РОЗВИТОК СИЛОВИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ СЕРЕДНІХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ ВПРАВ З ЕСПАНДЕРАМИ, ГАНТЕЛЯМИ ТА TRX-ПЕТЛЯМИ
Завантаження...
Дата
2024-10-25
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
Розглядаються можливості спеціальних вправ зі спортивним інвентарем на розвиток силових здібностей учнів 6-7 класів. Мета роботи: визначення ефективності впливу вправ з гантелями, еспандерами та в TRX-петлях для учнів середнього шкільного віку. Матеріали і методи дослідження: в дослідженні взяли участь 16 учнів, з них 8 дівчат (віком 12,4±0,5 років) і 8 хлопців (віком 12,3±0,4 років). Дослідження проводилося на базі закладу позашкільної освіти СК «Олімп». На тиждень проводилося по 3 заняття тривалістю 45 хвилин кожне. Були застосовані наступні методи: аналіз науково-методичної літератури; анкетування; опитування; мотиваційні бесіди; педагогічні спостереження; педагогічний експеримент; аналіз фізичної та рухової підготовленості середніх школярів; методи математичної статистики. Результати дослідження. В ході дослідження було з’ясовано особливості розвитку силових здібностей; визначені сенситивні періоди розвитку силових здібностей у хлопців та дівчат; складено програму силових вправ зі спеціальним інвентарем, яку впроваджено в підготовку учнів. Експериментально підтверджені позитивні зрушення у силовій підготовленості, при p<0,05, за 4 тестами у хлопців та 3 тестами у дівчат. Незначні зміни, при p>0,05, відбулися в тесті «піднімання тулубу з положення лежачи» у хлопців та дівчат, а також в тесті «стрибок у довжину» у дівчат. Висновки. Позитивні результати за більшістю тестів доводять ефективність впровадженої програми. Проте, передбачається внесення певних коректив в розроблений комплекс силових вправ з метою впливу на м’язи живота та нижніх кінцівок.
The possibilities of special exercises with sports equipment for the development of strength abilities of students of grades 6-7 are being considered. The purpose of the work: to determine the effectiveness of exercises with dumbbells, expanders and in TRX-loops for middle school students. Research materials and methods: 16 students took part in the study, including 8 girls (aged 12.4±0.5 years) and 8 boys (aged 12.3±0.4 years). The study was conducted on the basis of the after-school education institution of SC "Olympus". There were 3 classes of 45 minutes each per week. The following methods were used: analysis of scientific and methodical literature; survey; poll; motivational talks; pedagogical observations; pedagogical experiment; analysis of physical and motor readiness of high school students; methods of mathematical statistics. Research results. In the course of the study, the peculiarities of the development of strength abilities were clarified; sensitive periods of strength development in boys and girls are determined; a program of strength exercises with special equipment was drawn up, which was implemented in the training of students. Experimentally confirmed positive shifts in strength training, at p<0.05, in 4 tests for boys and 3 tests for girls. Insignificant changes, at p>0.05, occurred in the test "raising the trunk from a lying position" in boys and girls, as well as in the "long jump" test in girls. Conclusions. Positive results in most tests prove the effectiveness of the implemented program. However, it is envisaged to make certain corrections in the developed complex of strength exercises in order to influence the muscles of the abdomen and lower limbs.
Опис
Ключові слова
сила, середній шкільний вік, вправи з гантелями, вправи з еспандерами, вправи з TRX-петлями, фізичне виховання, power, middle school age, exercises with dumbbells, exercises with expanders, exercises with TRX loops, physical education
Цитування
Мінєєв М., Кривенцова І. Розвиток силових здібностей учнів середніх класів засобами вправ з еспандерами, гантелями та TRX-петлями. Фізична культура і спорт. Виклики сучасності : зб. ст. за результатами ІV Всеукр. наук.-практ. конф., м. Харків, 25 жовт. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; редкол.: Ю. Бойчук (голов. ред) та ін. Харків, 2024. С. 53–59.