Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7395
Title: Формування професійної мобільності здобувачів вищої педагогічної освіти у процесі навчання іноземної мови
Other Titles: Formation Of Professional Mobility Of Students Of Higher Pedagogical Establishments In The Process Of Studying A Foreign Language
Authors: Єгорова, О. В.
Keywords: здобувач вищої педагогічної освіти
професійна мобільність
навчання іноземної мови
формування
педагогічна умова
навчально-методичний інструментарій
освітня технологія
student of higher pedagogical establishment
professional mobility
foreign language teaching
formation
pedagogical condition
educational and methodical tools
educational technology
Issue Date: 6-Mar-2022
Publisher: Запорізький національний університет
Citation: Єгорова О. В. Формування професійної мобільності здобувачів вищої педагогічної освіти у процесі навчання іноземної мови / О. В. Єгорова // Педагогічні науки: теорія та практика / Запоріз. нац. ун-т. – Запоріжжя : Гельветика 2022. – Вип. 1 (41). – С. 265–272. https://doi.org/10.26661/2786-5622-2022-1-40
Abstract: У статті розглядаються теоретичні й практичні аспекти формування професійної мобільності майбутніх учителів у процесі навчання іноземних мов у сучасних ЗВО. Розглянуто найбільш ефективні технології (проблемне й проєктне навчання; інтерактивні технології, дослідницькі технології, технологія предметно-мовного інтегрованого навчання CLIL форми і методи (дискусії, круглі столи, студентські конференції, ситуаційний метод, брейнстормінг та ін.) формування професійної мобільності майбутніх учителів у процесі навчання іноземної мови. The theoretical and practical aspects of the formation of professional mobility of future teachers in the process of teaching foreign languages at modern higher educational establishments are studied in the article. The most effective technologies (problem-based and project-based learning; interactive technologies, research technologies, technology of subject-language integrated learning CLIL and its forms and methods (discussions, round tables, student conferences, situational method, brainstorming, etc.) of formation of the professional mobility of future teachers in the process of studying a foreign language are considered.
URI: https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/7395
ISSN: 2522-4360
Appears in Collections:Кафедра практики англійського усного і писемного мовлення

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Yehorova O. 2022.pdf307.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.