Перегляд за Автор "Бабак, О. М."
Зараз показано 1 - 6 з 6
Результатів на сторінку
Параметри сортування
- ДокументВІЗУАЛІЗАЦІЯ У ВИВЧЕННІ ЕЛЕМЕНТІВ КОМБІНАТОРИКИ В СУЧАСНОМУ ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бабак, О. М.Магістерська робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми підвищення ефективності викладання елементів комбінаторики шкільного курсу математики шляхом введення в навчальний процес диференційованих засобів візуалізації навчального матеріалу. У роботі схарактеризовано основні питання елементарної комбінаторики в їх історичній ретроспективі, обґрунтовано теоретичні основи елементарної комбінаторики, а саме: розглянуто базові елементи теорії множин, що є основою розуміння комбінаторних понять (поняття множини, упорядкованої та невпорядкованої множини тощо); схарактеризовано такі категорії, як загальні комбінаторні правила (правило суми; добутку; трикутник Паскаля), сполуки без повторень та з повтореннями (перестановки, комбінації, розміщення) тощо. У роботі розкрито різні підходи до визначення суті візуалізації навчання, розроблено логіко-дидактичний аналіз теми «Елементи комбінаторики» та диференційовані засоби візуалізації навчального матеріалу у вивченні елементарної комбінаторики в курсі математики ЗЗСО (схеми, демонстраційні моделі, мультимедійні навчальні презентації; мікротехнології візуалізацій розв’язування комбінаторних задач різних типів тощо); досліджено елементи змістової наступності в процесі вивчення комбінаторики у зв’язці «ЗЗСО – ЗВО»; з’ясовано вплив реалізації розроблених засобів візуалізації навчального матеріалу на підвищення якісних показників навчання учнів. The master's thesis is a theoretical-experimental study of the problem of increasing the effectiveness of teaching the elements of combinatorics in the school mathematics course by introducing into the educational process differentiated means of visualizing the educational material. The paper characterizes the main issues of elementary combinatorics in their historical retrospect, substantiates the theoretical foundations of elementary combinatorics, namely: the basic elements of set theory, which is the basis for understanding combinatorial concepts (the concept of set, ordered and unordered set, etc.) are considered; such categories as general combinatorial rules (rule of sum, product, Pascal's triangle), compounds without repetitions and with repetitions (permutations, combinations, placement), etc. are characterized. The work reveals different approaches to determining the essence of learning visualization, developed a logical-didactic analysis of the topic "Elements of combinatorics" and differentiated means of visualizing educational material in the study of elementary combinatorics in the course of mathematics ZZSO (schemes, demonstration models, multimedia educational presentations; micro-technologies of solution visualizations combinatorial problems of various types, etc.); the elements of content continuity in the process of learning combinatorics in the connection "ZZSO - ZVO" were investigated; the influence of the implementation of the developed means of visualization of the educational material on the improvement of the quality indicators of the students' learning has been clarified.
- ДокументМЕТОД МАТЕМАТИЧНОГО МОДЕЛЮВАННЯ ПРИ ВИВЧЕННІ «ЕЛЕМЕНТІВ КОМБІНАТОРИКИ»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2021-05-13) Бабак, О. М.У статті розглянуто метод математичного моделювання при вивченні елементів комбінаторики. Суть методу математичного моделювання як методу навчання, полягає у створенні математичної моделі, що здатна замінити собою досліджуваний об’єкт, і при вивченні якої ми отримаємо нову інформацію про досліджуваний об’єкт. Метод математичного моделювання є одним з найефективнішим під час вивчення теми «Елементи комбінаторики». Застосування алгоритму реалізації даного методу передбачає уникнення помилок під час розв’язування комбінаторних задач. В статье рассмотрен метод математического моделирования при изучении элементов комбинаторики. Суть метода математического моделирования, как метода обучения, заключается в создании математической модели, которая способна заменить собой исследуемый объект, и при изучении которой мы получим новую информацию об исследуемом объекте. Метод математического моделирования является одним из наиболее эффективным при изучении темы "Элементы комбинаторики". Применение алгоритма реализации данного метода предусматривает избежание ошибок при решении комбинаторных задач. The article considers the method of mathematical modeling in the study of elements of combinatorics. The essence of the method of mathematical modeling as a method of teaching is to create a mathematical model that can replace the object under study, and in the study of which we will obtain new information about the object under study. The method of mathematical modeling is one of the most effective when studying the topic "Elements of combinatorics". The application of the algorithm for the implementation of this method involves the avoidance of errors in solving combinatorial problems.
- ДокументОЗНАЧЕННЯ КОМБІНАТОРНИХ ПОНЯТЬ В ШКІЛЬНОМУ КУРСІ МАТЕМАТИКИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2019-11-14) Бабак, О. М.; Бікір, Г. О.; Яловега, І. Г.При підготовці майбутнього вчителя математики до роботи в школі важливим питанням стає навчання аналізувати наявні науково-методичні та навчальні публікації. Аналіз комбінаторних означень в декількох шкільних підручниках виявив різні підходи як до послідовності подання матеріалу, так і суттєво різні формулювання понять. Онлайн опитування серед студентів майбутніх вчителів математики дозволило визначити найбільш зрозумілі формулювання комбінаторних понять для розробки електронного курсу. In preparing the future mathematics teacher for work at school, an important issue is learning to analyze the existing scientific, methodological and educational publications. An analysis of combinatorial definitions in several school textbooks revealed various approaches to the sequence of presentation of the material, as well as significantly different formulations of concepts. An online survey among students of future teachers of mathematics made it possible to determine the most under-standable formulations of combinatorial concepts for the development of an electronic course.
