РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ В УЧНІВ З «КЛІПОВИМ МИСЛЕННЯМ» НА УРОКАХ ХІМІЇ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2024-05-16
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті досліджено впровадження ментальних карт (інтелект-карт) в навчальний процес на уроках хімії для розвитку критичного мислення в учнів з «кліповим мисленням», для цього використовували онлайн ресурси, такі як Canva і Mindmeister, що відкривають можливість командної, групової роботи над загальною задачею або темою. В ході досліджень було визначено, що учням легше засвоювати навчальний матеріал з використанням інтелект-карт, як ефективного наочного методу для розвитку критичного мислення, активізації пізнавальної активності, це дозволяє утримувати одночасно в свідомості учня значну кількість інформації, демонструвати зв’язки між складовими частинами, запам’ятовувати матеріал, відтворювати його через тривалий термін у системі знань про хімічний об’єкт, дослід або явище. Крім того інтелект-карта дає можливість учневі скласти чітке і об’єктивне уявлення про те, в яких поняттях з предмету є прогалина в знаннях. The article investigates the introduction of mind maps (intelligence maps) into the educational process in chemistry classes for the development of critical thinking in students with "clip thinking", for this, online resources such as Canva and Mindmeister were used, which open up the possibility of team, group work on the general task or topic. In the course of research, it was determined that it is easier for students to learn educational material using mind maps, as an effective visual method for the development of critical thinking, activation of cognitive activity, it allows to retain a significant amount of information in the student's mind at the same time, to demonstrate connections between constituent parts, remember the material, reproduce it after a long period of time in the system of knowledge about a chemical object, experiment or phenomenon. In addition, the intelligence map gives the student the opportunity to make a clear and objective idea about which concepts of the subject there is a gap in knowledge.
Опис
Ключові слова
вивчення хімії, розвиток мислення, використання інтелект-карт, освітній процес, study of chemistry, development of thinking, use of intelligence cards, educational process
Цитування
Макєєв С. Ю., Котюк Т. В. Розвиток критичного мислення в учнів з «кліповим мисленням» на уроках хімії. Харківський природничий форум : VII Міжнар, конф. молод. учених, Харків, 16–17 трав. 2024 р. : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди та ін. ; редкол.: Ю. Д. Бойчук, І. А. Іонов, С. О. Микитюк та ін. Харків, 2024. С. 59–60.