Кафедра історії України

Постійний URI для цієї колекції

Перегляд

Останні подання

Зараз показано 1 - 5 з 274
  • Документ
    МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.
    Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Методика викладання історії та громадянської освіти в профільній школі», що складаються з опису дисципліни, погодинного плану її вивчення, плану семінарських занять та методичних порад щодо підготовки до них, питань до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, рекомендовану літературу. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the discipline ‘Methods of Teaching History and Civic Education in a Specialist School’, which consists of a description of the discipline, an hourly plan for its study, a plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, and recommended literature.
  • Документ
    ІСТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ХХ СТ.
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.
    Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Історична пам'ять і національна ідентичність: український досвід ХХ ст.». В рекомендаціях зазначені завдання й місце дисципліни в підготовці фахівців за спеціальністю Середня освіта (Історія та громадянська освіта), структура її вивчення, план семінарських занять та методичні поради щодо підготовки до них, питання до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, вказана базова й допоміжна література. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the study of the discipline ‘Historical Memory and National Identity: Ukrainian Experience of the Twentieth Century’. The guidelines specify the tasks and place of the discipline in the training of specialists in the speciality Secondary Education (History and Civic Education), the structure of its study, the plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, basic and auxiliary literature.
  • Документ
    КОНСТИТУЦІЯ ПИЛИПА ОРЛИКА ПЕРША ДЕМОКРАТИЧНА КОНСТИТУЦІЯ У СВІТІ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Шмалько, Д. В.
    У тезах досліджено Конституцію П. Орлика, яка була підписана в день його призначення гетьманом та є документом, що науковці справедливо називають першою демократичною конституцій у світі. Її головною ідеєю була цілковита незалежність України від Росії та Польщі, а кордони з Польщею визначалися по річці Случ, як і за часів Богдана Хмельницького. Як політико-правова пам’ятка перехідного періоду (від середньовіччя до нової історії) Конституція Пилипа Орлика засвідчила появу нової історичної перспективи в природі права, започаткувавши принципово нові критерії цінностей держави і ставши новим яскравим продовженням пошуку оптимального шляху суспільного розвитку. Цей документ випередив свій час. За своїми ідеями, демократичними засадами, змістом і національною спрямованістю Конституція випередила тогочасну європейську думку. The thesis examines the Constitution of P. Orlyk, which was signed on the day of his appointment as hetman and is a document that scientists rightly call the first democratic constitution in the world. Its main idea was the complete independence of Ukraine from Russia and Poland, and the borders with Poland were determined along the Sluch River, as during the time of Bohdan Khmelnytskyi. As a political and legal monument of the transition period (from the Middle Ages to modern history), the Constitution of Pylyp Orlyk witnessed the emergence of a new historical perspective in the nature of law, introducing fundamentally new criteria for state values ​​and becoming a new bright continuation of the search for the optimal path of social development. This document was ahead of its time. In terms of its ideas, democratic principles, content and national orientation, the Constitution was ahead of the European opinion of the time.
  • Документ
    ВИКЛАДАЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ДМИТРА ІВАНОВИЧА БАГАЛІЯ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Стєкольников, С. О.
    У статті розглянуто викладацьку діяльність Д. І. Багалія, який розпочав свою педагогічну діяльність у Харківському університеті. Починав майбутній викладач з посади доцента. Він брав участь у створенні Харківського історичного архіву і виконував обов’язки завідувача на громадських засадах. Як педагог-адміністратор Дмитро Іванович зарекомендував себе на посаді ректора Харківського університету (1906-1911 рр.). Серед історичних праць ученого слід виділити ті, що стосуються історії освіти. Він пішов далі своїх попередників і віднайшов архівні матеріали про стан шкільництва на Слобожанщині. Саме цими дослідженнями показав зменшення кількості українських шкіл, яке супроводжувалося низьким рівнем писемності населення. The article examines the teaching activity of D. I. Bagaliya, who began his teaching career at Kharkiv University. The future teacher started as an associate professor. He participated in the creation of the Kharkiv Historical Archive and performed the duties of its manager on public grounds. As a teacher-administrator, Dmytro Ivanovych proved himself as the rector of Kharkiv University (1906-1911). Among the historical works of the scientist, those related to the history of education should be singled out. He went further than his predecessors and found archival materials about the state of schooling in Slobozhanshchyna. It was through these studies that he showed the decrease in the number of Ukrainian schools, which was accompanied by a low level of literacy among the population.
  • Документ
    «КОЛЕКТИВНА ПАМ’ЯТЬ» ЯК ФАКТОР ЗГУРТОВАНОСТІ НАЦІЇ В СУЧАСНИХ РЕАЛІЯХ
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Москальова, А. О.
    У статті досліджено поняття колективної пам’яті, яка є засобом збереження соціально значущої інформації без чого неможливе існування суспільства в цілому, соціальних груп і окремих індивідів, що входять у суспільство. Завдяки колективній пам’яті утворюється неповторна культурна спадщина, яка характеризується загальним надбанням конкретної нації та всього людства, а тому мусить зберігатись і постійно поповнюватись. Зазначено, що не дивлячись на заперечливий та непостійний характер колективної пам’яті, саме вона є єдиним вірним орієнтиром, що об’єднує народ та унеможливлює конфлікти всередині цього суспільства. Саме колективна пам’ять сприяє формуванню почуття спільноти, розумінню минулого та впливає на подальший розвиток суспільства. The article examines the concept of collective memory, which is a means of preserving socially significant information, without which the existence of society as a whole, social groups and individual individuals entering society is impossible. Thanks to the collective memory, a unique cultural heritage is formed, which is characterized by the common property of a specific nation and all humanity, and therefore must be preserved and constantly replenished. It is noted that despite the negative and unstable nature of collective memory, it is the only reliable reference point that unites the people and prevents conflicts within this society. It is collective memory that contributes to the formation of a sense of community, understanding the past and influences the further development of society.