АНАЛІЗ ПОТРЕБ БАТЬКІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ В ІНКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНИХ ЦЕНТРАХ

Завантаження...
Зображення мініатюри
Дата
2023
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди
Анотація
У статті досліджено зміст педагогічної підтримки батьків дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення в умовах інклюзивно-ресурсного центру. Потреби батьків тісно пов’язані з потребами дітей, що підсилюються їхніми особливостями психофізичного розвитку та освітніми потребами. Встановлено, що педагогічна підтримка батьків в інклюзивно-ресурсному центрі є одним із вагомих аспектів діяльності педагогів цих центрів. З’ясовано, що батьки дітей із ЗНМ не мають знань, навичок та часу, не знайомі з методами логопедичної допомоги, щоб проводити заняття з розвитку мовлення з дитиною вдома. Проаналізовано основні потреби батьків означеної категорії дітей, виокремлено найбільш нагальні – ті, що мають бути враховані в роботі інклюзивно-ресурсного центру. The article examines the content of pedagogical support for parents of preschool children with general underdevelopment of speech in the conditions of an inclusive resource center. The needs of parents are closely related to the needs of children, which are reinforced by their psychophysical development and educational needs. It has been established that pedagogical support of parents in the inclusive resource center is one of the important aspects of the activities of the teachers of these centers. It was found that the parents of children with SEN do not have the knowledge, skills and time, are not familiar with speech therapy methods, to conduct speech development classes with the child at home. The main needs of the parents of the specified category of children were analyzed, and the most urgent ones were singled out - those that should be taken into account in the work of the inclusive resource center.
Опис
Ключові слова
педагогічна підтримка батьків, діти дошкільного віку, загальний недорозвиток мовлення, інклюзивно-ресурсний центр, магістерські роботи, pedagogical support for parents, preschool children, general language development delay, inclusive-resource center, master's works
Цитування
Чечко Т. М. Аналіз потреб батьків дітей дошкільного віку із загальним недорозвитком мовлення в інклюзивно-ресурсних центрах / Т. М. Чечко // Система освіти і виховання дітей з особливими освітніми потребами: досвід минулого – погляд у майбутнє : до 85-річчя акад. В. І. Бондаря [Електронне видання] : зб. наук. пр. / Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: Ю. Д. Бойчук (голов. ред.) та ін.]. – Харків, 2023. – С. 395–399.