Кафедра історії України
Постійний URI для цієї колекції
Перегляд
Останні подання
Зараз показано 1 - 5 з 279
- ДокументРОЛЬ І. Ф. ПРОКОПЕНКА У СТАНОВЛЕННІ Й РОЗВИТКУ АРХЕОЛОГІЇ В ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Колода, В.Стаття присвячена історії створення спеціалізованої археологічної лабораторії в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди. За задумом лабораторія повинна була стати науковим центром у виші, що і трапилося у середині 1990-х років після укладання договору про наукове співробітництво між нашим закладом та Інститутом археології НАН України. І. Ф. Прокопенко всіляко підтримував просування цієї ідеї. Наголошено, що І. Ф. Прокопенко, який сповідував «батьківський» принцип керівництва вишем, відіграв провідну роль у становленні й розвитку археології, як навчальної дисципліни, та науки в закладі. Допомога без зайвої опіки, підтримка корисних для студентства та викладацької справи ініціатив – ось головні принципи, котрих він дотримувався щодо роботи археологічної лабораторії та нашої Середньовічної експедиції. The article is devoted to the history of the creation of a specialised archaeological laboratory at H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University. The laboratory was supposed to become a scientific centre at the university, which happened in the mid-1990s after the conclusion of a scientific cooperation agreement between our institution and the Institute of Archeology of the National Academy of Sciences of Ukraine. I. F. Prokopenko strongly supported the promotion of this idea. It is emphasised that I. F. Prokopenko, who professed the ‘fatherly’ principle of university management, played a leading role in the formation and development of archaeology as an academic discipline and science in the institution. Helping without being overprotective, supporting initiatives useful for students and teachers - these are the main principles he adhered to in relation to the work of the archaeological laboratory and our Medieval Expedition.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ СТОРІТЕЛІНГУ В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІСТОРІЇ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-06-10) Гончарова, О.У статті проаналізовано використання методу сторітелінг у підготовці майбутнього вчителя історії. Сторітелінг – педагогічна техніка, основана на використанні історій із певною структурою та героєм, спрямована на вирішення педагогічних завдань навчання, наставництва, розвитку й мотивації. Зазначено, що сторітелінг – це спосіб швидко і легко донести необхідну інформацію, мотивувати на досягнення поставленої мети, урізноманітнити заняття без особливих витрат, наочно продемонструвати, що ви даєте дієві поради й рекомендації, і в такий спосіб ефективно розвивати ключові компетенції здобувачів вищої освіти – майбутніх учителів історії. The article analyzes the use of the storytelling method in the preparation of a future history teacher. Storytelling is a pedagogical technique based on the use of stories with a certain structure and hero, aimed at solving the pedagogical tasks of teaching, mentoring, development and motivation. It is noted that storytelling is a way to quickly and easily convey the necessary information, motivate to achieve the set goal, diversify classes without special costs, clearly demonstrate that you give effective advice and recommendations, and thus effectively develop the key competencies of higher education applicants - future history teachers.
- ДокументФОРМИ ПІДТРИМКИ ВИПУСКНИКІВ-ЗАХИСНИКІВ УКРАЇНИ: З ДОСВІДУ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ФАКУЛЬТЕТУ ІСТОРІЇ І ПРАВА ХНПУ ІМЕНІ Г. С. СКОВОРОДИ(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024-11-07) Чернікова, І. В.У публікації розглянуто національно-патріотичне виховання студентської молоді на факультеті історії і права. Понад 30 випускників, співробітників факультету боронять Україну та наразі перебувають у лавах Збройних Сил України. Здобувачі, викладачі факультету історії і права згуртувалися навколо важливої місії допомоги та всебічної підтримки випускників – Захисників України. Зазначено, що на факультеті історії і права Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди склалися усталені форми допомоги випускникам факультету, ветеранам, учасникам бойових дій. Це спільні дії всього колективу адміністрації, викладачів, здобувачів, органів студентського самоврядування. Така взаємодія має надзвичайно потужну силу консолідованого, національно свідомого об’єднання однодумців. The publication deals with the national and patriotic education of students at the Faculty of History and Law. More than 30 graduates and staff members of the Faculty are defending Ukraine and are currently serving in the Armed Forces of Ukraine. The students and teachers of the Faculty of History and Law have united around the important mission of helping and fully supporting the graduates - the Defenders of Ukraine. It is noted that the Faculty of History and Law of H. S. Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University has established forms of assistance to graduates of the Faculty, veterans, and combatants. These are joint actions of the entire staff of the administration, teachers, students, and student self-government bodies. Such interaction has an extremely powerful force of a consolidated, nationally conscious association of like-minded people.
- ДокументМетодичні рекомендації до курсу «Політична еліта України»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2025) Гончарова, О. С.Методичні рекомендації до курсу «Політична еліта України» охоплюють весь процес навчання. Посібник містить загальну схему вивчення курсу; конспект лекцій; плани семінарських занять з методичними рекомендаціями; перелік індивідуальних завдань; питання винесені на самостійне вивчення та методичні поради щодо їх опрацювання; критерії оцінювання рівня засвоєння матеріалів курсу; рекомендовану навчальну та спеціальну літературу до вивчення навчальної дисципліни; ключові терміни та поняття. Розрахований на студентів історичного факультету. Methodological recommendations for the course ‘Political Elite of Ukraine’ cover the entire learning process. The manual contains a general scheme of studying the course; lecture notes; seminar plans with methodological recommendations; a list of individual tasks; questions for independent study and methodological advice on their processing; criteria for assessing the level of mastery of the course materials; recommended educational and special literature for the study of the discipline; key terms and concepts. Designed for students of the Faculty of History.
- ДокументПРОБЛЕМИ ДЕКОЛОНІЗАЦІЇ В КУРСІ «ІСТОРИЧНА ПАМ'ЯТЬ І НАЦІОНАЛЬНА ІДЕНТИЧНІСТЬ: ВІТЧИЗНЯНИЙ ДОСВІД ХХ ст.»(Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди, 2024) Ніколаєнко, О. О.Проблеми деколонізації вітчизняної історії, очищення свідомості від імперських наративів, культурного простору від пам’ятників, що утверджують домінування російської культури, є надзвичайно актуальними як у сучасному науковому і публіцистичному дискурсі, так і в підготовці майбутніх вчителів історії. Підготовка студентів до фахового аналізу процесу деколонізації, що включає державну цілеспрямовану політику, інтелектуальний рух, суспільні ініціативи, культурні акції і перформанси, є комплексною і включає опрацювання теоретичних основ постколоніальних студій, що ґрунтується на аналізі широкої історіографії, представленої працями філософів, літературознавців, істориків тощо. Важливим елементом навчального процесу є проєктна робота студентів, що включає елементи наукового дослідження і його репрезентації. The problems of decolonization of national history, cleansing consciousness from imperial narratives, and clearing cultural space from monuments that affirm the dominance of russian culture are extremely relevant and important both in contemporary scientific and journalistic discourse and in the training of future history teachers. Preparing students for a professional analysis of the decolonization process, which includes state targeted policies, intellectual movements, social initiatives, cultural events, and performances, is comprehensive and includes the development of the theoretical foundations of postcolonial studies based on the analysis of a wide historiography represented by the works of philosophers, literary critics, historians, and others. An important element of the educational process is the students' project work, which includes elements of scientific research and its presentation.