ІГРОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЗАСІБ фОРМУВАННЯ СЛОВОТВОРЧИХ НАВИЧОК У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ІЗ ЗНМ
Завантаження...
Дата
2024-04-09
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті здійснено теоретичний аналіз вивчення особливостей розвитку словотворчих навичок у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення та розглянуто ігрову діяльність як засіб розвитку словотворення. Словотворення - це активний процес творення похідних слів і граматичних форм з новим лексичним значенням за допомогою словотворчих засобів на основі відчуття рідної мови. Зазначено, що аналіз проблеми становлення словотворення у дошкільників з ЗНМ дозволяє зробити висновок про необхідність розроблення та застосування широкого кола ігрових засобів для формування навичок, розвитку «мовного чуття». Це вимагає творчої і тривалої, систематичної логопедичної роботи. Враховуючи ведучу діяльність дошкільників, доцільно використовувати різноманітні дидактичні ігри-вправи та інші ігри, які дозволяють досягти формування певних навичок розвитку мовленнєвих умінь. In the article, a theoretical analysis of the study of the peculiarities of the development of word-formation skills in older preschool children with general underdevelopment of speech was carried out, and game activity was considered as a means of word-formation development. Word formation is an active process of creating derived words and grammatical forms with a new lexical meaning using word-forming tools based on the feeling of the native language. It is noted that the analysis of the problem of word formation in preschoolers with LD allows us to draw a conclusion about the need to develop and use a wide range of game tools for the formation of skills and the development of "language sense". This requires creative and long-term, systematic speech therapy work. Taking into account the leading activities of preschoolers, it is advisable to use various didactic games-exercises and other games that allow you to achieve the formation of certain skills for the development of speech skills.
Опис
Ключові слова
загальне недорозвинення мовлення, словотворення, логопедична робота, ігрова діяльність, розвиток мовлення, діти старшого дошкільного віку, магістерські роботи, general underdevelopment of speech, word formation, speech therapy work, game activity, speech development, children of older preschool age, master's works
Цитування
Шаповалова Ю. А. Ігрова діяльність як засіб формування словотворчих навичок у старших дошкільників із ЗНМ / Ю. А. Шаповалова // Формування життєвої компетентності осіб з особливими освітніми потребами в системі позашкільної, спеціальної та інклюзивної освіти : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін.]. – Харків, 2024. – С. 209–212.