифрових інструментів для формування комунікативної компетенції здобувачів; зазначено, що розробники пропонують спеціальні застосунки для вивчення української лексики, зокрема, на початкових рівнях; виділено низку готових онлайн-ресурсів для вивчення української мови. У розвідці зроблена спроба виділення переваг та недоліків імплементації цифрових ресурсів у процес навчання української мови як іноземної. Зазначено, що акцент у сучасній освіті має бути зроблений на цифровій трансформації освітньої галузі, а не на хаотичному використанні цифрових інструментів у традиційних методах роботи. Зроблено висновок, що цифрові інструменти мають значний потенціал для підвищення ефективності навчання української мови як іноземної. Пропонується звернути увагу на подальше розроблення та імплементацію цифрових технологій в освітній процес із метою покращення результатів навчання іноземних здобувачів. The presented research focuses on the implementation of digital technologies in the training of foreign students studying Ukrainian as a foreign language. Given the current situation of distance and blended forms of educational work, digital tools offer the opportunity to solve educational tasks and work with educational materials effectively. The article establishes the relevance and potential of using digital technologies in the educational process. It provides a review and analysis of contemporary scientific and methodological literature that explores the digitalization processes in education. The article examines various tools such as distance education technologies, e-learning, and learning management systems. It emphasizes the widespread availability of such services and online resources that facilitate the storage, transfer, and organization of educational materials, as well as the ability to conduct video conferences, collaborate on document editing, create interactive environments, and conduct tests. The article particularly focuses on mobile applications designed for learning the Ukrainian language as a foreign language, highlighting their significance in developing the communicative competence of applicants. The article mentions that developers offer specialized applications for learning Ukrainian vocabulary, especially at the elementary level; and also provides a list of existing online resources for learning the Ukrainian language. The paper also attempts to highlight the advantages and disadvantages of implementing digital resources in learning Ukrainian as a foreign language. It is noted that the emphasis in modern education should be on the digital transformation of the education sector rather than chaotically using digital tools in traditional teaching methods. It was concluded that digital tools have significant potential to enhance the effectiveness of teaching Ukrainian as a foreign language. Therefore, the article proposes further attention to the development and implementation of digital technologies in the educational process to improve the learning outcomes of foreign students.