Кафедра історії України
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 276
- ДокументМетодичні рекомендації до курсу «Політична еліта України»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Гончарова, О. С.Методичні рекомендації до курсу «Політична еліта України» охоплюють весь процес навчання. Посібник містить загальну схему вивчення курсу; конспект лекцій; плани семінарських занять з методичними рекомендаціями; перелік індивідуальних завдань; питання винесені на самостійне вивчення та методичні поради щодо їх опрацювання; критерії оцінювання рівня засвоєння матеріалів курсу; рекомендовану навчальну та спеціальну літературу до вивчення навчальної дисципліни; ключові терміни та поняття. Розрахований на студентів історичного факультету. Methodological recommendations for the course ‘Political Elite of Ukraine’ cover the entire learning process. The manual contains a general scheme of studying the course; lecture notes; seminar plans with methodological recommendations; a list of individual tasks; questions for independent study and methodological advice on their processing; criteria for assessing the level of mastery of the course materials; recommended educational and special literature for the study of the discipline; key terms and concepts. Designed for students of the Faculty of History.
- ДокументПРОБЛЕМИ ДЕКОЛОНІЗАЦІЇ В КУРСІ «ІСТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ХХ ст.»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Проблеми деколонізації вітчизняної історії, очищення свідомості від імперських наративів, культурного простору від пам’ятників, що утверджують домінування російської культури, є надзвичайно актуальними як у сучасному науковому і публіцистичному дискурсі, так і в підготовці майбутніх вчителів історії. Підготовка студентів до фахового аналізу процесу деколонізації, що включає державну цілеспрямовану політику, інтелектуальний рух, суспільні ініціативи, культурні акції і перформанси, є комплексною і включає опрацювання теоретичних основ постколоніальних студій, що ґрунтується на аналізі широкої історіографії, представленої працями філософів, літературознавців, істориків тощо. Важливим елементом навчального процесу є проєктна робота студентів, що включає елементи наукового дослідження і його репрезентації. The problems of decolonization of national history, cleansing consciousness from imperial narratives, and clearing cultural space from monuments that affirm the dominance of russian culture are extremely relevant and important both in contemporary scientific and journalistic discourse and in the training of future history teachers. Preparing students for a professional analysis of the decolonization process, which includes state targeted policies, intellectual movements, social initiatives, cultural events, and performances, is comprehensive and includes the development of the theoretical foundations of postcolonial studies based on the analysis of a wide historiography represented by the works of philosophers, literary critics, historians, and others. An important element of the educational process is the students' project work, which includes elements of scientific research and its presentation.
- ДокументМЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ ІСТОРІЇ ТА ГРОМАДЯНСЬКОЇ ОСВІТИ У ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Методика викладання історії та громадянської освіти в профільній школі», що складаються з опису дисципліни, погодинного плану її вивчення, плану семінарських занять та методичних порад щодо підготовки до них, питань до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, рекомендовану літературу. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the discipline ‘Methods of Teaching History and Civic Education in a Specialist School’, which consists of a description of the discipline, an hourly plan for its study, a plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, and recommended literature.
- ДокументІСТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: УКРАЇНСЬКИЙ ДОСВІД ХХ СТ.(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Методичні рекомендації спрямовані на допомогу студентам у підготовці до вивчення дисципліни «Історична пам'ять і національна ідентичність: український досвід ХХ ст.». В рекомендаціях зазначені завдання й місце дисципліни в підготовці фахівців за спеціальністю Середня освіта (Історія та громадянська освіта), структура її вивчення, план семінарських занять та методичні поради щодо підготовки до них, питання до самостійного роботи, а також рекомендації щодо їх виконання, вказана базова й допоміжна література. The methodological recommendations are aimed at helping students prepare for the study of the discipline ‘Historical Memory and National Identity: Ukrainian Experience of the Twentieth Century’. The guidelines specify the tasks and place of the discipline in the training of specialists in the speciality Secondary Education (History and Civic Education), the structure of its study, the plan of seminars and methodological advice on preparing for them, questions for independent work, as well as recommendations for their implementation, basic and auxiliary literature.
- ДокументКОНСТИТУЦІЯ ПИЛИПА ОРЛИКА ПЕРША ДЕМОКРАТИЧНА КОНСТИТУЦІЯ У СВІТІ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-05-16) Шмалько, Д. В.У тезах досліджено Конституцію П. Орлика, яка була підписана в день його призначення гетьманом та є документом, що науковці справедливо називають першою демократичною конституцій у світі. Її головною ідеєю була цілковита незалежність України від Росії та Польщі, а кордони з Польщею визначалися по річці Случ, як і за часів Богдана Хмельницького. Як політико-правова пам’ятка перехідного періоду (від середньовіччя до нової історії) Конституція Пилипа Орлика засвідчила появу нової історичної перспективи в природі права, започаткувавши принципово нові критерії цінностей держави і ставши новим яскравим продовженням пошуку оптимального шляху суспільного розвитку. Цей документ випередив свій час. За своїми ідеями, демократичними засадами, змістом і національною спрямованістю Конституція випередила тогочасну європейську думку. The thesis examines the Constitution of P. Orlyk, which was signed on the day of his appointment as hetman and is a document that scientists rightly call the first democratic constitution in the world. Its main idea was the complete independence of Ukraine from Russia and Poland, and the borders with Poland were determined along the Sluch River, as during the time of Bohdan Khmelnytskyi. As a political and legal monument of the transition period (from the Middle Ages to modern history), the Constitution of Pylyp Orlyk witnessed the emergence of a new historical perspective in the nature of law, introducing fundamentally new criteria for state values and becoming a new bright continuation of the search for the optimal path of social development. This document was ahead of its time. In terms of its ideas, democratic principles, content and national orientation, the Constitution was ahead of the European opinion of the time.