- ДокументСИНХРОННИЙ ТА АСИНХРОННИЙ РЕЖИМИ ВЗАЄМОДІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2022-11-03) Дейниченко, Г. В.; Бабак, О. М.У тезах схарактеризовано суть синхронного й асинхронного режимів взаємодії між суб’єктами дистанційного навчання; особливості цих форматів навчання; види та форми діяльностей, спрямованих на підвищення ефективності застосування режимів, що розглядаються. The theses characterize the essence of synchronous and asynchronous modes of interaction between subjects of distance learning; features of these training formats; types and forms of activities aimed at improving the effectiveness of the regimes under consideration.
- ДокументСТВОРЕННЯ ЦИФРОВОГО НАВЧАЛЬНОГО КОНТЕНТУ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Бабак, О. М.Зростання цифрових технологій модернізувало процес навчання та сприяло створенню інтерактивних навчальних платформ. Впровадження цифрового навчального контенту в навчальний процес сприяє покращенню засвоєння матеріалу студентами на різних рівнях освіти. А інтерактивні технології дозволяють створити заняття, які більше цікавлять студентів і сприяють активному навчанню. Цифровий контент також може створювати інклюзивне навчальне середовище, де студенти з різними особливостями можуть мати доступ до навчального матеріалу. Таким чином, цифрові технології сприяють забезпеченню рівних можливостей для всіх студентів у процесі навчання. Теоретичне значення дослідження полягає в уточненні термінології, щодо створення цифрового навчального контенту для педагогічних дисциплін, а також у визначенні ключових аспектів, які слід враховувати під час розробки такого контенту. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що автором виокремлено особливості цифрового навчального контенту у процесі викладання педагогічних дисциплін, визначено методологію вибору навчальних цілей та структури цифрового навчального контенту з урахуванням вимог педагогічних дисциплін та розроблено методичні рекомендації щодо створення цифрового навчального контенту для педагогічних дисциплін. Практичне значення дослідження: розробка методичних рекомендацій щодо створення цифрового навчального контенту у процесі викладання педагогічних дисциплін. The growth of digital technologies has modernized the learning process and contributed to the creation of interactive learning platforms. The introduction of digital educational content into the educational process helps to improve the assimilation of the material by students at various levels of education. And interactive technologies make it possible to create lessons that are more interesting to students and promote active learning. Digital content can also create an inclusive learning environment where students with different disabilities can access learning material. Thus, digital technologies contribute to equal opportunities for all students in the learning process. The theoretical significance of the research lies in the clarification of terminology regarding the creation of digital educational content for pedagogical disciplines, as well as in the identification of key aspects that should be taken into account during the development of such content. The scientific novelty of the research lies in the fact that the author singled out the features of digital educational content in the process of teaching pedagogical disciplines, determined the methodology for choosing educational goals and the structure of digital educational content taking into account the requirements of pedagogical disciplines, and developed methodological recommendations for the creation of digital educational content for pedagogical disciplines. Practical significance of the study: development of methodological recommendations for the creation of digital educational content in the process of teaching pedagogical disciplines.
- ДокументІНТЕГРАЛ СТІЛТЬЄСА ПРИ ВИВЧЕННІ ПОНЯТТЯ МАТЕМАТИЧНОГО СПОДІВАННЯ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2020-05-14) Бабак, О. М.У статті розглянуто навчальний матеріал дисципліни «Теорія ймовірностей та математична статистика» скороченим викладом необхідних теоретичних відомостей щодо поняття інтеграла Стілтьєса, необхідних для виведення формули математичного сподівання для неперервної випадкової величини. Доповнення навчального матеріалу теорії ймовірностей поняттям інтеграла Стілтьєса, обчислення його шляхом зведення до інтеграла Рімана та зрозуміле використання при доведенні формули для математичного сподівання надасть можливості студентам повністю опанувати суть одного з найважливіших понять теорії ймовірностей математичного сподівання неперервної випадкової величини. В статье рассмотрены учебный материал дисциплины «Теория вероятностей и математическая статистика» сокращенным изложением необходимых теоретических сведений относительно понятия интеграла Стилтьеса, необходимых для вывода формулы математического ожидания для непрерывной случайной величины. Дополнение учебного материала теории вероятностей понятием интеграла Стилтьеса, вычисления его путем сведения к интегралу Римана и понятное использование при доказательстве формулы для математического ожидания даст возможность студентам полностью овладеть сутью одного из важнейших понятий теории вероятностей математического ожидания случайной величины. The article deals with the educational material of the discipline "Theory of probabilities and mathematical statistics" by a shortened statement of the necessary theoretical information on the concept of the integral of the streets, necessary for the withdrawal of the formula of mathematical expectation for a continuous random value. The addition of educational material theory of probabilities The concept of the integral of St.Thez, it is possible to compute it by bringing to the integral RIMAAN and understandable use in prove formula for mathematical expectation will provide students to fully master the essence of one of the most important concepts of the probability theory of mathematical expectation of a continuous random value.