Кафедра фізики і хімії

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 231
  • Документ
    Застосування ACD/ChemSketch Freeware у навчальній та дослідницькій роботі здобувачів
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Винник, О. Ф.; Комісова, Т. Є.; Бойчук, Ю. Д.; Грановська, Т. Я.
    З 2012 року ChemSketch ефективно використовується на кафедрі фізики та хімії ХНПУ імені Г. С. Сковороди в навчальному процесі та науковій роботі. Цей програмний застосунок набув широкого розповсюдження тому, що він простий у використанні, має широкі можливості та є безкоштовним. Особливий інтерес до цього програмного забезпечення виріс під час епідемії COVID-19 та повномасштабної війни. Без нього неможливе було б комфортне онлайн спілкування, особливо, при вивченні органічної хімії. Як показує світова практика, використання ChemSketch є не тільки незамінним засобом при проведенні онлайн занять, а й його застосування при вивченні природничих наук суттєво підвищує ефективність навчання. Навчальний посібник «Застосування ACD/ChemSketch Freeware в навчальній та дослідницькій роботі здобувачів» може бути використаний студентами, учнями, учителями та викладачами хіміками та біологами. Since 2012, ChemSketch has been effectively used at the Department of Physics and Chemistry of H. S. Skovoroda Kharkiv National University in the educational process and research work. This software application has become widespread because it is easy to use, has wide capabilities and is free of charge. Particular interest in this software has grown during the COVID-19 epidemic and the full-scale war. Without it, comfortable online communication would be impossible, especially when studying organic chemistry. As global practice shows, ChemSketch is not only an indispensable tool for online classes, but its use in the study of natural sciences significantly increases the effectiveness of learning. The tutorial ‘Application of ACD/ChemSketch Freeware in the Educational and Research Work of Students’ can be used by students, pupils, teachers and lecturers in chemistry and biology.
  • Документ
    ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДЛЯ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Бєлоусова, С.; Глейзер, Н.
    У статті розглянуто використання освітніх інформаційно-комунікаційних технологій для навчання фізики. Інформаційно-комунікаційні технології використовують певний набір засобів здійснення, які прийнято називати електронними освітніми ресурсами. Використання електронних освітніх ресурсів у процесі навчання фізики поряд із предметними результатами сприяє розвитку загально-предметної компетентності та цифрової компетентності. Зазначено, що нові освітні продукти повинні мати інноваційні властивості, до яких відносяться: комплексність, тобто можливість забезпечення всіх елементів освітнього процесу: отримання інформації; практичні заняття; контроль освітніх досягнень; інтерактивність, використання активно-діяльнісних форм освіти; можливість повноцінного здобуття освіти поза межами закладу освіти, зокрема дистанційно. The article considers the use of educational information and communication technologies for teaching physics. Information and communication technologies use a certain set of means of implementation, which are commonly called electronic educational resources. The use of electronic educational resources in the process of teaching physics, along with subject results, contributes to the development of general subject competence and digital competence. It is noted that new educational products should have innovative properties, which include: comprehensiveness, that is, the ability to provide all elements of the educational process: obtaining information; practical classes; monitoring of educational achievements; interactivity, the use of active-activity forms of education; the possibility of full-fledged education outside the educational institution, in particular remotely.
  • Документ
    ОРГАНІЗАЦІЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ХІМІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРАКТИВНОГО СИМУЛЯТОРА PhET
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Старченко, В. С.; Макєєв, С. Ю.
    Розглянуто теоретичні та практичні аспекти використання інтерактивного онлайн-симулятора PhET на уроках хімії. Запропоновано методику формування поняття про шкалу рН за допомогою онлайн-експериментів, що проводяться на симуляторі PhET. Обговорюється важливість використання віртуальних лабораторій у навчанні хімії та їх переваги над традиційними засобами візуалізації. The theoretical and practical aspects of using the interactive online simulator PhET in chemistry lessons are considered. A methodology for forming the concept of pH scale using online experiments conducted on the PhET simulator is proposed. The importance of using virtual laboratories in teaching chemistry and their advantages over traditional visualisation tools are discussed.
  • Документ
    ІНТЕРАКТИВНА ПЛАТФОРМА PHET І LEARNINGAPPS ЯК ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ ТА ХІМІЇ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Мелікян, С.; Андрієнко, К.
    У статті розглядається використання інтерактивної платформи PhET для підвищення пізнавальної активності учнів на уроках біології та хімії. Описуються переваги інтерактивних симуляцій у формуванні глибокого розуміння наукових концепцій. Наводяться приклади успішного застосування PhET для пояснення складних тем. Висвітлюються перспективи інтеграції PhET у навчальний процес для покращення результатів навчання. The article discusses the use of the interactive platform PhET to enhance students' cognitive activity in biology and chemistry lessons. The advantages of interactive simulations in developing a deep understanding of scientific concepts are described. Examples of successful use of PhET to explain complex topics are given. Prospects for integrating PhET into the educational process to improve learning outcomes are highlighted.
  • Документ
    ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕСТОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ХІМІЇ ДЛЯ РОЗВИТКУ КОГНІТИВНИХ НАВИЧОК В УЧНІВ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Котюк, Т. В.; Макєєв, С. Ю.
    У статті представлено методику впровадження сучасних тестових технологій на уроках хімії. Найбільш доцільними є педагогічні тести. Також зазначено, що завдання у тестовій формі стимулюють розвиток пізнавальних навичок в учнів на уроках хімії. The article presents the methods of implementing modern test technologies in chemistry lessons. The most appropriate are pedagogical tests. It is also noted that the tasks in the test form stimulate the development of cognitive skills in students in chemistry lessons.