ОСОБИСТІСНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАГІСТРАНТІВ

Немає доступних мініатюр
Дата
2024-04-24
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті досліджено проблематику реалізації особистісного підходу у формуванні іншомовної компетентності здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні вищої освіти у контексті пропозицій проєкту професійного стандарту на групу професій «Викладач закладу вищої освіти». Зосереджено увагу у програмах фундаментальних нормативних освітніх компонентів, а також у змісті варіативних освітніх компонентів і дисциплін вільного вибору здобувача на ключові моменти реалізації особистісного підходу. Зазначено, що доцільне оприлюднення конструктивних практик успішної реалізації особистісного підходу у формуванні іншомовної компетентності здобувачів-магістрантів з урахуванням не лише стандартизованих вимог і чинного національного законодавства, але й поширення в спільноті здобувачів особистісно-вартісних орієнтирів комунікації відповідно до світових і європейських стандартів в реалізації особистісного поступу здобувача, стратегій академічного успіху, формування персональної усвідомленої відповідальності за якість оцінювання, реалізації особистісних цінностей-сенсів під час розроблення і реалізації наукових, чи творчих проєктів контекстно захисту прав інтелектуальної власності. The article examines the problems of implementing a personal approach in the formation of foreign language competence of students of higher education at the second (master's) level of higher education in the context of the proposals of the professional standard project for the group of professions "Teacher of a higher education institution". Attention is focused in the programs of fundamental normative educational components, as well as in the content of variable educational components and disciplines of the student's free choice, on the key moments of the implementation of a personal approach. It is noted that it is expedient to publicize constructive practices for the successful implementation of a personal approach in the formation of foreign language competence of master's degree applicants, taking into account not only standardized requirements and current national legislation, but also the dissemination of personal and value guidelines of communication in the community of applicants in accordance with world and European standards in the implementation of personal progress the acquirer, strategies for academic success, the formation of personal conscious responsibility for the quality of assessment, the realization of personal values-meanings during the development and implementation of scientific or creative projects in the context of the protection of intellectual property rights.
Опис
Ключові слова
освітній процес, особистісний підхід, підготовка викладачів, іншомовна компетентність, educational process, personal approach, teacher training, foreign language competence
Цитування
Холодняк О. Особистісний підхід у формуванні іншомовної компетентності у магістрантів / О. Холодняк, М. Васильєва // Сучасні філологічні і методичні студії: проблематика і перспективи [Електронне видання] : матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. для науковців, викл., учителів, здобувачів вищ. освіти, Харків, 24 квіт. 2024 р. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін.]. – Харків, 2024. – С. 181–183.