Lifelong education as the basis of sustainable development of the european society

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2021
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
In the article, lifelong learning is the basis for the sustainable development of European society was presented. An analysis of the development of lifelong learning in European countries has been carried out. The genesis of lifelong learning and determinants were analyzed, the main stages of lifelong learning development were revealed. The article analyzes the trends in the development of education throughout life. It has been proven that lifelong learning systems in European countries cover a set of components. They are: theoretical and methodological basis, normative regulation, organization and management, development strategies, institutional structure, social and economic component, content and teaching technologies, quality assurance. Features of non-formal and informal education have been identified. Organizational and didactic foundations of education throughout life were analyzed. They are: the content of education, technological aspects, the use of information technology for organizing both formal and non-formal educational process, etc. The features of practical training in the system of lifelong education in European countries were analyzed. They are: compliance with socio-economic requirements and the labor market, a high level of material, technical and educational support of the educational process, organization based on partnership, a variety of practices depending on specialties. Common and different features in the development of lifelong education system have been revealed. It has been proved that the lifelong education system in Europe covers a set of interrelated components: theoretical and methodological, regulatory, managerial, socio-economic, institutional, strategic, target, organizational, content-technological, diagnostic-effective. It is a component of both common-European educational policy and national strategies implemented on the basis of a clear regulatory framework, has a defined organizational structure; aimed at the development of a holistic personality, the formation of professional competencies of students taking into account the needs of the modern labor market. The lifelong education system in Europe combines formal, non-formal and informal forms. The efficiency and quality of lifelong education in Europe is ensured by decentralization of the management system, autonomy of education institutions, diversification of training programs, the use of innovative teaching methods and technologies based on business training, etc. У статті представлено навчання впродовж життя – основа сталого розвитку європейського суспільства. Проведено аналіз розвитку навчання впродовж життя в європейських країнах. Проаналізовано генезис навчання протягом усього життя та його детермінанти, розкрито основні етапи розвитку навчання протягом життя. У статті проаналізовано тенденції розвитку освіти протягом усього життя. Доведено, що системи навчання впродовж життя в європейських країнах охоплюють набір компонентів. Це: теоретичні та методологічні основи, нормативне регулювання, організація та управління, стратегії розвитку, інституційна структура, соціально-економічна складова, зміст та технології навчання, забезпечення якості. Визначено особливості формальної та неформальної освіти. Проаналізовано організаційно-дидактичні основи освіти протягом усього життя, як-от: зміст освіти, технологічні аспекти, використання інформаційних технологій для організації як формального, так і неформального освітнього процесу тощо. Проаналізовано особливості практичного навчання в системі освіти протягом життя. Це: відповідність соціально-економічним вимогам та ринку праці, високий рівень матеріального, технічного та освітнього забезпечення навчального процесу, організація, заснована на партнерстві, різноманітна практика залежно від спеціальностей. Виявлено загальні та специфічні особливості розвитку системи освіти протягом усього життя. Доведено, що система освіти протягом життя у Європі охоплює сукупність взаємопов’язаних компонентів: теоретико-методологічний, регулятивний, управлінський, соціально-економічний, інституційний, стратегічний, цільовий, організаційний, змістовно-технологічний, діагностично-ефективний. Зазначені компоненти виступають складовою як загальноєвропейської освітньої політики, так і національних стратегій, що реалізуються на основі чіткої нормативної бази, мають визначену організаційну структуру; спрямовані на розвиток цілісної особистості, формування професійних компетентностей студентів з урахуванням потреб сучасного ринку праці. Система освіти протягом життя у Європі поєднує формальну, неформальну та інформальну форми. Ефективність та якість освіти впродовж життя в Європі забезпечується децентралізацією системи управління, автономією навчальних закладів, диверсифікацією навчальних програм, використанням інноваційних методів навчання та технологій, заснованих на бізнес-навчанні тощо.
Опис
Ключові слова
education, lifelong education, continuing education, system, European countries, sustainable society, освіта, освіта протягом усього життя, неперервна освіта, система, європейські країни, стале суспільство
Цитування
Boiarska-Khomenko A. V. Lifelong education as the basis of sustainable development of the european society / A. V. Boiarska-Khomenko // Теорія та методика навчання та виховання. – Харків, 2021. – № 50. – С. 9–18. – DOI: 10.34142/23128046.2021.50.01