ВІДНОВЛЮЮЧІ ФОРМИ РОБОТИ З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК ОДИН ІЗ АСПЕКТІВ ОРГАНІЗАЦІЇ БЕЗПЕКООРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА В УМОВАХ РИЗИКІВ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2024-11-14
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
Анотація
У публікації проаналізовано форми роботи з дітьми молодшого шкільного віку по зміцненню здоров'я та імунітету. Сучасні ризики спричинили необхідність впровадження нових моделей організації освітнього середовища, орієнтованих на збереження фізичного, психічного, соціального та духовного здоров'я дітей, а також забезпечення їхньої безпеки в нинішніх умовах. З огляду на проблему, вчителі початкової школи мають бути здатними організовувати безпекоорієнтоване освітнє середовище на засадах взаємопідтримки та взаємодопомоги, в якому учні зможуть відчувати себе комфортно та в безпеці. У нагоді вчителю стануть ігрові методи навчання, казкотерапія, арт-терапевтичні технології, фізичні вправи для психологічного розвантаження, змагання, які допоможуть подолати у молодших школярів існуючи страхи та тривоги, а також навчать їх долати майбутні. Ураховуючи сучасні ризики, загрози та небезпеки, що негативно позначаються на здоров’ї та благополуччі молодших школярів, професійна діяльність учителя початкової школи має бути спрямована на створення комфортного безпекоорієнтованого освітнього середовища на засадах рівноправної взаємодії та психологічної підтримки, в межах якого серйозна увага приділяється визначенню вікових та індивідуальних особливостей учнів. The publication analyzes the forms of work with children of primary school age to strengthen health and immunity. Modern risks have necessitated the introduction of new models of organizing the educational environment, focused on preserving the physical, mental, social and spiritual health of children, as well as ensuring their safety in the current conditions. Given the problem, primary school teachers must be able to organize a safety-oriented educational environment on the basis of mutual support and mutual assistance, in which students can feel comfortable and safe. The teacher will be useful game teaching methods, fairy tale therapy, art therapy technologies, physical exercises for psychological relief, competitions that will help to overcome existing fears and anxieties in younger schoolchildren, and also teach them to overcome future ones. Taking into account modern risks, threats, and dangers that negatively affect the health and well-being of younger schoolchildren, the professional activities of a primary school teacher should be aimed at creating a comfortable, safety-oriented educational environment based on equal interaction and psychological support, within which serious attention is paid to determining the age and individual characteristics of students.
Опис
Ключові слова
зміцнення здоров'я, безпекоорієнтоване освітнє середовище, страх, стрес, казкотерапія, арт-терапевтичні технології, фізичні вправи, діти молодшого шкільного віку, health promotion, safety-oriented educational environment, fear, stress, fairy tale therapy, physical exercises, primary school children
Цитування
Науменко Н. В., Козлов А. В. Відновлюючі форми роботи з дітьми молодшого шкільного віку як один із аспектів організації безпекоорієнтованого освітнього середовища в умовах ризиків. Особистісні та ситуативні детермінанти здоров’я в умовах війни : матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. конф., (м. Київ, 14 листоп. 2024 р.) / Ін-т психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. О. В. Бацилєвої. Київ, 2024. С. 134–138.