Визначення поняття "педагогічна підтримка" в українській та китайській науковій літературі

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У публікації визначено, що в умовах гуманізації і демократизації вищої освіти відбувається переорієнтація освітнього процесу на підготовку майбутніх фахівців, які характеризуються не тільки сформованістю професійної компетентності, але й здатності до критичного мислення й автономної діяльності. У свою чергу, це передбачає надання педагогічної підтримки в особистісно-професійному становленні майбутнього професіонала. Тому забезпечення зазначеної підтримки для кожного суб’єкта навчання є актуальною проблемою для педагогічної теорії та практики в різних країнах, у тому числі в Україні та КНР. Мета статті – на основі зіставлення точок зору українських та китайських учених уточнити суть поняття «педагогічна підтримка». Для реалізації визначеної мети використовувались такі теоретичні методи дослідження, як: аналіз наукових джерел, що розкривають суть досліджуваної проблеми; синтез, порівняння, систематизація наукових поглядів учених щодо визначення суті педагогічної підтримки. На основі аналізу наукової літератури встановлено, що поняття «педагогічна підтримка» трактується вченими неоднозначно, зокрема як: цілеспрямована діяльність педагога, спрямована на надання оперативної або превентивної допомоги особистості в процесі її навчання та розвитку; діяльність педагога, що реалізується за такими напрямами: забезпечення внутрішніх умов (потреб, установок, потреб, здібностей) для розвитку й саморозвитку кожної особистості; створення сприятливих зовнішніх умов для існування, навчання й розвитку особистості; побудова гуманістичного мікросоціального середовища в закладі освіти через забезпечення сприятливого психологічного клімату, активної взаємодії між учасниками освітнього процесу; залучення суб’єктів взаємодії до виконання творчої діяльності тощо. У дослідженні під педагогічною підтримкою розуміється цілеспрямована діяльність педагога, спрямована на надання допомоги особистості в процесі навчання й розвитку, стимулювання перетворення її в активного суб’єкта власного професійно-особистісного становлення. Також з’ясовано, що надання грамотної педагогічної підтримки дає змогу значно підвищити ефективність освітнього процесу у вищій школі. It was defined in the publication that in the context of humanization and democratization of higher education happens the reorientation of the educational process to the preparation of future professionals, that are characterized not only by the formation of professional competence, but also by the ability to think critically and autonomously. In turn, this provides the granting of a pedagogical support to the future professional in personal and professional formation. Therefore, the providing of this noted support to each subject is a pressing issue for the pedagogical theory and practice in different countries, including Ukraine and the People’s Republic of China. The purpose of the article is to clarify the essence of the concept of “a pedagogical support” on the basis of the analysis of the comparison of the perspectives of Ukrainian and Chinese scholars. The following theoretical research methods were used to achieve this goal: the analysis of scientific sources that reveal the essence of the problem under study; synthesis, comparison, systematization of scientific views of scientists in determining the essence of pedagogical support. Based on the analysis of the scientific literature, it has been established, that the concept of a pedagogical support is interpreted by the scientists ambiguously, in particular as: a purposeful activity of the teacher aimed at providing prompt or preventive assistance to the individual in the process of his / her learning and development; the activity of the teacher, that is implemented in the following areas: the providing of internal conditions (needs, attitudes, needs, abilities) for the development and self-development of each personality; the creation of favorable external conditions for its existence, training and personal development; building a humanistic micro social environment in the educational establishment by the providing a favorable psychological climate, active interaction between the participants of the educational process, involving the subjects of interaction in the performance of creative activities, etc. It was determined that the research under the pedagogical support refers to a purposeful activity of the teacher, aimed at assisting the individual in the process of its learning and development, stimulating its transformation into an active subject of their own professional and personal formation. It has also been found that providing pedagogically literate a pedagogical support can significantly improve the efficiency of the educational process in higher education.
Опис
Ключові слова
педагогічна підтримка, визначення, наукова література, КНР, Україна, pedagogical support, definitions, scientific literature, China, Ukraine
Цитування
Ян Ян. Визначення поняття "педагогічна підтримка" в українській та китайській науковій літературі / Ян Ян // Теорія та методика навчання та виховання. – Харків, 2019. – Вип. 47. – С. 211–219.