Форми стимулювання вихователів закладів дошкільної освіти (друга половина ХХ ст.)

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті проаналізовано провідні форми стимулювання вихователів закладів дошкільної освіти до професійного зростання, які набули свого широкого використання в другій половині ХХ століття. З’ясовано, що до розповсюджених форм заохочення дошкільних працівників у досліджуваний період належали: друк статей, що були присвячені діяльності найкращих вихователів; нагородження їх високими урядовими нагородами, наприклад, медаллю «За трудову відзнаку»; організація різноманітних курсів, семінарів, науково-практичних конференцій, «кущових об’єднань»; проведення педагогічних читань, нарад дошкільних працівників; активний рух за оволодіння вихователями педагогічною майстерністю, котрий було присвячено ювілейним подіям; вивчення діяльності дитячих садків, колективні перегляди, постійні спостереження за роботою вихователів – майстрів своєї справи; взаємовідвідування закладів дошкільної освіти, надання їм взаємодопомоги; організація шефської допомоги досвідчених фахівців молодим спеціалістам; надання різнопланових завдань і доручень, проведення виставок, перевірка і взаємоперевірка, організація обміну досвідом та підведення підсумків на розширених педагогічних нарадах; проведення показових відкритих занять, котрі дозволяли присутнім проаналізувати побачене, висловити власну думку, відзначити, що доцільно запозичити, домовитися щодо термінів упровадження кращого досвіду у власну практичну діяльність. На указаних заходах широко обговорювалися питання стосовно покращення якості виховання дітей дошкільного віку, необхідності масового розповсюдження й упровадження в практику ЗДО передового педагогічного досвіду. Особливу увагу приділено Республіканським педагогічним читанням як дієвій формі заохочення дошкільних працівників до професійного зростання. Учасники отримували матеріальні премії, цінні подарунки, путівки, почесні грамоти, листи подяки тощо. З метою заохочення працівників дошкільного профілю до самовдосконалення, кращим серед них було вручено значок «Відмінник народної освіти УРСР». Установлено, що саме в другій половині ХХ століття активно порушувалось питання щодо необхідності урізноманітнення форм матеріального, морального й професійного стимулювання та упровадження в практику діяльності закладів дошкільної освіти кращих досягнень педагогічної науки. The article analyzes the leading forms of encouragement of teachers of preschool education institutions to the professional growth which became widely used in the second half of the XXth century. It has been found that the common forms of encouragement of preschool workers in the study period included printing articles on the activities of the best teachers; rewarding them with high government rewards such as Medal for Merit; organization of various courses, seminars, scientific and practical conferences, clusters; conducting pedagogical readings, meetings of preschool workers; an active movement for the mastery of pedagogical skills by teachers which was dedicated to the anniversary events; studying the activities of kindergartens, constant monitoring of the work of preschool teachers – real artists; mutual visits of preschool education institutions, providing them with mutual assistance; organization of patronage of experienced specialists to young ones; providing various tasks and assignments, holding exhibitions, checking and cross-checking, organizing the exchange of experience and summarizing the results of extended pedagogical meetings; conducting demonstration classes which allowed the participants to analyze what they had seen, to express their own opinion, to note what was advisable to borrow, to agree on the timing of the introduction of the best ideas in their work. At these events, issues related to improving the quality of education of preschool children, the need for mass dissemination and implementation of advanced pedagogical experience in the practice of IPE were widely discussed. Particular attention is paid to the Republican pedagogical readings as an effective form of encouraging preschool workers to the professional growth. Participants got material awards, valuable gifts, vouchers, diplomas, letters of thanks and more. In order to encourage preschool workers to self-improvement, the best among them were rewarded the badge “Excellence in Public Education of the USSR.” It has been established that in the second half of the XXth century the question of the need to diversify the forms of material, moral and professional encouragement and the introduction of the best achievements of pedagogy in the practice of preschool education institutions was actively raised.
Опис
Ключові слова
стимулювання, заклад дошкільної освіти, вихователь, професійна діяльність, матеріальні та моральні заохочення, encouragement, preschool institution, preschool teacher, professional activity, material and moral encouragement
Цитування
Тарарак Н. Г. Форми стимулювання вихователів закладів дошкільної освіти (друга половина ХХ ст.) / Н. Г. Тарарак // Теорія та методика навчання та виховання. – Харків, 2021. – № 51. – С. 146–155. – DOI: 10.34142/23128046.2021.51.14