Внесок вітчизняних педагогів у розробку питань підготовки вчителя до виховання молодого покоління

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2019
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
На сучасному етапі розвитку Української держави, етапі активної модернізації системи освіти, особливу увагу необхідно акцентувати на відродженні, відновленні всього педагогічно цінного, що вже було накопичено людством. З огляду на це, у статті аналізується внесок вітчизняних педагогів (Феофан Вишенський, Іоанн Сергієв, Іван Успенський, Сергій Рачинський, Василь Зеньковський) у розробку питань підготовки вчителя до виховання молодого покоління. Для poзв’язaння висунутої мети викopиcтано тaкi методи наукового пізнання, як: загальнонаукові (аналіз наукових джерел, синтез, узагальнення й систематизація зібраного матеріалу), історичні (порівняльно-історичний, структурно-системний, ретроспективний, актуалізації) та хронологічні. Аналіз творів Феофана Вишенського, Іоанна Сергієва (Кронштадтського), Івана Успенського, Сергія Рачинського, Василя Зеньковського дозволяє стверджувати, що зазначені педагоги приділяли велику увагу питанням підготовки вчителя-вихователя до організації виховної діяльності з учнями. До провідних якостей, якими повинен володіти вчитель, педагоги відносили: наявність покликання, що виявляється ще до вступу на вчительські спеціальності; сумлінність; справедливість; ретельну підготовка до кожного уроку; постійне самовдосконалення; наявність наукових знань, котрі необхідні для здійснення професійної діяльності; постійне вдосконалення кожного уроку; турботу про те, щоб урок був більш цікавим, зрозумілим і доступним для засвоєння; любов до дітей, яка не закінчується навіть тоді, коли учні платять невдячністю, не цінують доброго ставлення до себе з боку вчителя і зловживають його любов’ю та ін. З’ясовано, що проаналізовані твори зазначених авторів стосовно підготовки вчителя до організації виховної діяльності підростаючого покоління, відзначаються співзвучністю педагогічних ідей минулих років із сучасністю, а саме: розвиток дитини повинен відповідати її фізичним та духовним можливостям, природним здібностям; виховання дитини не можна пов’язувати з її фізичним та моральним насильством; виховання – це багатоаспектний процес, який здійснюється вихователями, вчителями, батьками та ін.; процес виховання повинен здійснюватися людьми, спеціально підготовленими. At the present stage of the development of the Ukrainian state, which is the stage of active modernization of the education system, special attention should be paid to the revival, restoration of everything pedagogically valuable that has already been accumulated by mankind. In view of this, the article analyzes the contribution of native pedagogues (Feofan Vyshenskyi, Ioann Serhiiev, Ivan Uspenskyi, Serhii Rachynskyi, Vasyl Zenkovskyi) to the development of issues of teacher preparation for the upbringing of the younger generation. To reach the goal, the following methods of scientific cognition were used: general scientific (analysis of scientific sources, synthesis, generalization and systematization of collected material), historical (comparative and historical, structural and systematic, retrospective, actualization) and chronological updates. The analysis of the works of Feofan Vyshenskyi, Ioann Serhiiev (Kronshtadtskyi), Ivan Uspenskyi, Serhii Rachynskyi, Vasil Zenkovskyi suggests that these teachers paid great attention to the issues of preparing the form teacher to the organization of educational activities with students. According to the pedagogues, the leading qualities that a teacher should have include: the presence of a vocation, which is manifested even before joining the teaching specialties by students; honesty; justice; thorough preparation for every lesson; constant selfimprovement; availability of scientific knowledge necessary for the professional activity; continuous improvement of every next lesson; trying to make lessons more engaging, understandable and accessible; love for children, which does not end even when the students are ungrateful, do not appreciate the good attitude and abuse the teacher’s love, etc. It has been found that the analyzed works regarding the preparation of the teacher for organizing the educational activity of the younger generation are notable for the harmony of pedagogical ideas of past years with the present, namely: the development of a child should correspond to his or her physical and spiritual abilities, natural abilities; the upbringing of a child cannot be linked with his or her physical and moral abuse; upbringing is a multidimensional process carried out by educators, teachers, parents, etc.; the education process should be carried out by specially trained people.
Опис
Ключові слова
вчитель-вихователь, підготовка, виховання, молоде покоління, teacher, training, education, young generation
Цитування
Тарарак Н. Г. Внесок вітчизняних педагогів у розробку питань підготовки вчителя до виховання молодого покоління / Н. Г. Тарарак // Теорія та методика навчання та виховання. – Харків, 2019. – Вип. 47. – С. 123–132.