Модель інноваційної підготовки вчителя початкових класів в умовах НУШ
Завантаження...
Дата
2023
Автори
Назва журналу
ISSN журналу
Назва тому
Видавець
Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка
Анотація
Розроблено модель інноваційної підготовки вчителя до інноваційної діяльності в умовах НУШ, спрямованої на його професійний розвиток із урахуванням чинників (основні тенденції розвитку інноватики; суб’єктивний досвід здійснення вчителем інноваційної діяльності в ЗЗСО); на основі підходів (інноваційного, акмеологічного, особистісно-діяльнісного, компетентнісного) та відповідних принципів. Теоретидчно обґрунтовано та розроблено модель інноваційної підготовки вчителя в умовах НУШ, яка містить такі блоки: організаційно-процесуальний – основні напрями діяльності з формування теоретичної, практичної, навчально-проєктної та науково-дослідної діяльності, формування психологічної грамотності майбутніх вчителів; ресурсно-забезпечуючий – діяльність із використанням природних ресурсів як особистості студентів, так і ресурсів ЗВО; функціонально-змістовий – зміст процесу формування та його технологічне забезпечення; результативномоніторинговий – відображає рівень сформованості у студентів відповідної компетентності. Перспективами подальших розвідок автори вбачають в реалізації розробленої моделі інноваційної підготовки вчителя в умовах НУШ в освітньому процесі педагогічного університету. A model of innovative training of a teacher for innovative activity in the conditions of NUS was developed, aimed at his professional development, taking into account factors (the main trends in the development of innovation; subjective experience of the teacher's implementation of innovative activity in ZZSO); on the basis of approaches (innovative, acmeological, personal-active, competence-based) and relevant principles. The model of innovative teacher training in the conditions of the NUS was theoretically substantiated and developed, which contains the following blocks: organizational and procedural - the main areas of activity for the formation of theoretical, practical, educational project and research activities, the formation of psychological literacy of future teachers; resource-providing – activity using natural resources of both students' personalities and higher education institutions' resources; functional and substantive – the content of the formation process and its technological support; result-monitoring - reflects the level of development of the corresponding competence among students. The authors see the prospects for further exploration in the implementation of the developed model of innovative teacher training in the conditions of the National Technical University in the educational process of a pedagogical university.
Опис
Ключові слова
вчитель початкових класів, нова українська школа, підготовка, освітній процес, педагогічний університет, модель, блоки, primary school teacher, new Ukrainian school, preparation, educational process, pedagogical university, model, blocks
Цитування
Доброскок І. Модель інноваційної підготовки вчителя початкових класів в умовах НУШ / І. Доброскок, О. Мкртічян // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2023. – № 1 (125). – С. 269–279.