Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7455
Title: Підготовка майбутніх учителів початкових класів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії
Other Titles: Preparation of future primary school teachers for the development of creative potential of primary school students through art therapy
Authors: Трохименко, Т. О.
Keywords: арт-терапія
творчий потенціал
підготовка майбутніх вчителів
розвиток творчих здібностей
art therapy
creative potential
readiness of future teachers
development of creative abilities
Issue Date: 2022
Publisher: Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Citation: Трохименко Т. О. Підготовка майбутніх учителів початкових класів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії : кваліфікац. робота на здобуття освіт. ступеня магістр : спец. 013 Початкова освіта / Т. О. Трохименко ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди, каф. почат. і проф. освіти. – Харків, 2022. – 71 с. : іл., табл. + дод.
Abstract: Проаналізовано та висловлено власну позицію до розуміння понять «творчість», «потенціал», «творчий потенціал», «підготовка», «готовність», «готовність майбутніх вчителів до розвитку творчих здібностей»; визначено етапи підготовки майбутніх учителів початкових класів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії, розроблено критерії та підібрано відповідні методики визначення готовності майбутніх вчителів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії; розроблено дисципліни вільного вибору спрямовану на підготовку майбутніх вчителів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії. Подальшого розвитку отримала методика підготовка майбутніх вчителів до розвитку творчого потенціалу молодших школярів засобами арт-терапії. Analyzed and expressed their own position on the understanding of the concepts of «creativity», «potential», «creative potential», «training», «readiness», «readiness of future teachers to develop creative abilities»; the stages of preparation of future primary school teachers for the development of creative potential of primary school students by means of art therapy are determined, criteria are developed and appropriate methods are selected to determine the readiness of future teachers to develop creative potential of primary school students by means of art therapy; free choice disciplines have been developed aimed at preparing future teachers for the development of creative potential of junior schoolchildren by means of art therapy. The method of preparing future teachers for the development of creative potential of junior schoolchildren by means of art therapy was further developed.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7455
Appears in Collections:2022

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Трохименко Т. О. Підготовка майбутніх учителів .pdf
  Restricted Access
755.96 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.